![]() |
Cevap: kpss(öğretmen adayları) Alıntı:
Dersleri iyi takip etmek lazım.Ben geçen sene hiç takip etmedim.Kendim daha iyi çalıştığıma karar verip bu senede evde çalışma kararı aldım. Aslında bitmeyecek birşey değil canım.Dersane dışında boşsan iki günde bir ders bile bitiyor yani.Ama bu tabi hızlı bir temel oluşturma çalışması oluyor.Ben ihtiyaçtan konuları çalışıp,arkasındaki konu testlerini çözüyorum.Bugün farklı kaynaktan da biraz soru çözdüm gayet iyi.Tabi tek kaynaktan bir kere çalışarak herşeyi öğrenmek mümkün olmayabilir bunu da çok farklı kaynakların sorularını çözüp eksikleri hemen tamamlama yoluyla gidereceğim inşallah. Okuldayken bu derslerin hepsini birden görmüştük ve ben bir hafta sonunda ölçme hariç tüm konulara çalışıp gayet iyi bir temel edinmiş,sınavdan da oldukça iyi bir not almıştım.Onu düşününce yine aynı şekilde çalışabilirim dedim böyle teker teker hepsini bitircem işte.Bakalım.Ben uzun süre motivasyonumu sağlayabiliyorum istersem bu önemli bir nokta yoksa çalışılan konudan verim almak zor olur.Uzun süre boyunca kısa aralıklar vererek çalışmaya alışıksan deneyebilirsin bunu. Burdan da böyle yapamadığımız soruları paylaşalım bilmediklerimizi öğrenelim hatta tüyolarımızı da paylaşabiliriz o da iyi olur. Konsantre için de şöyle düşün artık sadece birkaç ay kaldı,bu aylarda birazcık yorulcaz belki ama sonrasında bir daha aynı şeyler olmayacak.Az kaldı. Çalışmayı eğlenceli hale getirmek gerekiyor.Ben renkli kalemlerimle kocaman kocaman çizerek filan çalışıyorum. Sonra mesela konulara göre program yapmıştım ama hergün çalışamıyorum bazen o da moralimi bozuyor programıma uymadığımı hatırlayınca.O yüzden artık bir deftere çalışıp bitirdiğim konuları,çözdüğüm soru sayısını yazıyorum tarihle beraber.Bu da benim için motive edici oldu.Altına da kendime aferin veriyorum,başarıyorum vs. gibi olumlamalar yazıyorum. Matematiğe yeniden çalışmaya başladığımda sorularımı yazarım o zaman.Madem matematikçiymişsin:) İyi oldu öğrendiğim:P |
Cevap: kpss(öğretmen adayları) Alıntı:
O zaman da tüm şıklar doğru gibi gelmişti şaşkın |
Cevap: kpss(öğretmen adayları) Alıntı:
hocam bu belirtke tablosu hakkında bilgi verirmisin..en önemli nokta nedir .karıştırıyorum belirtke tablolu soruları |
Cevap: kpss(öğretmen adayları) Alıntı:
valla hocam iş kişinn kendisinde dhanede falan değil.ben dhane yi neden istedim.beni motive eder.plana programa sokar die..inş. hayırlısı..ama paylaşımlarımız artıkkça öğrenmemizde artacak die umuyor ve hemen bir paylaşım da bulunuyorum. .coğrafyada en çok ihraç ettiğimz madenleriiz şöle KulakBurunBoğaz(en çok hastası olan bölüm) krom-bor-bakır umarım doğru hatırlamışımdıry789 |
Cevap: kpss(öğretmen adayları) Alıntı:
Onda tam olarak neyi anlamadın? Kısaca tekrar edersek değerlendirme yapmadan önce ilk iş belirtke tablosu yapılmalı.Hedef-konu çizelgesi demek.Belirtke tablosuna bakarak ölçeğin kapsam geçerliğinin olup olmadığını,konular ve alt başlıklarını,hangi konudan hangi hedefle ilgili soru sorulacağını, kaç soru çıkacağını filan anlıyorduk. Bununla ilgili çok soru yoktu çözdüğüm sorularda.Özellikle şu değerlendirmeden evvelki yapılacak şey olması üzerinde durulmuştu. |
Cevap: kpss(öğretmen adayları) Alıntı:
|
Cevap: kpss(öğretmen adayları) Alıntı:
O bilgi süpermiş daha coğrafyaya başlamadım ama hemen not ettim zaten aklımda kalır:)Teşekkürler. Evet dershane bi de bizim yaşımıza gelmiş öğretmen olmuş insanlar kendi öğrenmesini programlayabilmeli:) çalışabilmeli gibi geliyor.Sadece ordaki öğretmenler güncel şeylerden filan daha fazla haberdar oldukları için belki daha bilinçli bir çalışma yapılabilir ama güncel yayınlar takip edilerek bunun üstesinden de gelinebilir. Ben de işte aynı anda birkaç derse çalışamıyorum.Bir dersi çalışıp bitiricem ondan sonra diğerlerine geçicem böyle daha rahat çalışabiliyorum.Eğitime başlamadan ben de tarihin ilk(çok az hatırladığım) konularına çalıştım.Şimdi tekrar ediyorum belli aralıklarla.Sonra ona da devam edicem. Tarihten şu nerde hangi eser var konusunu atladım ama bunun için de bi kodlama filan var mı yahu?Olsa çok iyi olurdu. Böyle hergün paylaşımlarda bulunursak çalışmada süreklilikte sağlayabiliriz belki ben bazen seriyorum da:) |
Cevap: kpss(öğretmen adayları) Alıntı:
ehemm.. iyi geceler diye başlayayım söze.. öncelikle hepinize selamlar.. ablam ve ben yeni katıldık aranıza.(sayılır..) yani 1 aydır buralardayız ama daha çok çekim yasası, nlp, kuantum vs başlıkları incelemekten selam verme fırsatımız olmadı.. kpss başlığını da görünce, burdakilerin de bizim gibi normal hayatlarını sürdüren insanlar olduğunu hatırladım.. :) malum konu benim de başımda.. ve bu soru ilgimi çekti.. genelleme ve D arasında kaldım, gerçi hatırlamıyorum bunların içeriklerini ama mantık yürüttüm sizler gibi.. genelleme iki nesne olay (ya da herneyse) arasında bağ kurup, birinin özelliğini diğerine de aktarmakdır diye düşündüm.. "ikinci derecede koşullanma"ya hiç aşinalığım yok, baktım ki bebek olayı abartıp sevincini süt şişesinden, şişeyi getiren kişinin sesine kadar taşıyor, o zaman D şıkkı daha mantıklı geldi.. |
Cevap: kpss(öğretmen adayları) Alıntı:
o sorunun açıklamasını phantomm hocam çok güzel yaptı.sayfada var bakabilirsiniz..tekrar hoşgeldiniz..sizin de paylaşımlarınızı bekliyoruz.. |
Cevap: kpss(öğretmen adayları) Alıntı:
türkiye haritasını alın elinize.şimdi eser sorularında zaten ya beyliklerden biri yada anadolu selçukludur cevap.b.selçuklu anadoluda kurulmadığına göre eser de bırakmamıştr.şıklarda şehir ismi verilmişse çok kolay.ama beyliklerin nerelerde kurulduğunu bilmenz lazım.o da kolayca öğreniliyor.şöle düşünün osmanlıdan önce zaten anadolu selçuklu ve beylikler ülkenn doğusuna biçok eser yapmış.e osmanlı bidaha neden yapsın.osmanlıda ülkenn batısına yapmış.edirne istanbul,bursa gibi..ayrıca şıkda bilmem ne kervansarayı diyosa yüzde 90 anadolu selçukludur.o dönemde aşırı bi kervansaray yapımı olmuş ve sonrasında osmanlı yapmaya ihtiyaç duymamış.bunun bikaç istisnası vardı.hocaya sorup iice yazarım..isterseniz bikaç soru çözün ..bakalım nasılactionsmile sevgiylle kaly789 |
