Hayatimdegisti.com kişisel gelişim ritmotrans telkinli Cd'leri

Hayatimdegisti.com kişisel gelişim ritmotrans telkinli Cd'leri (http://www.hayatimdegisti.com/forum/index.php)
-   Sınavlara Hazırlık Klubü (http://www.hayatimdegisti.com/forum/sinavlara-hazirlik-klubu/)
-   -   kpss(öğretmen adayları) (http://www.hayatimdegisti.com/forum/sinavlara-hazirlik-klubu/463807-kpssogretmen-adaylari.html)

ceylan84lum 02-03-2010 08:52 PM

Cevap: kpss(öğretmen adayları)
 
Alıntı:

maviş.cadı Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 587391)
Hmm kritik birsoru. Bu ikisi arasında insan kalır zaten diğerleri alakasız. Aslında genellemede olabilir bu. Tartışılır bir soru bu. Nerden bu soru? Kaynağı ne?

hocam beyazkalem in deneme sınavı.inanırmısınız bütün sorular böle.hep ikilemde kalıyosunuz .tıpkı 2008 ve 2009 kpss si gibi..çok beyendim.çok ii yayın2588925889 ...amma velakin zor be hocam ağla2

Elektra 02-03-2010 08:57 PM

Cevap: kpss(öğretmen adayları)
 
Valla Allah kolaylık versin. Ben çalışmayalı baya oldu ama psikoloji konularını hemen hemen hatırlıyorum. Genellikle zorlayıcı soruları var. Bir soru çıkmıştı karşıma bağımlı değişkenle bağımsız değişkeni ayıramadım resmen. Psikoloji hocam bile zorlandı yani. Neden bu kadar abartırlar anlamıyorum?

ceylan84lum 02-03-2010 09:01 PM

Cevap: kpss(öğretmen adayları)
 
Alıntı:

maviş.cadı Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 587397)
Valla Allah kolaylık versin. Ben çalışmayalı baya oldu ama psikoloji konularını hemen hemen hatırlıyorum. Genellikle zorlayıcı soruları var. Bir soru çıkmıştı karşıma bağımlı değişkenle bağımsız değişkeni ayıramadım resmen. Psikoloji hocam bile zorlandı yani. Neden bu kadar abartırlar anlamıyorum?

malesef artık sınav gerçekten zor...allah yardımcımız olsun.bu arada arkadaşlar soruya baktınız mı.belki bizi aydınlatırsınız..actionsmile

phantomm 02-03-2010 09:01 PM

Cevap: kpss(öğretmen adayları)
 
Burda bebek iki uyarıcıya birden şartlanmış yani üst düzey-ikinci dereceden şartlanma- olmuş oluyor.Birinci şartlı uyarıcı(biberon) önce veriliyor hemen ardından biberonu veren kişi konuşuyor bu da ikinci şartlı uyarıcı olmuş oluyor.Bu böyle bir kaç kez tekrarlandığında bebek her ikisine de koşullanmış oluyor.Sadece biberonu verenin sesine de aynı tepkiyi vermeye başlıyor.
Ben böyle anladım.

Genelleme biraz daha farklı.Orda belli bir uyarıcıya verilen tepki benzer durumlar karşısında tekrarlanıyor.Mesela yaşlı bir teyze bir çocuğa kızar çocuk bundan korkar.Ve sonra çocuk gördüğü tüm yaşlı teyzelere karşı aynı tepkiyi(korkma tepkisi) vermeye başlayabilir.

Sorulan soruda bitişiklik ilkesi var iki uyaran peşpeşe verilmiş.Genellemede böyle bir durum yok.Bu nokta iki kavramı birbirinden ayırıyor bence.

Elektra 02-03-2010 09:05 PM

Cevap: kpss(öğretmen adayları)
 
Alıntı:

phantomm Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 587400)
Burda bebek iki uyarıcıya birden şartlanmış yani üst düzey-ikinci dereceden şartlanma- olmuş oluyor.Birinci şartlı uyarıcı(biberon) önce veriliyor hemen ardından biberonu veren kişi konuşuyor bu da ikinci şartlı uyarıcı olmuş oluyor.Bu böyle bir kaç kez tekrarlandığında bebek her ikisine de koşullanmış oluyor.Sadece biberonu verenin sesine de aynı tepkiyi vermeye başlıyor.
Ben böyle anladım.

Genelleme biraz daha farklı.Orda belli bir uyarıcıya verilen tepki benzer durumlar karşısında tekrarlanıyor.Mesela yaşlı bir teyze bir çocuğa kızar çocuk bundan korkar.Ve sonra çocuk gördüğü tüm yaşlı teyzelere karşı aynı tepkiyi(korkma tepkisi) vermeye başlayabilir.

