![]() |
RESİM YAPMAYA BAŞLAMAK resim yapmaya başlamak tamamen istek işidir. işin teknik kısmı önemsiz gibi gorunsede hiç te oyle deildir. bir sanatı icra etmek iki yolla olur. 1. yol doğustan yeteneği olup üzerine teknik eğitim alanlar doğuştan yetenekli olsaniz bile bu konu ile ilgili dökümanları toplayıp okumadıktan sonra, çalışmadıktan sonra, uygulamadıktan sonra bir yere gelir tıkanirsiniz. 2. yol doğustan yeteneği olmayıp öğrenenler. aslında istek olduktan ve bu işten haz duyulduktan sonra geriye sadece öğrenmek kalır.teknik işin anasıdır. kalemi tutuşunuzdan tutunda ölçme ve oran işlemlerinden hesaplamalara ve renk uyumlarına kadar teknik işi çeşidi çok derin kapsamlı bir konudur.resime başlamak için elbetteki hepsini öğrenerek başlamak gerekmez.başardıkça ve ilgi duydukça bir değişik teknikle ilgili çalişmalara geçilebilir. devam edicek bizden ayrılmayın :) sevgiler |
Ynt: RESİM YAPMAYA BAŞLAMAK Öncelikle size kalemi doğru kullanma rahat çizme alışkanlığıni kazanmak için çalışmanızı öneririm. Boş büyükçe bir kağıda bol bol paralel ve boyuna çizgiler çizin.. mümkün olduğunca rahat olun kalemi çok sıkmayın ve el hareketleriniz bilekten gevşek ve rahat olsun.. Kesik ve korkak olmayin avuç altınızı kağıda sımsıkı yaslamayın.. Daha sonra elips yuvarlak gibi keskin olmayan şekiller çizmenizi öneririm. Eğer bu konuda rahatsaniz ve çizime başlayacaksaniz baktığınız nesneyi görerek bakmanız çok çok onemlidir. Ondaki oranı görün.. Boşlukta ne kadar yer kaplıyor? Sagında solunda neler var? Parçaları bütünün kaçta kaçı? Tonları nasıl? Gölgeleri nerede? Bir tabakta sekiz tane sarı elma olabilir o sekizininde eminimki renkleri bambaşkadır..kimizi simsiyah bile görünüyor olabilir..yada gölgede kalıp yarım görünüyor olabilir..çizmeye şişeden başlarsam portakalı nereye yerleştiririm.?Kağıda nasıl sığar? Bunlara dikkat etmenizi oneririm. Basit objeleri rahat gorebileceginiz bir yere koyun mesela herkes bir şişe ve bir meyveyle başlar. Çizdiğiniz şişenin şişeye benzemesi; meyvenin meyveye benzemesinden çok burada onları kağıda nasıl yerleştirdiğiniz ve şişenin mi meyveden, meyvenin mi şişeden büyük olup olmaması çok önemlidir.onları düzgünce kağıdınızdaki bulundukları zemine yerleştirebilmenizdir.bunu için kağıda ölçüm yaparak* dik ve paralel ana çizgiler koyup bunlardan faydalanabilirsiniz.. *Ölçüm,oran ve orantı işinde en basit ve cok kullanılan yöntem kaleminizi bulunduğunuz noktadan ölçüm cihazı olarak kullanmaktır.. kalemi gözünüze sabit bir uzaklıkta tutarak Şu şişe kaç kalem boyundadir? sorusuna cevap alırsınız.portakal şişenin kaçta kaçıdır? sorusuna da cevap alırsınız. sehpa ile şişenin arasındaki açıyı bile gorebilirsiniz..ve boşlukları da ölçersiniz.. öncelikle objelerin sayısını ve bulundukları zemini basit seçin. mesela sehpadaki tek şişeyle başlayın. yada portakal ile.. ve ne görüyorsanız o gerçeği çizin..hayal ürünü şeyleri varmış gibi çizmeyin. üzüm bile çiziyorsaniz tane sayısı gerçek olmalıdır. Ne goruyorsaniz onu çizin.. Sizin baktığınız yerden üzüm üç taneli görünüyor olabilir. o zaman onu çizeceksiniz.sizin üzümünüz üç taneli olacak... Genelde yapılan hataya bir örnek vereyim: bir elde beş parmak vardır diye çizdiğiniz resime illaki göremediğiniz halde o beş parmağı sığdırmaya çalısırsaniz resim gerçek dışı olur. benim elim yandan göründüğünde iki parmaklı olabilir.. ne goruyorsanız onu çizin.. bana yüzümün altından bakarsanız bir çift burun deliği bir burnumun tepesi ve belki kirpiklerimi gorursunuz göz bebeğimi biraz zor görürsünüz..görmediğiniz halde onu çizerseniz size olgunlaşmamiş ''S.Dali'' derler. hahaha espirimde fena değildi doğrusu.. Yapmakta zorlandığınız her ne ise onun üzerine ayrıca bolca çalışın. Bir tabureyi çizemediyseniz onu alın tek başına devirin, ters çevirin, teğeden bakın, yandan bakın heryerden tek tek çizin..onunla ilgili resimlere dökümanlara bakın.. Dudak mı çizemiyorsunuz? Dudağa yandan, üstten, önden dikkatlice bakın ve her açıdan çalışın neyi ezeber hayali çizdiğinizi görmek isteyerek bakın ve o hayali şekili kafanızdan atıp gerçeği görün. Bu arada yüz çizmek sanıldığı kadar kolay bir iş değildir..onu da belirteyim.. Doğrusal hatları olan resimlerde örneğin bir taburede, tren yolunda, koridorda perspektif vardır. Perspektifin ise püf noktası cizgileri kağıdınızda uzattıgınızda tüm çizgilerin belirli bir tek noktada hayali de olsa birleşiyor olmasıdır.. O nokta neredeyse onu bulun..tren rayına tam ortadan ucsuz bucaksız bir yerden baktığınızı hayal edin o raylar uzakta bir yerde birleşiyor gibi dururlar..ve rayın sagı ve solundaki her doğrusal sey aslında o noktaya yönlenmiştir. Bu konu ile ilgili ayrıntılı örnekleri size daha sonra sekilleriyle birlikte vermeye çalışacağim. Bir fikriniz olması açısından kendimce sizi cesaretletlendireceğini umduğum temel noktaları burada anlatmaya çalıştım.. ttli3 istiyorsaniz cesaretlenmeyin canim tamam tamam teklif var ısrar yok. dl78 sevgiler görüşmek üzere kiss3 |
