Hayatimdegisti.com kişisel gelişim ritmotrans telkinli Cd'leri

Hayatimdegisti.com kişisel gelişim ritmotrans telkinli Cd'leri (http://www.hayatimdegisti.com/forum/index.php)
-   Zaman Yönetimi (http://www.hayatimdegisti.com/forum/zaman-yonetimi/)
-   -   Jane SMITH - daha iyi nasıl.... ZAMAN YÖNETİMİ kitabından alıntılar (http://www.hayatimdegisti.com/forum/zaman-yonetimi/616883-jane-smith-daha-iyi-nasil-zaman-yonetimi-kitabindan-alintilar.html)

vittoria è nostra 11-12-2010 06:30 PM

Jane SMITH - daha iyi nasıl.... ZAMAN YÖNETİMİ kitabından alıntılar
 
bu aralar ders çalışmam için plan hazırlamaya çalışıyorum ve sitemizdeki zaman yönetimi ile ilgili bir çok konuya gözattım. elimde Daha iyi nasıl.... Zaman Yönetimi isimli bir kitap var bunu okuyorum ve güzel, yararlı ve burada olmayan bilgileri bu başlıkta sizlerle paylaşacağım.. kitap hakkında ön bilginiz olması amaçlı:

(kitabın arka kapak yazısı)

Zaman kazanmaya yönelik pratik bilgi ve yöntemlerle donatılmış bu kitap, programınızın en yoğun olduğu dönemlerde bile etkili ve gerilimden uzak çalışabilmenize imkan tanıyacaktır. Eğer çalışma yükünüz artıyorsa, çalışma saatleriniz yetersizse, ya da işlerinizi daha organize bir şekilde yapma ihtiyacı duyuyorsanız; elinizdeki bu kitap:
  • Vaktinizi kullanma
  • Önceliklerinizi belirleme
  • İşinize yapılan müdahalelerin sayısını azaltma ve
  • İlerleyen teknolojiyi daha iyi kullanma konusunda en büyük yardımcınız olacaktır.
Zaman yönetimi konusunda kaleme alınmış bu kitap, önceliklerini mevcut zamana göre planlama konusunda istekli olan yöneticiler için faydalı bir kaynak olacaktır.

---
  • Performansınızı arttırın.
  • Yeteneklerinizi güncelleştirin
  • Yeni teknikler öğrenin
  • Kariyerinizin önünü açın, ufkunuzu genişletin.
Yazar Jane Smith, esnek ve açık öğrenim malzemeleri konusunda bir çok kitap yazmıştır. Aynı zamanda eğitim ve geliştirme danışmanı olarak çalışmaktadır.

her daim sevgiyle ve ışıkla kalın.


vittoria è nostra 11-12-2010 07:56 PM

Cevap: Jane SMITH - daha iyi nasıl.... ZAMAN YÖNETİMİ kitabından alıntılar
 
ZAMAN YÖNETİMİ NEDİR?

Daha iyi bir zaman yönetiminin iki yönü vardır: Yapmak istediğimiz ve yapmaktan kaçındığımız şeyler.

Mesela şunları yapmak isteyebiliriz:
  • İşyerinde zamanı daha etkin kullanmak.
  • Mevcut zamanda daha çok iş yapmak.
  • İşyerinde ve ailemiz için harcadığımız zaman arasında uygun bir ayarlama yapmak.
  • Zaman yönetimi konusunda kendimizi daha rahat ve güvenli hissetmek.
Yapmaktan kaçınmayı arzu edeceklerimiz ise şunlardır:
  • Zamanı israf etmek.
  • Önemli işleri yapmayı unutmak.
  • Belirlenen sürde işleri bitirememek.
  • Toplantılara geç kalmak.
  • Kontrolümüzü kaybedip, sinirlenmek.
Zamana karşı tutumunuz

Birçoğumuz zaman tarafından sürüklendiğimizi ya da tehdit edildiğimizi hissederiz. Belirtilen sürelerde işleri tamamlamak, acil işlerin üst üste çakışması gibi nedenlerden dolayı bunalır, yeteneklerimizi geliştirememe ve bunun bir sonucu olarak daha iyi işler ortaya koyamama gibi endişelerden dolayı baskı altına gireriz. Eğer iş yerinde bu şekilde hissetmeye devam edersek, ömür boyu bu şekilde yaşamak zorunda kalır ve evde dinlenir ya da arkadaşlarımızla eğlenirken bile bir gözümüz saatde yaşamak durumunda kalabiliriz.

