Hayatimdegisti.com kişisel gelişim ritmotrans telkinli Cd'leri

Hayatimdegisti.com kişisel gelişim ritmotrans telkinli Cd'leri (http://www.hayatimdegisti.com/forum/index.php)
-   Kadınlarla ilgili haberler (http://www.hayatimdegisti.com/forum/forumdisplay.php?f=582)
-   -   Medya SektörDijital Depreme Hazırlanıyor (http://www.hayatimdegisti.com/forum/showthread.php?t=478807)

Bluesky24 08-04-2010 09:32 PM

Medya SektörDijital Depreme Hazırlanıyor
 




Deloitte, dijital teknolojiye geçişle birlikte medya dünyasında ortaya çıkacak yeni manzarayı değerlendirdiği "Dijitale Geçiş" başlıklı raporunu yayımladı. Çalışmaya göre, 2012 yılına kadar, medya içeriğinin yaratılması ve içeriğe erişim süreçleri tümüyle dijital hale gelecek. Şirketleri önemli fırsatların beklediği yeni dijital çağda, başarı, gerekli dönüşümgerçekleştirebilen ve yeni değer zincirinde kendine bir yer bulabilenlerin olacak.







Deloitteun raporuna göre, dijital teknolojinin en önemli kazanımlarından biri, tüketicinin içeriğe ulaşmasının önündeki yer ve zaman engellerini kaldırması olacak. Artık, tüketici, ödemek istediği bedele göre, hangi içeriğe nerede, ne zaman ve nasıl erişmek istediğine kendisi karar verecek. İçerik zenginleşirken dağıtım kanallarındaki çeşitlilik de artacak. Artan içerik ve fiyat seçenekleri ile kontrol tüketiciye geçerken artan tüketim de gelirlere doping etkisi yapacak.







Değer zincirinde bir yer edinmek







Ortaya çıkacak yeni pastadan pay almak isteyen medya şirketlerinin ise büyük bir dönüşüm geçirmeleri gerekiyor. Analog içerikten dijital içeriğe geçiş, teknoloji ve pazarlamadan küresel dağıtıma kadar medya sektörünün her köşesini derinden etkileyecek. Aslında değişim halihazırda başlamış durumda. TV, radyo ve geniş bant gibi platformlar tüketiciye ulaşma, medya şirketleri ise içerik yaratma tekellerini kaybetmeye başladılar. Rapora göre, 2012de IP şebekeleri İnternet üzerinden her yere dağıtım yapabilirken içerik yaratmak da kolaylaşacak.







Mevcut tüketici eğilimleri, içeriğe ulaşmanın önündeki zaman ve mekan engellerinin kaldırılmasının gerekliliğine işaret ediyor. Tüketici, kendi ihtiyaçlarına yönelik, daha çok kişiselleştirilmiş ürünlere, istediği zaman ve istediği kanal üzerinden erişmek istiyor. Bu talebi karşılamak için gerekli altyapı ise kablosuz iletişim alanındaki önemli gelişmeler ve iletişim kapasitelerinin artması ile şimdiden hazır hale geliyor.







Dönüşüm, sektörün kendi içinde de önemli bir konsolidasyona yol açacak. Teknoloji, Medya ve Telekomünikasyon şirketleri arasındaki farklılıklar zaman içinde ortadan kalkarken, şirketler hem operasyonel ve teknik yakınlaşma hem de geleneksel birleşme ve satın almalar yoluyla yoğun bir konsolidasyon sürecine girecek. Bu yeni değer zincirinde, "sinema stüdyosu," "müzik şirketi" ve "televizyon kanalı" gibi geleneksel roller yerini "içerik yaratıcısı," "toplayıcı" ve "platform sağlayıcısı" gibi yeni rollere bırakacak.







