| ||||||||||
|
Serbest Kürsü ve Öğretici Bilgiler Lastik çeşitleri Konusunu hayatimdegisti.com Konuğumuz olarak inceliyorsunuz hayatimdegisti.com sitemizde yaşamınızı hemen degistirecek bir cok telkinli hipnoz mp3 vardir tesaduf eseri de buradaysanız mutlaka inceleyiniz üst link TelkinCD tıklayınız Konvansiyonel ve Radyal Lastik: [/b]Lastikler, yapılarına, taban desenlerine, kauçuk karışımlarına ve kullanım amaçlarına göre sınıflarına ayrılır. Lastiğin karkas yapısında kullanılan kord bezinin geometrisi, lastiğin konvansiyonel veya radyal yapıda olmasını belirler. Konvansiyonel lastiklerde, lastiğin yapısını meydana getiren kord bezleri 30-40 derecelik ...
ayrıca bu konularda arama yapan konuklarımız var Öğretici Bilgiler telkin cd indir izle İstanbul Öğretici Bilgiler nerededir kimdir Öğretici Bilgiler çekirdek inanç temizliği İzmir bursa Öğretici Bilgiler hipnoz Öğretici Bilgiler olumlama seminerleri eğitimi çaresi tedavisi Öğretici Bilgiler hakkında bilgi bilinçaltı telkin cd telkin mp3 Öğretici Bilgiler kuantum düşünce kitap haberi
![]() |
![]() ![]() | LinkBack | Seçenekler | Stil |
![]() | #1 (permalink) |
Albay ![]() Üyelik tarihi: Dec 2008
Mesajlar: 432,578
Tesekkür: 0
429 Mesajinıza toplam 518 kez İyi ki varsın demişler.İyi ki varsınız iyi ki varız.
![]() | ![]() Konvansiyonel ve Radyal Lastik: [/b]Lastikler, yapılarına, taban desenlerine, kauçuk karışımlarına ve kullanım amaçlarına göre sınıflarına ayrılır. Lastiğin karkas yapısında kullanılan kord bezinin geometrisi, lastiğin konvansiyonel veya radyal yapıda olmasını belirler. Konvansiyonel lastiklerde, lastiğin yapısını meydana getiren kord bezleri 30-40 derecelik açılarda, üst üste ve biçimlerde yerleştirilir. Bu nedenle konvansiyonel lastikler çapraz katlı ve diyogonal lastikler olarak da adlandırılır. Son yıllarda otomobil lastik teknolojisindeki gelişmeler, konvansiyonel lastiklerin terk edilip radyal lastiklerin kullanılmasına yol açtı. Çünkü radyal lastiği oluşturan kordlar bir damaktan diğer damağa 90 derecelik açıyla yerleştirilebiliyor. Radyal gövdenin konvansiyonel gövdeye göre en büyük avantajlarını daha az ısınması ve daha fazla esnek olması oluşturuyor. Bunun dışında radyal lastiklerin yerde bıraktığı taban izi çapraz lastiklerinkinden daha geniştir. Bu avantaj radyal lastiklerin konvansiyonel lastiklere oranla %20 daha iyiyol tutmasını sağlar. Yola temas eden bölümün daha fazla oluşu nedeniyle çekiş gücü ve fren güvenliği daha yüksektir. Radyal lastiklerde taban sert, yanaklar yumuşaktır; bu da lastiğin yola temas eden bölümünün sürekli olarak aynı genişlikte kalmasını sağlar. Radyal lastiklerin kat ve sırt ayrılmaları da daha dayanıklıdır. Bu ise yola tutunma başarısını artırır. Çelik Kuşaklar: Radyal gövdeli lastiklerin sırt gövdesi boyunca 15 ile 25 derecelik açılarla üst üste ve çapraz biçimde kuşaklar yerleştirilir. Kuşakların görevi lastiğin mukavemetini arttırmak, taban izinin şekil değiştirmesini önlemek ve lastiğin mukavemetini artırmak, taban izinin şekil değiştirmesini önlemek ve lastiğin yerle temas eden bölgesinin alanını genişletmektir. Çelik kuşak, dayanıklı, emniyetli olduğu kadar yüksek hızlara da daha iyi uyum sağlar. Sırt Deseni: Farklı amaçlara hizmet etmek için farklı yapıda, desenlerde ve farklı kauçuk çeşitlerine sahip lastikler üretiliyor. Otomobil lastikleri desenlerine göre ikiye ayrılıyor. Standart lastikler ve yüksek performans lastikleri. Ayrıca bu lastiklerin normal tipleri dışında dört mevsim ve kış lastiği versiyonları da mevcut. Standart Lastikler: Standart desenli lastiğin kuru ve ıslak zeminde iyi çekiş gücü, antiaquaplaning (suda kızaklamaya karşı hızlı su deşarjı) özellikleriyle, güvenli viraj alma kabiliyetlerine sahip olması