![]() |
Akü Değiştirme Öncelikle bazı kontrolleri yapmadan, akünüzü hurdaya çıkarmamalısınız. Eğer akünün içinde çatlaklar görüyorsanız, işi bitmiştir. Yeni bir akü sipariş edin. Çatlak yoksa, karar vermeden önce akü terminallerine bakın. Terminaller, kabloları alternatöre bağlayan, tokmak şeklinde artı ve eksi kutuplardan ibarettir. Bazen, terminalleri paslandırıp, bozan sülfat birikimi sorun olabilir.Not: Akü satan yerlerin çoğu ücretsiz olarak akünüzü test edip, yeni bir akü mü gerektiği, yoksa tüm ihtiyacınızın aküyü iyice doldurmak mı olduğu konusunda sizi yönlendirecektir.Kurşunları çıkartıp irtibat noktalarını temizlemek, sorunu çözmeye yetebilir. Havalandırma kapaklarını açıp, akünün içindeki solüsyon donmuş mu, bakın. Donmuşsa, akünün tekrar çalışması için daha sıcak havalara ihtiyacınız var demektir. Yeni bir aküye ihtiyacınız olduğuna karar verdiğinizde, eskisini çıkartmaya hazırlanın. Aküyü yerine sabitleyen kilidi açın; sonra da ingiliz anahtarı ile kablo kıskacını terminalden kaydırarak, negatif kıskacı zapteden akü civatasını gevşetin.Bu noktada, aküyü iyice kavrayın ve aracınızdan çıkarın. Aküyü çıkarttıktan sonra, terminal kıskaçlarını ve akü tepsisini, bir miktar karbonat ve su karışımıyla temizlemeye biraz zaman ayırın. Terminal kıskaçları, bulaşık teli veya zımpara kağıdıyla da temizlenebilir. Yeni akü alırken, doğru boyutta ve aracınıza uygun üretim ve terminal yapısına sahip olmasına dikkat edin.Yeni akünüzü dikkatlice akü tepsisine yerleştirin. Artı ve eksi kutuplar doğru tarafa gelecek şekilde koyup, vidasını da takarak, aküyü yerine sabitleyin.Artı kablo kıskacını, artı terminalin üzerine takip, eksi kabloyu da aynı şekilde bağladıktan sonra, kapağı kapatıp arabayı çalıştırın. Bu adımın önemi ne kadar vurgulansa azdır! Bitmiş akünüz, son derece zehirli olup, uygun biçimde atılmalıdır. |
WEZ Format +3. Şuan Saat: 07:10 PM. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.