Diğer insanlar ise zamanı diğer verimli kaynaklar gibi yerinde ve uygun kullanır. Çünkü önceliklerini bilir ve bunu yapmak için gereken planlamayı başarı ile uygularlar. Bu insanlar, beklenmedik olaylar karşısında bocalasa dahi, normal iş diliminde meydana gelen baskı karşısında sakinliklerini muhafaza edebilirler. En iyi zaman yöneticileri, zaman konusunda farklı yaklaşım biçimi geliştirenlerdir:
  • En etkili şekilde planlayıp, kontrol edip kullanabilecekleri zaman dilimi ve,
  • Her türlü baskıdan uzak kaldıkları zaman dilimi.
Zamanınız mı sizi kontrol ediyor yoksa siz mı onu? Yaptığınız işlere göre zamana karşı bakış açınızı değiştirebiliyor musunuz?

Zamana karşı yaklaşımınız genellikle hayata bakış açınızı da yansıtır. Hayatınızdan sorumlu olduğunuzu ve zamanı kullanma biçiminizden kendnizin mesul olduğunu kabul ederek, daha yapıcı bir tutum için ilk adımı atabilirsiniz. En basiti, bu kitabı okuyarak bile bir takım önemli kararlar alma arefesinde olduğunuzu gösteriyorsunuz. Kesin olan şudur ki, zamanınızı daha iyi yönetmeye başladığınız zaman, kısa bir müddet sonra hayatınızın diğer kesitlerinde de önemli değişiklikler olduğunu göreceksiniz.

Yapılacak doğru işler belirleyerek ve bunları etkiili bir şekilde uygulayarak, kendiniz için yada işiniz için kullanabileceğiniz ekstra zamanlar kazanabilirsiniz. Demek istediğimiz şu; hayatınızın değişmesi gereken yerlerini kontrol edebilir, aynı kalmasını istediğiniz kısımlarını muhafaza edebilirsiniz.


vittoria è nostra 11-12-2010 10:27 PM

Cevap: Jane SMITH - daha iyi nasıl.... ZAMAN YÖNETİMİ kitabından alıntılar
 
  • Niçin zamanınızı daha iyi yönetmek istiyorsunuz?
(bu soruyu yazılı olarak cevaplayınız)

  • Bunun size ne gibi faydalar sağlayacağını umuyorsunuz?
(bu soruyu yazılı olarak cevaplayınız)


ZAMAN NASIL GEÇİYOR?


(gün/tarih............................................. ....................sayfa no)

Faaliyetler/Görev........Başlangıç........Bitiş............... Yorumlar
...
...
...

Yukarıdakine benzer bir kayıt forumu hazırlayabilirsiniz ya da bir günlük de kullanabilirsiniz. Geceleyin hepsini doldurmaktansa, günün belli aralıklarında kayıtlar düşün günlüğünüze. böylelikle neyi, ne zaman yaptığınızı da unutmamış olursunuz. Bunları yaparken ciddiyeti elden bırakmayın ve önemini kavramaya çalışın.


Bir müddet sonra bu işlemi bazıları sıkıcı bulduklarından cayarlar, ama aslında kayıt defteri tutma işlemini uygularsanız, aydınlatıcı olduğunu göreceksiniz. Bununla birlikte zamanınızı nasıl geçirdiğiniz konusunda tutacağınız kayıt, davranışlarınızda bazı değişiklikler yapmanıza bile sebebiyet verecektir.


Asıl önemli konu ise kesinlikle çok dürüst olmanızdıri zira kandıracağınız tek kişi kendiniz olursunuz.

Sadece işte geçirdiğiniz zamanı değil, birgün içinde tüm yaptıklarınızı günlüğünüze kaydedin. Bir haftalık programınızı kaydettikten sonra yarım saatinizi ayırın ve bunları analiz edin. Daha sonra buna uygun bir sonuç çizelgesi çizerek, gereken eylemlere geçin. Mesela:

  • Eğer önemli bir iş projesi için 40 saatin 10 saatini ayırmışsanız, bu saati arttırmanın yollarını aramaya çalışmak hoşunuza gidebilir. İsraf edilmiş zamandan nasıl kesinti yapılabilir ve bunu önemli işinize kaydırabilirsiniz?
  • Eğer günde 3 saatiniz telefon konuşmaları ile geçiyorsa, sadece önemli telefonların size bağlanmasını sağlayacak bir yol bulabilir misiniz?
  • Eğer haftada 15 saat TV izliyorsanız, bunu biraz azaltıp, daha aktif ve eğlendirici bir şeyler yapabilir misiniz?
Yaşam sahalarınız

Bir sonraki aşama ise sonuç tablosuna bakarak hafta içi harcadığınız toplam zamanın, yaşamınızın hangi kesitleri arasında nasıl dağıldığını analiz etmek olabilir. Böylelikle gerçekten vaktinizi istediğiniz anlarda değerlendirip değerlendirmediğinizi, hayatınızın dengeli olup olmadığını anlayabilirsiniz.

