Geri git   Hayatimdegisti.com kişisel gelişim ritmotrans telkinli Cd'leri > Etkinlik Sosyal Aktivite Sanat Yaşam Gezi ve Tatil Klubü > Sanat > Resim

Uyarılar

çocukların çizdiği resimleri anlamaya çalışmanın önemi

Sanat ve Resim çocukların çizdiği resimleri anlamaya çalışmanın önemi Konusunu hayatimdegisti.com Konuğumuz olarak inceliyorsunuz hayatimdegisti.com sitemizde yaşamınızı hemen degistirecek bir cok telkinli hipnoz mp3 vardir tesaduf eseri de buradaysanız mutlaka inceleyiniz üst link TelkinCD tıklayınız İlgilerin dikkatine:) 1-KARALAMA DÖNEMİ (1-4)YAŞ ARASI Çocuklar bu yaşlar arasında gelişi güzel çizimler yaparlar. Resimler daha çok oyun amaçlıdır. Çizgiler,tren rayı vb. dir. Karalama Örneklerinden bazıları şunlardır. 2-ŞEMA ÖNCESİ DÖNEM (4-7) YAŞ ARASI Üç yaş çocuğu tipik yuvarlak kafa çizebilir. ...

ayrıca bu konularda arama yapan konuklarımız var Resim telkin cd indir izle İstanbul Resim nerededir kimdir Resim çekirdek inanç temizliği İzmir bursa Resim hipnoz Resim olumlama seminerleri eğitimi çaresi tedavisi Resim hakkında bilgi bilinçaltı telkin cd telkin mp3 Resim kuantum düşünce kitap haberi

çocukların çizdiği resimleri anlamaya çalışmanın önemi

Cevapla
 
LinkBack Seçenekler Stil
Alt 07-04-2008, 01:02 AM   #1 (permalink)
Teğmen
 
Üyelik tarihi: Feb 2008
Mesajlar: 21
Tesekkür: 0
4 Mesajinıza toplam 8 kez İyi ki varsın demişler.İyi ki varsınız iyi ki varız.
ssimerenya is an unknown quantity at this point
Standart çocukların çizdiği resimleri anlamaya çalışmanın önemi

İlgilerin dikkatine:)

1-KARALAMA DÖNEMİ (1-4)YAŞ ARASI
Çocuklar bu yaşlar arasında gelişi güzel çizimler yaparlar. Resimler daha çok oyun amaçlıdır. Çizgiler,tren rayı vb. dir.
Karalama Örneklerinden bazıları şunlardır.

2-ŞEMA ÖNCESİ DÖNEM (4-7) YAŞ ARASI
Üç yaş çocuğu tipik yuvarlak kafa çizebilir. İnsan çiz değince baş ve ayakları olan insan çizebilirler. Yüz hatlarını belirleyebilir. Dört yaş çocuğu kolları ve bacakları olan çöp adam çizebilirler. Beş yaşındaki çocuğunun yaptığı insan ve evler daha belirgin olmaktadır. Altı yaş çocuğunun yaptığı resimler de artık yavaş yavaş konuda vardır. Resimlerde yer zemini çizgisi mevcuttur. Resimlerde saydamlık da vardır. Örneğin ev çizimlerinde evin içindeki eşyalarında çiziliyor olması gibi.

RENKLERİN ANLAMLARI (4-7) YAŞ ARASI

Dört beş yaşlarındaki çocuklar genelde renk ayrımı yapmadan resmi boyarlar. Bu yaşlarda ana ve ara renkleri öğrenebilirler. Mutlu resimlerde genelde sarı renk, üzüntülü resimlerde genelde kahverengi renk daha ağırlıktadır. Unutulmamalıdır ki çocuk hangi rengi seviyorsa ,resimlerde ağırlık o renge doğrudur. Resimlerde ağırlık kırmızı renkse iddiacılığı ve saldırganlığı temsil eder. Pembe,sarı,turuncu......gibi sıcak renkleri seçen çocuklar sevecen,uyumlu,işbirlikçi......dir. Siyah,mavi,yeşil,kahverengi gibi soğuk renkleri seçen çocuklar, baskıcı aile ortamında yetişen iddiacı,çekingen,güçlükle kontrol edilen,uyumsuz,gerçek duygularını bastıran .... çocukları temsil edebilir.