Cevap: kpss(öğretmen adayları) Alıntı:
Tarihte en çok bildiğim şey şu a.Selçukluların kervansaray yapmaya ağırlık vermiş olmaları ticareti devlet politikası haline getirdikleri için. Bu genellemeler çok iyi olmuş ellerine sağlık.Not edicem tarih kitabımın arasına koyucam hemen çalışırken yardımcı olacak çok:) |
Cevap: kpss(öğretmen adayları) bende şimdi deneme sınavından çıktım.tarihten çok uzak kalmışım baştan almam gerekiyor 5 sene ara verdim sınav için 5 sene önce 80 almıştım ama şimdi çok dipteyim..geçmi kaldım sizce arkadaşlar..olurmu acaba.. |
Cevap: kpss(öğretmen adayları) Alıntı:
|
Cevap: kpss(öğretmen adayları) Alıntı:
her şey gönlünüzce olsuny789 |
Cevap: kpss(öğretmen adayları) Alıntı:
türkiyede doğal gazla çalışan termik santraller; Ovaakça Hamitabat Ambarlı......3 tane zaten biraz kaba ama böle kodlayınca akılda kalıyo956k türkiyedeki başlıca tektonik göller Manyas Ulubat Sapanca İznik Burdur Beyşehir Eğirdir Tuz gölü bu baştaki MUSİ güney marmarada bulunuyor. Umarım işe yararactionsmile |
Cevap: kpss(öğretmen adayları) ben de zaten çok iyi olduğum için üzülüyorum.çok iyiydim . soru kaçırmıyordum bugün herşey fleu du.omuydu bumuydu diyip durdum.ama bilgilerimi saklandığı yerden kurtaracağım.. |
Cevap: kpss(öğretmen adayları) Alıntı:
başarılı ve mutlu haberlerinizi bekliyoruzy789 |
Cevap: kpss(öğretmen adayları) ne zamandır boş kalmış burasıy789hemen dolduralım... KISA-KISA YÖK üyelerini cumhurbaşkanı seçer. olağanüstü hal ,sıkıyönetim,ve seferberlik kararlarını bakanlar kurulu verir.. yasama dokunulmazlığının kaldırılmasına tbmm karar verir devlet adına imtiyaz verme yetkisi bakanlar kuruluna aittir nobel ödülleri isviçrede dağıtılıyor 1971 den beri dünya ekonomi formu davos ta yapılıyor yök,trt,belediyelerin kamu tüzel kişiliği var expo 2015 dünya fuarı milanoda yapılacak deneme çözdüm de..not almışım bikenara paylaşayım dedim..y789 iyi çalışmalar paylaşımlarınızı bekliyoruz...actionsmile |
Cevap: kpss(öğretmen adayları) öğretmen adayı değilim ama kpss'ye gireceğim. bir kodlama da ben yapayım YEDİ göller U zun göl S era gölü T ortum gölü A bant gölü bunlar Karadeniz bölgesi heyelan - set gölleri... |
Cevap: kpss(öğretmen adayları) Alıntı:
başarılar dilerimy789 |
Cevap: kpss(öğretmen adayları) matematik öğretmenliğinde atama doğru düzgün yok off cnm çok sıklıyor bu konuya |
Cevap: kpss(öğretmen adayları) bikaç kodlama verelim.. Tektonik Göller => BASİT MUHASEBE Beyşehir Akşehir Sapanca İznik Tuz Manyas Ulubat Hazar Acıgöl Seyfe Eber Burdur Eğirdir 2. Mahmut Askeri Islahatları => SEVDAM Sekban-ı cedit Eşkinci ocağı Vakayi hayriye Daruşurayı askeriye Asakir-i Muhammediye Mızıka-i humayun Mısır'da Kurulan Türk-İslam Devletleri => TEMA Tolunoğulları Eyyubiler Memlükler Akşitler Bakırın Çıkarıldığı Yerler => KADER K astamonu-küre A rtvin- murgul D iyarbakır- ergani E lazığ- maden R ize- çayeli coffe2 |