Sorulan soruda bitişiklik ilkesi var iki uyaran peşpeşe verilmiş.Genellemede böyle bir durum yok.Bu nokta iki kavramı birbirinden ayırıyor bence.

Evet mantıklı.

ceylan84lum 02-03-2010 09:09 PM

Cevap: kpss(öğretmen adayları)
 
Alıntı:

phantomm Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 587400)
Burda bebek iki uyarıcıya birden şartlanmış yani üst düzey-ikinci dereceden şartlanma- olmuş oluyor.Birinci şartlı uyarıcı(biberon) önce veriliyor hemen ardından biberonu veren kişi konuşuyor bu da ikinci şartlı uyarıcı olmuş oluyor.Bu böyle bir kaç kez tekrarlandığında bebek her ikisine de koşullanmış oluyor.Sadece biberonu verenin sesine de aynı tepkiyi vermeye başlıyor.
Ben böyle anladım.

Genelleme biraz daha farklı.Orda belli bir uyarıcıya verilen tepki benzer durumlar karşısında tekrarlanıyor.Mesela yaşlı bir teyze bir çocuğa kızar çocuk bundan korkar.Ve sonra çocuk gördüğü tüm yaşlı teyzelere karşı aynı tepkiyi(korkma tepkisi) vermeye başlayabilir.

Sorulan soruda bitişiklik ilkesi var iki uyaran peşpeşe verilmiş.Genellemede böyle bir durum yok.Bu nokta iki kavramı birbirinden ayırıyor bence.

evet hocam anladım..çok güzel bi açıklamaydı..teşekkürler2588925889

ceylan84lum 02-03-2010 09:21 PM

Cevap: kpss(öğretmen adayları)
 
aşağıdaki öğrenme türlerinin hangisinde organizmanın etkin çaba harcamasına dayalı bir süreç yer almaz?
A)tepkisel koşullanma
B)edimsel koşullanma
C)model alma
D)kavrama yoluyla öğrenme
E)deneme yanılma yoluyla öğrenme


bir okulda yapılan tadilatlar sonrası sınıfların içine doğru açılan kapıların yangın veya benzeri olumsuz durumlara karşı sınıfların daha kolay boşaltılabilmesi için dışarı açılacak şekilde düzenlenmiştir.ancak öğrencilerin uzun bir süre kapıları içeriye doğru açmaya çalıştıkları gözlemlenmiştir.

yukarıdaki parçada öğrencilerin kapıları uzun süre içeriye doğru açmaya çalışmaları eğilimini sürdürmeleri aşağıdakilerden hangisiyle açıklanabilir_
A)olumsuz aktarma
B)sönme
C)alışkanlık kazanma
D)serbest çağrışım
E)geriye ket vurma

ben takıldıklarımı sorayım dedim ama smil56

phantomm 02-03-2010 10:10 PM

Cevap: kpss(öğretmen adayları)
 
Alıntı:

ceylan84lum Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 587415)
aşağıdaki öğrenme türlerinin hangisinde organizmanın etkin çaba harcamasına dayalı bir süreç yer almaz?
A)tepkisel koşullanma
B)edimsel koşullanma
C)model alma
D)kavrama yoluyla öğrenme
E)deneme yanılma yoluyla öğrenme


bir okulda yapılan tadilatlar sonrası sınıfların içine doğru açılan kapıların yangın veya benzeri olumsuz durumlara karşı sınıfların daha kolay boşaltılabilmesi için dışarı açılacak şekilde düzenlenmiştir.ancak öğrencilerin uzun bir süre kapıları içeriye doğru açmaya çalıştıkları gözlemlenmiştir.

yukarıdaki parçada öğrencilerin kapıları uzun süre içeriye doğru açmaya çalışmaları eğilimini sürdürmeleri aşağıdakilerden hangisiyle açıklanabilir_
A)olumsuz aktarma
B)sönme
C)alışkanlık kazanma
D)serbest çağrışım
E)geriye ket vurma