Söz konusu yaşam sahalarınızı şöyle gösterebiliriz:

  • Maaşlı iş: Hayatınızı kazandığınız, kendinize ait ya da işçi olarak yaptığınız iş.
  • Ev ve Aile: Eşiniz ile ya da diğer aile bireyleri ile birlikte olduğunuz vakitler.
  • Çalışma: Okumak, yazmak, bir konuda eğitim almak, kurs görmek gibi faaliyetler
  • Sosyal aktiviteler: Gönüllü olarak yapılan işler. Yardım faaliyetleri vb.
  • Eğlence: Spor, hobiler, TV, sinema, dışarıda yemek, arkadaşlarla eğlenme.
  • Bakım: Kendi ve aile sağlığınız için yaptığınız faaliyetler.
  • Uyku.
Zaman ölçeğinizdeki verileri kullanarak aşağıdaki gibi liste (orjinali tablo ama onu buraya aktaramıyorum) yapın ve hangi alana ne kadar vakit harcadığınızı belirleyin.
  • Maaşlı iş: 40 saat
  • Ev ve Aile: 10 saat
  • Çalışma: 3 saat
  • Sosyal aktiviteler: 2 saat
  • Eğlence: 5 saat
  • Bakım: 5 saat
  • Uyku: 56 saat
Şimdi zamanınızı istediğiniz şekilde kullanıp kullanmadığınızı görebilirsiniz. Sizi istediğiniz amaçlara ulaştıracak alanlara yeterince zaman ayırabiliyor musunuz? Yoksa hayatınızı sizlere başkaları mı dikte ediyor? Ailenize yterince zaman ayırabildiğinize inanıyor musunuz? Hafta boyunca hiç spor yapıyor musunuz?

Zaman yönetiminin en önemli kısmı, hayatınızı bir dengeye oturtmaktır. Böylelikle sizin için önemli olan alanlara daha çok vakit ayırabilirsiniz.


(Kitabın bundan sonraki kısımlarında hayatınız boyunca kullanabileceğiniz, zaman yönetimine yönelik daha iyi teknikler bulacaksınız.)

vittoria è nostra 11-12-2010 11:29 PM

Cevap: Jane SMITH - daha iyi nasıl.... ZAMAN YÖNETİMİ kitabından alıntılar
 
testleri/soruları bir yandan sizlerle paylaşırken bir yandan bende cevaplamaya çalışıyorm.

benim cevaplarım:

  • Niçin zamanınızı daha iyi yönetmek istiyorsunuz?
günümü dolu dolu yaşamak, her saniyemi verimli geçirebilmek, ruhsal ve fiziksel disiplinimi sağlamak için.
  • Bunun size ne gibi faydalar sağlayacağını umuyorsunuz?
her işimi zamanında bitirmiş olucam, dolayısı ile endişe ve sıkıntı hallerinden kurtulucam, planlı programlı oldugu için herşeyim kafa karışıklığı yaşamayacagım. her saniyemi verimli kullandıgım için hızla gerek kişisel yönden gerek ruhsal yönden gelişimim artıcak. işlerimi yapmadıgımdan dolayı suçluluk duygusu vs hissetmeyeceğim. çalıştıgım, kendim geliştirdiğim için dinlenme ve eğlence zamanlarımı haketmiş olucam.

ve yaşam sahalarım ve gün içinde bu sahalarda kullandıgım zaman ölçeğim (bu haftaiçi değerleri, 5gün=120saat):
  • Maaşlı iş: (bir işte çalışmıyorum)
  • Ev ve Aile: 20 saat (dışar işleri,ev işleri, yemek vs.)
  • Çalışma: 57 saat (kişisel ve ruhsal gelişim için tek adres:) =>>hayatımdeğişti.com,+ internet, msn, facebook,)
  • Sosyal aktiviteler: (maalesefki yok)
  • Eğlence: (yok= dışarı çıkmam, buhafta spor yapmadım, tv izlemem, sinemaya gitmem, pcden film izlemedim, herhangi bir hobimlede uğraşmadım.)
  • Bakım: 5 saat
  • Uyku: 38 saat
bunlar olan zaman ölçeği. ve bakıyorumda vakim geçmiş koca bir haftamı resmen katletmişim. ve aferim bana 15'inde yeni planıma başlama sözü verdiğim için. bir iki gün içinde bu kitabı bitirip bir planımı çıkarmak istiyorum çarşamba gününe kadar.

