Hayatimdegisti.com kişisel gelişim ritmotrans telkinli Cd'leri

Hayatimdegisti.com kişisel gelişim ritmotrans telkinli Cd'leri (http://www.hayatimdegisti.com/forum/index.php)
-   Resim (http://www.hayatimdegisti.com/forum/resim/)
-   -   RESİM YAPMAYA BAŞLAMAK (http://www.hayatimdegisti.com/forum/resim/3221-resim-yapmaya-baslamak.html)

shamanic 04-01-2008 01:51 PM

Ynt: RESİM YAPMAYA BAŞLAMAK
 
bu da hızlı modern resim yapmaya bir örnek.. ooo67

yaratıcılıkta sınır yok... thumbsanim


http://video.google.com/videoplay?do...arch&plindex=0

http://www.youtube.com/watch?v=DjhlHY7qLP0

pisimbat 04-01-2008 02:13 PM

Ynt: RESİM YAPMAYA BAŞLAMAK
 

eheheheh denicm yahu bende blook

jaunty 06-01-2008 01:55 PM

Ynt: RESİM YAPMAYA BAŞLAMAK
 
happy6 bkliyorum pisi metin suzy ve daha niceleri hade hade hadee nerdesinisiz? ttli3 956k sevincli s456

pisimbat 06-01-2008 02:39 PM

Ynt: RESİM YAPMAYA BAŞLAMAK
 
akşama yapcam söz denicem

jaunty 16-01-2008 07:01 PM

Ynt: RESİM YAPMAYA BAŞLAMAK
 
tabloda kullandığınız renklerin etkilerinden bir kez daha burada üzerinden geçmek istedim.
neye ihtiyacınız varsa yada duygularınız ne ise renkleri size yardımcı olacak şekilde kullanmayı seçebilirsiniz.

SOĞUK VE KOYU RENKLER

TABLONUN ÜSTÜNDE :Tehdit edici kaygı uyandırıcı
TABLONUN YANLARINDA :Soğuk ve hüzünlü
TABLONUN ALTINDA :Hareketleri ağırlaştırıcı,yere çekim

SOĞUK VE AÇIK RENKLER

TABLONUN ÜSTÜNDE :Yükseklik aydınlatıcı
TABLONUN YANLARINDA :Soğuk ve uzaklaştırıcı
TABLONUN ALTINDA :Enerjili,koşmayı teşvik eden

SICAK VE AÇIK RENKLER

TABLONUN ÜSTÜNDE :Fikir çalıştırıcı
TABLONUN YANLARINDA :Aktiflik verici
TABLONUN ALTINDA :Kolaylaştırıcı, hafifletici

SICAK VE KOYU RENKLER

TABLONUN ÜSTÜNDE :Kavrayıcı,örtücü,ağır
TABLONUN YANLARINDA :Çevreleyici,enerji veren, saran
TABLONUN ALTINDA :Yürüme basma,emniyet duygusu,sağlamlık



