Geri git   Hayatimdegisti.com kişisel gelişim ritmotrans telkinli Cd'leri > Hayatım Değişti Klubü > Serbest Kürsü > Kadınlarla ilgili haberler

Uyarılar

Aynı Sınıfta Tek Öğretmenden Eğitim Alınıyor

Serbest Kürsü ve Kadınlarla ilgili haberler Aynı Sınıfta Tek Öğretmenden Eğitim Alınıyor Konusunu hayatimdegisti.com Konuğumuz olarak inceliyorsunuz hayatimdegisti.com sitemizde yaşamınızı hemen degistirecek bir cok telkinli hipnoz mp3 vardir tesaduf eseri de buradaysanız mutlaka inceleyiniz üst link TelkinCD tıklayınız Kısa süre önce, Köy Enstitülyazar Mahmut Makal'ın bazı kitaplarını okudum. 20 yüz yılın ortalarında, gelişmekte olan Türkiye'nin köylerinde öğretmenlik yapmış olması dolayısıyla genellikle köy konulu hikayeleri seçmiş ve kendi yaşamından kesitlerle köy okullarında eğitimi anlatmış Mahmut Makal. Bazı kitaplarında, Köy ...

ayrıca bu konularda arama yapan konuklarımız var Kadınlarla ilgili haberler telkin cd indir izle İstanbul Kadınlarla ilgili haberler nerededir kimdir Kadınlarla ilgili haberler çekirdek inanç temizliği İzmir bursa Kadınlarla ilgili haberler hipnoz Kadınlarla ilgili haberler olumlama seminerleri eğitimi çaresi tedavisi Kadınlarla ilgili haberler hakkında bilgi bilinçaltı telkin cd telkin mp3 Kadınlarla ilgili haberler kuantum düşünce kitap haberi

Aynı Sınıfta Tek Öğretmenden Eğitim Alınıyor

Cevapla
 
LinkBack Seçenekler Stil
Alt 08-04-2010, 09:49 PM   #1 (permalink)
Albay
 
Üyelik tarihi: Dec 2008
Mesajlar: 145,988
Tesekkür: 45
92 Mesajinıza toplam 143 kez İyi ki varsın demişler.İyi ki varsınız iyi ki varız.
Bluesky24 will become famous soon enoughBluesky24 will become famous soon enough
Standart Aynı Sınıfta Tek Öğretmenden Eğitim Alınıyor





Kısa süre önce, Köy Enstitülyazar Mahmut Makal'ın bazı kitaplarını okudum. 20 yüz yılın ortalarında, gelişmekte olan Türkiye'nin köylerinde öğretmenlik yapmış olması dolayısıyla genellikle köy konulu hikayeleri seçmiş ve kendi yaşamından kesitlerle köy okullarında eğitimi anlatmış Mahmut Makal. Bazı kitaplarında, Köy Enstitülerini detaylı işlemiş.



O köy hikayelerinde, birleştirilmiş sınıflarda nasıl eğitim yapıldığını okumuş ve bu tür bir eğitim sistemini o zamanın Türkiyesi için doğal karşılamıştım. <BR style="mso-special-character: line-break"><BR style="mso-special-character: line-break">



Ancak bildiğimiz bir şey var ki bu eğitim sistemi halen bir çok yurt köşemizde aynen devam etmektedir. Bölge okulları ve taşımalı eğitimle bu işe bir çözüm getirilmeye çalışılsa da sorun çok büyük. <BR style="mso-special-character: line-break"><BR style="mso-special-character: line-break">



Bir köy okulunda hizmet veren genç bir öğretmen arkadaşla eğitim konularını tartışırken bu konuyu biraz irdelemek istedim.



Kendisine sorduğum sorular doğrultusunda, sorunların içinden canlı canlı yazan öğretmen arkadaş, sorunu o kadar güzel ve detaylı anlatmış ki, yazdıklarını aynen aşağıya alarak kamuoyuyla paylaşmak istedim.



Güneydoğu'nun bir köy okulunda öğretmenlik yapan genç öğretmenin anlattıkları aynen şu şekildedir:



*******************

Birleştirilmiş sınıflı okullar Türkiye'nin hemen, hemen bütün bölgelerinde var ama daha çok güneydoğuda ve Urfa'da var. Pek azaldığı söylenemez. Taşımalı sistemle genelde 6.7.8 sınıflar taşındığı için birleştirilmiş sınıflı okullar hala devam ediyor diyebilirim. Ama elbette az çok azalma olmuştur.



