Hayatimdegisti.com kişisel gelişim ritmotrans telkinli Cd'leri

Hayatimdegisti.com kişisel gelişim ritmotrans telkinli Cd'leri (http://www.hayatimdegisti.com/forum/index.php)
-   Sınavlara Hazırlık Klubü (http://www.hayatimdegisti.com/forum/sinavlara-hazirlik-klubu/)
-   -   kpss(öğretmen adayları) (http://www.hayatimdegisti.com/forum/sinavlara-hazirlik-klubu/463807-kpssogretmen-adaylari.html)

phantomm 03-03-2010 10:45 PM

Cevap: kpss(öğretmen adayları)
 
Alıntı:

ceylan84lum Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 587663)
evet hocam herşeyin hayırlısı..umut hep olmalı..y789
dersaneye gidiyorum.ilk dönem gkgy aldık .bizimde eğitim yeni başladı.dhane ii hocalar ii.ama sorun ben de.adam akllı konsantre olup da çalışamıyorum bi türlüsadanimsadanimsadanimsadanimsadanim
şöle bikaç hafta içinde ben de eğitimi bitirebilsem ne kadar ii olur biliyo musun..


Dersleri iyi takip etmek lazım.Ben geçen sene hiç takip etmedim.Kendim daha iyi çalıştığıma karar verip bu senede evde çalışma kararı aldım.
Aslında bitmeyecek birşey değil canım.Dersane dışında boşsan iki günde bir ders bile bitiyor yani.Ama bu tabi hızlı bir temel oluşturma çalışması oluyor.Ben ihtiyaçtan konuları çalışıp,arkasındaki konu testlerini çözüyorum.Bugün farklı kaynaktan da biraz soru çözdüm gayet iyi.Tabi tek kaynaktan bir kere çalışarak herşeyi öğrenmek mümkün olmayabilir bunu da çok farklı kaynakların sorularını çözüp eksikleri hemen tamamlama yoluyla gidereceğim inşallah.
Okuldayken bu derslerin hepsini birden görmüştük ve ben bir hafta sonunda ölçme hariç tüm konulara çalışıp gayet iyi bir temel edinmiş,sınavdan da oldukça iyi bir not almıştım.Onu düşününce yine aynı şekilde çalışabilirim dedim böyle teker teker hepsini bitircem işte.Bakalım.Ben uzun süre motivasyonumu sağlayabiliyorum istersem bu önemli bir nokta yoksa çalışılan konudan verim almak zor olur.Uzun süre boyunca kısa aralıklar vererek çalışmaya alışıksan deneyebilirsin bunu.

Burdan da böyle yapamadığımız soruları paylaşalım bilmediklerimizi öğrenelim hatta tüyolarımızı da paylaşabiliriz o da iyi olur.

Konsantre için de şöyle düşün artık sadece birkaç ay kaldı,bu aylarda birazcık yorulcaz belki ama sonrasında bir daha aynı şeyler olmayacak.Az kaldı.
Çalışmayı eğlenceli hale getirmek gerekiyor.Ben renkli kalemlerimle kocaman kocaman çizerek filan çalışıyorum.
Sonra mesela konulara göre program yapmıştım ama hergün çalışamıyorum bazen o da moralimi bozuyor programıma uymadığımı hatırlayınca.O yüzden artık bir deftere çalışıp bitirdiğim konuları,çözdüğüm soru sayısını yazıyorum tarihle beraber.Bu da benim için motive edici oldu.Altına da kendime aferin veriyorum,başarıyorum vs. gibi olumlamalar yazıyorum.

Matematiğe yeniden çalışmaya başladığımda sorularımı yazarım o zaman.Madem matematikçiymişsin:) İyi oldu öğrendiğim:P

phantomm 03-03-2010 10:52 PM

Cevap: kpss(öğretmen adayları)
 
Alıntı:

ceylan84lum Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 587666)
hocam cevap d mi..şöle düşündüm öğrenme öğretme teknikleri içeriğe göre belirlenmeli..hani sırası şöle
hedef
içerik
eğitim durumarı
değerlendirme
hepsi bir öncekine göre ayarlanır..umarım doğrudur

Evet hocam doğru.Doğru şık o ama benim kafama şu takılmıştı ondan sordum.Acaba yanlış mı algılıyorum bilmiyorum ama neyse:) Şimdi hani içerik öğrenilebilir ve öğretilebilir olmalı ya işte bu kafamı karıştırdı çözerken.Bunu örenme ve öğretme etkinliklerine uygun olmalı olarak algılıyorum??
O zaman da tüm şıklar doğru gibi gelmişti şaşkın

ceylan84lum 03-03-2010 11:03 PM

Cevap: kpss(öğretmen adayları)
 
