![]() |
Lastik hangi parçalardan oluşur? Sırt: [/b]Lastiğin en üst bölümüdür ve direkt olarak yolla temas halindedir. Lastikler kullanım amaçlarına ve sırt desenlerine göre standart lastik, kış lastiği, performans lastiği ve dört mevsim lastiği olmak üzere dört bölüme ayrılmaktadır. Desendeki oluklar yağmur sularını deşarj etmeye yararken, zemine temas eden dolu bloklar çekiş ve fren gücünü ileterek yanal kuvvet üretir. Sırt? deseninin aşınmaya dayanıklı olması, yola iyi tutunması, suyu hızla deşarj etmesi, yuvarlanma direnicinin düşük olması, gürültü ve? titreşim yaratmaması? hedeflenmektedir. ? Omuz Yapısı: Sırt ile yanağın birleştiği ve kalın kauçuktan yapılmış bölgeye omuz denilmektedir. Sırt deseninin kenarlarındaki omuz yapısı, lastik içindeki ısı oluşumunu ve lastiğin viraj kabiliyetini önemli ölçüde belirliyor. Yanaktan daha sert bir yapıya sahip olan omuz bölgesi, hızla dönülen virajlarda aşınmaya karşı dayanıklı olmak zorundadır. Kaldırım ve benzeri yüksekliklerin üstüne çıkarken ya da bunları aşmaya çalışırken tüm yük omuz bölgesine biner. Bu sebeple omuz yapısının kırılma, yırtılma ve kesilmeye karşı dayanıklı olması gereklidir. Damak: Lastiğin janta temas eden ve sırkıca bağlanmasını sağlayan bölgesidir. Damak Teli: Lastiği jantın etrafında tutan bölgedir. Gerilmeye dayanıklı, uzamayan çelik tellerden üretilir. Sürtünmeyi önlemek için büklümlü birçok telden üretilen damak telinin etrafı elastik malzemeyle kaplanır. Damak telinin dış hatları jantın sınırlarına tam oturmak ve lastiğin jant üzerinde kayma ve sallanmasını engellemek zorundadır. Yanak: Lastiğin damak ve omuz bölgesi arasında kalan bölgesidir. Yanak direksiyon kontrol karakteristiğini, taşıma ve konfor estetiğini belirlerken, lastiğe esneklik de sağlar. Karkas yapının liflerinin çeşitli yol şartları sonucunda aşınmasını önleyen yanak, aynı zamanda en çok gözle görülen bölüm olduğu için estetik anlamda önem taşır. Lastiğin markası, modeli ve diğer teknik detayları lastiğin yanak bölümünde yer alır. Yanak kısmının kauçuk hamuru, yüksek düzeylerde esnemekten ve dış hava şartlarındaki değişimlerden etkilenmeyecek biçimde seçiliyor.? Çeyfır: Damak telinin dış kısmına yerleştirilen çeyfır karkas yapının jant tarafından aşındırılmasını ve tahrip edilmesini engeller. Jant ucu üzerinde gerekli esnekliği sağlar. Dar bir şerit halindeki çeyfır, lastiğin içine nem ve tozun girmesini de engeller. Karkas Yapı: Lastiğin alt ucundaki bir damak telinden diğerine uzayan destek bölümüdür. Damak telinin etrafını dolaşarak lastiğe bağlanır. Polyester kord bezinden üretilen karkas yapıda uzunlamasına lifler yükü taşır,? yatay liflerse yapıyı bir arada tutar.? Kuşaklar: Lastik sırt deseninin altında uzanan dar katmanlara kuşak denir. Çelik ve kuşaklar olmak üzere ikiye ayrılan kuşaklar, karkastan daha dar açıyla yerleştirilirler. Yanal sıklığı yüksek olduğu için, lastiğin taban izindeki şekil bozukluklarına karşı koymasını ve yoldan gelebilecek olan darbelere de dayanıklı olmasını sağlar. Astar: Lastiğin iç düzeyindeki ince bir kauçuk katmanı olan astar hava sızdırmazlığını sağlayarak lastiğin içine sıkıştırılmış basınçlı havanın dışarı kaçmasını önler. |
WEZ Format +3. Şuan Saat: 11:20 PM. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.