Öncelikle birleştirilmiş sınıflı okulları okutan öğretmenlerin nasıl eğitildiğini irdelemek lazım.



Kendimden örnek vereyim: birleştirilmiş sınıflı okulları 4. sınıfa gelinceye kadar bilmiyordum. Yer yüzünde böyle birşeyin varlığından habersiz yaşıyordum. tamamen teorik olarak, ders olarak gördüm. Uygulamasını sadece hayal ediyorduk.



Hatta inanamıyorduk. Taş devrinden kalma bir uygulamaydı bize göre, çünkson teknolojiyi kullanarak eğitim görüyorduk (anladık ki aldığımız eğitimle ancak kolejlerde eğitim verebiliriz).







Bize çok uzak geliyordu. Kendimizi orkestra şefi gibi düşünüyorduk. Ha bire

sağa sola komut verecektik.<BR style="mso-special-character: line-break"><BR style="mso-special-character: line-break">



Nasıl ki kimse kötbir hastalığı kendine yakıştıramaz bizde bir gün birleştirilmiş sınıflı okullarda öğretmenlik yapacağımızı düşünemiyorduk. Neticede damdam düşer gibi olduk. Anlatmak istediğim, fakültede bu işin eğitimini tam olarak alamadım



Birleştirilmiş sınıflı okullar öğretmeliğini, denizin ortasına bırakılıp çırpınarak yüzme öğrenmek şeklinde öğrendim.



Pek çok arkadaşımda aynı durumu yaşamıştır. Çünkbize öğretilenle yaşadığımız arasında dağlar kadar fark vardı.



En azından biz bir sınıfa yada gruba (bazen iki ve hatta üç sınıfa birden ortak ders anlatıyoruz. Hayat Bilgisi ilk üç sınıfta ortaktır, 4. ve 5. sınıflarda ise Fen ve Teknoloji dersiyle Sosyal Bilgiler dersi ortaktır) ders anlatırken diğer gruba ödev verileceğini, onların da o ödevle meşgul olacağını öğrenmiştik. Ama bu ödev verilen öğrencilerin dikkatlerini nasıl

derse vereceklerini ve bunların devamlı olarak soru soracaklarını kimse söylememişti. Velhasıl çırpınıyoruz başka bir şey değil



Birleştirilmiş sınıflı okullarda eğitimin nasıl verildiğine gelince, yukarıda az da olsa bahsettim. Öğrenciler sınıf sayısına göre iki gruba ayrılır; beş sınıf bir aradaysa genelde 1,2,3 ve 4,5 olmak üzere.



İki grup oluşturulur. Bunlardan bir gruba ders anlatılırken diğer gruba ödev verilir, bu şekilde ders işlenir. Ama ödev verilen grup iki de bir öğretmene soru sorar veya arkadaşına sorar. Böylece motivasyon diye bir şey kalmaz.



Burada unutulmaması gereken en önemli husus 1. sınıflarla devamlı ilgilenmek zorunda oluşunuzdur. Yoksa bir saniye boş bıraksanız çocuk yanlış yapar ve o yanlışı sürekli hale getirir. Sonradan düzeltmek te öğretmekten daha da zordur.







Birleştirilmiş sınıflı okullarda verilen eğitimin başarılı olması için ilk ve olmazsa olmaz şart, ailenin oklulda verilen eğitimi desteklemesi ve öğrenciye yeri geldikçe yardımcı olmasıdır. Ne yazık ki birleştirilmiş sınıflı okulların olduğu yerler kırsal kesimlerdir ve buralarda velilerin büyük kısmı okur yazar bile değildir.



Her ne kadar eğitimde fırsat eşitliğinden bahsetsek de, birleştirilmiş sınıflı okullar, eğitimdeki çifte standardın en bariz göstergesidir.



Bir tarafta 40-50 kişilik sınıflarda beş sınıf bir arada eğitim görürken, diğer tarafta 20 kişilik sınıflarda, her türlteknolojiden faydalanarak eğitim gören öğrenciler aynı yarışa sokulmaktadır.



Birleştirilmiş sınıflı okullar devletin sırtında bir kanburdur. Devlet bundan kurtulmak için uzun vadeli planlar yapmış ancak başarılı olunmamıştır. Ya da bu planlar daha sonra gelen iktidarlar tarafından görmezden gelinmiştir.



Ben '80'li yıllarda yapılan bir planlamaya göre, bu uygulamanın 2000'li yıllarda tamamen kaldıralacağına dair bir bilgiyi okumuştum ama tam tarihini unuttum.