Ynt: RESİM YAPMAYA BAŞLAMAK ORAN-ORANTI, ÖLÇÜ(NİSPET): Resim çalışmalarında nesnelerin birbiriyle olan ilişkisine denir. Şöyleki; cisimler çizilirken yada resimleri yapılırken, ya kendi üzerinde bulunan parçalar birbiriyle kıyaslanır ya da yakınında bulunan diğer cisimlerle kıyaslanarak birbirlerine göre oranları(büyüklük-küçüklük) tesbit edilerek çalışma sürdürülerek bitirilir. Örneğin; bir şişe ile bardak resmini yan yana yapacağız. Burada ölçü birimi olarak bardağı almalıyız şişenin boyu bu bardağa göre hesaplanmalıdır. Kaç bardak üst üste gelirse şişenin boyuna eşit olur gibi (Şekil:1) basit ölçümler yaparak birbirine göre ebatları tesbit edilir.Yapılan nesnelerin eninin boyuna göre oranı, etrafında bulunan nesnelere göre olan büyüklüğü-küçüklüğü resmimizin hatasız olmasını sağlıyacaktır. Bunun için oran-orantı’nın resimde önemi çok fazla ve önemlidir. Bundan dolayı Oran-Orantının resimde ne şekilde kullanılacağını bilmemiz gerekiyor. PERSPEKTİF:Uzaktaki cisimlerin küçük, yakındaki cisimlerin büyük olarak görüldüğü varsayılan bir göz yanılgısından başka bir şey değildir. İki çeşit perspektif vardır. 1-Renk Perspektifi 2-Çizgi Perspektifi 1-Renk Perspektifi:Uzaktaki renklerin gözle cisim arasın-daki atmosfer içersinde bulunan gazların perdelemesi nedeni ile parlaklığını kaybetmesi, soluk görülmesi yakındaki nesnelerin ise bu gaz tabakasının yoğunluğu azaldığından dolayı parlak ve canlı görülmesi şeklidir. 2-Çizgi Perspektifi:Yakındaki nesnelerin uzaktaki nesnelere göre büyük olarak görünmesi durumu-dur.Perspektifte cisimlerin görüntüsü varsayılan ufuk çizgisine göre belirlenir. Ufuk çizgisi cismin ortasından geçtiği farzedilirse cisim ortadan görünür.. Ufuk çizgisi cismin üst tarafından geçtiği düşünülürse cisim üst-ten görünür..Ufuk çizgisi cismin yer yüzeyine değdiği yerden geçtiği varsayılırsa cisim yere oturmuş alttan yukarıya büyüyen bir şekilde görülür Derinlikle ilgili çalışmalarda üç boyuta ilişkin olan ipuçlarının beş tanesi özellikle Rönesans ressamları tarafından kullanılmış olup günümüzde de geçerlidir. 1 – Bir nesneye ait olan herhangi bir çizginin veya konturun diğer bir nesneyi kapatması 2 – Hava perspektifi: Renklerin bizden olan uzaklıklarına göre değişmesi. 3 – Çizgi perspektifi: Paralel çizgilerin sonsuzda birleşmesi 4 – Işık gölgenin dağıtılması ( ışık yönünün bilinmesi gerekir. ) 5 – Boyutları hakkında geniş bilgilere sahip olduğumuz figür yada nesnelerin arka plana yerleştirilmesi http://www.scottmcdaniel.net/drawing...ctive/cube.jpg http://www.scottmcdaniel.net/drawing...e/5_corner.jpg http://www.scottmcdaniel.net/drawing...ve/5_right.jpg http://www.khulsey.com/perspective_basics_line.jpeg |
Ynt: RESİM YAPMAYA BAŞLAMAK resim yapmak kesinlikle beceriden öte istemekle olan bir şey bencede...yıllar önce resim kurslarına katılmıştım,uzun süre devam ettim bu kurslara...ama maalesef profesyonel'ce yapamadım bu keyfli işi,hiç bir zaman yeterince zamanım olmadı,ama bildiklerimide hiç bir zaman unutmadım...bir gün bu çok sevdiğim uğraşı devam ettireceğimi hayal ediyorum.. http://upload.wikimedia.org/wikipedi...a_Fountain.jpg çok sevdiğim resimlerden biridir..leon bonat'ın roman kız resmi |
Ynt: RESİM YAPMAYA BAŞLAMAK Benzer duygulara deneyimelere sahibiz suzy. Benim de uzun aralar verdiğim oldu,gerek zaman sıkıntısı gerek resim yapmaya yanaşmayan ruh halim sebebiyle.. Fakat bu iş sadece karar verip başlamakla da ilgili birsey başladığın zaman o gününü renklendiren birseyler oluyor.. Eve daha bir coşkuyla gidip işini daha bir coşkuyla yapıp,yemeğini daha bir keyifle yiyip bugun benim resim yapma günüm heyecanini tatmaktan ve o resim bitince keyifle ona bakmaktan kendini mahrum etmemeni öneriyorum. Benim başladıktan sonra daha da devam edebilmem için en güzel bahanem paylaşmaktır,paylaşmayı birilerini mutlu etmeyi severim.. Onlara söz veririm,ve duvarlarında resimimin asılmıs olması bana ayrı bir haz verir.. Evde en kolay yapılan çalışma bana göre suluboya ve karakelem ve kolaj çalışmasıdır. kumaşları dümeleri boncukları güzel fotoğrafları toplayıp onları resimin bir köşesine yapıstırmak ve anlamlı kılmak hem resimi pratiklestirir hemde yaratıcılığını artırır. malzemeler bir pasta malzemelerinden daha azdir firca suluboya tutkal su ve ıvır zıvır..bu kadar. wink77 Bir yerlerden başla.. sevgiler kiss3 |
Ynt: RESİM YAPMAYA BAŞLAMAK http://www.postimage.org/aV3xIU9S.jpg buradaki kırmızı çiçekli yelek ve diğer palyanço dl78 daki yeşil mavi cizgili bluzler kolaj yapıldı yani gerçek kumaş yapıştırıldı. kolaj çalışmalı olan ilk denememdir.diğer kıyafetler benim suluboya ile olusturuldu çakılmıyor ama dimi. sonuçta ben bu resmi pek beğenmemiş idim. ama herkes bayılmıs idi.başarılı olmuş fena değil.. y789 |
