Hayatimdegisti.com kişisel gelişim ritmotrans telkinli Cd'leri

Hayatimdegisti.com kişisel gelişim ritmotrans telkinli Cd'leri (http://www.hayatimdegisti.com/forum/index.php)
-   Sınavlara Hazırlık Klubü (http://www.hayatimdegisti.com/forum/sinavlara-hazirlik-klubu/)
-   -   kpss(öğretmen adayları) (http://www.hayatimdegisti.com/forum/sinavlara-hazirlik-klubu/463807-kpssogretmen-adaylari.html)

newroses 30-03-2010 06:24 PM

Cevap: kpss(öğretmen adayları)
 
matematik öğretmenliğinde atama doğru düzgün yok off cnm çok sıklıyor bu konuya

EylulHuznu 01-04-2010 12:30 AM

Cevap: kpss(öğretmen adayları)
 
bikaç kodlama verelim..



Tektonik Göller => BASİT MUHASEBE

Beyşehir
Akşehir
Sapanca
İznik
Tuz
Manyas
Ulubat
Hazar
Acıgöl
Seyfe
Eber
Burdur
Eğirdir



2. Mahmut Askeri Islahatları => SEVDAM

Sekban-ı cedit
Eşkinci ocağı
Vakayi hayriye
Daruşurayı askeriye
Asakir-i Muhammediye
Mızıka-i humayun


Mısır'da Kurulan Türk-İslam Devletleri => TEMA

Tolunoğulları
Eyyubiler
Memlükler
Akşitler


Bakırın Çıkarıldığı Yerler => KADER

K astamonu-küre
A rtvin- murgul
D iyarbakır- ergani
E lazığ- maden
R ize- çayeli


coffe2

ceylan84lum 02-04-2010 10:42 PM

Cevap: kpss(öğretmen adayları)
 
Alıntı:

newroses Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 592485)
matematik öğretmenliğinde atama doğru düzgün yok off cnm çok sıklıyor bu konuya

olur mu öle şey alıyolar newroses..ben de matçıyım hele bozma moralimiziağla2
kaç kişi aldıklarını boşver.85 ve üstü alırsan tamamdır.biz çalışalım allah büyüktür.bunları sıkıntı etme..

Alıntı:

EylulHuznu Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 592684)
bikaç kodlama verelim..



Tektonik Göller => BASİT MUHASEBE

Beyşehir
Akşehir
Sapanca
İznik
Tuz
Manyas
Ulubat
Hazar
Acıgöl
Seyfe
Eber
Burdur
Eğirdir



2. Mahmut Askeri Islahatları => SEVDAM

Sekban-ı cedit
Eşkinci ocağı
Vakayi hayriye
Daruşurayı askeriye
Asakir-i Muhammediye
Mızıka-i humayun


Mısır'da Kurulan Türk-İslam Devletleri => TEMA

Tolunoğulları
Eyyubiler
Memlükler
Akşitler


Bakırın Çıkarıldığı Yerler => KADER

K astamonu-küre
A rtvin- murgul
D iyarbakır- ergani
E lazığ- maden
R ize- çayeli


coffe2

paylaşım için teşekkürler..

ceylan84lum 12-04-2010 04:23 PM

Cevap: kpss(öğretmen adayları)
 
arkadaşlar cevaplerınızı ve yorumlarınızı bekliyorum..

1.ölçme ve değerlendirme sürecinde kullanılan birimin ölçme ve ölçüt için aynı olmasının en önemli avantajı nedir?
A yapılan ölçmenin güvenirliğini artırır
B ölçütün güvenirliğini artırır
C değerlendirmenin isabetliğini sağlar
D yapılan ölçmenin geçerliğini artırır
E ölçütün geçerliğini artırır

2. a.eğitim ihtiyaçlarının belirlenmesi
b.hedeflerin ne kadarının gerçekleştiğinin belirlenmesi
c.bir takıma futbolcu seçilmesi
hangileri ölçmedir?


3.fen ve teknoloji öğretmeni 100 öğrencinin girdiği sınavda 62.sıradaki kişinin aldığı notun en çok 5 puan altında not alanı dersten geçireceğini ifade etmiştir
A mutlak ölçüt
B bağıl ölçüt
C mutlak değerlendirme
D bağıl değerlendirme
E mutlak ölçme

şimdilik bu kadar arkadaşlar..teşekkür ederim..iyi ki varsınızy789

phantomm 12-04-2010 05:25 PM

Cevap: kpss(öğretmen adayları)
 
1.ölçme ve değerlendirme sürecinde kullanılan birimin ölçme ve ölçüt için aynı olmasının en önemli avantajı nedir?
A yapılan ölçmenin güvenirliğini artırır
B ölçütün güvenirliğini artırır
C değerlendirmenin isabetliğini sağlar
D yapılan ölçmenin geçerliğini artırır
E ölçütün geçerliğini artırır

En önemli avantaj dediği ve değerlendirme sürecini içine kattığı için değerlendirmenin isabetliliği olabilir.Çünkü değerlendirme yaparken ölçüt ve ölçme sonuçları arasında kıyaslama yapılıyor birimler aynı olursa değerlendirme kolay olur ve isabetliliği artar diye düşündüm.