Hep eğitimin bir süreç olduğundan, önceki öğrenilenlerin sonrakileri doğrudan etkilediğinin bir temel olduğundan bahseder dururuz ama birleştirilmiş sınıflı okullarda kendi elimizle çürük bir temel kurmaktayız. Çünktemel ilköğretimdir ve bizler bunu bile bile yarınlarımızı

dinamitliyoruz. Çürük bina yapan müteahhitler cezalandırılıyor ama birleştirilmiş sınıflı okullarda sanki sorun yokmuş gibi herşey güllük gülistanlık gösterilmektedir.



Birleştirilmiş sınıflı okullardaki bir başka sorun da sınıf yönetimidir. Her sınıfa kendi seviyesinde hitap etmek ve hakim olmak gerekir. İnsan doğasında var olan merak, öğrencilerin kendini derse vermesine en büyük engel olmaktadır. Bir sınıfa ders verirken ödev verilen diğer sınıf, yeni öğretilen bilgileri, seviyesinde olsun yada olmasın merak etmekte, kendi ödevini yapmak yerine pür dikkat öğretmeni dinlemektedir. Öğrencilere üç

maymun oyununu oynatırsak belki başarılı oluruz. Görmedim, duymadım, konuşmadım...



Yeni sistemde öğrencinin bilgiye kendisinin ulaşması, öğretmenin de ona rehberlik etmesi amaçlanmaktadır. Oysa zaten alt yapısı zayıf olan öğrencilerin, öğretmenin daimi yol göstericiliği olmadan başarılı olması mümkün değildir.



Bu durumda öğretmenin kendini beş parçaya ayırarak her sınıfa rehberlik etmesi ya da bunda baaşrılı olması düşünülemez.



Daha da acı olan birleştirilmiş sınıflı okullar için özel bir öğretim programının bulunmayışıdır. Sanki maharet gibi, bununla iftihar edilmektedir. Bütün programlar müstakil sınıflar için hazırlanmakta, birleştirilmiş sınıflı okul öğretmenlerinin bunu kendi kabiliyetleri

ölçüsünde adapte etmeleri istenmektedir. Bunun da ne kadar başarılı olacağı hesaba katılmamaktadır.



bir başka sorun da, birleştirilmiş sınıflı okul öğretmenlerinin hep tecrübesiz, stayjer öğretmen olmaları ve yukarıda bahsettiğim gibi deniz ortasında çırpınarak yüzme öğrenme misali, bu işte tecrübe kazanan öğretmenlerimizin ilk fırsatta tayinini çıkartarak gitmesi ve yerine yeniden stayjer bir öğretmenin gelmesidir.<BR style="mso-special-character: line-break"><BR style="mso-special-character: line-break">



Bu personel politikası derhal terk edilmelidir.<BR style="mso-special-character: line-break"><BR style="mso-special-character: line-break">



En azından öğretmenlerin köyde kalmaları cazip hale getirilmelidir (bir ara köy öğretmenlerinin maaşının arttırılması gündeme gelmiş ama bu bir söylentiden öteye geçmemiştir)



Bence birleştirilmiş sınıfları ortadan kaldırmanın tek çözümyerleşme sorununun halledilmesi, insanların keyfi olarak yerleşmelerinin engellenmesi, merkezi yerleşim birimlerinin oluşturulmasıdır.



Her köylünün tarlasının başına ev yapması ve burasının zamanla kümeleşmesi önlenmeli, var olan küçük yerleşim yerleri de bir merkezde toplanmalı, insanların tarlalarını işleyip daha iyi eğitim, sağlık, alt yapı hizmeti alacağı yerleşim merkezlerinde toplanmaları sağlanmalıdır "her köye bir okul ve sağlık ocağı projesi"nin başarısız olduğu artık ortadadır.



Devletin parası har vurulup harman savrulmuştur. Oysa zamanında, bahsettiğim şekilde merkezi yerleşim birimleri oluşturulsaydı şu an hiç bir sorun kalmazdı. Birleştirilmiş sınıflı okullar diye bir kavram da kalmazdı.



**************



Her sorunu, sorunun içindeki kişilerden dinlemek daha geniş bilgi sahibi

olmanın en iyi yoludur. Öğretmen arkadaşıma teşekkür ediyorum.