3-ŞEMATİK DÖNEM (7-9) YAŞLAR ARASI
Resimler daha belirgin ve ayrıntılıdır. İlk bakışta resmin ne olduğu kolaylıkla anlaşıla bilinir . Resimler daha gerçekçidir. Resimde mekansal ilişki vardır. Çocuklar yer çizgisi kullanırlar. Yer çizgisi çocuğun kendisi ve çevresiyle olan ilişkinin boyutunu temsil eder. Bu dönemde kuşbakışı resim çizimleri ağırlıktadır.


4-GERÇEKÇİLİK DÖNEMİ (9-12)YAŞLAR ARASI
Bu dönemde resimlerde daha ayrıntılı çizimler ve gerçekçi bir yaklaşım görülür. Resim konularında kızlar ve erkekler arasında farklılıklar gözlemlenir. Kız çocukları daha çok bebek resmi,portreler,elbiseler...erkek çocukları ise araba,gemi,uçak...çizerler. Resimleri beğenmeme , aşırı hassasiyet ve kendini ifade güçlüğü görülür.


5-DOĞALCILIK DÖNEMİ(12-14)YAŞLAR ARASI
Nesneler orantılıdır. Resimler perspektiftir. Yakın çevrede gördüğü objelerin orantılarını,boyutlarını ve derinliklerini çizgileriyle yansıtmaya çalışır. Renkleri ise en iyi şekilde kullanırlar.

ZİHİNSEL YETERSİZLİĞİ OLAN ÇOCUKLARIN RESİMLERİ

Resimlerde belirgin herhangi bir konu yoktur. Plansızdır. Yaşıtlarının resim özelliklerinden oldukça gerilik gösterir. Resim cılız ve ilkeldir. Çoğunlukla kağıda resim yerine çeşitli karamalar yaparlar. Ayrıntılar bulunmaz .Örneğin insan resmi çiz dediğimizde sadece sınır belirten bir çizgi çizilir.Gözler,ağız,burun vs. çizilmez.Ev çizdiğinde çatısı kapısı,bahçesi başka bir yere çizilir.Çocukta resimleri ters çizme sıklıkla karşılaşılıyorsa öğrenme güçlüğü çekebileceği düşüne bilinir. Örneğin ağaçların ters çizilmesi gibi.


ÜSTÜN YETENEKLİ ÇOCUKLARIN RESİMLERİ
Üstün kabiliyetli kişi diğer insanlardan farklı düşünebilme davranabilme kabiliyetine sahiptir. Resimlerde dikkati çeken ortak özellikler kısaca, akranlarından üstün bir performans göstermeleri, farklı kavramlar arasında mantıklı ilişkiler kurabilmeleri,gelişmiş hayal gücü ,çizilen figürlerin hareket halinde olabilmesi,renklerin genelde canlı olması kağıdın tamamının kullanılması gibi......
UNUTULMAMALIDIR Kİ
Çok güzel resim yapan çocuk zekidir,zeki çocuklar güzel Resim yaparlar DENİLEMEZ.

ÇOCUĞUN PSİKOLOJİK ÖZELLİKLERİNİ YANSITAN RESİMLER

OKUL FOBİSİ :Resimlerde aile bireyleri ağırlıklı olarak çizilir. Okul ,öğrenci resmi çizmek istemezler.Ev ve evde mutlu çocuk resimleri çizerler.Resimler saydamdır.
GÜVENSİZLİĞİ YANSITAN RESİMLER: Kağıdın tamamı kullanılmaz,boşluklar fazladır. Çizimler yarımdır. Küçük figürler çizme ve kağıdın bir bölümünü kullanma eğilimindedirler. İnsan figürlerinde el ve ayakların çizilmemiş olması güvensizliği ve çevreye uyumda yaşanılan güçlüğü,iletişim eksikliğini,paylaşım azlığını,kendinden başka insanlarla birlikte olmamayı,bencilliği de ifade etmektedir. Güvensiz çocuğun resimlerindeki çizgiler daha çok silik ve kesik kesiktir.
HİPERAKTİF ÇOCUKLARIN RESİMLERİ:Taşkın ve çok renkli resim çizerler.Gerilimli oldukları için genelde karalamayı tercih ederler ve resimleri hep yarım kalır. Çizdiklerinde ise resimleri çok büyük olur.
CİNSEL KİMLİK KARMAŞASI : Anne ve babaya aşırı yaklaşılması, zıt cinsel kimlikte çizimlerde yoğunlaşma, ev resimlerinde yatak odasının çizimi, etek giyen,çocuk emziren baba , ava giden sakal bırakan anne figürlerinin çizilmiş olması bize bazı ipuçları vermektedir.