Ynt: RESİM YAPMAYA BAŞLAMAK |
Ynt: RESİM YAPMAYA BAŞLAMAK http://www.postimage.org/Pq3BZR4A.jpg işte size paintte yapmaya çalıştığım kedi resmi hadi deneyin kalemle daha kolay tabiki |
Ynt: RESİM YAPMAYA BAŞLAMAK jaunt cim ben kalemle çizilerek yapılan 1. eskizde kini denedim gayet te şirin oldu.... kendimi ressam sandım.. arada bir trt 2 de bi amca vardı hani şu kıvır kıvır saçları olan.. onun yaptıklarını da yapmaya çalışırdım.... kendimi öyle hissettirdin bana.. teşekkür ederim canım.. ressamlar bölümüne kendisi ile ilgili bir yazı ekleyerek saygı ile anmış olalım.. http://tbn0.google.com/images?q=tbn:...xN.6405869.jpg bob ross http://www.youtube.com/watch?v=G3P98LO8QiU |
Ynt: RESİM YAPMAYA BAŞLAMAK teşekkurederim shamanic..Bob ross bu konudaki ilklerdendi ve onu yıllarca az seyretmedik doğru soyluyorsun.. estagfirullah bi parça ilgi uyandırdıysam ne mutlu maksat güzel vakit gecirmek o sizin içinizde mevcut olan yetenek ve güzellik. sevgiler kiss3 sapkal89 |
Ynt: RESİM YAPMAYA BAŞLAMAK bu da hızlı modern resim yapmaya bir örnek.. ooo67 yaratıcılıkta sınır yok... thumbsanim http://video.google.com/videoplay?do...arch&plindex=0 http://www.youtube.com/watch?v=DjhlHY7qLP0 |
Ynt: RESİM YAPMAYA BAŞLAMAK Alıntı:
eheheheh denicm yahu bende blook |
Ynt: RESİM YAPMAYA BAŞLAMAK happy6 bkliyorum pisi metin suzy ve daha niceleri hade hade hadee nerdesinisiz? ttli3 956k sevincli s456 |
Ynt: RESİM YAPMAYA BAŞLAMAK akşama yapcam söz denicem |
Ynt: RESİM YAPMAYA BAŞLAMAK tabloda kullandığınız renklerin etkilerinden bir kez daha burada üzerinden geçmek istedim. neye ihtiyacınız varsa yada duygularınız ne ise renkleri size yardımcı olacak şekilde kullanmayı seçebilirsiniz. SOĞUK VE KOYU RENKLER TABLONUN ÜSTÜNDE :Tehdit edici kaygı uyandırıcı TABLONUN YANLARINDA :Soğuk ve hüzünlü TABLONUN ALTINDA :Hareketleri ağırlaştırıcı,yere çekim SOĞUK VE AÇIK RENKLER TABLONUN ÜSTÜNDE :Yükseklik aydınlatıcı TABLONUN YANLARINDA :Soğuk ve uzaklaştırıcı TABLONUN ALTINDA :Enerjili,koşmayı teşvik eden SICAK VE AÇIK RENKLER TABLONUN ÜSTÜNDE :Fikir çalıştırıcı TABLONUN YANLARINDA :Aktiflik verici TABLONUN ALTINDA :Kolaylaştırıcı, hafifletici SICAK VE KOYU RENKLER TABLONUN ÜSTÜNDE :Kavrayıcı,örtücü,ağır TABLONUN YANLARINDA :Çevreleyici,enerji veren, saran TABLONUN ALTINDA :Yürüme basma,emniyet duygusu,sağlamlık RENKLER VE DİLLERİ Renkler insanlar üzerinde psikolojik olarak yarattıkları etkiye göre sıcak ve soğuk diye ikiye ayrılır. Sıcak Renkler: Kırmızı, Turuncu, Sarı; Soğuk Renkler: Yeşil, Mavi, Mor diye bilinir. Bunların dışında da sıcak veya soğuk diye bilinen renkler söz konusudur. Bu renkleri tek tek ele alırsak: KIRMIZI: Sıcak renklerin başında gelir. Dalga boyunun büyüklüğünden dolayı göze hemen çarpar. Bu nedenle hemen hemen tüm uyarılar (warning) kırmızı renkle yazılır, yapılır. Örneğin, trafik ışıklarında kırmızının kullanımı gibi. Kırmızı hareketli, dinamik bir renktir. Bu nedenle (tonuna bağlı olarak) insanı tedirgin, rahatsız edebilir. Ki bazı dergi ve gazetelerde ayak üstü yemek yenen ticari yerlerin, müşterinin bir an önce yemeğini yiyip gitmesi için özellikle kırmızıya boyandığı yazılmıştır. Kısacası kırmızı önce alev alev insanı çeker; sonra da tedirgin, huzursuz edip, iter. Söylediklerimin doğruluğunu denemek istiyorsanız kendinize bir test yapın. Kalabalık bir yere şöyle bir göz atın, gözünüz önce nereye takıldığına dikkat edin! Kızılay’da, kampüste etrafınıza baktığınızda gözünüze ilk çarpan kırmızı ve turuncu renkler olacaktır. Uzun süre buralara baktığınızda rahatsız, tedirgin olacak, gayri ihtiyarı gözünüzü kaçıracak zorunda kalacaksınız. Kısacası kırmızı, hem çarpıcı, dikkat çekici, tahrik edici hem de tedirgin, rahatsız edici renk olma özelliğini taşımaktadır TURUNCU: Kırmızıdan sonraki en sıcak renktir. Onun kadar olmasa da hareketli, dinamik, dikkat çekici, çarpıcı bir renktir. Kırmızıdan farklı olarak insanı tedirgin, rahatsız eden bir yanı yoktur. Kırmızıya göre daha yumuşak, daha iç açıcı, daha hoş bir renktir. İnsanda coşku ve canlılık duyguları uyandırır, moral yükselticidir. SARI: Sıcak renk olarak bilinse de yeşile kaçan tonu soğuk renk gibi algılanır. Bu nedenle de insanlarda değişik duygular yaratır. Sarı aydınlığın-ışığın rengi diye bilinir ve güneşi çağrıştırır. Yıllardır ressamlara ilham kaynağı olan bu renk tuvallerde sarı başaklar şeklinde kendini göstermiştir. Bir anlamda üretimin, verimliliğin, bolluğun rengidir. Ressamların yapıtlarını incelediğimizde ışığın sarı; gölgenin mavi ile vurgulandığını görürüz. Güneşin, ışığın rengi olan bu sarı insanda coşkuyu artırır, sevinç ve neşe duygusu yaratır. Ancak yeşile kaçan sarı tonlar canlılığını kaybetmiş olup soğuk renk gibi algılanır. Ki sonbahar da hüznü yaratan da sarıdır. YEŞİL: Rahatlatıcı, iç açıcı, huzur verici renktir. İnsanlarda ferahlık, dinlendirici etkisi