![]() |
Hikaye Zamanı Hikaye Zamanı Efe ile her salı sabahı Mission Valley Halk Kütüphanesi nin açmış olduğu story time programına gidiyoruz. Çevremde çocuğu olan birçok aileye de bu anne-çocuk aktivitesine katılmalarını önerdim. Story time, yani hikaye zamanı, resimli hikaye kitapları, parmak kukla oyunları, şarkı söyleme gibi aktivitelerden oluşan bebek (0-2 yaş) ve anaokulu çocuklarına (3-5 yaş) yönelik bir kütüphane programı. Çocuklara kitapları sevdiren, dil gelişimine yardımcı, kelime hazinesini genişleten, toplum önünde konuşmalarına yardım eden bir aktivite. Aynı zamanda çocuklara kütüphaneyi sevdiren, kütüphaneye gitme alışkanlığı kazandıran bir program. Hikaye anlatan veya okuyan kişi gönüllü. Bizim gittiğimiz kütüphanede hikaye anlatan, bayan Valenti, bir anaokulu öğretmeni ve okuyacağı kitapları kendi seçiyor. Çocukların dikkatini çekmek için, büyük resimli, içinde çok yazı olmayan kitaplar okumaya özen gösteriyor. Programı üç kitap ve üç şarkıdan oluşuyor. Bu yaştaki çocuklar tekrardan hoşlandıkları için hep aynı şarkı ile başlamaya özen gösteriyor. Bu yıl başlama şarkısı dinazorlar ile ilgili. Şarkı başladığı an, bebekler ve çocuklar alkışlamaya, yürüyebilenler de ayaklarını yere vurup dinazor yürüyüşü yapmaya başlıyor. Kimisi de dinazor sesi çıkartmaya çalışıyor: kükrüyor. (Sanki dinazorlar kükrüyordu) Efe kendinden geçip “heyyyyyy†diye bağrınarak ayaklarını yere vuruyor. Bizimki horon tepiyor. Bu görüntüyü seyretmek inanılmaz keyifli. Bayan Valenti. her ay bir tema belirliyor, ve temaya uygun şarkı ve hikaye kitapları seçmeye özen gösteriyor. Örneğin ayın teması ‘hayvanlar ise hayvanlarla ilgili kitaplar okuyor ve hayvanlarla ilgili şarkılar söyletiyor. Örneğin, bizim “Ali Baba nın Çiftliği ne benzeyen “Old Mc Donald s had a farm†şarkısını söylüyor. Bu sırada çocukların hayvan seslerini taklit etmesine izin veriyor. Hatta şarkı söylerken hayvan kuklaları gösteriyor. Böylece çocuklar sıradaki hayvanı görüyorlar ve hangi sesi çıkartacaklarını biliyorlar. Çocuklar zamanla hikaye okuyan kişiyi taklit ederek vücut dillerini ve yüz mimiklerini kullanmayı öğreniyorlar. Algıları çok açık olduğu için dinleyerek ve gözlemleyerek hikayelerin giriş, gelişme, sonuç bölümlerini kendiliğinden öğreniyorlar. Programın finali; baloncuk patlatma, ise çocukların en sevdiği bölüm. Bayan Valenti baloncuk makinasından bütün salona baloncuklar yayıyor çocuklar cığlık cığlığa balonları yakalayıp, patlatmaya çalışıyor. Tamam itiraf ediyorum, ben de baloncukları yakalamaya çalışıyorum. “İpek iyi anlatmışsın ama bizim burda kütüphanede bu program uygulanmıyor†demeyin. Tutun kolundan çocuğunuzu ve kütüphaneye gidin. Beraber kitap bakın. Bırakın çocuğunuz kitapları ellesin, kütüphaneyi tanısın. Sonra beraber kütüphane kartı çıkartın. Hatta evde okumak için birkaç kitap alın. Eve geldiğinizde de kendi hikaye zamanı programınızı yaratın. Üç kitap ve üç şarkı uzun mu geldi? Tamam, o zaman siz de bir şarkı söyleyin ve bir kitap okuyun. Ama vakit ayırın. Kitap okurken ses tonunuzu, mimiklerinizi, vücut dilinizi kullanın. Gerekirse hoplayın, zıplayın, çocuğunuzu da hoplatıp, zıplatın. Programınızın sonunda da beraber baloncuklar yapıp onları patlatın. Sonra da kendinizi alkışlayın. 0-3 yaş arasında çocuğu olanlar, unutmayın bu dönem çocuklarda dil gelişimi çok hızlı. Bu yüzden çocuğunuza her gün kitap okuyun. Hem onun hayal dünyasının gelişmesine yardım edin, hem de beraber keyifli vakit geçirin. Sevgiler, [b]İpek Karadeniz[b] Kaynak: Bebek |
WEZ Format +3. Şuan Saat: 11:48 AM. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.