Hayatimdegisti.com kişisel gelişim ritmotrans telkinli Cd'leri

Hayatimdegisti.com kişisel gelişim ritmotrans telkinli Cd'leri (http://www.hayatimdegisti.com/forum/index.php)
-   Öğretici Bilgiler (http://www.hayatimdegisti.com/forum/forumdisplay.php?f=487)
-   -   Okuma ya da Anlatma (http://www.hayatimdegisti.com/forum/showthread.php?t=26863)

bluemoon24 29-12-2008 12:17 PM

Okuma ya da Anlatma
 
Buradaki temel fark,

malzemenin edilgen (passive) bir biçimde okunması ile edegen (active) bir

biçimde anlatılması arasındaki farktır. Kişinin herhangi bir şeyi anlatabilmesi

için önce okuması gerekir. Fakat pek çok araştırma sonuçlarına göre, çalışma

zamanı olarak verilen süre içinde malzemeyi tekrar tekrar okumak, okumaya ek

olarak anlatma yöntemine kıyasla çok daha az verimli olmaktadır (Morgan ve

Deese, 1969). Anlatmaya ayrılması gereken zaman süresi, çalışılan malzemeye göre

değişir, öykü ya da iyi örgütlenmiş malzemeler için daha az anlatma zamanına

ihtiyaç vardır. Ancak, yabancı bir dilde kelime öğrenmesi gibi birbiriyle

bağlantısı olmayan malzemeler için, toplam çalışma zamanının % 80'ini anlatmaya

ya da ezberden tekrarlamaya ayırmakta fayda vardır.Anlatma ya da

ezberden tekrarlamada kullanılabilecek pek çok yöntem vardır. Örneğin, yabancı

bir dilde kelime öğrenmeye çalışıyorsanız, çiftler halinde öğrenmeyi sağlayan

kartlar kullanabilirsiniz. Bu kartların bir yüzüne kelimenin bir dildeki

karşılığı yazılmıştır; siz bu kelimenin diğer dildeki karşılığını verirsiniz,

sonra da kartın arkasını çevirerek cevabınızın doğru olup olmadığını kontrol

edebilirsiniz. Ya da ders kitabındaki bir malzemeyi çalışıyorsanız, okuduktan

sonra onu özetleyebilirsiniz.Bu özetleme de, eğer düşünerek

yapıyorsanız, bir anlatma türüdür. Ayrıca bu özet size, daha sonra konuyla

ilgili ayrıntıları yüksek sesle ya da içinizden tekrarlarken ipuçları da

sağlayabilir. Sınav öncesi diğer öğrencilerle birlikte yapılan yoğun çalışma

oturumlarında, bir öğrencinin soru sorup diğerinin cevaplaması da anlatma

yönteminin bir başka kullanılış seklidir. (Buradaki tehlike bazen körün köre

yol göstermesi durumunun doğmasıdır; yanı diğer öğrencilerin anlatılanların

doğru olup olmadığını değerlendirecek kadar bilgili olmamaları olasılığıdır.)

Sonuç olarak, başarılı olmanın belli başlı yolu, çalışma süresinin önemli bir

kısmını şu ya da bu şekilde anlatmaya ayırmaktır.Kişilerin çalışma

süreciyle ilgili olarak sık sık sordukları soru şudur: Okumak mı yoksa dinlemek

mi daha iyidir? Bu sorunun basit bir cevabı yoktur. Bazı bireyler gözle,

bazıları da kulakla daha iyi öğrenirler. Bu da, onların okuma ve dinleme işini

nasıl yaptıklarına bağlıdır. Burada yine anlatma işi önemlidir, ister gözle

ister kulakla olsun, kişiler aldıkları malzemeyi edegen bir biçimde örgütlüyor

ve kendi kendilerine anlatıyorlarsa, öğrenmeleri daha verimli olacaktır.



Dr.charles V.ford ..yalan, Yalan, Yalan, Yalancılığın PsikolojisiSosyal Kuralların Psikolojisi (Muzaffer Şerif)Diyabetik Hastada Psikolojik SorunlarPsikolojik Cilk HastalıklarıYaratıcılıkYapısalcılıkSürrealist YaklaşımPragmatik YaklaşımKişisel Modernlik Yaklaşımlarıİşlevselcilikİnşacı YaklaşımFenomenolojik YaklaşımDiferansiyel YaklaşımPsikodinamik YaklaşımDavranışçı YaklaşımBiyolojik YaklaşımBilişsel Öğrenme YaklaşımıVroom'un Beklenti TeorisiTutkulu Aşk TeorisiSosyal Karşılaştırma Teorisi


WEZ Format +3. Şuan Saat: 11:16 AM.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.