![]() |
izmir metrosu tam olarak metro sayılamaz ama yinede etrafta kamera bolluğu yaşanan, genellikle temiz olan, güvenli bir sisteme sahip izmirin ulaşım sistemlerinden birisi..bornova-üçyol arası çalışmaktadır..karşıyakaya uğramaması eksiklik ama orasının yapıma uygun olmadığı yıllarca tekrarlanmış ve karşıyakalılardan özür dilenmişti..gelecekte buca ve fahrettin altaya uzanacak olan metromuz hızlandığında biraz gürültülü oluyor..mega köy istanbuldakinden biraz daha uzun ve arada bir yeryüzüne çıkmaktadır atatürk stadyumun önünden geçtiği için maç zamanları izdiham yaşanan, dokuz eylül üniversitesi ve ege üniversitesi yakınlığından dolayı ise sabah-akşam öğrenci servisi gibi kullanılan taşıma aracıdır.. bindikten sonra atacağınız her adım için komut vermeyi ihmal etmeyen metro. *tren üçyol yönüne gider.. *bir sonraki istasyon konak.. *son istasyon lütfen trenden ininiz!... önümüzdeki yıl üçyol tarafı fahrettin altay meydanı'na kadar uzamış olarak hizmet verecek olan izmir'in doğu-batı yönlü trafiğinin yükünü azaltmış olan ulaşım aracı üçkuyular'a ulaşması halinde otobüslerle min 1.5 saatte gidilen üçkuyular-bornova arasını 27 dakikaya indirecek olan güzel metromuz. karşıyaka'ya gelmesi ayrı temennimiz, ama olmuyor. inanılmaz bir mühendislik zekasıyla yer altından gitmesi gerekirken daha ucuza gelsin diye habire yeryüzünden seyreden oy uğruna güzergahı üzerindeki heryere durak yapılmış binince dur-kalk tan insanın içine fenalık getiren metromsu... ana yüklenici : yapı merkezi alt yüklenici : yapı merkezi - wayss und freytag ortak girişimi ilk kazı: 28 aralık 1995 kazı tamamlanma: 29 ağustos 1997 ortalama kazı hızı: 3.5 m/gün maksimum kazı hızı: 7.9 m/gün inşaat başlangıç : 28 temmuz 1997 inşaat bitiş : 10 aralık 1998 tünel uzunluğu : 1700 m tünel kazı genişliği: 10.2 m tünel kazı yüksekliği: 7.18 m istasyon tüneli: 16.80 m tünel üzerindeki toprağın ortalama kalınlığı: 41 m kesit : atnalı yapım yöntemi: yeni avusturya metodu maksimum eğim: %4 bornova, sanayi, bölge, stadyum, halkapınar, hilal istasyonları yer seviyesinin üstünde basmane, cankaya, konak ve üçyol istasyonları ise altındadır. konak ve üçyol istasyonları arasındaki 80 m.lik yükselik farkı nedeniyle bu arada %4'lük bir eğim verilmiştir. otogara kadar uzatılması gündemdedir. bütün istasyonlarda beklerken görevliler 'lütfen sarı çizgiyi geçmeyin' diye uyarıda bulunur. metroda yapmamanız gerekenleri anlatan karikatürü en zevkli yanıdır. çok yorgunsanız ve oturacak yer bulamazsanız kapının önündeki boşluğa çömmenize kimse ses çıkarmaz.üçyol istasyonundan yüzeye ulaşmak için insan üstü bir çaba göstermeniz gerekmektedir. Kaynak: İtüSözlük |
WEZ Format +3. Şuan Saat: 04:37 AM. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.