Cevap: kpss(öğretmen adayları) Alıntı:
kaç kişi aldıklarını boşver.85 ve üstü alırsan tamamdır.biz çalışalım allah büyüktür.bunları sıkıntı etme.. Alıntı:
|
Cevap: kpss(öğretmen adayları) arkadaşlar cevaplerınızı ve yorumlarınızı bekliyorum.. 1.ölçme ve değerlendirme sürecinde kullanılan birimin ölçme ve ölçüt için aynı olmasının en önemli avantajı nedir? A yapılan ölçmenin güvenirliğini artırır B ölçütün güvenirliğini artırır C değerlendirmenin isabetliğini sağlar D yapılan ölçmenin geçerliğini artırır E ölçütün geçerliğini artırır 2. a.eğitim ihtiyaçlarının belirlenmesi b.hedeflerin ne kadarının gerçekleştiğinin belirlenmesi c.bir takıma futbolcu seçilmesi hangileri ölçmedir? 3.fen ve teknoloji öğretmeni 100 öğrencinin girdiği sınavda 62.sıradaki kişinin aldığı notun en çok 5 puan altında not alanı dersten geçireceğini ifade etmiştir A mutlak ölçüt B bağıl ölçüt C mutlak değerlendirme D bağıl değerlendirme E mutlak ölçme şimdilik bu kadar arkadaşlar..teşekkür ederim..iyi ki varsınızy789 |
Cevap: kpss(öğretmen adayları) 1.ölçme ve değerlendirme sürecinde kullanılan birimin ölçme ve ölçüt için aynı olmasının en önemli avantajı nedir? A yapılan ölçmenin güvenirliğini artırır B ölçütün güvenirliğini artırır C değerlendirmenin isabetliğini sağlar D yapılan ölçmenin geçerliğini artırır E ölçütün geçerliğini artırır En önemli avantaj dediği ve değerlendirme sürecini içine kattığı için değerlendirmenin isabetliliği olabilir.Çünkü değerlendirme yaparken ölçüt ve ölçme sonuçları arasında kıyaslama yapılıyor birimler aynı olursa değerlendirme kolay olur ve isabetliliği artar diye düşündüm. 2. a.eğitim ihtiyaçlarının belirlenmesi b.hedeflerin ne kadarının gerçekleştiğinin belirlenmesi c.bir takıma futbolcu seçilmesi hangileri ölçmedir? c'de bir karar var.Seçilmiş olmak yani belli ölçütlere göre ölçüm yapılmış.Ve değerlendirme olarak seçilme kararı çıkmış. a ve b'deki belirleme sözcüğü bana ölçme gibi geldi.Çünkü ihtiyaç belirlemek ya da hedeflerin gerçekleşme oranını ölçmek için bir sınav yapılabilir.Sınav bir ölçme oluyor. 3.fen ve teknoloji öğretmeni 100 öğrencinin girdiği sınavda 62.sıradaki kişinin aldığı notun en çok 5 puan altında not alanı dersten geçireceğini ifade etmiştir A mutlak ölçüt B bağıl ölçüt C mutlak değerlendirme D bağıl değerlendirme E mutlak ölçme 62. kişinin sınavdan alacağı not belli değildir.Yani hangi notun 5 puan altında alınması gerektiği sınav sonrasında belli olacak.Burda bağıllık var.Sınıfa görelik. Bu kimin kalıp kimin geçeceğini belirleyen bir anahtar, ölçme kuralı olduğu için de ölçüttür.Yani cevap bağıl ölçüt. Cevapları merak ediyorum.Henüz ölçmeyle ilgili hiç test çözmedim:(Yalnızca bir kez okudum iki gün önce o kadar.Yani emin değilim cevaplardan sadece yorumladım. |
