Hayatimdegisti.com kişisel gelişim ritmotrans telkinli Cd'leri

Hayatimdegisti.com kişisel gelişim ritmotrans telkinli Cd'leri (http://www.hayatimdegisti.com/forum/index.php)
-   Öğretici Bilgiler (http://www.hayatimdegisti.com/forum/forumdisplay.php?f=487)
-   -   Buharlı Gemi (http://www.hayatimdegisti.com/forum/showthread.php?t=25858)

bluemoon24 29-12-2008 11:36 AM

Buharlı Gemi
 
Kırk yedi yaşında ölüm döşeğine düşen bu adamın ününe özenen Teğmen

Claude de Jouffroy d'Abbans adlı bir genç ölümünden önce D'Auxiron'u buldu. Bu

genç adam soylu ailesine o güne kadar epey üzüntü konusu olmuştu. Önce bir genç

kızı sevmiş ve onu albayının (Artois kontu, ilerde Kral X. Charles) elinden

almış, bu yüzden orduyu terk ederek kendini yangın tulumbaları üzerindeki

çalışmalarına vermişti. Davranışı, soylu ailesinin aklının almayacağı bir düşüş

sayıldığı için ondan uzaklaşmışlar, kendisine gücenmişlerdi. Genç adam

yalnızlığı içinde D'Auxiron'a bağlandı Mucit de ona tasarı ve tutkularını açtı.

Hatta genç dostunu, vaktiyle Perier ile kurdukları şirkete soktu. Bu şirketin

amacı buharlı gemiyi bulmak ve geliştirmekti. Ama genç adam kendi kanatlarıyla

uçmayı tercih ederek, kız kardeşinin yaptığı para yardımları sayesinde

tasarılarını denemeye koyuldu. Bunlardan, 15 Temmuz 1783'te Lyon'da yaptığı

gösteri özellikle çok ilgi çekti. Jouffroy 46 m. uzunluğunda, 4.50 m.

genişliğinde ve sualtı derinliği 0.95 m. olan bir gemi inşa etmiş, buna iki

silindirli ve çift etkili bir Watt makinesi takmıştı. Bu makine aynı eksenin

çevresinde dönen 4.50 m. çapındaki iki çarkı çevirmekteydi. Bilim adamları ve

olayı tespit etmeye gelen noterin önünde yapılacak denemeye başlamak üzere,

gemiye bindiğinde Jouffroy cebinde bir tabanca taşıyordu. Kendinden öncekilerine

gelen felâketleri bildiği için başarısızlığa uğraması halinde yaşamamaya

kararlıydı. Gemi, bağlı bulunduğu Vaise rıhtımından uzaklaştı, kapkara

dumanlar püskürte püskürte Saone'u çıkmaya başladı. Bir çeyrek saat sonra Barbe

adasına varmıştı bile. Onu orada karşılayan halkın alkışları ve göz yaşları

içinde Jouffroy tabancasını suya fırlattı: Hemen işe koyulup Saone ve Rhine

üzerinde gemi işletme imtiyazı ve Bakan Calonne'dan ayrıca proje üzerinde

çalışma fırsatı vermesini istedi. Başardım diye seviniyordu ama,

gerçekte kazanmamış, hatta her şeyi kaybetmişti, çünkü Paris'i, Bilimler

Akademisini ve Sarayı göz önüne almadan deneyini taşrada yapmıştı. O bön

taşralıya su ile ateş nasıl barıştırılırmış, göstereceklerdi. Saray

züppelerinin tulumbalı Jouffroy diye ad taktıkları projesine imtiyaz ve

geliştirme imkânları vermek mi? Bilimler Akademisi mucite, denemesini Paris'te

yinelemesini ve beklemesini söylemekle yetindi.Paris'te de yinelemek!

Bir gemi de Paris'te inşa etmek!.. Zavallı Jouffroy, bu işin içinden nasıl

çıkardı? Ötekini yapabilmek için şatosunun damlarını bile yıkmıştı. Geriye

beklemek kalıyordu, elinden başka bir şey gelmezdi, icadını İngilizlere satmayı

reddetti. 1817'de inşa ettiği gemiyle ve yolcularıyla Seine ırmağında dolaştı.

Tuileries sarayının önünden geçti. Boş emekler. Tasarısını mahkûm etmişlerdi bir

kere: Sonunda iflâs, parasızlık ve terk edilmişlik... Tek kazancı bunlar

olmuştu. 18 Temmuz 1832'de öldü. Böylece buharlı geminin yaratıcısını ölüme

sürükleyip anonim bir mezarlığa gömenler çocuklarını da yoksulluk içinde

bıraktılar. Jouffroy'nın çağdaşlarının körlüğü ve sersemliği karşısında

insan şaşkınlıklar içinde kalıyor. Bu adam 1783'te hiçten gerçek bir buharlı

gemi meydana çıkartmıştı; üstelik Fulton'dan yirmi yıl önce ve pervaneli gemiler

çıkıncaya kadar kendini bütün ülkelerde kabul ettirecek kadar... Bu böyleyken

insanlar, binlerce yıllık alışkanlıklarından vazgeçmesinler diye kasten

gözlerini kapatmışlardı. Yine o sıralarda İngiltere' de Stanhope, Amiralliğe

kürekleri buharla işleyen bir gemi tasarısı sunmuş Amerika'da John Fitch aynı

esasa dayanarak işleyen bir gemi yapmıştı. Ama bunlar güvenilir olmaktan uzak,

yarını belirsiz makinelerdi; oysa Jouffroy'nınki öylesine iyi düşünülmüştü ve

güvenilirdi ki benzeri çarklı gemilerin son zamanlara kadar işlediğini

çoklarımız hatırlarız. Günümüzde bile bazı uzak kıyı bölgelerinde ya da turistik

göllerde çarklı vapurlar işlemektedir. Jouffroy'nın başarısızlığının

başlıca nedeni, buharlı geminin ya da arabanın çağın ekonomik ihtiyaçlarına

uygun olmamasıydı. Yelkenli gemi, ihtiyaçlara pek de iyi yetiyordu Atlas

okyanusunu doğudan batıya 15 günde, ters yönden 30-40 günde geçiyordu ve içinde

makine de bulunmadığına göre bütün gemi yük alabiliyordu. Tersine Jouffroy'nın

gemisinde makine ve kömür öyle çok yer tutuyordu ki geriye pek bir şey

kalmıyordu. Bütün bunlar olup biterken D'Auxiron kederden ölüyor.

Jouffroy iflâs, Stanhope'yi Amirallik geri çeviriyor, ve en sonra 1803'te yeni

bir iflâs adayının daha ortaya çıktığı görülüyor. Fitch r ediyor.



Siyaset, Bilim Ve Tarih Bilinci (Doğan Özlem )The Benefits Of TreesEnerji TasarrufuAlternatif Ucuz Enerji KaynaklarıErozyonun Tanımı Ve ÇeşitleriDünyamızın HareketleriDoğalgazDeve KuşlarıTeknolojik CellatlarımızKüresel IsınmaÇimento İşkolu Ve SorunlarıAtmosferin Başlıca Gaz KirleticileriNükleer EnerjiYapay KristallerHyrogen Fuel  The Fuel Of FutureKentiçi Ulaşımı Ve Çevre SorunlarıPrcı HakkındaÇevre Kirliliği Ve SonuçlarıSivil SavunmaUluslararası Hukuk Ve Çevre


WEZ Format +3. Şuan Saat: 08:16 AM.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.