ve benim için önemli bir nokta; ben yaşam sahalarımda olması gereken zaman ölçeklerini şöyle -yaşam saha alanlarına- bölüyorum:
  • Uyku.
  • Bakım: kendi sağlığım için yaptığım cilt temizliğim, ilaçlarım vs.
  • Ev: ev iş, dışar işi (alışveriş, fatura, banka vs.), yemek yemek vs.
  • Spor: eğlence olmaktan çıkıp sağlıklı bir birey olabilmek adına yaşam biçimim olmalı.
  • Ders: Açıköğretim-İşletme dersleri, İngilizce, bilgisayar programı vs.
  • Kişisel Gelişim: kendimi geliştirme, başarı, kariyer vs. tüm kitap, makaleleri okuyarak kişisel gelişimime katkı sağlamak.
  • Ruhsal Gelişim: bilinçaltımı iyi yönde geliştirmek ve kendimi tanımak değerimi farketmek, var olan farkındalığımı arttırmak amaçlı olumlama, telkin, meditasyon vs konularda kendi çapımda araştırmalarıma devam ederek bu konuda gün geçtkçe daha fazla bilgi sahibi olarak ruhsal yönden kendimi geliştirmek.
  • Uygulamalar: olumlama, telkin, meditasyon, dua ve şükranlarım..
  • Maaşlı iş: şuan için bakmıyorum gündemimde değil ancak bulabilirsem bir işte bana uyacağını, çalışabileceğimi düşündüğüm bir işse de çalışabilirim elbet.
  • Sosyal Aktivite: şuan çin görünürde bir plan yok ama kendimden başka birilerine, çevreme yararlı olabileceğim böyle aktiviteler bulabilirsem katılmak isterim elbet.
  • Eğlence: hobilerim yani roman/şiir vs. kitabı okumak, resim çizmek, film izlemek. aslında bunların hepsi birer yaşam sahası olur:)) ama kaptırmamam lazım kendimi ve daha önemlileri mevcut şuan için:)
şimdilik bukadar aklıma geldi zamanla farkettiğim bişiler çıkarsa okudukça kitabı çarşamba gününe kadar ekleme yaparım. zamanları yazmıyorum onları en son iş olarak yapıcam.

vittoria è nostra 11-12-2010 11:34 PM

Cevap: Jane SMITH - daha iyi nasıl.... ZAMAN YÖNETİMİ kitabından alıntılar
 
Sırada bir testimiz var onu buraya alıntı olarak ekleyeceğim Testler/Anketler bölümüne ayrı bir konu olarak açtım çünkü. isteyen aşağıdaki linkten isteyen alıntıdan yapabilir testi.

Not: Bu testi uyguladıktan sonra diğer bölümlere geçmeniz yararlı olacaktır. Çünkü çıkan test sonucuna göre ağırlık vermeniz gereken, size faydası olacak bölümler Test sonucunda belirtilmiştir.

Zamanınızı şu anda ne kadar etkili kullanabiliyorsunuz? testi için link:
http://www.hayatimdegisti.com/forum/...tml#post782661

Alıntı:

birAsiAksAçlıkız Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 782659)
(JANE SMITH - daha iyi nasıl... zaman yönetimi kitabından)

ZAMANINIZI ŞU ANDA NE KADAR ETKİLİ KULLANABİLİYORSUNUZ?


Zamanınızı daha iyi yönetebileceğinize dair planlar yapmadan önce önemli olan, hangi alanlara daha çok zaman ayırmanız gerektiğini bilmektir. En önemli olan alanı başa alıp, ona yönelik çalışmalar yapmak, daha rahat bir eylem planı hazırlamanıza imkan sunacaktır.


Şimdi aşağıdaki soruları okuyarak, "Evet" ya da "Hayır" şeklinde cevaplayınız.


Öncelikleriniz
1. Asli görevinizin ana unsurlarını bildiğinizden emin misiniz?

2. Hayatınızın hangi alanına ne kadar vakit ayırdığınızı biliyor musunuz?
3. Bu yıl içinde, önümüzdeki 3 ve 5 yıl içinde ne yapmak istediğinizi biliyor musunuz?
4. Hangi görevin daha önemli olduğunu rahatlıkla belirleyebiliyor musunuz?
5. Rutin işlere gerektiğinden fazla vakit ayırıyor musunuz?
6. Önemli konulara yönelik düşünce ve planlama faaliyetlerine ayırabilecek yeterli vakit bulabiliyor musunuz?