Alıntı:

phantomm Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 587671)
Evet hocam doğru.Doğru şık o ama benim kafama şu takılmıştı ondan sordum.Acaba yanlış mı algılıyorum bilmiyorum ama neyse:) Şimdi hani içerik öğrenilebilir ve öğretilebilir olmalı ya işte bu kafamı karıştırdı çözerken.Bunu örenme ve öğretme etkinliklerine uygun olmalı olarak algılıyorum??
O zaman da tüm şıklar doğru gibi gelmişti şaşkın

evet hocam ikisi farklı şeyler..öğrenme öğretme etkinlikleri içeriğe göre ayarlanır..içerik de hedeflere göre..
hocam bu belirtke tablosu hakkında bilgi verirmisin..en önemli nokta nedir .karıştırıyorum belirtke tablolu soruları

ceylan84lum 03-03-2010 11:08 PM

Cevap: kpss(öğretmen adayları)
 
Alıntı:

phantomm Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 587669)
Dersleri iyi takip etmek lazım.Ben geçen sene hiç takip etmedim.Kendim daha iyi çalıştığıma karar verip bu senede evde çalışma kararı aldım.
Aslında bitmeyecek birşey değil canım.Dersane dışında boşsan iki günde bir ders bile bitiyor yani.Ama bu tabi hızlı bir temel oluşturma çalışması oluyor.Ben ihtiyaçtan konuları çalışıp,arkasındaki konu testlerini çözüyorum.Bugün farklı kaynaktan da biraz soru çözdüm gayet iyi.Tabi tek kaynaktan bir kere çalışarak herşeyi öğrenmek mümkün olmayabilir bunu da çok farklı kaynakların sorularını çözüp eksikleri hemen tamamlama yoluyla gidereceğim inşallah.
Okuldayken bu derslerin hepsini birden görmüştük ve ben bir hafta sonunda ölçme hariç tüm konulara çalışıp gayet iyi bir temel edinmiş,sınavdan da oldukça iyi bir not almıştım.Onu düşününce yine aynı şekilde çalışabilirim dedim böyle teker teker hepsini bitircem işte.Bakalım.Ben uzun süre motivasyonumu sağlayabiliyorum istersem bu önemli bir nokta yoksa çalışılan konudan verim almak zor olur.Uzun süre boyunca kısa aralıklar vererek çalışmaya alışıksan deneyebilirsin bunu.

Burdan da böyle yapamadığımız soruları paylaşalım bilmediklerimizi öğrenelim hatta tüyolarımızı da paylaşabiliriz o da iyi olur.

Konsantre için de şöyle düşün artık sadece birkaç ay kaldı,bu aylarda birazcık yorulcaz belki ama sonrasında bir daha aynı şeyler olmayacak.Az kaldı.
Çalışmayı eğlenceli hale getirmek gerekiyor.Ben renkli kalemlerimle kocaman kocaman çizerek filan çalışıyorum.
Sonra mesela konulara göre program yapmıştım ama hergün çalışamıyorum bazen o da moralimi bozuyor programıma uymadığımı hatırlayınca.O yüzden artık bir deftere çalışıp bitirdiğim konuları,çözdüğüm soru sayısını yazıyorum tarihle beraber.Bu da benim için motive edici oldu.Altına da kendime aferin veriyorum,başarıyorum vs. gibi olumlamalar yazıyorum.

Matematiğe yeniden çalışmaya başladığımda sorularımı yazarım o zaman.Madem matematikçiymişsin:) İyi oldu öğrendiğim:P

tabi hocam mat .zevkle çözerim..ben de tarihe yoğunlaştım ve bitirdim tarih de tartışabiliriz burda..aralıklı çalışmayı deneyeceğim.
valla hocam iş kişinn kendisinde dhanede falan değil.ben dhane yi neden istedim.beni motive eder.plana programa sokar die..inş. hayırlısı..ama paylaşımlarımız artıkkça öğrenmemizde artacak die umuyor ve hemen bir paylaşım da bulunuyorum.
.coğrafyada en çok ihraç ettiğimz madenleriiz şöle
KulakBurunBoğaz(en çok hastası olan bölüm)
krom-bor-bakır
umarım doğru hatırlamışımdıry789

phantomm 03-03-2010 11:18 PM

Cevap: kpss(öğretmen adayları)
 
Alıntı:

ceylan84lum Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 587673)
evet hocam ikisi farklı şeyler..öğrenme öğretme etkinlikleri içeriğe göre ayarlanır..içerik de hedeflere göre..
hocam bu belirtke tablosu hakkında bilgi verirmisin..en önemli nokta nedir .karıştırıyorum belirtke tablolu soruları

