Hayatimdegisti.com kişisel gelişim ritmotrans telkinli Cd'leri

Hayatimdegisti.com kişisel gelişim ritmotrans telkinli Cd'leri (http://www.hayatimdegisti.com/forum/index.php)
-   Öğretici Bilgiler (http://www.hayatimdegisti.com/forum/forumdisplay.php?f=487)
-   -   Lastik hangi parçalardan oluşur? (http://www.hayatimdegisti.com/forum/showthread.php?t=26477)

bluemoon24 29-12-2008 12:02 PM

Lastik hangi parçalardan oluşur?
 
Sırt: [/b]Lastiğin

en üst bölümüdür ve direkt olarak yolla temas halindedir. Lastikler

kullanım amaçlarına ve sırt desenlerine göre standart lastik, kış

lastiği, performans lastiği ve dört mevsim lastiği olmak üzere dört

bölüme ayrılmaktadır. Desendeki oluklar yağmur sularını deşarj etmeye

yararken, zemine temas eden dolu bloklar çekiş ve fren gücünü ileterek

yanal kuvvet üretir. Sırt? deseninin aşınmaya dayanıklı olması, yola

iyi tutunması, suyu hızla deşarj etmesi, yuvarlanma direnicinin düşük

olması, gürültü ve? titreşim yaratmaması? hedeflenmektedir. ?

Omuz Yapısı: Sırt

ile yanağın birleştiği ve kalın kauçuktan yapılmış bölgeye omuz

denilmektedir. Sırt deseninin kenarlarındaki omuz yapısı, lastik

içindeki ısı oluşumunu ve lastiğin viraj kabiliyetini önemli ölçüde

belirliyor. Yanaktan daha sert bir yapıya sahip olan omuz bölgesi,

hızla dönülen virajlarda aşınmaya karşı dayanıklı olmak zorundadır.

Kaldırım ve benzeri yüksekliklerin üstüne çıkarken ya da bunları aşmaya

çalışırken tüm yük omuz bölgesine biner. Bu sebeple omuz yapısının

kırılma, yırtılma ve kesilmeye karşı dayanıklı olması gereklidir.

Damak: Lastiğin janta temas eden ve sırkıca bağlanmasını sağlayan bölgesidir.

Damak Teli: Lastiği

jantın etrafında tutan bölgedir. Gerilmeye dayanıklı, uzamayan çelik

tellerden üretilir. Sürtünmeyi önlemek için büklümlü birçok telden

üretilen damak telinin etrafı elastik malzemeyle kaplanır. Damak

telinin dış hatları jantın sınırlarına tam oturmak ve lastiğin jant

üzerinde kayma ve sallanmasını engellemek zorundadır.

Yanak: Lastiğin

damak ve omuz bölgesi arasında kalan bölgesidir. Yanak direksiyon

kontrol karakteristiğini, taşıma ve konfor estetiğini belirlerken,

lastiğe esneklik de sağlar. Karkas yapının liflerinin çeşitli yol

şartları sonucunda aşınmasını önleyen yanak, aynı zamanda en çok gözle

görülen bölüm olduğu için estetik anlamda önem taşır. Lastiğin markası,

modeli ve diğer teknik detayları lastiğin yanak bölümünde yer alır.

Yanak kısmının kauçuk hamuru, yüksek düzeylerde esnemekten ve dış hava

şartlarındaki değişimlerden etkilenmeyecek biçimde seçiliyor.?

Çeyfır:

Damak telinin dış kısmına yerleştirilen çeyfır karkas yapının jant

tarafından aşındırılmasını ve tahrip edilmesini engeller. Jant ucu

üzerinde gerekli esnekliği sağlar. Dar bir şerit halindeki çeyfır,

lastiğin içine nem ve tozun girmesini de engeller. Karkas Yapı: Lastiğin

alt ucundaki bir damak telinden diğerine uzayan destek bölümüdür. Damak

telinin etrafını dolaşarak lastiğe bağlanır. Polyester kord bezinden

üretilen karkas yapıda uzunlamasına lifler yükü taşır,? yatay liflerse

yapıyı bir arada tutar.?

Kuşaklar: Lastik

sırt deseninin altında uzanan dar katmanlara kuşak denir. Çelik ve

kuşaklar olmak üzere ikiye ayrılan kuşaklar, karkastan daha dar açıyla

yerleştirilirler. Yanal sıklığı yüksek olduğu için, lastiğin taban

izindeki şekil bozukluklarına karşı koymasını ve yoldan gelebilecek

olan darbelere de dayanıklı olmasını sağlar.

Astar: Lastiğin

iç düzeyindeki ince bir kauçuk katmanı olan astar hava sızdırmazlığını

sağlayarak lastiğin içine sıkıştırılmış basınçlı havanın dışarı

kaçmasını önler.


WEZ Format +3. Şuan Saat: 11:20 PM.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.