Aşırı Çalışma
7. İşin zamanında yapılmasına yönelik stres ve endişe yaşıyor musunuz?

8. Gerçekten yapacak çok işiniz olup olmadığınızı biliyor musunuz?
9. Çok meşgulken bile ekstra işlere "evet" diyor musunuz?
10. İş uğruna sosyal faaliyetlerinizden vazgeçer misiniz?

Görevlendirme
11. İşleri başkalarına vermektense kendiniz mi yapmayı yeğlersiniz?

12. Belli işleri yapılmak için diğerlerine vermeyi işinizin önemli bir parçası olarak görüyor musunuz?
13. İşin nasıl verilmesi gerektiğini planlıyor musunuz?
14. Verdiğiniz işleri yapan kişiler o iş üzerinde çalışırken onları yetiştirmek ve destek olmak konusunda istekli misiniz?

Planlama
15. Ekstra bir iş yapmak için zamanınız olup olmadığından her zaman haberdar mısınız?

16. Eve iş götürüyor musunuz ya da işi bitirmek için geç saatlere kadar işte kalıyor musunuz?
17. Bir gün içinde yapmak zorunda olduğunuz işin hepsini bitirmenin imkansız olduğunu düşündüğünüz oluyor mu?
18. Randevularınıza sık sık geç kalır mısınız?

Teknikler
19. İşlerinizi sık sık yarına bırakır mısınız?

20. Bir sohbeti bitirmeyi zor bulduğunuz anlar oluyor mu?
21. Telefon konuşmalarının ya da kişilerin sizi işinizden alıkoymasına izin verir misiniz?
22. Toplantıların vakit kaybı olduğunu düşünür müsünüz?
23. Uğraşmanız gereken çok sayıda okunacak belge var mı?

(
Test Bitmiştir.)

Bu sorulara "doğru" ya da "yanlış" diye cevap vermeyeceksiniz. bu çalışma sadece size faydalı olabilecek metodları belirlemeye yöneliktir.


Aynı zamanda hangi alanlara daha çok vakit ayırmak istediğinizi de öğrenmiş olacaksınız.


(
Test sonucu bir sonraki mesajımdadır.)


Alıntı:

birAsiAksAçlıkız Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 782661)
TEST SONUCU:

"Evet" denecek sorular:
1,2,3,4,6,8,12,13,14 ve 15
"Hayır" denecek sorular: 5,7,9,10,11,16,17,18,19,20,21,22 ve 23

Umarız bu ufak test sonucu o kadar da zannettiğiniz kadar kötü bir zaman yöneticisi olmadığınız ortaya çıkmıştır! Aynı zamanda geliştirmek istediğiniz ya da daha çok vakit ayırmak istediğiniz alanlarda bazı ipuçları da vermiş olabilir.
  • Eğer sorun, önceliklerin belirlenmesinden kaynaklanıyorsa, ikinci bölümün size faydası olacaktır.
  • Eğer sorun, aşırı çalışmadaysa, üçüncü bölümün size faydası olacaktır.
  • Eğer sorun, görevlendirmedeyse, dördüncü bölümün size faydası olacaktır.
  • Eğer sorun, planlamadaysa, beşinci bölümün size faydası olacaktır.
  • Eğer sorun, tekniklerdeyse, altıncı bölümün size faydası olacaktır.

Benim test sonuçlarım:
ALANLAR: cevaplarım = (yanlış cevap verdiğim, hayatımda düzeltmem gerekenler sorular)
ÖNCELİKLERİNİZ: 1.Evet/2.Evet/3.Evet/4.Evet/5.Evet/6.Hayır/ = 5,6
AŞIRI ÇALIŞMA: 7.Evet/8.Evet/9.Evet/10.Evet/ = 7,9,10
GÖREVLENDİRME: 11.Evet/12.Hayır/13.Hayır/14.Evet/ = 11,12,13,
PLANLAMA: 15.Hayır/16.Evet/17.Evet/18.Evet/ = 15,16,17,18
TEKNIKLER: 19.Evet/20.Evet/21.Evet/22.Hayır/23.Evet/ = 19,20,21,23

benim durumum vahim, her bölümü incelemem gerekli.

Okudukça önemli noktaları sizlerle paylaşmaya devam edeceğim.



