| Yüzbaşı 
				  Üyelik tarihi: Apr 2010 
					Mesajlar: 997
				 Tesekkür: 1,234 
		
			
				980 Mesajinıza toplam 4,011 kez İyi ki varsın demişler.İyi ki varsınız iyi ki varız.
			
		
	   |   PROFESYONEL SATIŞCILARIN SIRLARI 
  Bir işletmede yenilikçiliğin, büyümenin, rekabet avantajının ve yeni  kazançların sürdürülebilir tek kaynağı satıştır.Bunun için de satış örgütlerinde yeteneklerin, becerilerin, bilginin  ve işgücünün başarıyla harmanlanmasında profesyonel satışcılara görev  düşmektedir. Ancak, değişimin baş döndürücü hızını yakalayamayan kimi  şirketlerde yetişmiş satış gücünün değeri etkin ve saydam değildir.  Profesyonel olmayan satış örgütlerinde herkes kendini satış gurusu  olarak görür.
 Bu kişilerin kullandığı sözler ise genellikle şunlardır:
 Ben büyük satışcıyım, bu konuda kendime çok güvenirim, Ürün benim için  önemli değil, ben çok yetenekliyim, her koşulda satarım, Ben satışcılığa  x şirketinde başladım, çanta elimde Türkiye’yi karış karış gezdim, çok  tecrübeliyim, Satışcılık benim için çok basit bir iştir, … yıllık  satışcıyım, her türlü satış tekniğini benden iyi kimse bilemez, Bu  satışları ben tek başıma gerçekleştirdim, diğerleri ise sadece bana  yardımcı oldu.
 İşletmenizde kendisini çok yükseklerde gören böyle ‘bencil’ kişiler  varsa onları hiç vakit kaybetmeden eğitim programına almalısınız.
 Satışcılıkta ‘ben yaptım, ben yaparım’ sözcüklerine yer olmadığını ve  bu işin bir takım oyunu olduğunu öğretmelisiniz.
 Ancak, öğrenmemekte direniyorlarsa, bırakın, sözde dehalarını başka  şirketlerde göstersinler.
 Yeni ekonominin profesyonel satışcısı mütevazı ve paylaşımcıdır, yeni  satış tekniklerini yakından takip eder, satışın sadece konuşarak ve  sohbet edilerek yapılmadığını iyi bilir. Satışlar iyi gitmediğinde ise  mazeret bularak astlarını suçlamak yerine çözüm yollarını onlarla  birlikte araştırır.
 
 George Washington şöyle der:
 “Başarısızlığı haklı çıkartma ve örtbas etme alışkanlığından  beynin kurtarılması gerekir.” O halde profesyonel satışcı, hatalarından  ders çıkaran objektif bir karaktere sahiptir. Profesyonel satıcıların  temel özellikleri şunlardır:
 1. İyi Bir Dinleyici Olmak Satışcı, müşterilerin görüş ve  düşüncelerini, yorumlarını tam kapasiteyle dinleme ustalığına sahip  olmalıdır. Anlatılanlardan çıkarımlar yapmalı ve işine uyarlamalıdır.  İyi bir dinleyici olmanın yanı sıra, müşteriyle yapılan görüşmeyi satışa  yönlendirmelidir.
 
 Çünkü satış ziyaret ve toplantılarının temel amacı sonuca ulaştırmaktır.  Yoksa futbol takımlarının ligdeki durumu, trafiğin her geçen gün artan  karmaşıklığı ya da hangi siyasi partinin iktidara geleceğini tartışmak  değildir.
 Bunlara da tabii ki yer verilebilir ama sözü gereğinden fazla uzatmak  ve dolaştırmak her iki taraf içinde zaman kaybından başka bir şey  değildir.
 
 1990′lı yılların başlarında ilaç sektöründeyken bir satış temsilcisi  ile birlikte bayi ziyaretine katılmıştım. Temsilci her uğradığımız  bayide çay içmekten ve futboldan söz etmekten bir türlü ziyaretin asıl  amacına değinmiyordu.
 Sabah saatlerinde uğradığımız yerlerde kahvaltı, öğle saatlerinde ise  yemekler ısmarlanıyor ama ben bayilerin görüşlerini bir türlü dinleme  fırsatı bulamıyordum.
 