AİLEDE İLETİŞİM PROBLEMLERİNİN OLDUĞUNU İFADE EDEN RESİMLER

Ailede iletişim kopukluğu ,aileyi konu alan resimlerde açıkça görülmektedir. Resimde aile üyelerinin birinin veya birkaçının eksikliği.. ,( annenin,babanın,kardeşlerin,aile içinde yaşayan diğer fertlerin hala,amca,dede,ninenin ..... çizilmemiş olması ) Aile fertlerini çizmeyi rededmesi,ebeveyn figürlerinin olmaması parçalanmış aileyi ,sevgi eksikliğini , Anne baba ve çocukların arasına nesnelerin yerleştirilmesi,aile bireylerinin arasına köprü , gökdelen evler ,yol, ırmak ,ağaçların................. çizilmesi, iletişim problemlerinin bir göstergesi olarak kabul edile bilinir.
Anne babanın çok büyük çocuğun çok küçük veya anne babadan birinin büyük diğerinin küçük çizilmiş olması ailede baskıyı aile fertleri arasında problemin olduğunu baskıcı ve otoriter tutumu,anne babanın çok abartılı çizimi onlara duyulan hayranlığı da temsil edebilir.
Resimde küçük kardeşin anne babanın elinden tutuyor olması ve diğer çocuğun çok uzaklarda çizilmesi veya hiç çizilmemiş olması,sevgi yoksunluğunu ,kardeş kıskançlığını ,kendisini yok saydığını, iç çatışmaların bir göstergesi olabileceği düşüne bilinir.

RESİMLERDE Kİ FİGÜRLERİN ANLAMLARI İNSAN FİGÜRÜNDE Kİ KISIMLARIN ANLAMLARI

Büyük veya çok küçük kafanın çizilmesi zihinsel aktivite de problemlerin olduğunu,zihinsel geriliği ifade eder.
Vücudun organlarının çizilmemesi veya eksik bırakılması endişe duyulan,rahatsızlık hissedilen kısımları yansıtır.
Kolların abartılı çizimi aile içi ve çocuğa yönelik şiddeti, Kolların çizilmemesi ise güç ve kuvvetin azlığını,
Ağzın büyük veya küçük çizimi dil ve konuşma problemi Ağzın çizilmemesi iletişim problemlerini....
Gözlerin büyük çizimi merakı,boş ve anlamsız bakan gözlerin olması görme problemini ve görmeye bağlı öğrenme problemlerini...
Burunun abartılı çizimi astım ,bronşit vb. solunum yoluna bağlı problemlerin olduğunu...burunun çizilmemesi güç savaşını,güçsüzlüğü,desteksizliği..
Kulakların normalinden farklı ,büyük veya küçük çizimi işitmeye bağlı problemlerin olduğunu....
Ellerin çok büyük çizilmesi dayağı ,şiddeti,çalma eylemlerini,çok küçük çizilmesi ise güvensizliği,çevreye uyum güçlüğünü ....
Ayakların abartılı çizimi kendine olan güveni,küçük çizilmesi ise güvensizliği ve yardımsızlığı,
Cinsel organların çizimi saldırganlığı,aşırı endişeyi ve anne babayı çıplak görmüş olmayı temsil etmektedir.