yaratır. Statik, durgun bir renk olduğu için sükuneti simgeler. İlkbaharı, doğuşu, canlanışı çağrıştırır. Kısacası yeşil doğayı simgeler. Bu nedenle de günümüzde çevreci grupların-partilerin kendilerine seçtikleri renk yeşildir. Doğal olarak da tazeliği, gençliği ve umudu yansıtmaktadır. İlaçların bitkilerden elde edilmesinden dolayı, Ortaçağdan beri yeşil renk sağlıkla da ilişkilendirilmektedir. Hatta kimileri cerrahların yeşil giymesini buna bağlar. Ancak yeşilin soğuran renk olması nedeniyle cerrahların elbiselerinde kanı belirgin şekilde göstermediği de bir gerçektir. MAVİ: Dünyada en fazla görülen renktir. Mavi denilince akla önce gökyüzü, denizler gelir. Ancak uzaktaki dağların da mavi göründüğü bir gerçektir. Sınırsızlığın, sonsuzluğun ve de özgürlüğün rengidir mavi! Durağan, statik bir renktir. İnsanlarda, dinginlik, serinlik, huzur, mutluluk duygusu yaratır. Sakinliğin, engin hoşgörünün simgesidir. Yapılan araştırmalar sonucu mavinin hakim olduğu ortamlarda yaşayanların sinir sistemlerinin çok güçlü olduğu söylenmektedir. Ki nazar boncuklarının mavi olması da anlamlıdır. Dikkat çekici bir renk olmadığı için fonda kullanımı yapıtın etkisini artırır. MOR: Kırmızı ve mavinin birleşiminden oluştuğu için bu 2 rengin oranlarına göre değişik tonlar oluşturmaktadır.Ancak genelde mor rengin; acıyı, hüznü, üzüntüyü, içe kapanıklığı, depresyonu, çağrıştırdığı bilinir. Hatta kimi insanlarda hastaneyi akla getirdiği söylenir. Tonlarına göre hayal gücünü, sezgileri harekete geçirdiği çalışma şevkini ve de yaratıcılığı artırdığı da söylenir. Ki Chopin’in bestelerini yaptığı odanın mor renkten oluştuğu bilinen bir gerçektir ALINTI kiss3 |
Ynt: RESİM YAPMAYA BAŞLAMAK RENK SPEKTRUMU RENKLERİN PSİKOLOJİK ÖZELLİKLERİ : Ateşin sarı - kırmızı rengi sıcak renk çağrışımını; buzun mavi - yeşil rengi soğuk renk çağrışımını oluşturması, rengin sıcakve soğuk renkler olarak ikiye ayrılmasına neden olmaktadır. SICAK RENKLER : Kırmızı, sarı, turuncu SOĞUK RENKLER : Yeşil, mor, mavi Ara renklerden mor ve yeşil kendilerini oluşturan sıcak vesoğuk renklerin miktarına bağlı olarak değişir. Kesin bir sınır koymak mümkün değildir. Renk, görsel olarak algılanan, bir çok duygusal etkinliğe sahip olan ve estetik amaçlara hizmet veren bir elemandır. Rengin yapısal niteliklerine bağlı olarak duygusal etkinlikleri aşağıda özetlenmektedir. 1- Renk kullanıldığı mekanı etkilemektedir. Örneğin bir mekanda parlak renklerin yoğun olarak kullanılması heyecan ve neşeli bir etki yaratırken; sakin ve pastel tondaki renkler dinlendirici bir etki yaratmaktır. 2- Mekana birlik ya da çeşitlilik kazandırır. Sıcak veya soğuk grup içindeki benzer renk düzeni veya tek renkten oluşan bir düzen birlik duygusuna katkıda bulunurken; farklı renklerden oluşan bir düzen çeşitlilik duygusu vermektedir. 3- Malzemenin öz - niteliğini ifade eder 4- Renk formu belirler. Bir çizgi, iki boyutlu bir yüzey ya da üç boyutlu bir hacim, çevresiyle, geri planıyla karşıt renklerin kullanımıyla belirlenmektedir. 5- Oranları etkiler, yatay çizgilerde zıt renklerin kullanımı genişlik duygusunu, düşey doğrultularda kullanımı ise yükseklik duygusunu uyandırmaktadır. 6- Ölçeği ortaya çıkartır, belli eder. Tek renkli elemanlardan oluşan bir yapının ölçeğini uzaktan belirlemek güçtür, ancak yapı elemanları zıt renklere sahip ise ölçeği uzaktan daha kolay anlaşılmaktadır. 7- Ağırlık duygusu oluşturur. Koyu renkli elemanlar ağır, açık renkli elmanlar ise daha hafif görünmektedir. RENKLERİN ALGILANAN ETKİLERİ / ANLAMI MAVİ : Koyu tonlarda ya da yoğun olarak kullanıldığında moral bozan, kasvet veren bir etki, açık tonlarda kullanıldığında veya beyazla karıştırıldığında yatıştırıcı ve güven veren bir etki yaratmaktadır. Mavi sindirmeyi ve korumayı sembolize eder. YEŞİL:Kullanıldığı mekanda sakin, barışçıl, hassas, yumuşak bir etki yaratmaktadır. Neşe ve sükuneti ifade etmektedir. SARI : Kullanıldığı mekanda uyaran, neşelendiren, dikkat çeken bir etki yaratmaktadır. genişlemeyi, iletişimi ifade etmektedir. KIRMIZI : Kullanıldığı mekanda heyecanlandırıcı, uyarıcı bir etki yaratır. Beyazla karıştırıldığında cana yakın bir etki uyandırmaktadır. Kırmızı enerji ve gücü ifade eder. PEMBE : Küçük alanlarda kullanıldığında zenginliği ve önemi vurgular, geniş alanlarda ise rahatsız edici bir etki yaratmaktadır. KAHVERENGİ : Kullanıldığı mekanda mutsuz, kederli ve melankolik bir etki yaratmaktadır. Ancak sarı veya beyazla birleştirildiğinde dinlendirici ve rahatlatıcı bir etki yaratmaktadır. GRİ : Maviye doğru giden tonlarda kullanıldığında kasvetli, beyaza doğru giden tonlarda kullanıldığında ise huzurlu bir etki yaratmaktadır. BEYAZ : Kullanıldığı bir mekanda güneş ışığını yansıtıyorsa uyarıcı, neşeli bir etki yaratmaktadır. Her ögede olduğu gibi renk ögesinde de doğanın verileri çok zengindir. Doğadaki zengin renk