Not: Bu testi uyguladıktan sonra diğer bölümlere geçmeniz yararlı olacaktır. Çünkü çıkan test sonucuna göre ağırlık vermeniz gereken, size faydası olacak bölümler Test sonucunda belirtilmiştir.

vittoria è nostra 11-12-2010 11:45 PM

Cevap: Jane SMITH - daha iyi nasıl.... ZAMAN YÖNETİMİ kitabından alıntılar
 
1. BÖLÜM ÖZET

Bu bölümde, zaman planlamasının ne olup olmadığını görmüş olduk.
  • Zaman önemli bir kaynaktır zira geri getirilemez. İyi bir yönetici olmak için bu kısıtlı kaynağı kullanmasını öğrenmemiz gerekir.
  • Yetersiz zaman yönetimi, hedeflerinize giden yolda size engel olabilir.
  • Hayatınızdan kendinizin sorumlu olduğunun bilincine varmak ve zaman kullanımı konusunda insiyatifi ele almak, iyi zaman yönetimi konusundaki ilk adım olacaktır.
  • Her ne kadar etkili zaman yönetimi hayatınızı dengeye koymakla birlikte, tüm süpriz gelişmeleri ortadan kaldırmayacaktır.
  • Bir zaman takip çizelgesi tutmak ve zamanınızı nasıl ve nerelere harcadığınızı görmek, etkili zaman yönetimi konusunda size yardımcı olacaktır.
İkinci bölümde, hayatımızdaki önemli şeyleri, üzerinde zaman harcamanız gereken noktaları tanımlamayı öğreneceğiz.

gülpor 12-12-2010 12:08 AM

Cevap: Jane SMITH - daha iyi nasıl.... ZAMAN YÖNETİMİ kitabından alıntılar
 
paylaşım için teşekkür ederim, zamanımı ne kadar da boş kullanıyorum diye uzun zamandır suçluluk hissediyordum...ayrıca hergün yeni kararlar alıp uygulayamamaktan:(
örneğin bugün yine bir sürü plan yaptım ama uygulama yapmak ,daha doğrusu buna kuvvetli bir istek duymak ,çok zor...amaan ne gerek var modu yani:)

vittoria è nostra 12-12-2010 01:03 AM

Cevap: Jane SMITH - daha iyi nasıl.... ZAMAN YÖNETİMİ kitabından alıntılar
 
İKİNCİ BÖLÜM: ÖNCELİKLERİNİZİ DOĞRU BELİRLEMEK

ZAMANINIZI NASIL GEÇİRİYORSUNUZ?


Zamanınızı daha iyi planlamayı öğrenmeden önce iki şeyden emin olmanız gerekir.
  • Şu anda zamanınızı neyle ve nasıl geçirdiğinizden.
  • Yeni zaman yönetim tekniklerini öğrendikten sonra zamanınızı nasıl geçirmeyi istediğinizden.
Bir önceki bölümde hayatımızın dört şeklilde geçip gittiğini görmüştük;
  • Hayatımızı krizler ve sorunlarla geçiririz. Bazı kişiler bir sorundan diğerine koşmayı, onlara çözüm getirmeyi, son dakika işlerini yapmayı, kızgın müşterilerle ilgilenmeyi ya da personel arasındaki sorunları gidermeyi heyecan verici bulabilir. Ama her zaman işyerindeki aksaklıkları gidermeye kendini adayanlar, işlerinin ve hayatlarının olumlu yönlerini göremezler. Hangi alanlara ne kadar zaman ayırmanız gerektiğini anlamak, bunları planlamak ve uygulamak, kriz yönetiminin ortaya çıkaracağı yan etkilerden koruyacaktır.
  • Diğerlerinin bizden istediklerini yaparız. Bu sizin ortamınızda, patronunuz, şefiniz, iş arkadaşınız ya da bir müşteri olabilir. Eğer bu listeye aileniz ve arkadaşlarınızı da eklerseniz, oldukça uzun bir istekliler sınıfı ile karşılaşırsınız. Bunların tüm isteklerini yerine getirmeye kalkarsanız, hem aşırı bir stres altına girer hem de yapmanız gereken işlerden geri kalırsınız.
  • Bazı işleri alışkanlıktan dolayı yaparız. Alışkanlıklar davranışsal rutinlerdir. İnsanoğlu için alışkanlıklar çok doğaldır ama zamanımızın çoğunu alışkanllıklarımızla gerçirir ve onları niçin yaptığımızı bilmeden yapmaya devam edersek, farkında olmadan hayatımızın büyük bir bölümünü harcamış oluruz. Bunun önüne geçmek için, alışkanlklarımız yararlı mı yoksa faydalı mı emin olmalıyız.
  • Hedeflerimize ulaşmak için zamanımızı kullanmaya yönelik gerçekçi kararlar verebiliriz. Hedeflerinizi belirlediğinizde bu tür kararları vermek daha da kolaylaşır. İsteklerinizi belirledikten sonra bunları uygulayıp uygulamama konusunda karar verebilir ve uygun zaman dağılımını gerçekleştirebilirsiniz. Zaman yönetimi konusunda ilerleme kaydetmeniz, zamanımızı nasıl kullanacağımız konusunda emin olmamızı sağlar, bu da bizi hedeflerimize daha çok yaklaştırır.
Bu bölümün amacı, eylemlerimizin çoğunun ilk üç sırada olmaktan ziyade sonlarda olduğunu anlamanıza yardımcı olmaktır.


