![]() |
Psikolojik Satış Satış alanında başardığınız herşeyin %80 i sizin dünya ile ilişkiniz hakkınıdaki düşünce ve duygularınızın kalitesiyle belirlenir.Sonuç itibariyle, başarılı satıştaki iki önemli faktör; olumlu bir zihinsel tavır ve altın kural satışını uygulamaktır. Zirvedeki %20 arasında yeralan satıcıların tek bir faktör sayesinde orada oldukları belirlenmiştir.Tavırları en alttaki %80 den daha olumlu olduğu için.Kendileri ve başkalarına karşı olumlu tavırlar sergileyenler genellikle mükemmel satıcılar olurlar. 1-Araştırmalar gösterir ki, başardığınız herşeyin %85 i tavrınızın bir sonucudur. 2-Zirvedeki satıcıların tavrını oluşturan parçalar: a- Altın Kural b- Sebep-Sonuç Kuralı 3- Altın kural satışındaki kilit faktörler; a- Dürüstlük, doğruluk ve adil uzlaşma, b- Kaliteli ürün ve hizmetler, c- Müşteriye odaklanma, d- Mükemmellik arayışı, e- Gurur, karakter ve öz-saygı, 4- Kişinin kafasından geçeneleri belirleyen zihinsel kurallar; a- İnanç kuralı b- Beklentiler kuralı İnandıklarınızın gerçeğe dönüşeceğini söyler.Bir başka deyişle, inandıklarınız gerçeklerinizdir.İnandığınız şeyle bunun ne kadarını satabileceğiniz arasında birebir ilişki vardır. Beklentiler kuralı, beklentilerinizin tavrınızı; tavrınızın da gerçeklerinizi belirlediğini söyler. c- Duygu kuralı d- Çekim kuralı Her satın alma kararının %100 duygusal nedenlerle gerçekleştiğini söyler. Bir alıcının kararlarını etkileyen iki temel duygu vardır; 1- Kazanma arzusu 2- Kaybetme korkusu Çekim kuralı, yaşayan birer mıknatıs olduğumuzu söyler, e- Dolaylı çaba kuralı f- Karşılık kuralı Dolaylı çaba kuralı, yaşamda elde etmek istediğiniz şeyleri, direkt olarak değil de, dolaylı yollardan daha hızlı elde ettiğimizi söyler. Karşılık kuralı, dış dünyanızın; iç dünyanızın bir yansıması olduğunu söyler. |
WEZ Format +3. Şuan Saat: 02:45 PM. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.