RENKLER VE DİLLERİ
Renkler insanlar üzerinde psikolojik olarak yarattıkları etkiye göre sıcak ve soğuk diye ikiye ayrılır. Sıcak Renkler: Kırmızı, Turuncu, Sarı; Soğuk Renkler: Yeşil, Mavi, Mor diye bilinir. Bunların dışında da sıcak veya soğuk diye bilinen renkler söz konusudur. Bu renkleri tek tek ele alırsak:
KIRMIZI: Sıcak renklerin başında gelir. Dalga boyunun büyüklüğünden dolayı göze hemen çarpar. Bu nedenle hemen hemen tüm uyarılar (warning) kırmızı renkle yazılır, yapılır. Örneğin, trafik ışıklarında kırmızının kullanımı gibi. Kırmızı hareketli, dinamik bir renktir. Bu nedenle (tonuna bağlı olarak) insanı tedirgin, rahatsız edebilir. Ki bazı dergi ve gazetelerde ayak üstü yemek yenen ticari yerlerin, müşterinin bir an önce yemeğini yiyip gitmesi için özellikle kırmızıya boyandığı yazılmıştır. Kısacası kırmızı önce alev alev insanı çeker; sonra da tedirgin, huzursuz edip, iter. Söylediklerimin doğruluğunu denemek istiyorsanız kendinize bir test yapın. Kalabalık bir yere şöyle bir göz atın, gözünüz önce nereye takıldığına dikkat edin! Kızılay’da, kampüste etrafınıza baktığınızda gözünüze ilk çarpan kırmızı ve turuncu renkler olacaktır. Uzun süre buralara baktığınızda rahatsız, tedirgin olacak, gayri ihtiyarı gözünüzü kaçıracak zorunda kalacaksınız. Kısacası kırmızı, hem çarpıcı, dikkat çekici, tahrik edici hem de tedirgin, rahatsız edici renk olma özelliğini taşımaktadır
TURUNCU: Kırmızıdan sonraki en sıcak renktir. Onun kadar olmasa da hareketli, dinamik, dikkat çekici, çarpıcı bir renktir. Kırmızıdan farklı olarak insanı tedirgin, rahatsız eden bir yanı yoktur. Kırmızıya göre daha yumuşak, daha iç açıcı, daha hoş bir renktir. İnsanda coşku ve canlılık duyguları uyandırır, moral yükselticidir.
SARI: Sıcak renk olarak bilinse de yeşile kaçan tonu soğuk renk gibi algılanır. Bu nedenle de insanlarda değişik duygular yaratır. Sarı aydınlığın-ışığın rengi diye bilinir ve güneşi çağrıştırır. Yıllardır ressamlara ilham kaynağı olan bu renk tuvallerde sarı başaklar şeklinde kendini göstermiştir. Bir anlamda üretimin, verimliliğin, bolluğun rengidir. Ressamların yapıtlarını incelediğimizde ışığın sarı; gölgenin mavi ile vurgulandığını görürüz. Güneşin, ışığın rengi olan bu sarı insanda coşkuyu artırır, sevinç ve neşe duygusu yaratır. Ancak yeşile kaçan sarı tonlar canlılığını kaybetmiş olup soğuk renk gibi algılanır. Ki sonbahar da hüznü yaratan da sarıdır.

YEŞİL: Rahatlatıcı, iç açıcı, huzur verici renktir. İnsanlarda ferahlık, dinlendirici etkisi yaratır. Statik, durgun bir renk olduğu için sükuneti simgeler. İlkbaharı, doğuşu, canlanışı çağrıştırır. Kısacası yeşil doğayı simgeler. Bu nedenle de günümüzde çevreci grupların-partilerin kendilerine seçtikleri renk yeşildir. Doğal olarak da tazeliği, gençliği ve umudu yansıtmaktadır. İlaçların bitkilerden elde edilmesinden dolayı, Ortaçağdan beri yeşil renk sağlıkla da ilişkilendirilmektedir. Hatta kimileri cerrahların yeşil giymesini buna bağlar. Ancak yeşilin soğuran renk olması nedeniyle cerrahların elbiselerinde kanı belirgin şekilde göstermediği de bir gerçektir.

MAVİ: Dünyada en fazla görülen renktir. Mavi denilince akla önce gökyüzü, denizler gelir. Ancak uzaktaki dağların da mavi göründüğü bir gerçektir. Sınırsızlığın, sonsuzluğun ve de özgürlüğün rengidir mavi! Durağan, statik bir renktir. İnsanlarda, dinginlik, serinlik, huzur, mutluluk duygusu yaratır. Sakinliğin, engin hoşgörünün simgesidir. Yapılan araştırmalar sonucu mavinin hakim olduğu ortamlarda yaşayanların sinir sistemlerinin çok güçlü olduğu söylenmektedir. Ki nazar boncuklarının mavi olması da anlamlıdır. Dikkat çekici bir renk olmadığı için fonda kullanımı yapıtın etkisini artırır.

