Hayatimdegisti.com kişisel gelişim ritmotrans telkinli Cd'leri

Hayatimdegisti.com kişisel gelişim ritmotrans telkinli Cd'leri (http://www.hayatimdegisti.com/forum/index.php)
-   Öğretici Bilgiler (http://www.hayatimdegisti.com/forum/forumdisplay.php?f=487)
-   -   Jant alırken nelere dikkat edilmeli (http://www.hayatimdegisti.com/forum/showthread.php?t=26468)

bluemoon24 29-12-2008 12:01 PM

Jant alırken nelere dikkat edilmeli
 
Otomobil teknolojisinde kısa sürede

yaşanan baş döndürücü gelişmeler, motor ve karoser kadar jantların

tasarımında da kendini gösteriyor. Özellikle jantın ağırlığı, ölçüleri,

konstrükisyonu ve dizaynında yapılan değişiklikler, otomobillerin

performansını ve yol tutuşunu önemli ölçüde arttırıyor. Bununla

birlikte, son yıllarda yapılan araştırmalar jantın, fren sisteminin

soğutulmasında da etkili olduğunu gösteriyor. Bu nedenle jant

hazırlanırken, mümkün olduğunca dayanıklı ve aynı zamanda kollu tasarım

olmasına dikkat ediliyor. Otomobil yol alırken, jantın rotasyonuyla

sirküle edilen hava, kolların arasından fren diskine iletiliyor ve

böylece frenlerin daha verimli olması sağlanıyor. Ölçüsü nasıl olmalı ?Otomobilin

motor gücü, ağırlığı ve büyüklüğü gibi unsurlar, jant ölçülerinin

belirlenmesinde büyük rol oynuyor. Yüksek güç üreten bir motorun gücünü

yola aktarabilmesi için çekişinin iyi olması, bunun için de lastik

yüzeyinin uygun genişlikte olması gerekiyor. Dolayısıyla lastikle jant

genişliği uyumlu olmalı. Küçük sınıftaki otomobiller için 12 inçten

başlayan jant çapı, büyük ve yüksek performanslı otomobillerde 20 inçe

kadar çıkıyor. Jant malzemesinin dayanıklılığı da önemli bir faktör.

Özellikle ülkemiz yol şartları göz önüne alınacak olunursa, jantın

sağlamlığı daha da önem kazanıyor. Çünkü kalitesiz bir jant, darbelere

dayanıklı olmadığı taktirde ölümcül kazalara neden olabiliyor. Çelik ve

hafif metal alaşımlı olmak üzere iki gruba ayrılan jantlar,

motorsporlarından elde edilen tecrübelerle geliştiriliyor. Böylece daha

sağlam ve uzun ömürlü olması sağlanıyor. Alüminyum, çelik, titanyum,

magnezyum ve son alarak da karbonfiber malzemesinin de katılımıyla

farklı ağırlık ve dayanıklılıkta üretilen jantlar, tek ya da çok

parçalı olabiliyor. Çok parçalısı daha avantajlıİki

veya üç parçadan oluşan bir jantın, tek parçalıya göre önemli bir

avantajı, daha sağlıklı ve tamir edilebiliyor almasıdır. Herhangi bir

darbe nedeniyle jantın kenarı hasar hasar gördüğünde, sadece o parçanın

değiştirilmesi mümkün oluyor. Ancak tek parçalı bir jant zarar

gördüğünde yenisiyle değiştirmek gerekiyor. Çok parçalı jantın bir

diğer kolaylığı, her tip otomobilde kullanılabilmesi.Farklı

ölçülerdeki ara parçalar kullanılırken, jantın da, jantın karosere göre

içeri veya dışarıya doğru konumlanması sağlanıyor. Böylelikle iz

genişliği de değiştirilerek, otomobilin yere tutunma gücü artırılıyor.

Jantın göbeği olarak adlandırılan bölüm de yine lastiklerin öz

genişliğini etkiliyor. Uluslar arası olarak ET harfleriyle simgelenen

ofset değeri, jant dış kenarının (O çizgisi) poryaya olan uzaklığını

ifade ediyor. Jant alırken dikkat edilmesi gereken en önemli

unsur üreticilerin belirlediği değerlerin dışına çıkılmaması.

Türkiye'de hem yerli hem de ithal birçok jant markası var. Jantların

TSE standartlarına uygunluk belgesi mutlaka olmalı.


WEZ Format +3. Şuan Saat: 09:38 PM.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.