Hayatimdegisti.com kişisel gelişim ritmotrans telkinli Cd'leri

Hayatimdegisti.com kişisel gelişim ritmotrans telkinli Cd'leri (http://www.hayatimdegisti.com/forum/index.php)
-   Satış Pazarlama (http://www.hayatimdegisti.com/forum/forumdisplay.php?f=184)
-   -   İnnovasyon_ Farklılık Yaratan Kazanıyor... (http://www.hayatimdegisti.com/forum/showthread.php?t=14262)

yeni bir hayat 21-10-2008 12:57 AM

İnnovasyon_ Farklılık Yaratan Kazanıyor...
 

FARKLILIK YARATAN KAZANIYOR...

Yeni bir fikir tüm üretim, satış, yönetim süreçlerini kökünden değiştirebilmektedir..

Herkesin yapmadığı farklı, yeni, yaratıcı bir çalışma sizi rakiplerinizden bir adım öne geçirebilmektedir.

Pazarlama konusunda günümüz Türkiye’sinde yenilikçilikten daha önemli bir konu yoktur çünkü, teknolojik ve ticari sınırlar kalkarken, coğrafi ve demografik, sosyal ve politik sınırlar da her geçen gün farklılaşmaktadır.

Dünyanın en büyük şirketlerinin birçoğu geride bıraktığımız yüzyılın sonlarında kurulmuş, üründe, hizmette ve işte farklı düşünmeleri, fark yaratmaları onları kısa sürede zirveye çıkarmıştır.

Yeni dünya düzeninde zirveye çıkmak için artık gelenekselden ayrılmak gereklidir.

Farklılaşmak için büyük firma olmak kesinlikle gerekli değildir.

Büyük ya da küçük her firma,

a) ürün ve hizmetlerini yeniden tanımlamak ve bunun ardından yeniden konumlamak

b) yeni talep alanları keşfedip, yaptıkları işi yeniden tanımlamak suretiyle farklılaştırabilmektedir.

Reklam ve tanıtım farklılaştırma çabalarını önemli miktarda desteklemektedir ancak işi farklılaştırmak için tek ya da önemli yol, reklam ve tanıtım değildir.

İş hayatında asıl amaç sürüden ayrılmaktır. Farklı olmak, çarpıcı olmak, şok edici olmaktır. Dikkat çekmektir.

Yurtdışında başarılı olmak da sizi Türkiye’de farklılaştırmaktadır. Türk insanı bugün hala uluslararası başarıya özlem doludur.

En olmayacak gibi görünen sektörlerde bile farklılaşma fırsatları bulunmaktadır.

Farklılaşma önce düşüncede başlar. Herkesin düşündüğünü düşünmek sizi farklılaştırmaz.

Sürüden ayrılmak için öncelikle her şeye, herkesin baktığı gözlükle bakmamak gerekmektedir. Mesele gözlüğü değiştirme meselesidir.

Müşterinizin rekabet gücünü artırıyorsanız, o zaman tercih edilme şansınız artmaktadır. Eğer müşterinizin rekabet gücüne, onun işini ve ürünlerini farklılaştırmasına katkıda bulunmak yolu ile yardımcı olursanız, o zaman müşterinizin gözünde vazgeçilmez olursunuz.

Tavsiye yolu ile karar verme, hemen hemen her toplumda giderek daha yaygın hale gelmektedir. Reklamlar, bu tavsiye sürecini başlatmaya yardım ettikleri sürece, bugünün pazarlama gereklerine hizmet etmektedirler.

Konuşulmak elzemdir. Ama ancak sıradışı olanlar konuşulmaktadır.



İNNOVASYON NEDEN ÖNEMLİDİR?..

BM’in dünya çapında 765 CEO ile gerçekleştirdiği bir araştırmaya göre, inovasyon şirketlerin en önemli konusu haline gelmiştir.

Mart 2006’da yayınlanmış Global McKinsey raporuna göre, bugünün iş dünyasında değişime etki eden en önemli faktörün inovasyon olduğu belirtilmiştir.

Davos’ta yapılmış 2006 Dünya Ekonomik Forumu toplantılarının ana teması da inovasyon olmuştur.