istenir. Bunun yanında standart lastiklerin sessiz ve konforlu olması düşük yuvarlanma direncine sahip olması gerekir.Dört Mevsim Lastiği: Dört mevsim lastiklerin desenleriyse, ıslak, kuru, karlı, çamurlu zeminlerde güvenli kullanım, frenleme ve yeterli çekiş gücü sağlamak üzere tasarlanır. Dört mevsim lastiklerin en büyük avantajı dört mevsimin de yaşandığı bölgelerde kullanılan otomobillerde sürekli olarak hizmet verebilmesidir. Kış Lastikleri: Kışın, uzun ve şiddetli olduğu, yolların uzun süre kar ve buzla kaplı olduğu bölgelerde kış lastikleri kullanılmalıdır. Deseniyle olduğu kadar soğuğa dayanıklı kauçuk karışımlarıyla da kar ve buz gibi kaygan koşullarda maksimum çekiş ve fren gücünü zemine iletebilen kış lastikleri silika teknolojisiyle üretiliyor. Silikanın en önemli özelliklerinden biri ıslak ve karlı zeminde yol tutuşunu artırmasıdır. Kış lastiklerinin önemli farklılıklarında biri de bloklar üzerinde kılcal kanal sayısı oldukça fazladır. Bu da karlı zeminde direksiyon hakimiyeti, yönlendirme ve fren emniyeti verir. Yeni nesil kış lastikleri kendinden çivili veya çivi çakılabilecek biçimde üretiliyor. Sadece çekişin olduğu tekerleklere kış lastiği takmak yeterli olabilir ama dört tekerleğe kış lastiği takıldığında güvenlik daha da artar. Kış lastiklerinde dikkat edilmesi gereken hususlardan biri de lastiğin hız serisidir. Genelde kış lastiklerinin hız serileri standart lastiklere göre daha düşüktür. Bu nedenle kış lastiğinin hız sınırının kesinlikle aşılmaması gerekir. Üreticiler, araçlarını, birkaç istisna ülke hariç, üzerlerinde yaz lastikleri monte edilmiş halde piyasaya sürerler. Hava sıcaklığı +7 santigrad derecenin altında ise standart lastikler yazın gösterdikleri performansı kış şartlarında gösteremezler. Ülkemizde kanunda yer almamasına rağmen Avrupa'da bir otomobilin kış ve yaz olmak üzere iki takım lastiği olması kanunlarda sabit kılınmıştır. İdeal olan, nisan- ekim ayları arasında yaz lastiklerinin kullanılmasıdır. Kasım-mart ayları arasında ise kış lastiklerinin kullanılması gerekir. Kış lastiklerinin yaz şartlarında kullanılması durumunda ise lastikler daha hızlı aşınacaktır. Kış lastiği kullanımındaki bir diğer önemli ayrıntı ise bu lastiklerin yaz aylarındaki depolanma şartlarıdır. Lastikler jantsız ve dik olarak yüzeylerin üzerine bırakılmalıdır. Jantlarıyla birlikte depolama işlemi yapılacaksa lastiklerin duvara asılması doğru olacaktır. Kauçuk dış etkilere açık bir madde olduğu için lastikleri siyah ve mümkün olduğunca az ışık geçiren torbalarda saklamak gerekir.Yüksek Performans Lastikleri: Yüksek motor gücüne sahip otomobiller, bu yüksek gücü yere aktarabilmek ve yüksek süratlere çıkabilmek için performans lastiklerine ihtiyaç duyar. Bu tür lastikler, V, W, Z gibi daha yüksek hız serisine sahip lastiklerdir. %55 veya %35 gibi basıklık oranlarına (alçak profile) sahip yüksek performans lastikleri, yola daha iyi tutunmaya sağlayan özel kauçuk karışımlarıyla üretilir. Geniş tabanlı yüksek performans lastiklerinin kuru ve ıslak zeminde iyi yol tutması, iyi viraj alması gerekir. Yüksek performas lastiklerinin ömrüyse, standart lastiklere göre (kullanıma bağlı olarak) %20 daha kısadır. Hız ne kadar artarsa lastik ömrü de o derece azalır. Örneğin standart bir lastiğin sürekli 160 km/s ile kullanıldığını ve bu hızdaki aşınmasının normal olduğunu kabul edelim. Hız % 25 düşürüldüğünde, yani sabit hız 120 km/s'e çekildiğinde lastiğin ömrü ortalama olarak %25 artar. Benzer şekilde hız %25 artırılırsa, yani 200km/s'lik sabit hızda ise lastiğin ömrü yüzde 50 azalır. Hız Sembolü J K L M N P Q S Hız Limiti (km/saat) 100 110 120 130 140 150 160 180 Hız Sembolü T U H V W Y ZR(*) ? Hız Limiti (km/saat) 190 200 210 240 270 300 240+ ?
