![]() |
İnternet Reklamcılığı Ülkemizde de Gelişiyor Notu :[/b] Budeğerlendirme, 2004 yılını sektör lideri şirketlerinin yöneticilerinin kendi kaleminden değerlendiren "turk.internet.com / 2004 NASIL GEÇTİ DOSYA"sı için OMD'den Sarp Eser tarafından kalem alınmıştır. Fakat zamanla hem ekonomik şartlarda gelişmeler ve geçmişteki hatalardan alınan derslerle Internet girişimciliği ve reklam mecrası olarak kullanımı küçük fakat sağlam adımlarla ilerleme kaydetmeye başladı. Geniş bant gibi teknolojilerin son kullanıcıya ulaşmasıyla Internet kullanımı gitgide artan bir ivmeyle özellikle genç kesim başta olmak üzere hergün daha geniş bir tabana yayılmaya başladı. Bu gelişmeler de yaklaşık 7 milyona yaklaşan kullanıcısıyla Internet'in reklamverenler gözündeki yerini değiştirmeye başladı. 2004 yılı başından itibaren hissedilir bir iyileşme gösteren Internet reklam yatırımları sene içinde gelişimini sürdürdü. Penetrasyonun çok daha fazla olduğu özellikle ABD ve Avrupa ülkelerindeki pazar büyüklükleri henüz söz konusu olmasa da, mecranın liderleri konumundaki ülekerdekine paralel gelişmeler Türkiye'de de gözlenmeye başlandı. Özellikle yılın ikinci yarısında bu temkinli ve sağlıklı ilerlemenin kendisini iyice ortaya koyduğu gözlemlenebilir. Yıl boyunca, dönemsel ani sapmalar dışında hem pazar büyüklüğhem de sektör bazında yatırımlar sabit bir şekilde artarak ilerleme kaydetti. Bu artışta ekonomik düzelmelerin yanısıra günlük hayatımızdaki teknoloji kullanımının artmasının etkisi olmuştur. Umut verici gelişmelerin 2005 yılı içinde de devam edeceğini söylemek iyimser bir tahmin olmaktan öte, mecraya özgyüksek ölçümlenebilme sonucunda ortaya çıkan gerçekçi bir veridir. Elbette 2005 yılı içerisinde bu gelişmelerin devamını sağlamakta en önemli görev sektördeki profesyonellere düşmektedir. Teknolojinin gündelik hayatımıza bu kadar girdiği bir dönemde, teknoloji ile bu kadar iç içe olan bu mecranın da tüm olanaklarından faydalanmak en önemli gereksinimlerden biridir. Hem kreatif süreçte, hem de planlama aşamasında sürekli yenilikler sunmak, reklamverenlere sağlanacak faydaları en üst düzeye çıkarmayı ve Internet için ayrılan bütçeleri en verimli şekilde kullanılmasını sağlayacaktır. Özellikle geniş bantın da yaygınlaşmasıyla sunulabilecek kreatif çözümler ve son kullanıcı ile etkileşim, 2005 yılında ve sonrasında Internet reklamcılığının önünaçacak önemli etkenlerdir. Son olarak önemle üzerinde durulması gereken bir başka nokta da, Internetin şu anki tamamlayıcı mecra konumuna uygun olacak şekilde geliştirilecek projelerle hem rüştün ispatlamasını hızlandırmak hem de ana mecraların etkinliğine katkıda bulunmaktır. Kaynak:Kadınvizyon |
WEZ Format +3. Şuan Saat: 06:15 AM. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.