Kaynak:Kadınvizyon

 

 

Buraya ilk defa geliyorsanız ismim Atakan Sönmez ve burası hayatimdegisti.com.Boğaziçi üniversitesi mezunuyum ve Türkiyede ilk Subliminal Telkin Uzmanıyım.tıklayın

Bir site olsa onu bulanların uykuda dinledikleri mp3 ler ile hayatları değişse… Bir site olsa onu bulanlar hipnoz olmadan sadece subliminal mp3 leri yükleyip ve uykuda dinleyerek hayatlarını değiştirseler. Bu fikir 1995 yılında yani 25 yıl önce çıkmıştı. 15 yıl önce ise bu mp3 lerin kişiye engel olan çekirdek inançlara göre hazırlanması yani cekirdekinanc.com fikri oluştu

Hipnoz gibi bir şey mi subliminal mp3 nedir?

Tam olarak değil. Öncelikle size engel olan 0-11 yaş arası oluşan bilinçaltı kayıtlarınız yani çekirdek inançlarınız bulunur. Sonra bu çekirdek inançlarınızın pozitif halleri olumlamalar isminize özel olarak mp3 lerin ve müziğin içine gizlenir. Siz de uykuda ya da uyanıkken bu mp3 leri dinleyerek sonuç alırsınız. Çocukluğunuzda size söylenenlerin tam tersini dinlediğiniz kayıtlarla binlerce kez bilinçaltınıza yerleştirmiş oluruz.

Çekirdek inançların hayatımda engellere neden olduğunu nasıl anlarım?

Hayatınızda hep aynı şeyler tekrar ediyorsa. İlişkilerde hep aynı şeyleri yaşıyorsanız... Aşırı fedakar bir yapınız varsa ve bu sanki göreviniz haline geldiyse. Birilerini kurtarmaya çalışıyorsanız. Paranızın bereketi yoksa sürekli gereksiz harcamalar çıkıyorsa birikim yapamıyorsanız. Hayır demekte zorlanıyorsanız. Odaklanmakta bir şeyleri devam ettirmekte sorun yaşıyorsanız. İlişkilerde mıknatıs gibi sorunlu kişileri çekiyorsanız. İş hayatında iniş çıkışlar sürekli oluyorsa. Ertelemeleriniz fazla ise. Aşırı kontrolcü ve garantici bir yapınız varsa kaygı düzeyiniz yüksekse hep en kötü ihtimali düşünüyorsanız ve şanssızlıkları sorunlu olayları ve sorunlu kişileri hayatınıza çekiyorsanız çocuk yaşta oluşan çekirdek inançlar hayatınızı yönetiyor olabilir.

25. yıla özel şimdi arayanlara 5 dakikalık çekirdek inanç ön tespit ve bir günlük deneme telkin mp3 ücretsizdir. Ön tespitte size engel olan birkaç çekirdek inanç örneği verilir. Atakan Sönmez tarafından yapılır ve bilgi amaçlıdır. +90 5424475050 Türkiye dışındakiler whatsapp tan arayabilir cekirdekinanc.com inceleyiniz.

Bluesky24 isimli Üye şimdilik offline konumundadır Offline   Alıntı ile Cevapla
Cevapla

Bookmarks


Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık


Aynı Sınıfta Tek Öğretmenden Eğitim Alınıyor

Serbest Kürsü ve Kadınlarla ilgili haberler Aynı Sınıfta Tek Öğretmenden Eğitim Alınıyor Konusunu hayatimdegisti.com Konuğumuz olarak inceliyorsunuz hayatimdegisti.com sitemizde yaşamınızı hemen degistirecek bir cok telkinli hipnoz mp3 vardir tesaduf eseri de buradaysanız mutlaka inceleyiniz üst link TelkinCD tıklayınız Kısa süre önce, Köy Enstitülyazar Mahmut Makal'ın bazı kitaplarını okudum. 20 yüz yılın ortalarında, gelişmekte olan Türkiye'nin köylerinde öğretmenlik yapmış olması dolayısıyla genellikle köy konulu hikayeleri seçmiş ve kendi yaşamından kesitlerle köy okullarında eğitimi anlatmış Mahmut Makal. Bazı kitaplarında, Köy ...

ayrıca bu konularda arama yapan konuklarımız var Kadınlarla ilgili haberler telkin cd indir izle İstanbul Kadınlarla ilgili haberler nerededir kimdir Kadınlarla ilgili haberler çekirdek inanç temizliği İzmir bursa Kadınlarla ilgili haberler hipnoz Kadınlarla ilgili haberler olumlama seminerleri eğitimi çaresi tedavisi Kadınlarla ilgili haberler hakkında bilgi bilinçaltı telkin cd telkin mp3 Kadınlarla ilgili haberler kuantum düşünce kitap haberi


WEZ Format +3. Şuan Saat: 11:34 AM.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.