EV FİGÜRLERİNİN YORUMLANMASI

Ev çocuğun duygusal yaşamının oluştuğu merkezdir. Evin saydam olarak çizilmesi,yaşamı canlılığı , içini göstermeyen duvarların çizilmiş olması ise karamsarlığı,yaşam ifadesinde ki güçlükleri,kendini anlatmakta karşılaşılan zorlukları ifade etmektedir.
Evlerdeki bacalardan yükselen kalın dumanlar aile için de yaşanılan kavgaları,çatışmaları ,sürtüşmeleri gösterir.
Yüksek binalar ve gökdelenler çocuktaki özlem ve komplekslerin ,gerginliğin yansımasıdır . Ezilme ve başkaldırı vardır.
Evlerden çıkan yollar rehberliğe ,yol gösterilmeye duyulan ihtiyaçtır.
Resimlerde, insan resimlerinin azlığı veya yokluğu sosyal ilişkilerde kopukluğu belirtir.İnsan figürünün çokluğu ise sosyal ilişkilerde ki gelişmişlik düzeyini belirtir.
Çizilen kuş resimleri özgürlüğe duyulan ihtiyaç hasrettir
Çizilen ağaçlarda meyve olması verimli olma isteği yeşil yapraklı ağaçlar canlılığı,solmuş yapraklı ağaçlar ve yaprak dökümü ölüm isteğini,ağaç köklerinin olması içgüdüye önem vermesi ve bağımlılık duygularını yansıtır.
Resimlerde çok bulut veya koyu renkli bulutların olması çözülemeyen problemleri ifade edmektedir.

ÇOCUK RESİMLERİNİN GENEL OLARAK YORUMLANMASINDA DİKKAT EDİLMESİ GEREKEN HUSUSLAR

Çocuğun bize kendisini yansıtması ve olaylar hakkında duygu ve düşüncelerini ifade etmesinde,yalın bir anlatım aracı olan resmim önemi büyüktür. Resim etkinliğinin aynı zamanda sözsüz dili oluşturması ve bu yolla anlatımın kolay olması, yaşı ve kişilik özellikleri nedeniyle sözlü iletişim kurmakta güçlük çeken çocukları tanımada da önemli bir teşhis aracı olmasını sağlamaktadır.
Çocuk resimlerini yorumlarken ,dikkat etmemiz gereken bazı önemli noktalar bulunmaktadır.
Tek resimden yola çıkarak yapacağımız bir değerlendirme bize hatalı sonuç verebilir. Çocuğun diğer resimlerinede dikkat etmeli ve toplu bir değerlendirme yapılmalıdır. Resim değerlendirmesine başlamadan önce.....Çocuğun genel tutum ve davranışlarını ,içinde yaşadığı
Psikolojik sosyo-kültürel ve ekonomik durum,arkadaşlarıyla kardeşleriyle ilişkileri,okul ve aile içi ilişkileri çocuğun yaşını,cinsiyetini,ailede kaçıncı çocuk olduğunu varsa uyum ve davranış sorununun türünü, ailesinin genel özelliklerini,okul başarısını,çocuk hakkındaki genel izlenim ve görünüm ,diğer önemli özellikleri de göz önünde bulundurulmalıdır.
Resim aynı zamanda öğrenilen bir davranıştır. Resim çizmede öğretmen faktörü de önemlidir. Çocuklar resim çizmeyi kendi kendilerine,ailelerinden,öğretmenlerinden veya arkadaşlarından öğrenebilirler.
Konu seçimi yapmadan 'Hadi bakalım bize bir resim çiz' dediğimizde ,çocuk ilgi ve ihtiyaçları doğrultusunda içinde yaşadığı psikolojik duruma ve hayal gücünün de etkisiyle resim çizebilir .Serbest konu verdiğimizde çocuğun çizmiş olduğu resimdeki tema da çok önemli-dir .
Unutulmamalıdır ki, resim değerlendirilmesi projektif bir tekniktir.Yorumlar, yorumlayana göre değişkenlik gösterebilir.



ÇİZGİLERİN YORUMU

Büyüklük:Çok büyük ve çok küçük resimler anlamlı olabilir.