Prof.Dr. Arman Kırım’a göre İNOVASYON, UCUZA SATMAMAK YA DA UCUZA SATMAK ZORUNDA KALMAMAK İÇİN GEREKLİDİR. Yani para kazanmak için gereklidir.

General Electric CEO’su Jeff Immelt, aynı ürünler, aynı hizmetler ve azalan karlılıklar ile devam eden rekabet batağından tek çıkış yolunun, sürekli fark yaratma yeteneğine kavuşabilmek olarak göstermektedir. Bu yeteneğe kavuşmanın tek yolu da inovasyondan geçmektedir.

Artık kalite/maliyet ekseninde yapılan rekabetin bir önemi kalmamıştır. Markaların aynılaşması tehlikesi büyüktür.

Son birkaç yıldır her sanayicinin her ekonomistin dilinde olan inovasyon, kalkınmanın temel koşullarından birisi olarak işaret edilmekte, büyümek ve zenginleşmek için şart koşulmaktadır.

İNNOVASYON ÖRNEKLERİ...


3M firması, yaratıcı ürünleri ile tanınmaktadır. En bilinen ürünü “post-it”tir. Post-it kadar yaratıcı bir başka ürünü ise “Scotch Brite” mutfak süngerleri ve bezleridir. 3M, 1902’den bu yana yara bantlarından dijital tanıma teknolojisine kadar 50 000’den fazla inovasyon örneği oluşturmuş durumdadır.

Sony 1946’da radyo tamir şirketi olarak kurulmuştur. Transistörlü radyo, renkli video kaydedici gibi ilklere imza atan şirket 1979’da en önemli inovasyonlarından biri olan Walkman’i geliştirmiştir.

1937 yılında Amerikalı Sylvan Goldman, bugün marketlerde kullanılan sepetli arabaları geliştirip bir anda rakibi olmayan bir pazarın sahibi olmuştur.

Robert Plath 1989’da tekerlekli bavulu icat ederek 1 yılda 50 milyon dolar kazandırmıştır.

Türkiye’den birkaç örnek verilecek olursa;

Sultans of the Dance dans grubu...

Tike Restoranları kebapçı zincirleri...

Laila “food-court” mekanları..

Biletix, bilet alma işini kolaylaştıran sistem...

Zeki Triko sürekli inovasyon üretip kendisinden bahsettiren tekstil firması...

Dünya Göz Hastanesi, bir organ üzerinde uzmanlaşıp, tüm alt branşları tek bir çatı altında toplayan bir hastane...

Kemer Country konut projesi...

Tarih sıradışı olayların, sıradışı ülkelerin ve sıradışı kişilerin öykülerini anlatmaktadır. Zira ilginç olan onlardır. Ders çıkarılacak olanlar onlardır...

Sıradan olanlar kimsenin dikkatini çekmemektedir. Bu karmaşanın arasında görülebilmek, sıradışı olabilmekle mümkündür.
Her alanda, her işte, her sektörde sıradışı olabilmek için pek çok fırsat mevcuttur.Önemli olan bunları bulabilmek, çıkarabilmek ve farklılıkları yaratabilmektir...

SONUÇ...

Farklı olun..

En yakın rakibinizle aranızdaki farkı sürekli olarak arttırın..

Arayı açın..

Eğer herhangi bir rakibin siz alanınızı istila edebileceği bir alanda iş yapıyorsanız, önce sizin onu istila edip edemeyeceğinizi yoklayın, aksi halde orayı boşaltın...

Aynı mekanda yaşamayı gerektiren iş alanlarından kaçınmaya çalışın...

Farklılığı yaratabilmek için müşterinizin arzu ettiği ya da edebileceği ama rakiplerinizin yapmadığı veya yapmayacağı “şeyleri” belirlemeye çalışın ve bunlar üzerine bir sistem inşa edin...

Önemli olan insanları hayran bırakmaktır, çarpıcı olmaktır. Farklı olup, düşünülmeyeni ve çok arzu edileni keşfetmektir....







WEZ Format +3. Şuan Saat: 04:41 PM.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.