MOR: Kırmızı ve mavinin birleşiminden oluştuğu için bu 2 rengin oranlarına göre değişik tonlar oluşturmaktadır.Ancak genelde mor rengin; acıyı, hüznü, üzüntüyü, içe kapanıklığı, depresyonu, çağrıştırdığı bilinir. Hatta kimi insanlarda hastaneyi akla getirdiği söylenir. Tonlarına göre hayal gücünü, sezgileri harekete geçirdiği çalışma şevkini ve de yaratıcılığı artırdığı da söylenir. Ki Chopin’in bestelerini yaptığı odanın mor renkten oluştuğu bilinen bir gerçektir

ALINTI
kiss3

jaunty 16-01-2008 07:13 PM

Ynt: RESİM YAPMAYA BAŞLAMAK
 
RENK SPEKTRUMU

RENKLERİN PSİKOLOJİK ÖZELLİKLERİ : Ateşin sarı - kırmızı rengi sıcak renk çağrışımını; buzun mavi - yeşil rengi soğuk renk çağrışımını oluşturması, rengin sıcakve soğuk renkler olarak ikiye ayrılmasına neden olmaktadır.

SICAK RENKLER : Kırmızı, sarı, turuncu

SOĞUK RENKLER : Yeşil, mor, mavi

Ara renklerden mor ve yeşil kendilerini oluşturan sıcak vesoğuk renklerin miktarına bağlı olarak değişir. Kesin bir sınır koymak mümkün değildir.

Renk, görsel olarak algılanan, bir çok duygusal etkinliğe sahip olan ve estetik amaçlara hizmet veren bir elemandır.

Rengin yapısal niteliklerine bağlı olarak duygusal etkinlikleri aşağıda özetlenmektedir.

1- Renk kullanıldığı mekanı etkilemektedir. Örneğin bir mekanda parlak renklerin yoğun olarak kullanılması heyecan ve neşeli bir etki yaratırken; sakin ve pastel tondaki renkler dinlendirici bir etki yaratmaktır.

2- Mekana birlik ya da çeşitlilik kazandırır. Sıcak veya soğuk grup içindeki benzer renk düzeni veya tek renkten oluşan bir düzen birlik duygusuna katkıda bulunurken; farklı renklerden oluşan bir düzen çeşitlilik duygusu vermektedir.

3- Malzemenin öz - niteliğini ifade eder

4- Renk formu belirler. Bir çizgi, iki boyutlu bir yüzey ya da üç boyutlu bir hacim, çevresiyle, geri planıyla karşıt renklerin kullanımıyla belirlenmektedir.

5- Oranları etkiler, yatay çizgilerde zıt renklerin kullanımı genişlik duygusunu, düşey doğrultularda kullanımı ise yükseklik duygusunu uyandırmaktadır.

6- Ölçeği ortaya çıkartır, belli eder. Tek renkli elemanlardan oluşan bir yapının ölçeğini uzaktan belirlemek güçtür, ancak yapı elemanları zıt renklere sahip ise ölçeği uzaktan daha kolay anlaşılmaktadır.

7- Ağırlık duygusu oluşturur. Koyu renkli elemanlar ağır, açık renkli elmanlar ise daha hafif görünmektedir.

RENKLERİN ALGILANAN ETKİLERİ / ANLAMI


MAVİ : Koyu tonlarda ya da yoğun olarak kullanıldığında moral bozan, kasvet veren bir etki, açık tonlarda kullanıldığında veya beyazla karıştırıldığında yatıştırıcı ve güven veren bir etki yaratmaktadır.

Mavi sindirmeyi ve korumayı sembolize eder.

YEŞİL:Kullanıldığı mekanda sakin, barışçıl, hassas, yumuşak bir etki yaratmaktadır. Neşe ve sükuneti ifade etmektedir.


SARI : Kullanıldığı mekanda uyaran, neşelendiren, dikkat çeken bir etki yaratmaktadır. genişlemeyi, iletişimi ifade etmektedir.
KIRMIZI : Kullanıldığı mekanda heyecanlandırıcı, uyarıcı bir etki yaratır. Beyazla karıştırıldığında cana yakın bir etki uyandırmaktadır. Kırmızı enerji ve gücü ifade eder.

PEMBE : Küçük alanlarda kullanıldığında zenginliği ve önemi vurgular, geniş alanlarda ise rahatsız edici bir etki yaratmaktadır.

KAHVERENGİ : Kullanıldığı mekanda mutsuz, kederli ve melankolik bir etki yaratmaktadır. Ancak sarı veya beyazla birleştirildiğinde dinlendirici ve rahatlatıcı bir etki yaratmaktadır.