Büyük Resimler :Sayfanın tamamını kaplayan çok büyük resimler
Küçük Resimler:Birkaç cm büyüklüğünde ki resimler

-İç kontrol zayıflığı

-hiperaktivite

-Dikkat dağınıklığı

-Saldırganlık
-Ürkek

-Benlik Saygısı düşük

-İçe dönük




Abartılı Çizimler: beden kısımlarının abartılarak büyük veya küçük çizilmesi



Baş
Zihinsel açıdan kendini yetersiz gören çocuklar

Ağız
Konuşma ve dil problemi olan çocuklar

Bağımlı çocuklar

Gözler
Göz bebeği olamadan çizilen resimler görme problemi olan çocuklar

Güvensiz ve şüpheci

Ayaklar
Güven isteği,

Kaygı

Burun
Solunum güçlüğü çeken çocuklar

Kulaklar
İşitme problemi

Kuşkucu,(başkaları tarafından dinlenme )

Cinsel Organlar
Saldırganlık

Dürtü kontrolü zayıf




Eksik ve Unutulan Çizgiler:Bazı beden kısımlarının çizilmemesi veya belirgin olmaması



Eller
Güvensizlik

Çevreye uyumda güçlük

Kollar
Güvensizlik

Güç ve kuvvet azlığı

Bacaklar
Çocuğun kendini desteksiz

Hareketsiz algılaması

Ayaklar
Kendine güvensizlik

Burun
Benlik saygısı düşük

ağız
İlişki kurmakta zorluk



 

 

Buraya ilk defa geliyorsanız ismim Atakan Sönmez ve burası hayatimdegisti.com.Boğaziçi üniversitesi mezunuyum ve Türkiyede ilk Subliminal Telkin Uzmanıyım.tıklayın

Bir site olsa onu bulanların uykuda dinledikleri mp3 ler ile hayatları değişse… Bir site olsa onu bulanlar hipnoz olmadan sadece subliminal mp3 leri yükleyip ve uykuda dinleyerek hayatlarını değiştirseler. Bu fikir 1995 yılında yani 25 yıl önce çıkmıştı. 15 yıl önce ise bu mp3 lerin kişiye engel olan çekirdek inançlara göre hazırlanması yani cekirdekinanc.com fikri oluştu

Hipnoz gibi bir şey mi subliminal mp3 nedir?

Tam olarak değil. Öncelikle size engel olan 0-11 yaş arası oluşan bilinçaltı kayıtlarınız yani çekirdek inançlarınız bulunur. Sonra bu çekirdek inançlarınızın pozitif halleri olumlamalar isminize özel olarak mp3 lerin ve müziğin içine gizlenir. Siz de uykuda ya da uyanıkken bu mp3 leri dinleyerek sonuç alırsınız. Çocukluğunuzda size söylenenlerin tam tersini dinlediğiniz kayıtlarla binlerce kez bilinçaltınıza yerleştirmiş oluruz.

Çekirdek inançların hayatımda engellere neden olduğunu nasıl anlarım?

Hayatınızda hep aynı şeyler tekrar ediyorsa. İlişkilerde hep aynı şeyleri yaşıyorsanız... Aşırı fedakar bir yapınız varsa ve bu sanki göreviniz haline geldiyse. Birilerini kurtarmaya çalışıyorsanız. Paranızın bereketi yoksa sürekli gereksiz harcamalar çıkıyorsa birikim yapamıyorsanız. Hayır demekte zorlanıyorsanız. Odaklanmakta bir şeyleri devam ettirmekte sorun yaşıyorsanız. İlişkilerde mıknatıs gibi sorunlu kişileri çekiyorsanız. İş hayatında iniş çıkışlar sürekli oluyorsa. Ertelemeleriniz fazla ise. Aşırı kontrolcü ve garantici bir yapınız varsa kaygı düzeyiniz yüksekse hep en kötü ihtimali düşünüyorsanız ve şanssızlıkları sorunlu olayları ve sorunlu kişileri hayatınıza çekiyorsanız çocuk yaşta oluşan çekirdek inançlar hayatınızı yönetiyor olabilir.