Cevap: kpss(öğretmen adayları) canım aydınlattığın için çok teşekkürler....zorlanmıştım bu sorularda.yalnız son soru bana bağıl değerlendirme gibi geliyo,sonuçta geçme kalma var..çok mu sığ düşünüyorum yoksa.. |
Cevap: kpss(öğretmen adayları) Cevaplar yok mu? Ben de ilk ikiden çok emin değilim çünkü bilgilerimi soruda kullanıp değerlendirmediğim için henüz yalnızca doğru gelenleri söyledim.Ama sonuncusundan emin gibiyim:) Çünkü daha söylemiş, ortada bi değerlendirme yok ki.Şöyle düşünebiliriz çocuklar neye göre geçecekler sorusuna cevap veriyor.Henüz bir karar verilmemiş ki kimin geçip kimin kaldığı konusunda yalnızca bir ölçüt belirlemiş öğretmen. |
Cevap: kpss(öğretmen adayları) evet doğru sölüyosun henüz bi karar verilmemiş..cevaplar var canım hepsi doğru olduğu için yazmaya gerek duymadım:)))süpersin... bu yordama geçerliği ve uygunluk geçerliği arasında ne gibi farklılıklar var canım ya ben karıştırıyorum.. |
Cevap: kpss(öğretmen adayları) Ayy doğru mu iyi bari sevindim bak şimdi.Soru çözmediğim için kendimi pek yeterli görmüyodum çünkü. Şİmdi canım benim çalıştığım kaynakta iki örnek var ben şimdilik onları yazdım kafama.Yordama da öss'de, bi çocuk girmiş mesela sınava x okulunu kazanmış.Sonraki dönemde akademik başarısı o okula girmek için aldığı puanla uyumlu ise öss'nin yordama gereçerliği yüksek oluyor.Geleceğe yönelik diye düşündüm.Geleceğe yönelik tahmini iyi yapmış yani. Uygunlukta ise çocuk yapılan deneme sınavlarında 300 puan alıyor mesela, gerçek öss sınavında buna yakın bir puan alırsa deneme sınavlarının uygunluk geçerliği yüksek oluyor.Yani şöyle ki, deneme sınavları öss sınavına gayet uygun şekilde hazırlanmış ve başarılı olarak değerlendirebiliriz.Öss'nin ölçeceği şeyleri ölçmüş gerçekten. Sorularda nasıl geliyor daha pek bilmediğim için yalnızca bildiğim kadarı ile yazdım canım. Soru yazarsan bunlarla ilgili yine bakarız beraber:) |
Cevap: kpss(öğretmen adayları) ayy çok saol canım ya..kitap yanımda değil o soruları da yazarım bi ara.sen hangi kaynaktan çalışıyosun.. |
Cevap: kpss(öğretmen adayları) Bi de yazmayı unutmuşum.Yordamada ilişkili bir özellikle test arasındaki ilişki,uygunlukta ise aynı şey ölçülüyor.Yani yordamada dedim ya akademik başarıya bakılarak yorum yapılıyor, yani öss sınavında kullanılan bilgilerle ilişkili bilgilere bakılıyor.Uygunlukta ise aynı testler yani, aynı şeyleri ölçen testler var.Biraz karışık oldu sanırım umarım anlatabilmişimdir söylemek istediklerimi. Ben ihtiyaçtan çalışıyorum şimdilik.Bundan bir havuz oluşturuyorum, temel bilgileri öğrenerek.Eğlenceli geliyor bu kaynak.Sen hangi kaynağı kullanıyorsun? |
Cevap: kpss(öğretmen adayları) yok canım saol anladım ben çok ii oldu. yaa hiç sorma ben beyaz kalemden çalışıorum ama ii mi kötümü karar veremdim..çok zor geldi bana..ihtiyaç nasıl pek ii demiyolar,çok yüzeysel anlatıyo falan diolardı ama ii sanırım..beyaz kalem acaip bi yayın ya fazla zor bence,kafa karıştırıyo |