GRİ : Maviye doğru giden tonlarda kullanıldığında kasvetli, beyaza doğru giden tonlarda kullanıldığında ise huzurlu bir etki yaratmaktadır.

BEYAZ : Kullanıldığı bir mekanda güneş ışığını yansıtıyorsa uyarıcı, neşeli bir etki yaratmaktadır.

Her ögede olduğu gibi renk ögesinde de doğanın verileri çok zengindir. Doğadaki zengin renk armonileri de çeşitli zıtlıklar içerirler. Doğada serbest bir düzen içerisinde bulunan renkler kendi yerlerini alırlar. Sanatçı ise bu renk yaklaşımlarını kişisel anlatım istekleri doğrultusunda düzenleyerek yorumlar. Renkler bir araya geldiklerinde bir değer kazanırlar veya kazandırırlar. Renk ilişkileri ya bir uygunluk ya da zıtlık çerçevesi içersinde oluşur. Renk uygunlukları armoniyi teşkil eder. Genel olarak etkili, güzel, anlaşılır armoniler renk zıtlıklarına dayanırlar. Bir düzenlemede renk armonileri, genel olarak zıt renklerin birliğinden doğan renk uyumlarıdır.

http://www.fotografya.gen.tr/issue-1...ta/TT07_tn.jpg http://www.fotografya.gen.tr/issue-1...ta/TT02_tn.jpg http://www.fotografya.gen.tr/issue-1...ta/TT01_tn.jpg http://www.fotografya.gen.tr/issue-1...ta/TT03_tn.jpg http://www.fotografya.gen.tr/issue-1...ta/TT06_tn.jpg
ALINTI


kiss3

jaunty 04-04-2008 08:02 PM

Ynt: RESİM YAPMAYA BAŞLAMAK
 
KOMPOZİSYON VE UNSURLARI

Kompozisyon:Şekillerin ve renklerin bir yüzey üzerine,göze hoş gelecek şekilde yerleştirimesidir.

Resim sanatında önemli yeri olan kompozisyon,seyredene ilk etkiyi bırakan bir öğedir.

şekil verenklerin simetrik biçimde dağılışı hoş görünmediği gibi,dağınık ve parçalı oluşları da beğenilmez.

Çizgi v yüzeylerin göze en iyi şekilde görünmesi için.resim sanatının gelişme gösterdiği çağlardan bu yana,çeşitli ölçütler baz gösterilmiştir.

Bunlardan en çok kullanılan bir kaçını ise aktarmaya çalışayım.

*****Bütünle parça arası en uygun oranı bulmak basit bir kompozisyondur.

A____________C____________________________B


AC/CB=CB/AB

Resim sanatında bu orana ALTIN KESİM denir.

Bunda küçük parçanın büyük parçaya oranı;büyük parçanın,heriki parçanın toplamına olan oranına eşittir.

Mısır Piramitlerinde tabanla yükseklik arasında ve
Yunan Tapınaklarında öncephe ile yan cepheler arasında Altın Kesim'e uyulmuştur.

Aralarında Altın Kesim oranına çok yakın ilgi bulunan sayılara da Altın Sayılar denir.
1,2,3,5,8,13,21,34,55,89... ve daima SON İKİ SAYI toplanarak devam edilir.
Bu sayılardan yan yana olan herhangi ikisi,bir tablonun kısa ve uzun kenarları olabilir.

****Bir karenin kenarı ile köşegeni arasındaki oran da güzel bir ölçüdür.

http://www.postimage.org/Pq1qlpdA.jpg



****Bir diğer güzel dikdörtgen ölçüsü de şudur.Kare dikine ortadan bölünür ve alt kenarı uzatılır.
Karenin yarısının köşegeni yarıçap sayılarak, çizilen çemberin alt kenar uzantısını kestiği nokta,dikdörtgenin uzun kenarını verir.

