Hayatimdegisti.com kişisel gelişim ritmotrans telkinli Cd'leri

Hayatimdegisti.com kişisel gelişim ritmotrans telkinli Cd'leri (http://www.hayatimdegisti.com/forum/index.php)
-   Öğretici Bilgiler (http://www.hayatimdegisti.com/forum/forumdisplay.php?f=487)
-   -   Sizin de Sekiz Zekanız Var! (http://www.hayatimdegisti.com/forum/showthread.php?t=26416)

bluemoon24 29-12-2008 11:59 AM

Sizin de Sekiz Zekanız Var!
 
Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi öğretim üyesi Prof. Dr.

Özcan Demirel, çoklu zekâ kuramının amacının, eğitimde bireylerin neler

yapabildiğinden çok neler yapabileceğinin düşünülmesi olduğunu

belirtiyor.Herkesin sekiz zekâ ile doğduğuna dikkat çeken Demirel, bu

konudaki soruları şöyle yanıtladı:Bu

yönteme göre ders tasarımı nasıl yapılıyor?- Öğretmen, örneğin cebir ve geometriyi bedensel zekâyı

kullanarak öğretiyor. Böylece kalem - kağıtla öğrenemeyen öğrenciler, model

kurarak ve formülleri rol yapma ile göstererek daha kolay

öğreniyorlar.Yöntemi öğretmen belirlerTüm zekâ türleri kullanılarak ders yapılabilir

mi?- Evet. Bazı öğretmenler

derslerinde tüm türleri bütünleştirerek öğretimi daha uygun hale getiriyorlar.

Bazıları ise öğrencilerine o konuyu nasıl öğrenmek istediklerini sorarak,

alanını kendilerinin seçmesini istiyor.Hangi zekâ türü daha önemli?- Hepsine eşit derecede önem verilmeli. Geleneksel sistemde dil

ve matematik zekâsı üzerinde yoğunlaşılıyor. Yeni kuramda ise öğrencilerde

bulunan tüm güç ve becerilerin tanınması ve öğretilmesi görüşü temel

alınıyor.Herkes 8 zekâ alanına sahip

midir?- Evet, tüm insanlar

hepsine birden sahip olarak doğar. Ancak öğrenciler sınıfa farklı zekâ alanları

gelişmiş halde gelir. Çünkü çevreler farklıdır. Başka bir deyişle, her çocuk

kendi zihinsel güç ve zayıflıklarıyla öğrenme ortamına

katılır.Zamanla değişiklik olur

mu?- İnsanların sahip oldukları

tüm zekâlar yaşam boyu gelişim halindedir. Önemli olan çocuğun güçlü ve zayıf

olduğu alanlarını görüp bunları geliştirecek uygulamalar yapılmasıdır. Yapılacak

en büyük yanlış, bir insanın özellikle bir çocuğun tek tür ile

etiketlenmesidir.Yaşanılan ortamlar

zekâları nasıl etkiliyor?- Bu

kuramın temelinde biyolojik ve kültürel boyutlar var. Kültürler, farklı zekâ

türlerine verdikleri değerle zekâ gelişiminde önemli rol

oynuyor.Zekâları birlikte kullanmalıÇevremizde hangi zekâ türüne

daha fazla önem veriliyorsa o mu gelişiyor?- Fazla değer verilen tür,

diğerlerinden daha çok ve hızlı gelişiyor. Çünkü kabul gören ve değer verilen

davranışlar motivasyonu arttırıyor ve bireyi bu davranışları zenginleştirmeye

yöneltiyor.Tüm türler birlikte

kullanılamaz mı?- Zekâlar her

zaman birlikte çalışırlar ancak bu çok

karmaşık yollarla gerçekleşir.

Örneğin bir futbol oyuncusu koşarken, yakalarken ve vururken bedensel zekâyı;

sahayı ve görevini tanırken mekansal zekâyı; oyunun kurallarını öğrenirken dil

ve sosyal zekâyı; kendini değerlendirirken de içsel zekâyı

kullanır.Hangi zekâyı etkin

kullanıyorsunuz?Aşağıdaki

maddeleri dikkatle okuyarak, sizin ve çocuğunuz için en uygun olan cümleleri

işaretleyin. Çalışmanın sonunda her bir bölümde verdiğiniz yanıtları gözden

geçirin. Hangi bölüme verdiğiniz yanıt sayısı yüksek ise baskın olarak

kullandığınız zekânız o olabilir. Böylece geliştirmeniz gereken zekâ bölümlerini

de fark edebilirsiniz.Sözsel - Dilsel

• Kitaplarım benim için çok

önemli.

• Konuşmadan, yazmadan veya söylemeden önce kelimeleri kafamda

duyabilirim.

• Televizyon veya filmi seyretmektense, radyo dinlemekten zevk

alırım.

• Scrabble gibi kelime türetme oyunlarını severim.

• Tekerleme

gibi dil oyunlarıyla kendimi ve başkalarını eğlendirmeyi severim.

• Bazen

diğer insanlar yazı veya konuşma dilimde kullandığım kelimelerin anlamlarını

sorma ihtiyacını duyarlar.

• Türkçe, edebiyat, İngilizce, sosyal bilgiler ve

tarih derslerinden, matematik ve fen derslerine göre daha çok zevk alırım

(alırdım.)

• Bir yolda giderken manzaradan çok ilan tahtalarındaki kelimeler

dikkatimi çeker.

• Konuşmalarımda okuduğum veya duyduğum olaylara

değinirim.

• Yazmaktan çok hoşlanıyorum.