armonileri de çeşitli zıtlıklar içerirler. Doğada serbest bir düzen içerisinde bulunan renkler kendi yerlerini alırlar. Sanatçı ise bu renk yaklaşımlarını kişisel anlatım istekleri doğrultusunda düzenleyerek yorumlar. Renkler bir araya geldiklerinde bir değer kazanırlar veya kazandırırlar. Renk ilişkileri ya bir uygunluk ya da zıtlık çerçevesi içersinde oluşur. Renk uygunlukları armoniyi teşkil eder. Genel olarak etkili, güzel, anlaşılır armoniler renk zıtlıklarına dayanırlar. Bir düzenlemede renk armonileri, genel olarak zıt renklerin birliğinden doğan renk uyumlarıdır. http://www.fotografya.gen.tr/issue-1...ta/TT07_tn.jpg http://www.fotografya.gen.tr/issue-1...ta/TT02_tn.jpg http://www.fotografya.gen.tr/issue-1...ta/TT01_tn.jpg http://www.fotografya.gen.tr/issue-1...ta/TT03_tn.jpg http://www.fotografya.gen.tr/issue-1...ta/TT06_tn.jpg ALINTI kiss3 |
Ynt: RESİM YAPMAYA BAŞLAMAK KOMPOZİSYON VE UNSURLARI Kompozisyon:Şekillerin ve renklerin bir yüzey üzerine,göze hoş gelecek şekilde yerleştirimesidir. Resim sanatında önemli yeri olan kompozisyon,seyredene ilk etkiyi bırakan bir öğedir. şekil verenklerin simetrik biçimde dağılışı hoş görünmediği gibi,dağınık ve parçalı oluşları da beğenilmez. Çizgi v yüzeylerin göze en iyi şekilde görünmesi için.resim sanatının gelişme gösterdiği çağlardan bu yana,çeşitli ölçütler baz gösterilmiştir. Bunlardan en çok kullanılan bir kaçını ise aktarmaya çalışayım. *****Bütünle parça arası en uygun oranı bulmak basit bir kompozisyondur. A____________C____________________________B AC/CB=CB/AB Resim sanatında bu orana ALTIN KESİM denir. Bunda küçük parçanın büyük parçaya oranı;büyük parçanın,heriki parçanın toplamına olan oranına eşittir. Mısır Piramitlerinde tabanla yükseklik arasında ve Yunan Tapınaklarında öncephe ile yan cepheler arasında Altın Kesim'e uyulmuştur. Aralarında Altın Kesim oranına çok yakın ilgi bulunan sayılara da Altın Sayılar denir. 1,2,3,5,8,13,21,34,55,89... ve daima SON İKİ SAYI toplanarak devam edilir. Bu sayılardan yan yana olan herhangi ikisi,bir tablonun kısa ve uzun kenarları olabilir. ****Bir karenin kenarı ile köşegeni arasındaki oran da güzel bir ölçüdür. http://www.postimage.org/Pq1qlpdA.jpg ****Bir diğer güzel dikdörtgen ölçüsü de şudur.Kare dikine ortadan bölünür ve alt kenarı uzatılır. Karenin yarısının köşegeni yarıçap sayılarak, çizilen çemberin alt kenar uzantısını kestiği nokta,dikdörtgenin uzun kenarını verir. http://www.postimage.org/aVzoj3r.jpg Tabloyu meydana getiren dikdörtgenin içide aynı yollarla oranlı olarak bölünür. Bu bölmeler içerisine biçimler yerleştirilir. Altın kesimle bir yüzeyin bölünmesi sonucu bu yüzeye uygun olarak yerleştirilmiş doğadaki biçimler: (sizin için, iyice anlaşılır olsun diye, paint ortamında bu kadar çizebildim idare edin artık) http://www.postimage.org/aVz1UgA.jpg Sonuçta bu kompozisyonları oluşturur iken denge unsuruna dikkat ederseniz,süper sonuçlar çıkaracağınıza eminim. Burada verdiğim bilgileri hayatınızın benzer diğer alanlarında da elbetteki uygulayabilirsiniz. Mesela ev, bahçe dekorasyonunda,giyimde ve aksesuar takarken size kalmış. Burada denge unsuru derken kastedilen şudur: Herşeyde bir denge vardır Dengesini kaybeden insan düşer,bina yıkılır.resimde de daima uyumlu bir denge bulunmalıdır. Birebir Simetrik çizgiler biçimler ve renkler ile denge kurmak kolaya kaçmaktır.. Ama malesef simetri resme monoton bir görünüm verir.,Bu yüzden değişik ölçüler arası denge aranmalıdır. http://www.postimage.org/Pq1qjqvr.jpg http://www.postimage.org/aVzhb4J.jpg http://www.postimage.org/Pq1qnHTS.jpg Not:şemalar önizlemeden baktığımda eksik gibi çıkıyor tıklayınca daha net görebilirsiniz. Birebir ölçü alarak çizmedim fakat ölçü kurallarını dikkate alarak yaptım. sevgiler kiss3 sapkal89 |
Cevap: RESİM YAPMAYA BAŞLAMAK jaunty ve Özlem hanım bunlar çok güzel paylaşımlar hayran kaldım herbirine. yüreğinize emeğinize sağlık. Özlem hanım bende ressam bob ross un resimlerini yapışını hayranlıkla izleyen biri olarak paylaşımlarınızı görünce yüzümde bir tebessüm oluştu, yeniden görmekten çok mutlu oldum. jaunty verdiğin bilgilerin her biri pırlanta değerinde. resme gönül verenlerin ilgi alanına göre öğrenecekleri çok şeyler mevcut. bende resim yapmayı çok seviyorum, hatta ortaokulda ve liseye kadar kendımı baya geliştirmiş güzel resimler çıkarır hale gelmiştim. bunda her boş vaktımı resim çizerek değerlendirmemin etkisi büyüktür. boşderslerde tenefus aralarında sürekli bişiler çizittirirdim.ancak lise 1deki resım hocamın psıkolojimi olumsuz etkilemesi beni teşvik edecegine yermesi nedeni ile soğudum bıraktım. ve yaklaşık 11 sene hiç resim çizmedim. elim köreldi haliyle. şimdi bir çizik bile atamıyorum gibi geliyor. keşkelerleyim ama yılmadım içimdeki yeteneğin hala mevcut oldugunu düşünüyorum. alıştırmalar pratikler yaparsam yenıden elimin