![]() |
İkinci El Araba Alımında Öneriler... -2 Şasiye dikkat! Şasinin tamir görmemiş olmasına dikkat edin. Şasinin eğilip sonra düzeltilmiş olması otomobilin fiyatını ucuzlatır. Otomobil takla atmış ve kasa yenilenmiş olabilir. Bunu da şasinin bağlantı noktalarında sökülüp takılma ve anahtar izleri arayarak tespit etmek mümkündür. Bombelerin düzlüğünü kontrol edin Otomobilin yanlarında bulunan bombelerde herhangi bir şekil bozukluğu varsa, bu darbe aldığını gösterir. Bunu tespit etmek için otomobilin sol ve sağ köşelerinden bombelere göz hizasından bakabilirsiniz. Kilometreyi ihmal etmeyin! İkinci el otomobil alırken dikkat edilmesi gereken en önemli hususlardan biri de yaptığı kilometredir. Çünkü bu otomobilin yıpranmasıyla doğru orantılı olan en belirgin değişkendir. Kilometre göstergesinde oynama yapılıp yapılmadığını da ya aracın bakım kitapçığına bakarak ya da bir uzmanına göstererek anlayabilirsiniz. Yedek parça sorunu var mı? 3 yaşın üzerindeki ikinci el ithal otomobil almaya karar verirseniz, üretiminin durdurulmuş olup olmadığına dikkat edin. Çünkü üretimi durmuş ithal otomobillerde yedek parça sorunu yaşayabilirsiniz. Bunu iyice araştırmadan otomobil almayın. Belgelere dikkat! İkinci el alırken yasal yükümlülükleri de unutmamak gerekir. Bazı otomobiller Türkiye'ye kaçak olarak sokulmaktadır. Bu nedenle Avrupa otomobil alırken gümrük kâğıdının veya ithal belgesinin mutlaka kontrol edilmesi gerekli. Çünkü ruhsat sahte olabilir. Ayrıca otomobilin hacizli olup olmadığını ve vergi borçlarını araştırmayı unutmayın. Otomobilin içine oturduğunuzda dikkat edeceğiniz hususlar Otomobilin sürücü mahalline oturduğunuzda ön konsoldaki göstergelerin çalışıp çalışmadığını kontrol edin. Camlar otomatikse açıp kapayarak deneyin. Merkezi kilidi, emniyet kemerini ve koltuk ayarlarını da kontrol edin. Tavan ve koltuk döşemelerine de bakmayı ihmal etmeyin. Lambaları, farları ve sinyalleri ise yakarak deneyin.Son kararınızı vermeden önce deneme sürüşü yapın Kullanılmış otomobil alırken eğer son karar verme aşamasına geldiyseniz, o zaman mutlaka otomobili bizzat kendiniz binerek test ediniz. Öncelikle otomobilin yapısı ruhunuza uygunsa ve ona ısındıysanız ilk aşama tamamlanmıştır demektir. Otomobili uzun ve bozuk bir parkurda camlar ve müzik kapalı olarak test edin. Kontağı çevirdiğinizde marşın hemen alıp almadığını dikkat edin. Motorun rölantide düzgün çalışıp çalışmadığına, gaz yiyip yemediğine bakın. Otomobili kullanırken aracın seriliğine, viteslerin rahat geçip geçmediğine bakabilirsiniz. Sürüş esnasında başta motorun olmak üzere diğer sesleri dinleyerek, otomobilin genel durumunu tahlil edebilirsiniz. Virajları biraz keskin girerseniz otomobilin savurup savurmadığına bakarken bir yandan da aksların, viraj demirlerinin, salıncakların, amortisörlerin ve lastiklerin durumunu kontrol etme imkânı bulabilirsiniz. Bozuk satıhda otomobil geziniyorsa ya ön takım bozuktur ya da ayar istiyor demektir. Taksiden çıkma otomobillere dikkat İkinci el otomobil alırken, özellikle daha önce taksi olarak kullanılan otomobillere dikkat etmek gerekiyor. Bu otomobillerde yıpranma payı diğer araçlara göre çok daha fazla oluyor. Bu nedenle otomobilin taksiden çıkma olup olmadığını anlamak için dikkat etmeniz gereken bazı noktalar bulunuyor: Motor şasi numarasından Trafik Müdürlüğü'ne sorulmalı. Taksimetrenin takılabileceği standart yerlerinin delik olup olmadığı kontrol edilmeli. Tavan ışığına bakılmalı. Bazı izlerin yok edilmesi mümkün değildir. Sarı boya tespit edilebilir. Bunun için kapı mukavvasını sökmek yeterli. Kilometre önemli. Normalde bir otomobil sürekli kullanılsa bile bir yılda 30–40 bin km yol yapar. Ama taksi sadece bir ayda 15–20 bin km yol kat eder. Ayrıca şirket otomobilleri de taksiler gibi fazla kilometre yapabilir. Bu sebeple otomobilin modeli küçük kilometresi çok ise büyük olasılıkla taksiden çıkma olabilir. |
WEZ Format +3. Şuan Saat: 06:04 PM. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.