Sektörde, şirketler arasındaki ilişkiler de giderek karmaşık bir hal alacak. Rekabet, işbirliği ve iş ortaklığı ilişkileri iç içe geçerken değer zinciri de bir "değer ağı" halini alacak. Bu ortamda, medya şirketleri, yasaların sınırlarını zorlayarak değer zincirinin tümüne sahip, zinciri kontrol eden dev ittifaklara veya birleşmelere gitmeye zorlanacaklar. İçeriğin yaratılmasından tüketiciye ulaştırılmasına kadar sektör genelindeki birçok alanda faaliyet gösterecek olan bu şirketler daha karmaşık ve riskli bir yapıya sahip olacaklar.







Sürdürülebilir bir iş modeli yaratabilmek







"Dijitale Geçiş" raporu işletmelere sağlıklı bir iş modeli yaratabilmenin ipuçlarını da sunuyor. Raporda, sürdürülebilir dijital medya iş modeli için sağlam teknik altyapı, tüketiciyi cezbetme ve uygun mali kaynak mekanizmalarının gerekliliğinin altı çiziyor. Özellikle, sunulan dijital ürün veya hizmetin çekici, ilginç, modaya uygun, kullanıcı dostu, kullanması ve anlaması rahat olması önem taşıyor. Tüketicinin giderek azalan boş zamanının değeri artarken, bu kısıtlı süreyi mümkün olan en zengin deneyimle doldurmak gerekecek.







Dijitale kayışla birlikte, mevcut şirket yapılarında da önemli değişiklikler gerekecek. Kuruluşların iş geliştirme süreçleri ve gelir tahminleri yeni şartlara göre değiştirilirken, BT altyapılarının da fikri mülkiyet ve haklar yönetimi, varlık yönetimi, müşteri yönetimi, finansal raporlama, entegre faturalandırma sistemleri ve diğer birçok alandaki artan karmaşıklığın altından kalkabilecek şekilde geliştirilmesi gerekecek. Dijital medya bölümleri şirketlerindeki yaratıcı ve müşteri süreçlerinin merkezine oturacaklar. Son olarak, insan kaynakları uygulamaları da yeni çıkan ortamın gereklerine göre değiştirilecek.







Deloittea göre, dijital medya ortamında liderliğin üç anahtarı bulunuyor. İlk olarak, müşterileri cezp edecek güçlbir marka veya çekici ve kullanıcı dostu bir ürün / hizmet yaratmak anahtar önemde olacak. Ayrıca, şirketler, müşterilerini tutmak ve yeni müşteriler çekmek için, belirli grup ve bireylere özel olarak hazırlanmış içerik sunmak zorundalar. Başarının üçüncanahtarı ise, tüketicinin değişen ihtiyaç ve tercihleri karşısında gerekli değişiklikleri yapabilecek çevikliğe sahip olmakta yatıyor.







Dijital teknolojinin hayatın her alanında kendini gösterdiğini ifade eden Deloitte Türkiye Kurumsal Risk Hizmetleri Sorumlu Ortağı Oktay Aktolun, Teknoloji, Medya ve Telekomünikasyon sektörlerinin yeni bir dönemeçte olduğunu ifade etti. Aktolun sözlerini şöyle sürdürdü:







"Dijitale geçiş ile birlikte, medya sektöründeki tüketim alışkanlıklarında da önemli bir değişim yaşanıyor. Örneğin, tüketici hayatını TV kanallarının kendisine sunduğu program akışlarına uydurmak yerine, programların kendi hayatının akışına uymasını istiyor. İnternet üzerinde müziğin yanı sıra TV programları da satılmaya başladı. Ancak, bu değişimin faydalarından yararlanabilmek için yeni dönemin ihtiyaçlarına cevap verecek iş modelleri yaratmak gerekiyor. Özellikle bu ilk dönemde, yarattığı fark ile yeni trendler başlatanlar pazar paylarını artırmakla kalmayacak, pazarı da büyüterek diğerlerinin önünaçacaklar."



Kaynak:Kadınvizyon


WEZ Format +3. Şuan Saat: 07:41 AM.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.