Bir site olsa onu bulanların uykuda dinledikleri mp3 ler ile hayatları değişse… Bir site olsa onu bulanlar hipnoz olmadan sadece subliminal mp3 leri yükleyip ve uykuda dinleyerek hayatlarını değiştirseler. Bu fikir 1995 yılında yani 25 yıl önce çıkmıştı. 15 yıl önce ise bu mp3 lerin kişiye engel olan çekirdek inançlara göre hazırlanması yani cekirdekinanc.com fikri oluştu Tam olarak değil. Öncelikle size engel olan 0-11 yaş arası oluşan bilinçaltı kayıtlarınız yani çekirdek inançlarınız bulunur. Sonra bu çekirdek inançlarınızın pozitif halleri olumlamalar isminize özel olarak mp3 lerin ve müziğin içine gizlenir. Siz de uykuda ya da uyanıkken bu mp3 leri dinleyerek sonuç alırsınız. Çocukluğunuzda size söylenenlerin tam tersini dinlediğiniz kayıtlarla binlerce kez bilinçaltınıza yerleştirmiş oluruz. Hayatınızda hep aynı şeyler tekrar ediyorsa. İlişkilerde hep aynı şeyleri yaşıyorsanız... Aşırı fedakar bir yapınız varsa ve bu sanki göreviniz haline geldiyse. Birilerini kurtarmaya çalışıyorsanız. Paranızın bereketi yoksa sürekli gereksiz harcamalar çıkıyorsa birikim yapamıyorsanız. Hayır demekte zorlanıyorsanız. Odaklanmakta bir şeyleri devam ettirmekte sorun yaşıyorsanız. İlişkilerde mıknatıs gibi sorunlu kişileri çekiyorsanız. İş hayatında iniş çıkışlar sürekli oluyorsa. Ertelemeleriniz fazla ise. Aşırı kontrolcü ve garantici bir yapınız varsa kaygı düzeyiniz yüksekse hep en kötü ihtimali düşünüyorsanız ve şanssızlıkları sorunlu olayları ve sorunlu kişileri hayatınıza çekiyorsanız çocuk yaşta oluşan çekirdek inançlar hayatınızı yönetiyor olabilir. |
![]() | ![]() |
![]() |
Bookmarks |
| |
Serbest Kürsü ve Öğretici Bilgiler Lastik çeşitleri Konusunu hayatimdegisti.com Konuğumuz olarak inceliyorsunuz hayatimdegisti.com sitemizde yaşamınızı hemen degistirecek bir cok telkinli hipnoz mp3 vardir tesaduf eseri de buradaysanız mutlaka inceleyiniz üst link TelkinCD tıklayınız Konvansiyonel ve Radyal Lastik: [/b]Lastikler, yapılarına, taban desenlerine, kauçuk karışımlarına ve kullanım amaçlarına göre sınıflarına ayrılır. Lastiğin karkas yapısında kullanılan kord bezinin geometrisi, lastiğin konvansiyonel veya radyal yapıda olmasını belirler. Konvansiyonel lastiklerde, lastiğin yapısını meydana getiren kord bezleri 30-40 derecelik ...
ayrıca bu konularda arama yapan konuklarımız var Öğretici Bilgiler telkin cd indir izle İstanbul Öğretici Bilgiler nerededir kimdir Öğretici Bilgiler çekirdek inanç temizliği İzmir bursa Öğretici Bilgiler hipnoz Öğretici Bilgiler olumlama seminerleri eğitimi çaresi tedavisi Öğretici Bilgiler hakkında bilgi bilinçaltı telkin cd telkin mp3 Öğretici Bilgiler kuantum düşünce kitap haberi