Cevap: kpss(öğretmen adayları) Öyle bi kaynak mı var?Olaya ne kadar yabancı olduğum ortaya çıktı:)Vallahi geçen sene bizim sınıftakiler filan hep ihtiyaç kullanıyorlardı.Ben de onlardan görüp almıştım.Benim için şu an yeterli geliyor.Çünkü birdenbire çok fazla bilgiyi zaten özümseyemem diye düşünüyorum.Genel bilgi için gayet iyi.Oldukça da anlaşılır, renkli filan.İnsanın çalışası geliyor bi de fıkralarla vs. örnekler var akılda kalıyor.Ben beğeniyorum yani.Zaten tek kaynaktan çalışmak iyi olmaz, farklı kaynaklarla sonra destekleyebiliriz yüzeysel bilgileri.Ben de sabu diye bi kaynak vardı (bilmiyorum biliyor musun dersane vermişti geçen sene bize) ordan bakıyorum bazen, bazı konular ihtiyaçta yok, ihtiyaçta olanlar orda yok filan..Ben de sonra üstüne soru çözerken bilmediğim bir kavram filan olursa, bir soruda bilmediğim bir nokta çıkarsa hemen netten ya da o kitaptan bakıp tamamlamaya çalışıyorum.Bu sene yeni kitaplara eklenen bilgiler de olmuştur Allah bilir, o yüzden yeni kaynaklara da bakmak lazım..Lazım da lazım :) |
Cevap: kpss(öğretmen adayları) Alıntı:
|
Cevap: kpss(öğretmen adayları) Evet hangi kaynak olursa olsun takviye şart :)Ama alışamadıysan önce farklı bir kaynağa da bak derim ben.Sonra yine ondan üst düzey ya da ayrıntı bilgileri çalışabilirsin. Biz elimizden geleni yapalım da nasipse olur inşallah.Hem çalışırken hem sınavda yardımcımız olsun vallahi:) Görüşürüz, iyi çalışmalar:) |
Cevap: kpss(öğretmen adayları) merhaba arkadaşlar 1.bir testin uygulamasından elde edilen madde güvenirlikleri toplamı 8 ve puanlar ortalaması 32 dir.. buna göre test puanlarının dağılımıyla ilgili hangisi doğrudur? A.sivri dağılım gösterir B.sola çarpıktır C.sağa çarpıktır D.normal dağılım gösterir E.basık dağılım gösterir 2.bir grup öğrenciye uygulanan testenelde edilen puanların s.sapması 8,ve testin güvenirliği 0,64 olarak bulunmuştur.bu testten 75 puan alan bir öğrencinin gerçek puanı 0,95 olasılıkla hangi aralıkta değişir? A.67,5-85,5 B.65,5-84,6 C.68,2-76,8 D.69,5-79,5 E.62,4-82,6 ŞİMDİLİK BU KADAR:) |
Cevap: kpss(öğretmen adayları) arkadaşlar sınavınız nasıldı... |
Cevap: kpss(öğretmen adayları) kpss öğretmenlerin korkulu rüyası oldu ama başaranlarda kafasında bu sınavı büyütmeyenler oluyor günde 4-5 saat düzenli çalışmayla son aylarda daha artan çalışmayla hallttklerini söylüyorlar .Yapamama ihtimli dışında nasıl yaparımla ilgilenmek ve öğrenmeye çalışmk önce sonra sınvda netlere odaklanınca öğreniyosun .bence bir de kpss tek kapı görüp onu hayatının odak noktasına koymamk gerek sanırımn :) |
Cevap: kpss(öğretmen adayları) Aynen öyle sevgili kardelen geçen sene bu vakitlerde ben de kpss ye çalışıyordum. Söylediklerine tamamen katılıyorum. Şimdi atandım hedefime ulaştım. Ama aksi olsaydı kendime yeni yollar yeni planlar hazırlamıştım. Hep kazanacağıma da inanmıştım. Sevgiler. |
WEZ Format +3. Şuan Saat: 10:33 PM. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.