iyileşeceğine inanıyorum. ben renkli çalışmalardan ziyade karakalem çalışması yapan biriydim. belki ilerletseydim zamanla renklerede alışır o yönümüde geliştirebilirdim. ama zararın neresinden dönülse kardır derler. henüz bişi kaybetmış değilim. içimde bu istek varken 11 yılı sıkı çalışmayla sadece birkaç yılda kapatabilirim. yeniden resim yapma düşüncesinden sonra kendimce çevremde resim ve grafiker arkadaşlardan tavsiye aldım bir süre. sonrasında kişilerle iltibatımı kaybettıgım için yarım kaldı çalışmalarım. geçen ay nette çok güzel bir paylaşıma rastladım. tam da bana gösterilen pratık yapma cinsinden alıştırmalardı. (hanı daha ziyade kara kalem çalışmasına agırlıklı olacak cinsten uygulamalar) onlarla yine yeniden elimi geliştirme alıştırmalarıma başlıyacagım. kim bilir karakalemde istediğim kadar elimi geliştirdikten sonra sizin bilgilerinizden yararlanarak renkli çalışmalarlada ilgilenmeye başlarım. ama önceliğim karakalem. tek renk, siyAh (ki siyAh renk benim için huzur demek kabul edilenin aksine siyAh giysiler siyAh kalemler hepsi içimii huzurla dolduruyorlar) çalışmalarda daha rahat kendimi ifade ediyorum, gibi geliyor bana. bu güzel başlık için ayrıca teşekkürler. ilginizi bilgilerinizi eksik etmeyin. bende bahsettıgım çalışmaları bir sonrakı mesajlarda ekleyecegım. bana ışık/umut oldugu gibi nice arkadaşlarada teşvik olur inşAllah.. nice güzel paylaşımlara. sevgiyle ve ışıkla kalın. |
KARAKALEM-1 KARAKALEM Ders Konusu: Malzemelerin tanıtılması daire ve çizgiler ile El Ve Göz Hassasiyeti Merhaba arkadaşlar öncelikle kısa bir magazin yaparak konuya başlamak istiyorum Çizim yapmak sandığınız kadar zor değildir aslında herkes yürümeyi, konuşmayı, okumayı ve yazmayı küçük yaşlarda öğrenir Çizim yapmayı öğrenmekte işte aynen bunlar gibi birşeydir Güzel çizim yapabilmenin yolu ise bu işe hevesli olmaktan, iyi bir gözlemci olmaktan ve birazda sabırdan geçer offf olmuyo diyerek kağıtları yırtmak sıkılıp kalkacak olsaydın eğer zaten buradan olmazdın Sen sabırlı ve araştırmayı seven ve bu işi öğrenmek isteyen birisin buradan anladığımız odur Sizlere burada anlatılacaklar zamanın ünlü sanatçıları ve bu işte profesyonel kıvama gelmiş bütün sanatçıların geçtiği yollar olacaktır Eğer iyi bir çizer olmak istiyorsanız çizimin aşamalarında mutlaka bu süzgeçten geçmek zorundasınız! Geçmelisiniz demiyorum geçmek zorundasınız! Biran önce bir insan yüzü çizmeye başlamak başlı başına bir hatadır! bunun ne anlama geldiğini ileriki derslerimizde açıkça göreceksiniz Buradaki alıştırmaları size verilen örnekleri düzenli bir şekilde tekrar ettiğiniz taktirde çiziminizde emin olun ki gözle görülür bir ilerleM göreceksiniz Elbetteki hemen Leonardo da Vinci olmayı beklemeyin sanırım bu biraz zaman amalır ama unutmayın ki imkansız değildir Son olarak eserleriniz şaheser değil diye umutsuzluğa kapılmayın zaten şaheser çizebiliyor olsaydınız burada olmazdınız Alıntı: KARAKALEM34 (link veremıyorum site kapatıldıgından dolayı) |
KARAKALEM-2 MALZEMELERİN TANITILMASI Kalemler: Aşağıda size verdiğim tabloda kalem değerlerini,inceleyerek renk geçişlerinin nasıl sağlandığını ve hangi kalemin ne tonda renk verdiğini görebilirsiniz. Kısaca; 9B,8B,7B,6B,5B,4B,3B Kalemler çizim ve eskiz için kullanılır. 2B,B,HB,F,H Kalemler detayların çizimi için kullanılır. 2H,3H,4H,5H,6H,7H,8H,9H Kalemler ise teknik çizimler için kullanılır. Biliyorsunuz ki çizim yapabilmek için belirli teçhizata ihtiyacımız vardır sıradan bir kurşun kalemle yapılan çizimler bize umduğumuz görüntüyü vermeyecektir. Çizim yapmak için kullanılan bir çok kalem tonları mevcuttur şimdi sizinle onlara bir göz atalım. http://img267.imageshack.us/img267/2...mage002spp.jpg Alıntı: KARAKALEM34 (link veremıyorum site kapatıldıgından dolayı) |
KARAKALEM-3 Kağıtlar: Karakalem çizime başlarken ilk olarak 2 kağıt tipi sizin işinize görecektir. Bunlardan ilki A4 diğer A3 Kağıdıdır resimdede görüldüğü üzere A3 Kağıdı A4 Kağıdının 2 katı büyüklüğündedir. Sizlere önerim ilk olarak çizime başlıyorsanız A3 Kağıdını tercih etmenizdir bunun amacı büyük kağıtlar üzerinde büyük desenler yaparak çalışmak daha verimli olacaktır büyük desenlerde yapılan hatalarınızı görmek ve düzeltmek daha da kolaydır... http://img42.imageshack.us/img42/613...image001yb.jpg Alıntı: KARAKALEM34 (link veremıyorum site kapatıldıgından dolayı) |