 Tüm gün yapılan ziyaretlerin sonunda yorgun bir şekilde eve dönerken  satış temsilcisine merakla şunu sordum: “Bugün nasıl geçti, neler  öğrendik, yarın ofise dönünce ne yapacağız?”
 
 Temsilcinin cevabı gülerek şu şekilde oldu:
 
 “Çok başarılı geçti, tüm bayiler sorunlarını anlattı, şimdi  sıra bunları çözmeye geldi.” Burada temsilcinin neyi ve hangi sorunu  öğrendiğini ya da çözeceğini aradan geçen yıllara rağmen bir türlü  anlayamadım.
 Çünkü satışcı, bayilerin anlattığı hiçbir şeyi dinlememiş,  not almamış ve sadece kendisi konuşmuştu. Ertesi gün ofise geldiğinde  ise satış müdürüne birkaç satırlık rapor hazırlayarak konuyu kapatmıştı.  Oysa profesyonel bir satışcı öncelikle iyi bir dinleyici, sonra sorun  çözücü olmalıdır.
 
 Bu gerçekleşmediği takdirde ziyaretin amacı, kendi  kendini eğlendirmek ve sohbet etmekten öteye geçmeyecektir.
 
 Günümüzde  satış sürecinde müşterilerin anlattıklarını dinlemeyen satış personeline  çok rastlanır.
 Bunlar kimi zaman (yukarıda da sözünü ettiğimiz gibi) bayi ziyareti  yapan bir satış sorumlusu olabileceği gibi, kimi zaman da bir mağazanın  reyonunda görevli kişiler olarak karşımıza çıkmaktadır.
 
 Örneğin, alışveriş merkezlerinin içinde çok başarılı büyük mağazalar  bulunmaktadır. Bunların birçoğunda müşteri sorunlarına yönelik özel  departmanlar bile kurulmaktadır. Ancak aralarında cilalı imaja sahip  yerler de az değildir.
 
 Sadece ışıl ışıl parlayan mekânlar açmak ve  sonrasında hep müşteriden bir şeyler beklemek günümüz satış anlayışına  aykırıdır. Bir televizyon reklamında da dediği gibi, “İmaj hiçbir  şeydir, susuzluk her şey, susuzluğunu gider.
 
 ” Tıpkı bu reklamdaki söylem gibi, tüketiciler çeşitli ihtiyaçlarını  gidermek için satın alma eyleminde bulunur. Bir mağazanın konumu ve ürün  teşhir yöntemleri, satış başarısı için tek başına yeterli değildir.  Bugünün tüketicileri sadece imaj peşinde koşmamaktadır, satış esnasında  gösterilen saygının satış sonrasında da sürdürülmesini beklemektedir. Bu  beklentileri iyi bilen profesyonel satışcılar müşterilerinin sözlerine  büyük değer verirler.
 
 
 2. Başarıları Paylaşmak Pazarın önde gelen şirketlerinin satış  yöneticileri, başarıları sadece kendilerine mal etmez, arkadaşları ile  paylaşırlar.
 Çünkü başarı ortak bir çabanın ürünüdür. Bir satranç oyunu düşünün,  her taşın bir anlamı ve gücü vardır, tek bir taş ile oyunu kazanmak  mümkün müdür? Tabii ki hayır, her taş birkaç hamle sonra uygulanacak  strateji için koordineli hareket etmektedir.
 
 Satış da, tıpkı bir satranç oyunu gibi, aynı amaca hizmet eden  kişilerin birlikte bulunduğu ve sonunda zafer kazanılması (satışın  sonuçlanması) gereken bir süreçtir.
 
 Rakiplerinin daima bir adım önünde  olmak isteyen işletmelerde satışcı olarak çalışmak hem zevkli hem de  heyecanlı bir iştir.
 Ancak, stratejik yaklaşım ve birlikteliğin ne demek olduğunu iyi  kavrayamayan örgütlerde ise çalışmak son derece can sıkıcıdır. Çünkü  burada başarılar paylaşılmaz, herkes kendi yerini sağlamlaştırmanın  peşindedir. Departmanlar birbirine karşı savaş halindedir. Çalışanlar  arasında kurulan dostluklar yapay ve sahtedir.
 Yüksek motivasyona sahip, çok çalışkan bir personel bile kısa sürede  mutsuz, işten zevk almayan ve sürekli dedikodu yapan birisi haline  dönüşebilir. Tüm bunlar işletmede ciddi bir yönetim sorunu olduğunu  göstermektedir.
 Satış tepe yönetimi çatışmaların sona erdirilmesi ve örgütün yeni  baştan inşası için derhal önlemler almalıdır.
 