25. yıla özel şimdi arayanlara 5 dakikalık çekirdek inanç ön tespit ve bir günlük deneme telkin mp3 ücretsizdir. Ön tespitte size engel olan birkaç çekirdek inanç örneği verilir. Atakan Sönmez tarafından yapılır ve bilgi amaçlıdır. +90 5424475050 Türkiye dışındakiler whatsapp tan arayabilir cekirdekinanc.com inceleyiniz.

ssimerenya isimli Üye şimdilik offline konumundadır Offline   Alıntı ile Cevapla
Alt 07-04-2008, 02:02 AM   #2 (permalink)
Teğmen
 
Üyelik tarihi: Feb 2008
Mesajlar: 21
Tesekkür: 0
4 Mesajinıza toplam 8 kez İyi ki varsın demişler.İyi ki varsınız iyi ki varız.
ssimerenya is an unknown quantity at this point
Standart çocukların çizdiği resimleri anlamaya çalışmanın önemi

Öncelikle resim eğitimi okulla beraber başaldığı için 6 yaş altındaki çocukların resme ilgileri konusunda derin bilgilere sahip diilim.Ama çocuklarda iki yşından iibaren kontrollü çizimlerin oluştuğunu biliyorum.Ve bu dönemde çocuklar bir şeyi defalarca tekrarlayabilirler.Ama topun üstünde hiç boşluk kalmaksızın boyaması çok enterasan .kol ve el kordinasyonu açısından çok iyi bir gelişme bence.Çabuk yazmayı öğrenecek diye düşünüyorum.Öte yandan bir resammı yetişiyor acaba:)Gelişmelerden haberdar ederseniz sevinirim.Aile yaşantınızda bir sorun yoksa sorun yoktur aslında.Çocuklar herşeyi hisseder.

Oğlunuzun yaşını belirtmemişseniz ama

;çocuklar renkelri karışık kullanmayı çok beceremezler bu onun renkli bir kişiliğe sahip olduğunu gösterebilir bize.Belkide hiperaktif:)görmek lasım.
Onun haricinde yapboz zeka gerektiren bir uğraş aslında .Çok güsel düşünmeyi seviyor.umarım yardımcı olabilmişimdir.Yanlış anlaşılmasın bunlar sadece benim fikirlerm.

ssimerenya isimli Üye şimdilik offline konumundadır Offline   Alıntı ile Cevapla
Alt 15-04-2008, 11:48 PM   #3 (permalink)
Yüzbaşı
 
jaunty - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Üyelik tarihi: Oct 2007
Mesajlar: 592
Tesekkür: 305
186 Mesajinıza toplam 549 kez İyi ki varsın demişler.İyi ki varsınız iyi ki varız.
jaunty has a spectacular aura aboutjaunty has a spectacular aura aboutjaunty has a spectacular aura about
Standart çocukların çizdiği resimleri anlamaya çalışmanın önemi

resimin çocuğun psikolojisini, iç dünyasını nasıl yansıttığı, yaratıcılığını nasıl geliştirdiği hakkında az çok fikrim vardı ama bu bilgileri ağzım açık okudum ve sakladım ve site üyeleri dışında da çok kişiyle paylaşacağım..çok değerli bilgiler teşekkürler ssimerenya..
jaunty isimli Üye şimdilik offline konumundadır Offline   Alıntı ile Cevapla
Alt 22-04-2008, 08:23 PM   #4 (permalink)
Teğmen
 
Üyelik tarihi: Feb 2008
Mesajlar: 21
Tesekkür: 0
4 Mesajinıza toplam 8 kez İyi ki varsın demişler.İyi ki varsınız iyi ki varız.
ssimerenya is an unknown quantity at this point
Standart Ynt: çocukların çizdiği resimleri anlamaya çalışmanın önemi

Ben teşekkür edrim.Faydalı olabildiysem ne mutlu bana:)Bizim üniversitede insanın sanatsal gelişimi diye bir dersimiz vardı.öğrendiklerim ordan kaldı.Site olarak ta yeterli diil ama belki bir faydası olur.