Tamam anladım hocam sağol.Bilgiyle alakası yokmuş aslında bazen yazılanı doğru algılayamadığım oluyor böyle:)
Onda tam olarak neyi anlamadın?
Kısaca tekrar edersek değerlendirme yapmadan önce ilk iş belirtke tablosu yapılmalı.Hedef-konu çizelgesi demek.Belirtke tablosuna bakarak ölçeğin kapsam geçerliğinin olup olmadığını,konular ve alt başlıklarını,hangi konudan hangi hedefle ilgili soru sorulacağını, kaç soru çıkacağını filan anlıyorduk.
Bununla ilgili çok soru yoktu çözdüğüm sorularda.Özellikle şu değerlendirmeden evvelki yapılacak şey olması üzerinde durulmuştu.

ceylan84lum 03-03-2010 11:22 PM

Cevap: kpss(öğretmen adayları)
 
Alıntı:

phantomm Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 587678)
Tamam anladım hocam sağol.Bilgiyle alakası yokmuş aslında bazen yazılanı doğru algılayamadığım oluyor böyle:)
Onda tam olarak neyi anlamadın?
Kısaca tekrar edersek değerlendirme yapmadan önce ilk iş belirtke tablosu yapılmalı.Hedef-konu çizelgesi demek.Belirtke tablosuna bakarak ölçeğin kapsam geçerliğinin olup olmadığını,konular ve alt başlıklarını,hangi konudan hangi hedefle ilgili soru sorulacağını, kaç soru çıkacağını filan anlıyorduk.
Bununla ilgili çok soru yoktu çözdüğüm sorularda.Özellikle şu değerlendirmeden evvelki yapılacak şey olması üzerinde durulmuştu.

teşekkürlery789

phantomm 03-03-2010 11:28 PM

Cevap: kpss(öğretmen adayları)
 
Alıntı:

ceylan84lum Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 587675)
tabi hocam mat .zevkle çözerim..ben de tarihe yoğunlaştım ve bitirdim tarih de tartışabiliriz burda..aralıklı çalışmayı deneyeceğim.
valla hocam iş kişinn kendisinde dhanede falan değil.ben dhane yi neden istedim.beni motive eder.plana programa sokar die..inş. hayırlısı..ama paylaşımlarımız artıkkça öğrenmemizde artacak die umuyor ve hemen bir paylaşım da bulunuyorum.
.coğrafyada en çok ihraç ettiğimz madenleriiz şöle
KulakBurunBoğaz(en çok hastası olan bölüm)
krom-bor-bakır
umarım doğru hatırlamışımdıry789

Tamam çok sağol.
O bilgi süpermiş daha coğrafyaya başlamadım ama hemen not ettim zaten aklımda kalır:)Teşekkürler.
Evet dershane bi de bizim yaşımıza gelmiş öğretmen olmuş insanlar kendi öğrenmesini programlayabilmeli:) çalışabilmeli gibi geliyor.Sadece ordaki öğretmenler güncel şeylerden filan daha fazla haberdar oldukları için belki daha bilinçli bir çalışma yapılabilir ama güncel yayınlar takip edilerek bunun üstesinden de gelinebilir.
Ben de işte aynı anda birkaç derse çalışamıyorum.Bir dersi çalışıp bitiricem ondan sonra diğerlerine geçicem böyle daha rahat çalışabiliyorum.Eğitime başlamadan ben de tarihin ilk(çok az hatırladığım) konularına çalıştım.Şimdi tekrar ediyorum belli aralıklarla.Sonra ona da devam edicem.
Tarihten şu nerde hangi eser var konusunu atladım ama bunun için de bi kodlama filan var mı yahu?Olsa çok iyi olurdu.
Böyle hergün paylaşımlarda bulunursak çalışmada süreklilikte sağlayabiliriz belki ben bazen seriyorum da:)

EylulHuznu 04-03-2010 12:58 AM

Cevap: kpss(öğretmen adayları)
 
Alıntı:

ceylan84lum Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 587374)
arkadaşlar bu soruya bakarmısınız....actionsmile


acıkan bir bebeğe süt şişesiyle süt verilirse sonradan süt şişesini görüncede sevinme tepkisi verir.daha sonra kendisine süt şişesi getiren kişinin sesini duyuncada aynı tepkiyi verir.
bebeğin kendisine süt şişesini getiren kişinin sesine de aynı tepkiyi vermesi aşağıdakilerden hangisine örnektir.
A)genelleme
B)ayırt etme
C)alışma
D)ikinci derecede koşullanma
E)kendiliğinden geri gelme