 Başarıların paylaşıldığı  bir model geliştirilmelidir. Bunun için de, çalışanlar arasında birlik  ruhu yaratılmalı, teşvik edilmeli ve desteklenmelidir.
 
 
 3. Olumlu Düşünmek Profesyonel satışcı pozitif düşünceye sahip  olmalı, enerjisini ekibine, müşterilerine ve üstlerine yansıtmalıdır.  Satış sürecinde olumlu düşünce kavramı, toplantı ve müşteri  ziyaretlerinde büyük yararlar sağlamaktadır. Örneğin, dağıtım  kanallarına yönelik yapılan bayi toplantıları satış teşkilatının  hedeflerinin anlatıldığı ve birlik ruhunun inşa edildiği yerlerdir.
 
 
 
 Bu toplantılarda, bayilerden neler istendiği ve şirketin buna  karşılık neler yaptığı, satışların gelecekte ulaşması muhtemel noktalar  anlatılır. Burada satış yöneticisi toplantıyı başından sonuna kadar  olumlu bir çerçevede yürütmelidir. Böylece bayilerin sorunlarına  eğilmeli, çözümler getirilmeli ve toplantının sonunda herkeste başarıya  odaklanma ve inanç oluşturulmalıdır. Ancak, satış teşkilatlarında  gereğinden fazla olumlu düşünme eğilimi, çoğu zaman beklentilerin  gerçekleşmemesine ve hayal kırıklığına da yol açmaktadır. Bu nedenle  satış yöneticisi işletmenin sahip olduğu kaynaklar ile maksimum çaba  gösterilmesi sonucunda ortaya çıkacak değerleri tahmin etmeli ve  teşkilatı bu çerçevede motive ederek yönetmelidir.
 
 
 4. Güven Vermek Profesyonel satışcı dürüst kişiliği ile müşterilerine  güven vermeli ve onları asla kandırmamalıdır. Her gün gazete ve  televizyonlarda tüketicilerin aldatıldığı birçok satış vakasına yer  verilmektedir. Bu bazen bir mağazadan alınan üründe, bazen de evlere  satış yapan firmaların faaliyetlerinde görülmektedir.
 Tüketicileri aldatan bazı (kapıdan satış yapan) firmaların  başvurduğu teknikler şunlardır:
 Okuma yazma bilmeyen kişilere imzalatılan yüksek tutarlı  senetlerle, kalitesiz ve ucuz ürün teslim etmek,’Ürün müşterinin  adresine teslim edilecektir taahhütüne’ rağmen teslimatı  gerçekleştirmemek, Ünlü markaların isimlerini birebir taklit etmek ve  satın alma düzeyinin düşük olduğu semtlerde satmak, Sağlığa zararlı  koşullarda üretilen ürünleri tüketicilere satmak. Yaşanan tüm bu olumsuz  olaylar, her kesimden tüketicinin bilinçlenmesine ve bütçesi ölçüsünde  markalı ürünlere yönelmesine neden olmaktadır. Bugün marka, ürün  kalitesinin sembolü durumundadır. Buna rağmen halen birçok marka taklit  edilmektedir.
 
 
 Örneğin, ünlü Fransız Lacoste firması tüm dünyada taklitleriyle  savaşmaktadır. Taklit üretim yapan firmalar hem haksız kazanç elde  etmekte hem de tüketicileri aldatmaktadır. Bugün dünyanın her yerinde  müşterilere güven veren firmalar olduğu gibi, onları kandırmaya çalışan  fırsatçılar da vardır.
 
 
 Bir işletme, kalıcı olmak için, kendine özgü satış teknikleri  geliştirmeli, taklitçilikten uzak durmalı ve müşterilerine güven  vermelidir. Satış sürecinde güven olgusu sadece ürünlerin kalitesinde ve  fiyatında değil, yaşanan tüm satış ilişkilerinde geçerli olmalıdır.  Buna, satış yöneticilerinin kişilikleri de dahildir. Satışcılar  tutamayacağı sözler vererek hem kendilerini hem de
 şirketlerini zor  durumda bırakmamalıdır.
 