vittoria è nostra 12-12-2010 01:08 AM

Cevap: Jane SMITH - daha iyi nasıl.... ZAMAN YÖNETİMİ kitabından alıntılar
 
Alıntı:

gülpor Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 782675)
paylaşım için teşekkür ederim, zamanımı ne kadar da boş kullanıyorum diye uzun zamandır suçluluk hissediyordum...ayrıca hergün yeni kararlar alıp uygulayamamaktan:(
örneğin bugün yine bir sürü plan yaptım ama uygulama yapmak ,daha doğrusu buna kuvvetli bir istek duymak ,çok zor...amaan ne gerek var modu yani:)

anlayabiliyorum:) çünkü bende aynı durumda sayılırım acil bir plana düzene disipline ihtiyacım vardı. bu nedenle planımı hazırlama aşamasında sitedeki diğer zaman yönetimi makalelerinden yararlanırken böyle bir kitaba sahip olduğumu hatırladım içindeki naçizane bir kaç bilgiyi sizlerle paylaşmak istedim. uygularsak kurtulucaz bu ataletten eminim. planlarımızı gerçekleştirdikçe hedeflerimizde bir bir gerçekleşmiş olucak ve biz bizi zirveye götüren basamakları bir bir çıkıcaz :)

herdaim sevgiyle ve ışıkla kalasın:)

vittoria è nostra 12-12-2010 05:21 PM

Cevap: Jane SMITH - daha iyi nasıl.... ZAMAN YÖNETİMİ kitabından alıntılar
 
YAŞAM PLANLAMASI

Zamanınızın kontrolünü elinizde tutmak istiyorsanız, önümüzdeki yıl, 5 yıl ve 10 yıl nerede olmak istediğinizi planlamanın faydaslı olacağını düşünmekle işe başlayabilirsiniz. Ama bunu yapmadan önce bugüne kadar neler yapmışız, nler başarmışız bunu bir inceleyelim ki, geleceğe bakmanın bir faydası ve mantığı olsun.

(burada bir grafik verilmiş ancak o grafiği buraya çizemediğim için ona benzer bir grafik öreneğini koyup nasıl bir grafik çıkarmanız gerektiğini anlatıcam)