ehemm.. iyi geceler diye başlayayım söze..
öncelikle hepinize selamlar.. ablam ve ben yeni katıldık aranıza.(sayılır..) yani 1 aydır buralardayız ama daha çok çekim yasası, nlp, kuantum vs başlıkları incelemekten selam verme fırsatımız olmadı.. kpss başlığını da görünce, burdakilerin de bizim gibi normal hayatlarını sürdüren insanlar olduğunu hatırladım.. :)
malum konu benim de başımda.. ve bu soru ilgimi çekti..
genelleme ve D arasında kaldım, gerçi hatırlamıyorum bunların içeriklerini ama mantık yürüttüm sizler gibi.. genelleme iki nesne olay (ya da herneyse) arasında bağ kurup, birinin özelliğini diğerine de aktarmakdır diye düşündüm.. "ikinci derecede koşullanma"ya hiç aşinalığım yok, baktım ki bebek olayı abartıp sevincini süt şişesinden, şişeyi getiren kişinin sesine kadar taşıyor, o zaman D şıkkı daha mantıklı geldi..

ceylan84lum 04-03-2010 07:30 PM

Cevap: kpss(öğretmen adayları)
 
Alıntı:

EylulHuznu Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 587685)
ehemm.. iyi geceler diye başlayayım söze..
öncelikle hepinize selamlar.. ablam ve ben yeni katıldık aranıza.(sayılır..) yani 1 aydır buralardayız ama daha çok çekim yasası, nlp, kuantum vs başlıkları incelemekten selam verme fırsatımız olmadı.. kpss başlığını da görünce, burdakilerin de bizim gibi normal hayatlarını sürdüren insanlar olduğunu hatırladım.. :)
malum konu benim de başımda.. ve bu soru ilgimi çekti..
genelleme ve D arasında kaldım, gerçi hatırlamıyorum bunların içeriklerini ama mantık yürüttüm sizler gibi.. genelleme iki nesne olay (ya da herneyse) arasında bağ kurup, birinin özelliğini diğerine de aktarmakdır diye düşündüm.. "ikinci derecede koşullanma"ya hiç aşinalığım yok, baktım ki bebek olayı abartıp sevincini süt şişesinden, şişeyi getiren kişinin sesine kadar taşıyor, o zaman D şıkkı daha mantıklı geldi..

hoşgeldiniz aramızay789
o sorunun açıklamasını phantomm hocam çok güzel yaptı.sayfada var bakabilirsiniz..tekrar hoşgeldiniz..sizin de paylaşımlarınızı bekliyoruz..

ceylan84lum 04-03-2010 07:37 PM

Cevap: kpss(öğretmen adayları)
 
Alıntı:

phantomm Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 587682)
Tamam çok sağol.
O bilgi süpermiş daha coğrafyaya başlamadım ama hemen not ettim zaten aklımda kalır:)Teşekkürler.
Evet dershane bi de bizim yaşımıza gelmiş öğretmen olmuş insanlar kendi öğrenmesini programlayabilmeli:) çalışabilmeli gibi geliyor.Sadece ordaki öğretmenler güncel şeylerden filan daha fazla haberdar oldukları için belki daha bilinçli bir çalışma yapılabilir ama güncel yayınlar takip edilerek bunun üstesinden de gelinebilir.
Ben de işte aynı anda birkaç derse çalışamıyorum.Bir dersi çalışıp bitiricem ondan sonra diğerlerine geçicem böyle daha rahat çalışabiliyorum.Eğitime başlamadan ben de tarihin ilk(çok az hatırladığım) konularına çalıştım.Şimdi tekrar ediyorum belli aralıklarla.Sonra ona da devam edicem.
Tarihten şu nerde hangi eser var konusunu atladım ama bunun için de bi kodlama filan var mı yahu?Olsa çok iyi olurdu.
Böyle hergün paylaşımlarda bulunursak çalışmada süreklilikte sağlayabiliriz belki ben bazen seriyorum da:)

var hocam olma mıy789şöle ki;
türkiye haritasını alın elinize.şimdi eser sorularında zaten ya beyliklerden biri yada anadolu selçukludur cevap.b.selçuklu anadoluda kurulmadığına göre eser de bırakmamıştr.şıklarda şehir ismi verilmişse çok kolay.ama beyliklerin nerelerde kurulduğunu bilmenz lazım.o da kolayca öğreniliyor.şöle düşünün osmanlıdan önce zaten anadolu selçuklu ve beylikler ülkenn doğusuna biçok eser yapmış.e osmanlı bidaha neden yapsın.osmanlıda ülkenn batısına yapmış.edirne istanbul,bursa gibi..ayrıca şıkda bilmem ne kervansarayı diyosa yüzde 90 anadolu selçukludur.o dönemde aşırı bi kervansaray yapımı olmuş ve sonrasında osmanlı yapmaya ihtiyaç duymamış.bunun bikaç istisnası vardı.hocaya sorup iice yazarım..isterseniz bikaç soru çözün ..bakalım nasılactionsmile
sevgiylle kaly789


WEZ Format +3. Şuan Saat: 04:30 AM.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.