 
 Geçmişte böyle bir satış yöneticisiyle bir toplantıda karşılaşmıştım.  İnanılmaz vaatlerde bulunarak herkesi çok şaşırtmıştı. Ancak,  toplantıdan sonra verdiği sözlerin hiçbirini tutamadığı için,  telefonlara cevap vermek yerine kaçmayı tercih etmişti. Böylece  insanların kendisine duyduğu güveni bir anda yok etmişti.  Sonuç olarak  satış, karşılıklı güven temeline dayanan, uzun süreli bir ilişkidir.
 
 
 5. Ürünü İyi Tanımak Yeni ekonomik yapıda ürün teknolojilerindeki  gelişme ve karmaşıklaşma eğilimi giderek artmaktadır. İşletmeyi ve  ürünlerini eskisinden çok daha belirsiz ortamlar beklemektedir. Yaşanan  bu süreç içinde satışcılar ürünlerinin teknik özelliklerini, üstün ve  zayıf yönlerini çok iyi bilmek zorundadır. Bir satışcının saha  ziyaretleri yapmaması nasıl sakıncalıysa, sadece sahaya odaklanarak,  işletme merkezinde verilen teknik eğitimleri almaması da sakıncalıdır.
 
 
 
      Buraya ilk defa geliyorsanız ismim Atakan Sönmez ve burası hayatimdegisti.com.Boğaziçi üniversitesi mezunuyum ve Türkiyede ilk Subliminal Telkin Uzmanıyım.tıklayınBir site olsa onu bulanların uykuda dinledikleri mp3 ler ile hayatları değişse… Bir site olsa onu bulanlar hipnoz olmadan sadece subliminal mp3 leri yükleyip ve uykuda dinleyerek hayatlarını değiştirseler. Bu fikir 1995 yılında yani 25 yıl önce çıkmıştı. 15 yıl önce ise bu mp3 lerin kişiye engel olan çekirdek inançlara göre hazırlanması yani cekirdekinanc.com fikri oluştu  Hipnoz gibi bir şey mi subliminal mp3 nedir? Tam olarak değil. Öncelikle size engel olan 0-11 yaş arası oluşan bilinçaltı kayıtlarınız yani çekirdek inançlarınız bulunur. Sonra bu çekirdek inançlarınızın pozitif halleri olumlamalar isminize özel olarak mp3 lerin ve müziğin içine gizlenir. Siz de uykuda ya da uyanıkken bu mp3 leri dinleyerek sonuç alırsınız. Çocukluğunuzda size söylenenlerin tam tersini dinlediğiniz kayıtlarla binlerce kez bilinçaltınıza yerleştirmiş oluruz.  Çekirdek inançların hayatımda engellere neden olduğunu nasıl anlarım?Hayatınızda hep aynı şeyler tekrar ediyorsa. İlişkilerde hep aynı şeyleri yaşıyorsanız... Aşırı fedakar bir yapınız varsa ve bu sanki göreviniz haline geldiyse. Birilerini kurtarmaya çalışıyorsanız. Paranızın bereketi yoksa sürekli gereksiz harcamalar çıkıyorsa birikim yapamıyorsanız. Hayır demekte zorlanıyorsanız. Odaklanmakta bir şeyleri devam ettirmekte sorun yaşıyorsanız. İlişkilerde mıknatıs gibi sorunlu kişileri çekiyorsanız. İş hayatında iniş çıkışlar sürekli oluyorsa. Ertelemeleriniz fazla ise. Aşırı kontrolcü ve garantici bir yapınız varsa kaygı düzeyiniz yüksekse hep en kötü ihtimali düşünüyorsanız ve şanssızlıkları sorunlu olayları ve sorunlu kişileri hayatınıza çekiyorsanız çocuk yaşta oluşan çekirdek inançlar hayatınızı yönetiyor olabilir.
 25. yıla özel şimdi arayanlara 5 dakikalık çekirdek inanç ön tespit ve bir günlük deneme telkin mp3 ücretsizdir. Ön tespitte size engel olan birkaç çekirdek inanç örneği verilir. Atakan Sönmez tarafından yapılır ve bilgi amaçlıdır. +90 5424475050 Türkiye dışındakiler whatsapp tan arayabilir cekirdekinanc.com inceleyiniz.
 |