bu örnek grafiğimiz:
http://www.homeandlearn.co.uk/excel2...chartsLine.gif
(bu grafik örneğince anlatmaya başlıyorum buna benzer nasıl bir hayat çizgisi grafiğinizi çıkaracagınızı.
-ilk olarak: sol taraftaki dikey gösterge çizgimiz resimdeki "hours" yazan yere biz "mutluluk" yazıyoruz ve 0'dan 6'ya kadar değilde biz 0'dan 10'a kadar numaralandırıyoruz.
-ikinci olarak: alttaki yatay gösterge çizgimiz resimdeki "3/9/06" vs yazan yere biz "...2008, 2009, 2010" gibi yılları yazıyoruz bu yılların nasıl baz alınacağı size kalmış.
şöyle ki yeni iş hayatına atılan bir genç son 10 yılını baz alır eğitiminin, iş deneyiminin hayatındaki etkisini görebilmek için. ama yetişkin ve evli biri bunu 30 yıl aralığı olarak alabilir çünkü gerek özel hayatı evlilik, çocuk, gerek iş tecrübeleri, yükselişler ve inişleri, gerek eğitim hayatını bu şekilde toplu bir bakış altında görme olanağı bulur. yani kişiye göre değişir. hani eğitim hayatı olsun içinde diyorum kafa karıştırmasın bu durum ilkokul, ortaokul direk iş hayatımıza etki etmez onları saymayalım dolayısı ile. liseden başlayalım çünkü çoğumuz gerek okuyacagı üniversiteyi buradaki alanına göre seçiyor ve zaten onun devamında bir iş buluyoruz. o yüzden lise başlangıç tarihinizden alabilirsiniz. burada lise mezunu olmayan kişileri yadırgamış gibide olmak istemiyorum. haşa buna hakkım yok çünkü. yanlış anlaşılmak istemem bu konuda. lise eğitimi almamış ama dışarıdan çalışarak çok güzel kendini geliştirmiş birçok kişiler mevcuttur çünkü. onlarda ilk iş deneyimlerinin başlangıç tarihini baz alabilirler.
-üçüncü olarak: bu oluşturduğumuz grafikte çarpılar koyucaz. bunlar gerek özel hayatınızdaki gerek iş&eğitim hayatınızdaki gelişmeler olucak. mesela bir kaç örnek vereyim. evlilik, ilk çocuk, ikinci çocuk, parasal sıkıntı vs. yada evli olmayanlar için yeni bir ilişki, ayrılık vs. iş için yeni bir iş, terfi, işsizlik, gibi yada eğitimlerini belirtmek isteyenler uni sınavını kazanma, başarı ile bitirme, yada okul uzadı ise onu yada maddi yönden yeni ev, araba yada tamamen ruhsal yönden depresyon sıkıntı, gerilim vs. belirtebilirler.
kitaptaki grafikteki örnekte şu noktalar belirtilmiş: özel hayat üzerine; evlilik, gerginlikler, doğan erkek evlat, parasal sıkıntılar, doğan kız evlat, taşınılan ev. iş hayatı üzerine de; ilk kariyer, gerilim, işsizlik, yeni bir iş, terfi, sıradanllaşma korkusu.
*buradaki püf nokta bu değişimleri belirtirken olayın bulunduğu/yaşandığı yıl ve hissettiğimiz mutluluk oranının kesiştiği yere çarpı koymak. mesela yukarıdaki resimdeki "1/10/06" tarihinde kırmızı çizginin 5i tam göstermesi gibi, o nokta yani.
-son olarakta: yukarıdaki gibi iki renk kalem alıyoruz. özel hayatımızdaki noktaları başlangıç yılından bitiş yılına kadar birleştiriyoruz örneğin resimdeki kırmızı çizgi gibi. aynı şeyi iş&eğitim hayatımız içinde yapıyoruz bunların hepsini bir bütün kabul ederek başlangıç yılından bitiş yılına kadar mavi ile birleştiriyoruz.

sonuç olarak ortaya yukarıdakine benzer bir tablo çıkıyor ve siz hayatınızdaki iniş çıkışlaarı daha iyi gözlemleme şansına sahip oluyorsunuz.

şimdi bu konu hakkındaki yazıları paylaşmaya devam ediyorum.
)

Bu sürece hayat çizelgenizi çizerek başlayabilirsiniz bu yaşamınızda bugüne kadar meydana geleniniş ve çıkışları, başarı ve başarısızlıklarınızı gösteren bir diyagram olacaktır. En iyisi özel hayatınızı ve iş&eğitim yaşantınızı gösteren iki farklı çizgi çizmektir.

Grafiği çizmeye şuana kadar aldığınız önemli kararlar sonucu yaşadığınız mutlulukları temsil eden çarpılar koyarak başlayabilirsiniz. Bunu yapmak için şu anda bulunduğunuz durumdan geriye doğru gitmek, işinizi kolaylaştıracaktır. Sakın acele etmeyin. Dikkatli bir şekilde düşünürseniz, unuttuğunuz ama gerçekten önemli olan detayları hatırlayabilirsiniz. Şimdi tüm noktaları birleştirerek, kişisel hayat çizginizi ortaya çıkarabilirsiniz.

Hayat çizginizi ortaya çıkarmak için sizin için ilginç ve sorgulayıcı bir deneyim olsa da, bazıları, unutmak, istedikleri olayları hatırlamak zorunda kalacakları için bu aktiviteyi sevimsiz bulabilir.

Ama yine de hayat çizgisi çoğumuz için, geçmişimizi analiz etme açısından faydalı olacaktır. Analiz sayesinde, "Hayatımızda dönüm noktası olan işleri tercihimizle mi yaptık, yoksa tesadüfen mi ortaya çıktılar?" "Bu kararları riske girerek mi aldık yoksa tercihlerimizi kendimizi garantiye almaktan yana mı aldık?" "Bu kararları nasıl aldık?" gibi soruların cevaplarını bulma ihtimalimiz de vardır.

Bu soruların cevapları, geleceğimiz ile ilgili olarak alacağımız kararlar açısından oldukça ilginç olacaktır. Buna benzer bir grafiği geleceğe yönelik eylemlerimizz, beklentilerimiz için de yapabiliriz.



WEZ Format +3. Şuan Saat: 02:01 PM.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.