http://www.cocukpsikolojisi.net


http://www.aile.org/index.php?bolum_yazi=3081
Çocuk şuanda araştırma döneminde.Herşeyle alakalı beyninde şemalar oluşturuyor.Gayet normal ama bu yaratıcılık yeteneği ilerleyen zamanlardada devam ederse ilgi alanları daha net belli olur.
ssimerenya isimli Üye şimdilik offline konumundadır Offline   Alıntı ile Cevapla
Alt 16-07-2008, 06:44 PM   #5 (permalink)
Teğmen
 
Üyelik tarihi: Jun 2008
Mesajlar: 24
Tesekkür: 18
22 Mesajinıza toplam 107 kez İyi ki varsın demişler.İyi ki varsınız iyi ki varız.
denizinci is an unknown quantity at this point
Standart Ynt: çocukların çizdiği resimleri anlamaya çalışmanın önemi

evet gerçekten bu bilgilerin burda paylaşımı çok güzel olmuş.
ben resim öğretmeniyim. sadece çocuklar değil büyükler hakkında da resimden fikir sahibi olabiliriz aslında. kimisi ilkokul yıllarından sonra resim yapmamıştır, kimisi de her telefon görüşmesinde önündeki kağıda peçeteye resimler yapar farketmeden. aslında insanın iç dünyasının yansımalarıdır bir bakıma. şu an yıllardır hiç resim yapmamış birine resim yaptırsanız ilkokuldaki çizdiği gibi çizecektir büyük ihtimalle.

şu da var ki, üniversitede hocalarımız üzerine basa basa şunu öğrettiler bize, çocuklar hakkında asla resmindekilere bakıp kesin bir fikre kapılmayın diye. çünkü çocukların dünyası bizimkilerden çok geniştir ve zamanla yeni şeyler öğrendiği gibi maalesef çevreden negatif yönde sınırlanmayı da öğrenir. orada gördüğümüz bir çizginin bir rengin ya da herhangi bir objenin sebebi sandığımızdan daha karmaşık ya da çok basit bir nedenle de orda olabileceği akıldan çıkarılmamalıdır.

kendi çocukluğumdan bir örnek vereyim, 1. sınıfta yaptığım resimdeki insanların saçlarını maviye boyuyordum. resimde başka bir renk de lazım oldu, arkadaşımdan istedim. o da saçları maviye boyamazsan veririm diye şart koştu. ben de istemedim. ben mavi saçtan vazgeçmedim çünkü o boyayı bana sevdiğim teyzem vermişti. bu sevgiyi oraya böyle yansıtmıştım. sorsalar bunu bu şekilde ifade edemezdim zaten, mavi rengin soğukluğu beni çektiği için değildi, şimdi anlıyorum.
__________________
http://denizdeninciler.blogcu.com<br />
denizinci isimli Üye şimdilik offline konumundadır Offline   Alıntı ile Cevapla
Cevapla

Bookmarks


Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık


çocukların çizdiği resimleri anlamaya çalışmanın önemi

Sanat ve Resim çocukların çizdiği resimleri anlamaya çalışmanın önemi Konusunu hayatimdegisti.com Konuğumuz olarak inceliyorsunuz hayatimdegisti.com sitemizde yaşamınızı hemen degistirecek bir cok telkinli hipnoz mp3 vardir tesaduf eseri de buradaysanız mutlaka inceleyiniz üst link TelkinCD tıklayınız İlgilerin dikkatine:) 1-KARALAMA DÖNEMİ (1-4)YAŞ ARASI Çocuklar bu yaşlar arasında gelişi güzel çizimler yaparlar. Resimler daha çok oyun amaçlıdır. Çizgiler,tren rayı vb. dir. Karalama Örneklerinden bazıları şunlardır. 2-ŞEMA ÖNCESİ DÖNEM (4-7) YAŞ ARASI Üç yaş çocuğu tipik yuvarlak kafa çizebilir. ...

ayrıca bu konularda arama yapan konuklarımız var Resim telkin cd indir izle İstanbul Resim nerededir kimdir Resim çekirdek inanç temizliği İzmir bursa Resim hipnoz Resim olumlama seminerleri eğitimi çaresi tedavisi Resim hakkında bilgi bilinçaltı telkin cd telkin mp3 Resim kuantum düşünce kitap haberi


WEZ Format +3. Şuan Saat: 04:01 PM.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.