KARAKALEM-4 Kalemin ve Şovalenin Kullanımı (Resim tahtası) Kalemin kullanılması diyorum evet bu konuda sıkça yapılan hatalardan dolayı bu konunun bilinmesi gerektiğini düşünüyorum, öğrencilerim çizime başlarken muhtemelen sizinde düşeceğiniz aynı hataya düşerek kalemi yazı yazma pozisyonunda tutuyorlar. Halbuki kalemi tutarken bir fırça tutar gibi yada uç bir çubuk tutar gibi tutmayı deneyin tutarken kalemi fazla sıkmayın ve kasmayın sert çizgilere gerek yok! Rahat ve serbest bir tutuşla kağıt üzerinden yumuşak çizgilerle çizim yapın böylelikle elinize de kramplar oluşmamış olacak. Konu basit gelebilir ama bilinmesi gereken bir püf noktadır. Çizim yaparken en iyi yöntem ayakta durmaktır. Bunun içinde bir şovalenizin olması gerekmektedir. Şovalenizi kullanırken yada çizim yaptığınız masa veya tahtanın üzerinde çalışırken bilmeniz gereken bir diğer püf nokta ise zaman zaman biraz uzak durarak çiziminizi uzaktan yapmayı alışkanlık haline getirmenizdir. Resmin içine girerek çok yakın mesafeden çizilen resimde hatalarınızı fark edemeyebilirsiniz ve bundan dolayı istediğiniz formu yakalayamazsınız. Aşağıda verilen örneğimizde size Şovaleniz ile aranızdaki mesafeyi gösteren resmi inceleyiniz. http://img525.imageshack.us/img525/6...image001yc.jpg Alıntı: KARAKALEM34 (link veremıyorum site kapatıldıgından dolayı) |
KARAKALEM-5 Malzemelerimizi hazırladık sıra geldi şimdi elimizin ve gözümüzün ne kadar hassas olduğuna bunu anlamak için ise sizlerle bir kaç basit ama etkili örnek çizimler yapacağız. ÇİZGİLER VE DAİRELER İLE EL VE GÖZ HASSASİYETİ Aşağıda vereceğimiz alıştırmalarda iyi bir çizim yapmak için en temel teknikleri öğrenceksiniz EL ve GÖZ HASSASİYETİ! Geometrik şekilleri çizerek işe başlayacağız ama bunlar kolay hocam demeyin. Unutmayın ki en güzel karakalem tablo bile bir çizgi ile başlamıştır. Şimdi söylenmeyi bırakın ve alıştırmaları yapmak için hazırlanın yada sağ üst köşeden çarpı işaretine basarak siteden ayrılın çünkü en başında da söylediğimiz gibi önce sabır! http://img251.imageshack.us/img251/6...image001ny.jpg Unutmayın arkadaşlar biz hani o ilk okulda yaptığımız devasal çocuklar yanında küçücük kalan evler ve ağaçlar çizmeyeceğiz. Resmimizin en temel tekniklerini, çizimimize realistlik ve derinlik katacak teknikleri öğreniyoruz. Bunun için adım adım ve dersleri sindire sindire ilerleyeceğiz bol bol tekrar ile 1Yıl sonunda çiziminizdeki gözle görülür artışa sizde şaşıracaksınız! Aşağıda size vereceğimiz alıştırmaları yaparken yapmanız gereken tek şey konsantrasyonunuzu iyi sağlamaktır! Nasıl yapacağım? Kağıdınızı önünüze aldınız ve örnekte gösterilen şekillerle başlayacaksınız, başlangıçta mutlaka dikkatiniz dağılacaktır, aldırmayın. Yeniden konsantre olarak tektar deneyin göreceksiniz ki mükemmel çizmeye başlıyorsunuz. Örnekteki çizimi yaparken kalemin ucuna konsantre olarak dikkatli bir şekilde yapmanız gerekmektedir. Ne zaman dikkatinizi kalemin ucundan alacaksınız o zaman çiziminizde bozulmalar kaymalar olacaktır, unutmayın. Başınızın kağıt ile olan mesafesi ile kaleminizin ucuna verdiğiniz dikkatiniz dağılmadığı sürece harika çizgiler çizeceksiniz. Bu alıştırmayı elinizin yatkınlık derecesine dek tekrarlayınız... http://img6.imageshack.us/img6/8304/clipimage001jr.jpg Alıntı: KARAKALEM34 (link veremıyorum site kapatıldıgından dolayı) |
KARAKALEM-6 (Resimle ilgili birkaç tanım) KARAKALEM NEDİR? Yakılarak kömür haline getirilmiş söğüt ya da asma dallarından üretilir. Çok yönlü bir çizim malzemesidir, ancak kirli olabilir. Kurşun kalem, bu maddenin sıkıştırılmış ve ahşapla çerçevelenmiş halidir; bunun yapılmasının avantajı, ellerinizin kirlenmesini önlemesidir. Aynı zamanda, kalem kömür çubuktan farklı olarak, baskı uygulandığında kolayca kırılmayacaktır. Kara kalemler koyu siyahın güçlü, karanlık ya da çok ince çizgilerinden, grilere kadar bir dizi ton zenginliğine olanak tanırlar. Reprodüksiyon Tablo Nedir ? Dünyaca ünlü yerli ve yabancı ressamların, müzayedelerde çok yüksek fiyatlara satılan tablolarının birer kopyasıdır. Sanat Evi Nedir ? Çeşitli sanat etkinliklerinin düzenlendiği platforma veya yapıya Sanat Evi adı verilir. Sanat Galerisi Nedir ? Çeşitli sanat eserlerinin sergilendiği platforma Sanat Galerisi adı verilir. (Resim/Çerçeve/Tablo/Sergi vs. birkaç püf noktası) Benzer Tabloları Bir Arada Sergileyen ! Bu tip bir düzenlemede simetri kurmak anahtar yöntemdir. Kalabalık ve karmaşık bir görüntüyü engellemek istiyorsanız aynı tarz ve boyutlardaki ya da aynı ressama ait tabloları bir araya getirin ve yatay ya da dikey asın. Tablo asmak için rayınız varsa muntazam bir düzenleme için zincir ya da kalın bir kurdele kullanabilirsiniz. Duvarın rengi de önemlidir. Duvarda, tablolara ışığı en iyi yansıtacak renkleri tercih edin. Pastel tonlar, resim ve fotoğrafları ortaya çıkarmak için idealdir. Püf Noktaları ! Duvarınız yeterince geniş değilse asacağınız tabloların sayısının altı ya da sekizi geçmemesine dikkat edin. Tablolara eşit miktarda ışık verebilmek için spot ya da tavandan aydınlatma kullanın. Özel günlerde kullanmak üzere abajur ya da masa lambalarını yakınınızda bulundurabilirsiniz. Tablolarınızı simetrik uyguladığınızda mobilya ve aksesuarlarınızı da benzer bir şekilde düzenleyebilirsiniz. Zincirle Alternatif Kurdele, kalın ip, sicim gibi malzemeler mekana ayrı bir şıklık ve hava