2. a.eğitim ihtiyaçlarının belirlenmesi
b.hedeflerin ne kadarının gerçekleştiğinin belirlenmesi
c.bir takıma futbolcu seçilmesi
hangileri ölçmedir?

c'de bir karar var.Seçilmiş olmak yani belli ölçütlere göre ölçüm yapılmış.Ve değerlendirme olarak seçilme kararı çıkmış.
a ve b'deki belirleme sözcüğü bana ölçme gibi geldi.Çünkü ihtiyaç belirlemek ya da hedeflerin gerçekleşme oranını ölçmek için bir sınav yapılabilir.Sınav bir ölçme oluyor.




3.fen ve teknoloji öğretmeni 100 öğrencinin girdiği sınavda 62.sıradaki kişinin aldığı notun en çok 5 puan altında not alanı dersten geçireceğini ifade etmiştir
A mutlak ölçüt
B bağıl ölçüt
C mutlak değerlendirme
D bağıl değerlendirme
E mutlak ölçme

62. kişinin sınavdan alacağı not belli değildir.Yani hangi notun 5 puan altında alınması gerektiği sınav sonrasında belli olacak.Burda bağıllık var.Sınıfa görelik.
Bu kimin kalıp kimin geçeceğini belirleyen bir anahtar, ölçme kuralı olduğu için de ölçüttür.Yani cevap bağıl ölçüt.


Cevapları merak ediyorum.Henüz ölçmeyle ilgili hiç test çözmedim:(Yalnızca bir kez okudum iki gün önce o kadar.Yani emin değilim cevaplardan sadece yorumladım.

ceylan84lum 12-04-2010 10:13 PM

Cevap: kpss(öğretmen adayları)
 
canım aydınlattığın için çok teşekkürler....zorlanmıştım bu sorularda.yalnız son soru bana bağıl değerlendirme gibi geliyo,sonuçta geçme kalma var..çok mu sığ düşünüyorum yoksa..

phantomm 12-04-2010 10:18 PM

Cevap: kpss(öğretmen adayları)
 
Cevaplar yok mu? Ben de ilk ikiden çok emin değilim çünkü bilgilerimi soruda kullanıp değerlendirmediğim için henüz yalnızca doğru gelenleri söyledim.Ama sonuncusundan emin gibiyim:) Çünkü daha söylemiş, ortada bi değerlendirme yok ki.Şöyle düşünebiliriz çocuklar neye göre geçecekler sorusuna cevap veriyor.Henüz bir karar verilmemiş ki kimin geçip kimin kaldığı konusunda yalnızca bir ölçüt belirlemiş öğretmen.

ceylan84lum 12-04-2010 10:24 PM

Cevap: kpss(öğretmen adayları)
 
evet doğru sölüyosun henüz bi karar verilmemiş..cevaplar var canım hepsi doğru olduğu için yazmaya gerek duymadım:)))süpersin...
bu yordama geçerliği ve uygunluk geçerliği arasında ne gibi farklılıklar var canım ya ben karıştırıyorum..

phantomm 12-04-2010 10:38 PM

Cevap: kpss(öğretmen adayları)
 
Ayy doğru mu iyi bari sevindim bak şimdi.Soru çözmediğim için kendimi pek yeterli görmüyodum çünkü.
Şİmdi canım benim çalıştığım kaynakta iki örnek var ben şimdilik onları yazdım kafama.Yordama da öss'de, bi çocuk girmiş mesela sınava x okulunu kazanmış.Sonraki dönemde akademik başarısı o okula girmek için aldığı puanla uyumlu ise öss'nin yordama gereçerliği yüksek oluyor.Geleceğe yönelik diye düşündüm.Geleceğe yönelik tahmini iyi yapmış yani.
Uygunlukta ise çocuk yapılan deneme sınavlarında 300 puan alıyor mesela, gerçek öss sınavında buna yakın bir puan alırsa deneme sınavlarının uygunluk geçerliği yüksek oluyor.Yani şöyle ki, deneme sınavları öss sınavına gayet uygun şekilde hazırlanmış ve başarılı olarak değerlendirebiliriz.Öss'nin ölçeceği şeyleri ölçmüş gerçekten.
Sorularda nasıl geliyor daha pek bilmediğim için yalnızca bildiğim kadarı ile yazdım canım.
Soru yazarsan bunlarla ilgili yine bakarız beraber:)

ceylan84lum 12-04-2010 10:40 PM

Cevap: kpss(öğretmen adayları)
 
ayy çok saol canım ya..kitap yanımda değil o soruları da yazarım bi ara.sen hangi kaynaktan çalışıyosun..


WEZ Format +3. Şuan Saat: 12:37 AM.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.