Hayatimdegisti.com kişisel gelişim ritmotrans telkinli Cd'leri

Hayatimdegisti.com kişisel gelişim ritmotrans telkinli Cd'leri (http://www.hayatimdegisti.com/forum/index.php)
-   Öğretici Bilgiler (http://www.hayatimdegisti.com/forum/forumdisplay.php?f=487)
-   -   Almayı düşündüğünüz otomobile bakmaya gitmeden önce (http://www.hayatimdegisti.com/forum/showthread.php?t=26491)

bluemoon24 29-12-2008 12:02 PM

Almayı düşündüğünüz otomobile bakmaya gitmeden önce
 
Otomobile

bakmaya her zaman gündüz gitmeye çalışın. Yağmursuz bir hava işinizi

daha da kolaylaştıracaktır. Eğer mümkünse otomobilin geceyi geçirdiği

yere gitmeyi tercih edin. Bu size ilk çalışmadaki sorunları

gösterecektir.

Satıcıya

otomobil hakkında hiçbir şey sormaktan kaçınmayın. Kontrol için yeterli

zaman ayırın, aceleci davranmayın. Deneme sürüşünü mümkünse 20-50

kilometre hızla bir duvar boyunca yapın. Duvardan yankılanan ses

alışılmamış gürültüleri duymanıza yardımcı olacaktır. Eğer bir aracınız

varsa bu kontrolü daha önceden kendi? aracınızla test edip kulağınızı

eğitebilirsiniz.

Satıcıyla

randevulaşmışsanız 15 dakika önce gidin, otomobil için yapılan

hazırlığı görmüş olursunuz. Mümkünse size yardımcı olacak bir

arkadaşınızı yanınıza alın.



Dış görünüş - kaporta:

Otomobilin

etrafında gezerek pas, çürük ve boya hatalarını görmeye çalışın. Ağır

hasar görmüş bir? otomobili dahi onarmak mümkündür. Ancak mükemmel

onarım her zaman mümkün değildir.

Otomobile

her iki tarafından boylu boyunca bakın. Otomobilin üstündeki yansımalar

bozuk olmayan kesintisiz bir hat izlemelidir. Onarım görmemiş bir

otomobilin çıtaları düz bir hat izler ve boya üzerindeki yansımalar

düzgündür. Onarım görmüş bir otomobilin kaporta üzerindeki yansımaları

düzgün değildir.

Otomobilin

kapı ile çamurluk aralarında üst ve alt aralıklarına dikkat edin. Üst

ve alt aralıklar arasında fark olmamalıdır. Cam kenarını ve kapı açma

kollarını/kilitlerini gözden geçirin. Buralardaki boya hatalarını ya da

kauçuk/metal aksam üzerindeki boya kalıntılarını bulmaya çalışın. Bu

tür izler otomobilin tekrar boyandığını gösterir.

Kapıları

açıp kapı iç kenarlarında kilit aksamı, elektrik kablo tesisatı kapı

fitili gibi yerlerde boya izleri arayın. Kaputu açıp kaput bağlantı

menteşelerindeki cıvata kenarında boya sıyrılma veya yer değiştirme

izlerine bakın. Çamurluk ağızlarına, marşpiye altına paslar için bakın.

Mıknatısınızı

otomobilin değişik yerlerine (özellikle köşelerine ve tavanına)

yapıştırın. Mıknatısın değişik çekim gücü gösteriyorsa, bu boyanın

altında macun tabakası olduğunu ve aracın onarıma girdiğini gösterir.

Otomobilin

dört köşesine gidip yukarıdan aşağıya sallamaya çalışın ve bırakın.

Sağlıklı bir süspansiyon (amortisörler) 1-2 kez yukarı aşağıya hareket

ettikten sonra duracaktır. Aynı akstaki lastiklerin hepsi (ön arka

çiftler) aynı marka ve model olmalıdır.

Otomobile dışardan bakın. Düz bir zeminde öne-arkaya veya sağa sola yatık duruyorsa yine süspansiyon sisteminde sorun vardır.



Motor (çalışmazken):

Motoru

çalıştırmadan önce kaputu açıp, motora ve kablo demetlerine dikkatlice

bakın. Yağ sızıntılarını ve sonradan bantlanmış kabloları tespit etmeye

çalışın. Sonradan bantlanmış kablolar gelişigüzel yapılmış onarımları

işaret eder.