katacaktır. Zincire astığınız tabloları kurdele ve renkli ip gibi dekoratif malzemelerle süsleyebilirsiniz. Siyah Beyaz Tabloları Yan Yana Kullanın ! Fotoğraflarınızı sergilerken resimlerinizi asmak için kullandığınız yöntemi denemekten kaçının. Aynı boyutlarda ve renklerde olanları gruplayın, simetrik bir düzen oluşturmaya çalışın. Fotoğraflarınızı asarken çivi kullanmanız sade ve düzenli bir görünüm yaratmada etkili olacaktır. İç mekanlarda şıklık yaratmak için böylesi bir düzenleme son derece etkilidir. Ayrıca fotoğraflardaki siyah-beyaz kontrast paralelliğini beyaz duvara siyah çerçeveler asarak yakalayabilir, zıtlık içinde bir düzen yaratabilirsiniz. Fotoğrafları Sergilemenin Püf Noktaları ! Fotoğraflarınızı asarken zincir, sicim, kurdele gibi dekoratif malzemeler kullanmamaya özen gösterin. Çünkü bir fotoğrafa baktığınızda sadece görsel objeye odaklanmak istersiniz. Aynı ölçülerdeki çerçeveleri asarken ölçü aleti kullanmaya, boşluk ve mesafe ayarlarının kusursuz olmasına dikkat edin. Aynı ölçülerdeki çerçeveleri asarken en ufak bir hata kendini hemen belli edecektir. Çerçeve içinde benzer tonlar kullanarak bütünselliği arttırabilirsiniz. Büyük Tabloları Asmak Oturma odanıza asacağınız bir tablo mükemmel bir odak noktası haline gelebilir, aynı zamanda mekanın geri kalan bölümünün dekorasyonunda size ilham kaynağı oluşturabilir. Büyük tabloları asarken dikkat edilmesi gereken ilk şey; tablonun etrafında nefes alabileceği kadar geniş bir alanın olmasıdır. Ayrıca tablo etrafına asılan aplik veya dekoratif objelerin de kalabalık yaratmamasına özen gösterilmeli. Seçtiğiniz tablo oldukça büyükse ve mekanın odak noktası haline geliyorsa, genele hakim çizgi ve renklerle uyumlu olmalıdır. Bütünselliği yakalamak için en iyi yöntem mekanda olan renklerin birkaç ton açık ya da koyu olanlarını tabloda tercih etmektir. Bir Tabloyu Odak Noktası Haline Getirmenin Püf Noktaları Duvardaki diğer fotoğraf ya da resim benzeri objeleri kaldırın. Mobilya ve döşemelerinizin çok süslü olmasından kaçının. Bu, kalabalık bir görüntü yaratır ve tablonun karmaşada kaybolmasına sebep olur. Mekanın renklerini tamamlamayan bir tabloyu kullanmakta ısrarcı olmayın. O tabloyu evinizin farklı bir odasında da sergileyebilirsiniz. Ya da tablonun renklerini tamamlayan aksesuarlarla bütünsellik yaratabilirsiniz. Çerçeveler Nasıl Ölçülmeli ve Konumlandırılmalı Beyaz kağıt üzerine çerçevenin ölçülerini çizip, çıkardığınız profili kesin. Maskeleme bandı kullanarak profilleri duvara yapıştırın. Hoşunuza giden düzenlemeyi elde edene kadar profillerle değişik düzenlemeler deneyebilirsiniz. Simetri ve düzeni seviyorsanız her bir profil arasındaki mesafe ölçülerine de dikkat etmelisiniz. Asmak istediğiniz çerçevelerin tepe noktası ile kancası arasındaki mesafeyi ölçün çıkardığınız profile işaretleyin. İşaretlediğiniz yerden çivi kullanarak çerçevelerinizi asabilirsiniz. Rafları Değerlendirin ! Kolay ve çabuk bir yöntem isteyenlerdenseniz evinizdeki rafları, tablo, resim ya da fotoğrafları sergilemek için kullanabilirsiniz. Böylece duvarınıza çivi ya da vida monte etmenize de gerek kalmaz. Aile fotoğrafları, çerçeveli ya da çerçevesiz resimler raflarda sergilenmek için idealdir. Çalışma alanınızda da böyle bir köşeyi rahatlıkla yaratabilirsiniz. Resimler ve Fotoğraflara Daha Sakin bir Ortam Birbiri ile uyumlu olmayan resim ve fotoğrafların oluşturduğu bir kompozisyon bir o kadar etkileyici bir görünüm verebilir. Bu şekilde bir düzenleme, özellikle modern tabloları sergilemek için kullanılabilir. Fotoğraf ve resimlerinizi farklı tarzlardaki çerçevelerde asimetrik bir denge kurarak asabilirsiniz. Asimetrik Düzenleme İçin Püf Noktaları Bu tip düzenlemeler için ideal yerler; köşe, kenar sehpa ya da masa üstleridir. Antikacı ve eskicilerde ilginç çerçeveler bulabilir, koleksiyonunuzun çeşitliliğini arttırabilirsiniz. Ayrıca böyle bir koleksiyonu aynalar, metal, deri, oyma ve kakmalı çerçevelerle tamamlayabilirsiniz. Tablolarınızı asarken pratik olmayı unutmayın. Kolayca ulaşabileceğiniz ve tozlarını kolaylıkla alabileceğiniz yükseklikte olmalarına özen gösterin. Kontrast Yaratmak İçin Ayna Kullanın ! Tablo ya da çerçevelerle yarattığınız bir kompozisyona ayna ekleyerek dekoratif bir şıklık yaratırken ışığı da daha iyi yansıtabilirsiniz. Kapıların üzerindeki atıl alanları kullanın Kapı pervazının hizasına bir grup tabloyu asabilir, kullanmadığınız bu boşluğa hareket ve renk katabilirsiniz. Modern Bir Sergiye Ne Dersiniz ? Havlularınız, kabanlarınız ya da tavalarınız için kullandığınız bir askıyı tablo askısına dönüştürmeye ne dersiniz. Farklı boyut ve renklerdeki tablo ve fotoğraflara ip, zincir ya da sicim geçirerek asın. Alıntı: KARAKALEM34 (link veremıyorum site kapatıldıgından dolayı) |
WEZ Format +3. Şuan Saat: 07:34 AM. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.