http://www.postimage.org/aVzoj3r.jpg


Tabloyu meydana getiren dikdörtgenin içide aynı yollarla oranlı olarak bölünür.
Bu bölmeler içerisine biçimler yerleştirilir.
Altın kesimle bir yüzeyin bölünmesi sonucu bu yüzeye uygun olarak yerleştirilmiş doğadaki biçimler:
(sizin için, iyice anlaşılır olsun diye, paint ortamında bu kadar çizebildim idare edin artık)


http://www.postimage.org/aVz1UgA.jpg

Sonuçta bu kompozisyonları oluşturur iken denge unsuruna dikkat ederseniz,süper sonuçlar çıkaracağınıza eminim.
Burada verdiğim bilgileri hayatınızın benzer diğer alanlarında da elbetteki uygulayabilirsiniz.
Mesela ev, bahçe dekorasyonunda,giyimde ve aksesuar takarken size kalmış.
Burada denge unsuru derken kastedilen şudur:
Herşeyde bir denge vardır Dengesini kaybeden insan düşer,bina yıkılır.resimde de daima uyumlu bir denge bulunmalıdır.
Birebir Simetrik çizgiler biçimler ve renkler ile denge kurmak kolaya kaçmaktır..
Ama malesef simetri resme monoton bir görünüm verir.,Bu yüzden değişik ölçüler arası denge aranmalıdır.

http://www.postimage.org/Pq1qjqvr.jpg


http://www.postimage.org/aVzhb4J.jpg




http://www.postimage.org/Pq1qnHTS.jpg

Not:şemalar önizlemeden baktığımda eksik gibi çıkıyor tıklayınca daha net görebilirsiniz.
Birebir ölçü alarak çizmedim fakat ölçü kurallarını dikkate alarak yaptım.
sevgiler
kiss3 sapkal89

vittoria è nostra 19-01-2011 01:37 PM

Cevap: RESİM YAPMAYA BAŞLAMAK
 
jaunty ve Özlem hanım bunlar çok güzel paylaşımlar hayran kaldım herbirine. yüreğinize emeğinize sağlık.

Özlem hanım bende ressam bob ross un resimlerini yapışını hayranlıkla izleyen biri olarak paylaşımlarınızı görünce yüzümde bir tebessüm oluştu, yeniden görmekten çok mutlu oldum.

jaunty verdiğin bilgilerin her biri pırlanta değerinde. resme gönül verenlerin ilgi alanına göre öğrenecekleri çok şeyler mevcut.

bende resim yapmayı çok seviyorum, hatta ortaokulda ve liseye kadar kendımı baya geliştirmiş güzel resimler çıkarır hale gelmiştim. bunda her boş vaktımı resim çizerek değerlendirmemin etkisi büyüktür. boşderslerde tenefus aralarında sürekli bişiler çizittirirdim.ancak lise 1deki resım hocamın psıkolojimi olumsuz etkilemesi beni teşvik edecegine yermesi nedeni ile soğudum bıraktım. ve yaklaşık 11 sene hiç resim çizmedim. elim köreldi haliyle. şimdi bir çizik bile atamıyorum gibi geliyor. keşkelerleyim ama yılmadım içimdeki yeteneğin hala mevcut oldugunu düşünüyorum. alıştırmalar pratikler yaparsam yenıden elimin iyileşeceğine inanıyorum.

ben renkli çalışmalardan ziyade karakalem çalışması yapan biriydim. belki ilerletseydim zamanla renklerede alışır o yönümüde geliştirebilirdim. ama zararın neresinden dönülse kardır derler. henüz bişi kaybetmış değilim. içimde bu istek varken 11 yılı sıkı çalışmayla sadece birkaç yılda kapatabilirim. yeniden resim yapma düşüncesinden sonra kendimce çevremde resim ve grafiker arkadaşlardan tavsiye aldım bir süre. sonrasında kişilerle iltibatımı kaybettıgım için yarım kaldı çalışmalarım. geçen ay nette çok güzel bir paylaşıma rastladım. tam da bana gösterilen pratık yapma cinsinden alıştırmalardı. (hanı daha ziyade kara kalem çalışmasına agırlıklı olacak cinsten uygulamalar) onlarla yine yeniden elimi geliştirme alıştırmalarıma başlıyacagım.