Yağ kapağını açın ve fenerinizle içeriyi görmeye çalışın. İçerideki parçalar yağlı fakat kurumsuz, temiz olmalıdır.

Yağ

çubuğunu çekip ucundaki yağın rengini kontrol edin. Yağ eğer yeni ise

koyu sarı olması çok önemli değildir. Çubuğun ucundaki yağı

parmaklarınızın arasında ezip içinde çok küçük metal parçalar olup

olmadığını hissetmeye çalışın. Eğer metal parçalar hissederseniz

motorun durumu sağlıklı değildir.

Motor

kayışlarını ve su seviyesini kontrol edin. Bunu yapmak için radyatör

kapağını açmanız gerekecektir. Bu koşullarda motorun soğuk olduğundan

emin olun. Sıcak su yanıklara yol açabilir.



Motor (çalışırken):

Motoru

çalıştırın. Kolay çalışıp çalışmadığını kontrol edin. 3-5 dakika gaza

basmadan çalıştırın bu sırada olağandışı sesleri dinleyin. Daha sonra 1

dakika yarım gaz verip egzozdan çıkan gazın rengine bakın.

Mavi

renkli gaz motorun yağ yaktığını ve onarıma girmesi gerektiğini

gösterir (bu durum satıcı tarafından daha yoğun bir motor yağı -30

numara- konarak veya bir motor katkısı konarak berteraf edilebilir.

Ancak bu durumda da buji kontrolü size gerçeği söyleyecektir). Siyah

renkli duman motorun gereğinden fazla yakıt tükettiğini gösterir; motor

ve yakıt sistemi bakımsızdır. Yoğun beyaz duman silindirlere su

karıştığını gösterir. Motorun açılması gerekmektedir. Motor eğer

soğuksa az miktarda beyaz duman ve bir miktar su damlaması normaldir.

Çünkü zaten benzinin yanmasıyla bir miktar su oluşur.

Motor

ısındığında rölantide motorun normalin üstünde sarsılıp sarsılmadığını

kontrol edin. Eğer sarsılıyorsa düzensiz ateşleme veya yakıt kesintisi

olmaktadır. Ateşleme sistemi veya yakıt sistemi bakımı gerektirir.

Motora gaz verdiğinizde egzozdan gelen sesi dinleyin. Patlak susturucu veya egzoz sızıntılarını belirlemeye çalışın.



Sürüş testi:

Otomobili

birinci vitese takın ve el frenini bırakmadan otomobili yavaşça hareket

ettirmeye çalışın. Otomobil hareket ederse el freni çalışmıyordur.

Hareket etmezse el frenini indirip hareket edin. Olağan dışı bir

sarsılma olursa debriyajınızda bir sorun var demektir.

Otomobili

hareket ettirdikten sonra hızlanmadan önce henüz? birinci vitesteyken

yavaşça frene basıp frenlerin çalışıp çalışmadığına bakın. Çalışmıyorsa

el freni ile durmaya çalışın.

Otomobili sürün ve sesini başta

belirtildiği gibi dinlemeye çalışın. Olağan dışı vuruntu, gıcırtı,

tıkırtı gibi sesleri tespit etmeye çalışın.

Tek

seferde 180 derecede dönüş yapabileceğiniz bir yer bulun ve dönerken

akslardan gelen sesi dinleyin. Aks uçları aşınmışsa dönerken tıkırtılar

gelecek, otomobil düzeldiğinde bu tıkırtılar kesilecektir.

Düz

bir hatta giderken kontrollü bir şekilde direksiyonu bırakın otomobil

sağa sola çekerse rot ayarında bir sorun vardır. Düz bir hatta

seyrederken direksiyon düz değilse rot ayarı gerekmektedir. Düzgün bir

yolda hızlandığınızda otomobil ve direksiyon titriyorsa lastiklerin

balansı bozulmuştur, balans ayarı gerekmektedir. Aynı şekilde

hızlandığınızda otomobil sağa sola sapıyor ve direksiyonu kontrol

etmekte güçlük çekiyorsanız arka lastiklerden biri inik olabilir ya da

ön takımda (rot ve rotiller, akslar, salıncak burçları) sorun vardır.

Rot ve balans ayarları bozuk bir otomobili bu ayarları yaptırmadan

almayın. Birçok durumda ayar bozukluklarına bozuk bir parça neden

olmaktadır


WEZ Format +3. Şuan Saat: 01:00 PM.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.