![]() |
Cevap: kpss(öğretmen adayları) Alıntı:
|
Cevap: kpss(öğretmen adayları) Valla Allah kolaylık versin. Ben çalışmayalı baya oldu ama psikoloji konularını hemen hemen hatırlıyorum. Genellikle zorlayıcı soruları var. Bir soru çıkmıştı karşıma bağımlı değişkenle bağımsız değişkeni ayıramadım resmen. Psikoloji hocam bile zorlandı yani. Neden bu kadar abartırlar anlamıyorum? |
Cevap: kpss(öğretmen adayları) Alıntı:
|
Cevap: kpss(öğretmen adayları) Burda bebek iki uyarıcıya birden şartlanmış yani üst düzey-ikinci dereceden şartlanma- olmuş oluyor.Birinci şartlı uyarıcı(biberon) önce veriliyor hemen ardından biberonu veren kişi konuşuyor bu da ikinci şartlı uyarıcı olmuş oluyor.Bu böyle bir kaç kez tekrarlandığında bebek her ikisine de koşullanmış oluyor.Sadece biberonu verenin sesine de aynı tepkiyi vermeye başlıyor. Ben böyle anladım. Genelleme biraz daha farklı.Orda belli bir uyarıcıya verilen tepki benzer durumlar karşısında tekrarlanıyor.Mesela yaşlı bir teyze bir çocuğa kızar çocuk bundan korkar.Ve sonra çocuk gördüğü tüm yaşlı teyzelere karşı aynı tepkiyi(korkma tepkisi) vermeye başlayabilir. Sorulan soruda bitişiklik ilkesi var iki uyaran peşpeşe verilmiş.Genellemede böyle bir durum yok.Bu nokta iki kavramı birbirinden ayırıyor bence. |
Cevap: kpss(öğretmen adayları) Alıntı:
|
Cevap: kpss(öğretmen adayları) Alıntı:
|
Cevap: kpss(öğretmen adayları) aşağıdaki öğrenme türlerinin hangisinde organizmanın etkin çaba harcamasına dayalı bir süreç yer almaz? A)tepkisel koşullanma B)edimsel koşullanma C)model alma D)kavrama yoluyla öğrenme E)deneme yanılma yoluyla öğrenme bir okulda yapılan tadilatlar sonrası sınıfların içine doğru açılan kapıların yangın veya benzeri olumsuz durumlara karşı sınıfların daha kolay boşaltılabilmesi için dışarı açılacak şekilde düzenlenmiştir.ancak öğrencilerin uzun bir süre kapıları içeriye doğru açmaya çalıştıkları gözlemlenmiştir. yukarıdaki parçada öğrencilerin kapıları uzun süre içeriye doğru açmaya çalışmaları eğilimini sürdürmeleri aşağıdakilerden hangisiyle açıklanabilir_ A)olumsuz aktarma B)sönme C)alışkanlık kazanma D)serbest çağrışım E)geriye ket vurma ben takıldıklarımı sorayım dedim ama smil56 |
Cevap: kpss(öğretmen adayları) Alıntı:
1.Tepkisel koşullanmada öğrenen pasiftir.Eskiden doğal olarak verilen bir tepki(salya) daha önceden nötr olan bir uyarıcıya (ışık vs.) yönlendiriliyor,öğrenen birşey yapmıyor yani:) O yüzden a şıkkı.Diğer hepsinde öğrenen bilişsel ya da davranışsal süreçlerden geçer. 2.Olumsuz transfer.Transfer iki şekilde olur olumlu ya da olumsuz.Burda önceden varolan birşeyin şimdi öğrencilerin farklı birşeyi öğrenmesini engellediğini görüyoruz yani önceden öğrenilenler şuana transfer oluyor. Fakat olumsuz transfer de iki şekilde oluyor: 1.İleriye ket vurma(Öğrenmeyi engelleme) 2.Geriye ket vurma(Hatırlamayı engelleme) Yani burda iki şık var bakacağımız.Olumsuz transfer ve geriye ket vurma.Eski bilgi yeni öğrenilecek şeyi engellediğinden (ya da zorlaştırdığından diyelim) ileriye ket vurmuş oluyor.Bu şık olmadığı için direk olumsuz transfer diyoruz. Not:İleriye ket vurma=Öğrenmeyi engelleme (i ve ö her ikisi de ünlü ile başlıyor) Geriye ket vurma=Hatırlamayı engelleme (g ve h her ikisi de ünsüzle başlıyor diye kodladım ben sorularda pratiklik oluyor.) Yani mesela şöyle çözüyorum.Öğrenciler Öğrenmekte güçlük çekiyor.Ö-İ, yani ileri ket vurulmuş gibi. Doğru mudur hocam? |
Cevap: kpss(öğretmen adayları) Alıntı:
bu arada branş ne hocam.umarım aynı branş deilizdr..sizinle rakip olmak istemem doğrusu yrl78 |
Cevap: kpss(öğretmen adayları) Alıntı:
İngilizce Öğretmenliği. Bu dersi geçen hafta çalışmıştım.Sınavlara çalışmayı hep son günlere bıraktığım için yeni çalışıyorum daha şimdilik kendimle yarışıyorum bakalım:) |
WEZ Format +3. Şuan Saat: 02:58 AM. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.