![]() |
Light Sektörün Büyüme Yarışı.. Bir yanda daha estetik görünme isteği, diğer yanda sağlığı tehdit etmeye başlayan kilolar. Dünyada olduğu gibi Türkiyede de fazla kilolar, günden güne daha büyük sorun olarak algılanıyor. Çeşitli medya mecraları incelmenin sırlarını verirken, spor salonlarına rağbet artıyor, beslenmeye daha fazla önem veriliyor. Düşük kalorili beslenmeye gösterilen bu ilgi, gıda firmalarını da harekete geçiriyor. MTM Medya Takip Merkezi, 2005 yılının ilk 8 ayını kapsayan araştırmasıyla "light ürün" pazarını incelemeye aldı. Araştırmaya göre, diyet ürün reklamlarıyla öne çıkan firmalar Eti Gıda, Coca Cola Company, Nestle ve Ülker oldu.. Hemen her kilodaki insanın daha da incelme isteği duyduğu yaz dönemi, bu konuda iddialı ürünler sunan gıda firmaları için de atağa geçme zamanı oldu. Dünyada olduğu gibi Türkiyede de hızla büyüyen diyet ürün pazarı, gıda firmaları için gitgide daha cazip bir sektöre dönüşüyor. Firmalar da tanıtımları için, gazetelerden dergilere, TV programlarından internet sitelerine medyanın her türlmecrasını kullanırken, bütçelerinin en büyük bölümünise TV reklamları için ayırıyorlar. Aynı anda, çeşitli niteliklere sahip geniş kitlelere ulaşabilme potansiyeline sahip olan TV kanalları, gıda firmaları için de vazgeçilmez bir tanıtım aracı. MTM Medya Takip Merkezinin 8 aylık süre için yaptığı reklam ölçümlemesine göre, diyet ürünlerinin tanıtımı için 11 farklı firmanın tercih ettiği televizyon kanallarında, toplam 11.447 reklam yayınlandı. Bu reklamlar 15 TV kanalı için yaklaşık 205 milyon dolarlık reklam değeri oluşturdu. Diyet bisküvi alanında Eti; içecek alanında ise Coca Cola reklamları rakip tanımadı.. MTMin araştırma verilerine göre, Eti Gıda, Coca Cola Company, Nestle Türkiye, Ülker, Pepsi Cola Company, Pain Aid Therma, Tamek, Saray Gıda, Nakxilite, Dardanel Önentaş ve Panda Dondurma firmalarının reklam verdiği diyet ürün sektöründe, en fazla reklamı yapılan türler, bisküvi ve içecek ürünleri oldu. TV kanallarında yayınlanan tüm reklamları ölçümleyen MTM nin araştırması, diyet ürünler arasında en fazla reklam veren markanın "Eti" olduğunu ortaya koyuyor. Ocak-Ağustos dönemleri arasında kesintisiz reklam veren tek marka olma özelliği taşıyan Eti Form, 67.5 milyon dolarlık reklam değerine ulaştı.EN ÇOK REKLAM VEREN 5 MARKA NO MARKA ADET SÜRE (sn.) REK.DEĞERİ (USD) 1 ETI FORM 3.992 86.519 $67.581.193 2 COCA COLA 3.105 93.100 $59.663.620 3 NESTLE NESFIT 1.909 33.702 $23.385.580 4 ULKER MAVI YESIL 1.600 38.698 $36.000.163 5 PEPSI COLA 535 18.190 $15.550.912 Kanalların ilan ettiği fiyatlar üzerinden hesaplanmıştır. Özel anlaşmaları içermez. Bisküvi türdiyet ürün çeşitlerinde yayınlanan reklamların %93Eti Form reklamları olurken, %7lik dilimi ise Ülkerin Mavi Yeşil ürünleri gerçekleştirdi. Diyet ürünler arasında en çok reklam veren ikinci ürün çeşidi, "içecekler" oldu. Sektörün devlerinden Coca Cola, en büyük reklam yatırımı yapan marka olarak öne çıktı. Coca Cola light, 8 aylık dönemde toplam 3.105 kez ekranlara gelirken, sağladığı ekonomik değer ise yaklaşık 60 milyon dolara ulaştı. İçecek reklamlarının %84ünoluşturan Coca Cola lightı ikinci sırada %14lük oranla Pepsi Cola light izledi. Kaynak:Kadınvizyon |
WEZ Format +3. Şuan Saat: 08:10 AM. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.