• Zaman zaman amatörce ya da

profesyonelce şiir veya yazılar yazarım.Mantıksal - Matematiksel Kolaylıkla aklımdan işlemler yapabilirim.

• Öğrenciyken

matematik veya fen en sevdiğim derslerdi.

• Mantıksal düşünme gerektiren

oyunlar oynamayı ve problemler çözmeyi severim.

• Eğer ile başlayan deneyler

yaparım.

• Aklım olaylarda bir mantık sırası, belli bir düzen arar.



Bilimdeki yeni gelişmelerle ilgilenirim.

• Hemen her şeyin mantıksal bir

açıklaması olduğuna inanırım.

• Bazen net, soyut, kelimesiz ve imajsız olarak

düşünürüm.

• Diğer insanların yaptıkları ve söylediklerinde mantık yolu

bulmayı severim.

• Herşey ölçülüp, kategorize edilip, analiz edildiğinde daha

rahat ederim.

• Zekâ oyunlarından zevk alırım. Görsel - Mekânsal• Gözlerimi kapattığımda genellikle net resimler görürüm.



Renklere karşı duyarlıyım.

• Etrafımda gördüklerimi kaydetmek için sık sık

fotoğraf makinesi veya kamera kullanırım.

• Puzzle ve bulmaca gibi görsel

oyunları severim.

• Canlı ve parlak rüyalar görürüm.

• Tanımadığım bir

yerde dolaşırken kolaylıkla yolumu bulurum.

• Çizmeyi ve karalamayı

severim

• Bana göre geometri cebirden daha kolaydı.

• Yukarıdan kuşbaşı

baktığımda bir şeyin nasıl görüneceğini kolaylıkla hayal ederim.

• Resimleri

çok olan yazılara bakmayı tercih ederim. Bedensel - Kinestetik• Düzenli olarak bir spor dalıyla uğraşırım.

• Uzun zaman

hareketsiz oturmak çok zor gelir.

• Dikiş dikme, dokuma, oyma, model yapma

gibi ellerimi aktif olarak kullanabileceğim çalışmaları severim.

• Güzel

fikirlerim genellikle yürürken, koşarken veya başka bir fiziksel aktivite

yaparken ortaya çıkar.

• Boş vakitlerimi dışarıda geçirmeyi severim.



Birisiyle konuşurken genellikle ellerimi veya başka şekillerde beden dilimi

kullanırım.

• Bir şeyleri daha iyi öğrenmem için onlara dokunma ihtiyacı

duyarım.

• Deli gibi koşmayı veya benzeri çılgın hareketleri severim.



Kendimi 'koordinasyonu çok iyi' olarak tanımlıyorum.

• Yeni bir beceri

geliştirebilmem için okumak veya seyretmektense uygulamam gerekir.

• Jest ve

mimiklerimi, beden dilimi etkin olarak kullanırım. Müziksel - Ritmik• Sesimin müziğe yatkın olduğunu düşünüyorum.

• Bir notanın

yanlış olduğunu hemen anlarım.

• Sık sık radyodan, kasetten, diskten müzik

dinlerim.

• Bir enstrüman çalarım.

• Müzik olmasaydı hayatım pek bir şeye

benzemezdi.

• Yürürken aklımda genellikle bir müzik sesi olur.

• Basit bir

vurma aleti ile bile müziğe eşlik edebilirim.

• Bir çok şarkının veya

müzikalin bestesini yapabilirim.

• Bir parçayı bir iki kere dinledikten sonra

iyi bir şekilde söyleyebilirim.

• Çalışırken veya yeni bir şey öğrenirken

genellikle mırıldanırım. Kişiler arası

- Sosyal• Çevremdeki insanlar

fikir danışmak için bana gelir.

• Voleybol, basketbol gibi grup oyunlarını

yüzme ve koşma gibi bireysel olanlara tercih ederim.

• Bir sorunum olduğunda

kendi başıma çözmek yerine, birinin yardımına ihtiyaç duyarım.

• En az üç

tane yakın arkadaşım vardır.

• Sosyal olabileceğim oyunları tercih

ederim.

• Bildiğim şeyleri başkalarına da öğretmeyi severim.

• Kendimi

lider olarak görüyorum.

• Kalabalığın ortasında kendimi rahat

hissederim.

• İşimle veya topluluğumla ilgili sosyal olaylara katılmayı

severim.

• Evde yalnız kalmaktansa bir arkadaş toplantısına gitmeyi tercih

ederim. Kişisel - İçselDüzenli olarak meditasyon, değerlendirme veya

hayatla ilgili önemli soruları düşünerek vakit geçiririm.

Kendim hakkında

daha fazla bilgi edinmek için kişisel gelişim seminerlerine ve rehberlik

toplantılarına katılırım.

Aksiliklere esneklikle yaklaşırım.

Yalnızca

benim bildiğim bir hobim vardır.

Hayatımla ilgili düzenli olarak düşündüğüm

önemli amaçlarım vardır.

Güçlü ve zayıf olduğum yönlerime mantıklı bir bakış

açım vardır.

Etrafımda birçok insanın olduğu kalabalık bir yerde olmak

yerine, tek başıma bir odada hafta sonu geçirmeyi tercih ederim.

Kendimi,

istekleri güçlü ve bağımsız hissederim.

Kendi işimi kendim yaratırım ve hatta

kendi işimin sahibi olmayı da düşünmüşümdür

[/b]Kaynak

Milliyet


WEZ Format +3. Şuan Saat: 02:47 AM.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.