kim bilir karakalemde istediğim kadar elimi geliştirdikten sonra sizin bilgilerinizden yararlanarak renkli çalışmalarlada ilgilenmeye başlarım. ama önceliğim karakalem. tek renk, siyAh (ki siyAh renk benim için huzur demek kabul edilenin aksine siyAh giysiler siyAh kalemler hepsi içimii huzurla dolduruyorlar) çalışmalarda daha rahat kendimi ifade ediyorum, gibi geliyor bana.

bu güzel başlık için ayrıca teşekkürler. ilginizi bilgilerinizi eksik etmeyin.

bende bahsettıgım çalışmaları bir sonrakı mesajlarda ekleyecegım. bana ışık/umut oldugu gibi nice arkadaşlarada teşvik olur inşAllah..

nice güzel paylaşımlara. sevgiyle ve ışıkla kalın.

vittoria è nostra 19-01-2011 01:47 PM

KARAKALEM-1
 
KARAKALEM

Ders Konusu: Malzemelerin tanıtılması daire ve çizgiler ile El Ve Göz Hassasiyeti

Merhaba arkadaşlar öncelikle kısa bir magazin yaparak konuya başlamak istiyorum Çizim yapmak sandığınız kadar zor değildir aslında herkes yürümeyi, konuşmayı, okumayı ve yazmayı küçük yaşlarda öğrenir Çizim yapmayı öğrenmekte işte aynen bunlar gibi birşeydir Güzel çizim yapabilmenin yolu ise bu işe hevesli olmaktan, iyi bir gözlemci olmaktan ve birazda sabırdan geçer offf olmuyo diyerek kağıtları yırtmak sıkılıp kalkacak olsaydın eğer zaten buradan olmazdın Sen sabırlı ve araştırmayı seven ve bu işi öğrenmek isteyen birisin buradan anladığımız odur

Sizlere burada anlatılacaklar zamanın ünlü sanatçıları ve bu işte profesyonel kıvama gelmiş bütün sanatçıların geçtiği yollar olacaktır Eğer iyi bir çizer olmak istiyorsanız çizimin aşamalarında mutlaka bu süzgeçten geçmek zorundasınız! Geçmelisiniz demiyorum geçmek zorundasınız! Biran önce bir insan yüzü çizmeye başlamak başlı başına bir hatadır! bunun ne anlama geldiğini ileriki derslerimizde açıkça göreceksiniz Buradaki alıştırmaları size verilen örnekleri düzenli bir şekilde tekrar ettiğiniz taktirde çiziminizde emin olun ki gözle görülür bir ilerleM göreceksiniz Elbetteki hemen Leonardo da Vinci olmayı beklemeyin sanırım bu biraz zaman amalır ama unutmayın ki imkansız değildir

Son olarak eserleriniz şaheser değil diye umutsuzluğa kapılmayın zaten şaheser çizebiliyor olsaydınız burada olmazdınız

Alıntı: KARAKALEM34 (link veremıyorum site kapatıldıgından dolayı)

vittoria è nostra 19-01-2011 01:50 PM

KARAKALEM-2
 
MALZEMELERİN TANITILMASI

Kalemler:


Aşağıda size verdiğim tabloda kalem değerlerini,inceleyerek renk geçişlerinin nasıl sağlandığını ve hangi kalemin ne tonda renk verdiğini görebilirsiniz.

Kısaca;
9B,8B,7B,6B,5B,4B,3B Kalemler çizim ve eskiz için kullanılır.
2B,B,HB,F,H Kalemler detayların çizimi için kullanılır.
2H,3H,4H,5H,6H,7H,8H,9H Kalemler ise teknik çizimler için kullanılır.

Biliyorsunuz ki çizim yapabilmek için belirli teçhizata ihtiyacımız vardır sıradan bir kurşun kalemle yapılan çizimler bize umduğumuz görüntüyü vermeyecektir. Çizim yapmak için kullanılan bir çok kalem tonları mevcuttur şimdi sizinle onlara bir göz atalım.

http://img267.imageshack.us/img267/2...mage002spp.jpg


Alıntı: KARAKALEM34 (link veremıyorum site kapatıldıgından dolayı)


WEZ Format +3. Şuan Saat: 02:51 PM.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.