ben takıldıklarımı sorayım dedim ama smil56


1.Tepkisel koşullanmada öğrenen pasiftir.Eskiden doğal olarak verilen bir tepki(salya) daha önceden nötr olan bir uyarıcıya
(ışık vs.) yönlendiriliyor,öğrenen birşey yapmıyor yani:) O yüzden a şıkkı.Diğer hepsinde öğrenen bilişsel ya da davranışsal süreçlerden geçer.
2.Olumsuz transfer.Transfer iki şekilde olur olumlu ya da olumsuz.Burda önceden varolan birşeyin şimdi öğrencilerin farklı birşeyi öğrenmesini engellediğini görüyoruz yani önceden öğrenilenler şuana transfer oluyor.
Fakat olumsuz transfer de iki şekilde oluyor:
1.İleriye ket vurma(Öğrenmeyi engelleme)
2.Geriye ket vurma(Hatırlamayı engelleme)
Yani burda iki şık var bakacağımız.Olumsuz transfer ve geriye ket vurma.Eski bilgi yeni öğrenilecek şeyi engellediğinden (ya da zorlaştırdığından diyelim) ileriye ket vurmuş oluyor.Bu şık olmadığı için direk olumsuz transfer diyoruz.

Not:İleriye ket vurma=Öğrenmeyi engelleme (i ve ö her ikisi de ünlü ile başlıyor)
Geriye ket vurma=Hatırlamayı engelleme (g ve h her ikisi de ünsüzle başlıyor diye kodladım ben sorularda pratiklik oluyor.)

Yani mesela şöyle çözüyorum.Öğrenciler Öğrenmekte güçlük çekiyor.Ö-İ, yani ileri ket vurulmuş gibi.

Doğru mudur hocam?

ceylan84lum 02-03-2010 10:27 PM

Cevap: kpss(öğretmen adayları)
 
Alıntı:

phantomm Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 587425)
1.Tepkisel koşullanmada öğrenen pasiftir.Eskiden doğal olarak verilen bir tepki(salya) daha önceden nötr olan bir uyarıcıya
(ışık vs.) yönlendiriliyor,öğrenen birşey yapmıyor yani:) O yüzden a şıkkı.Diğer hepsinde öğrenen bilişsel ya da davranışsal süreçlerden geçer.
2.Olumsuz transfer.Transfer iki şekilde olur olumlu ya da olumsuz.Burda önceden varolan birşeyin şimdi öğrencilerin farklı birşeyi öğrenmesini engellediğini görüyoruz yani önceden öğrenilenler şuana transfer oluyor.
Fakat olumsuz transfer de iki şekilde oluyor:
1.İleriye ket vurma(Öğrenmeyi engelleme)
2.Geriye ket vurma(Hatırlamayı engelleme)
Yani burda iki şık var bakacağımız.Olumsuz transfer ve geriye ket vurma.Eski bilgi yeni öğrenilecek şeyi engellediğinden (ya da zorlaştırdığından diyelim) ileriye ket vurmuş oluyor.Bu şık olmadığı için direk olumsuz transfer diyoruz.

Not:İleriye ket vurma=Öğrenmeyi engelleme (i ve ö her ikisi de ünlü ile başlıyor)
Geriye ket vurma=Hatırlamayı engelleme (g ve h her ikisi de ünsüzle başlıyor diye kodladım ben sorularda pratiklik oluyor.)

Yani mesela şöyle çözüyorum.Öğrenciler Öğrenmekte güçlük çekiyor.Ö-İ, yani ileri ket vurulmuş gibi.

Doğru mudur hocam?

hocam tebrik edrim..evet doğru.çok da güzel anladım..allah razı olsun..ben model alma yapmıştım hani öğrenen izliyo bişey yapmıyo.ama bilişsel durumu düşünememişim.diğeri boştu zaten.tekrar teşekkür edrim.
bu arada branş ne hocam.umarım aynı branş deilizdr..sizinle rakip olmak istemem doğrusu yrl78

phantomm 02-03-2010 11:03 PM

Cevap: kpss(öğretmen adayları)
 
Alıntı:

ceylan84lum Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 587429)
hocam tebrik edrim..evet doğru.çok da güzel anladım..allah razı olsun..ben model alma yapmıştım hani öğrenen izliyo bişey yapmıyo.ama bilişsel durumu düşünememişim.diğeri boştu zaten.tekrar teşekkür edrim.
bu arada branş ne hocam.umarım aynı branş deilizdr..sizinle rakip olmak istemem doğrusu yrl78

Rica ederim.Ben de bilgilerimi tazelemiş oluyorum sayende:)Ben de teşekkür ederim o yüzden.
İngilizce Öğretmenliği.
Bu dersi geçen hafta çalışmıştım.Sınavlara çalışmayı hep son günlere bıraktığım için yeni çalışıyorum daha şimdilik kendimle yarışıyorum bakalım:)


WEZ Format +3. Şuan Saat: 02:58 AM.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.