Hayatimdegisti.com kişisel gelişim ritmotrans telkinli Cd'leri

Hayatimdegisti.com kişisel gelişim ritmotrans telkinli Cd'leri (http://www.hayatimdegisti.com/forum/index.php)
-   İş Yerleri (http://www.hayatimdegisti.com/forum/yerleri/)
-   -   Halkla İlişkiler Danışmanlığı Alanında Kariyer Üzerine (http://www.hayatimdegisti.com/forum/yerleri/230665-halkla-iliskiler-danismanligi-alaninda-kariyer-uzerine.html)

bluemoon24 21-03-2009 05:04 PM

Halkla İlişkiler Danışmanlığı Alanında Kariyer Üzerine
 
Halkla İlişkiler Danışmanlığı Alanında Kariyer Üzerine



1 Eylül 2003





Alesta Halkla İlişkiler Pazarlama ve İletişim Danışmanı Bora Alçı ile Halkla İlişkiler Danışmanlığı ve kariyer hakkında konuştuk. Bora Bey Alesta hakkında bilgi verir misiniz ?



Alesta genç bir şirket. Kuruluşu ancak 3 yıl geriye gidiyor. Alesta'nın kurucuları ve bugünkü ortakları profesyonel yaşamdan, yani masanın diğer yanından sektördeki hizmet boşluğunu doldurmak üzere yola çıktılar. Bu boşluk, hizmet verilen müşterinin günlük işini yeteri kadar anlayamadan, yani "business oriented" bakamamaktan kaynaklanan ve birikimsiz insan kaynaklarının yetenekleri ile sınırlanmış palyetif çözümler/hizmetler üretmek olarak tanımlanabilir. Alesta'nın en güçlü olduğu nokta işte tam burada ortaya çıkıyor: Alesta, yalnızca iletişim alanında değil, işin özü olan pazarlama, satış, finans, insan kaynakları gibi diğer alanlardaki toplam birikimlerini, müşterinin stratejiik hedeflerine yönelik olarak üretilecek iletişim çalışmalarına yansıtır. "İş"i bilerek hareket eder. Yaratıcılığı ve uygulamayı birer stratejik enstruman olarak ele alır. Bugün Alesta bu sayede kendi sektörlerinin önemli temsilcisi olan şirketlere hizmet veriyor. Müşterilerinin arasında, Volkswagen binek ve ticari araçlar, Filiz Makarna, Barilla, Fa, Taft, Schauma, Vital, Uni Kalem, İzmir Fuarı ve Bileşim Araştırma şirketi bulunmaktadır. Alesta, iki temel yapı içinde bu müşterilere hizmet vermektedir: (1) İletişim ve pazarlama danışmanlığı (stratejilerin oluşturulduğu ve şekillendirildiği bölüm) ve (2) Halkla İlşkiler (her

türlü PR plan ve uygulamalarının yürütüldüğü bölüm)





Halkla İlişkiler Danışmanı kimdir. Danışmanlık şirketlerinin faaliyet alanları nelerdir ?



Sektörde bunun için, daha çok "stratejik iletişim danışmanı" ünvanı

kullanılıyor. Bu aslında gerçekten görevi çok iyi ifade eden 3 kelimeden oluşuyor. Bunlardan ilki olan "stratejik" kelimesi, danışmanın müşterinin "iş"ine içeriden bir gözle bakması ve iş hedeflerinin iletişim planlarına aktarımını yapabilmesi gerekir. Danışmanın toplamdaki görevi, itibar yönetimidir. Yani şirketin yürütmekte olduğu faaliyetlerinin, sosyal paydaşları nezdinde etkin iletişimini yönetmektir. İkinci kelime olan "iletişim" uygulamanın zemin bulduğu alandır. Danışman'ın iletişim alanındaki tüm uygulama alanlarında donanımlı olması beklenir. Belirli bir iletişim hedefini

gerçekleştirebilmek için hangi iletişim araçlarına (PR, reklam, web, vs) gerek duyulabileceğini belirlemesi ve bunlara yönelik yaratıcı çözümler üretmesi gerekir. Son kelime olan "danışman" ise, belli bir birikimi ve tecrübeyi simgeler. Danışmanın, alanında yetkin olabilmesi ve yekinliğini net bir şekilde ortaya koyabilmesi önemlidir.





Halkla İlişkiler Danışmanlık şirketlerindeki temel işler ve bu

işler için gereken minumum eğitim, tecrübe, bilgi ve beceri düzeyi nedir ?




Halkla ilişkiler ve iletişim danışmanlığı alanında temelde üç değişik

pozisyon bulunur. Bunlar (1) Müşteri ilişkileri, (2) Danışmanlık ve

stratejik planlama/yaratım, (3) Uygulama

Bu üç bölüm için de değişmez temel beceriler şunlardır: güçlü

kişilerarası iletişim yeteneği, çözüm odaklılık, yaratıcılık, zaman

yönetimi, sunum becerileri, ikna becerileri. Bunun dışında her bölüm

için özel yetenekler gerekir. Temel pozisyonlar olarak sıralayacak olur

isek Alesta'daki yapılanma şu şekildedir: Müşteri İlişkileri Yönetimi,

Basınla İlişkiler Yönetimi, Organizasyon ve Uygulama Yönetimi, İletişim ve Pazarlama Danışmanlığı.





Yeni iletişim ortamları halkla ilişkiler danışmanlarının

faaliyetlerini ne ölçüde değiştirmiştir ?




İletişim alanındaki değişimler üç başlıkta inceleyecek olursak bu soruya şu şekilde yanıt vermek yerinde olur. 1. Müşterinin/tükecinin medya izleme alışkanlıklarındaki değişimler,

2. İletişim ortamındaki kirlenme, 3. İletişim araçlarındaki çeşitlenme.

Tüm bu faktörlerin ortak olarak işaret ettiği temel bir konu vardır.



Yapılacak olan iletişim çalışmasının tüketicinin dikkatini çekecek

yaratıcılıkta bir içerikte ve ortamda sunulması. Bu durum, kendini

tekrar etmeyen ve ilginç ancak stratejik hedeflerle örtüşen projeler

üretme zorunluluğunu getiriyor. Bunun ötesinde, fikirlerin yeni

olmasının ötesinde uygulama içindeki çeşitlilik de öne çıkıyor. Bir

iletişim konseptinin çeşitli iletişim araçlarında farklılaşan ancak

bütünsel olarak birbiri ile uyumlu ve tutarlı mesajlar verecek şekilde

uygulanması gerekiyor.





Ülkemizde firmaların halkla ilişkiler alanında danışman kuruluşlardan beklentileri nelerdir. Bu beklentileri danışman kurumlar ne ölçüde karşılayabilmektedir ?



Firmaların temel beklentileri öncelikle stratejik bir bakış açısı.

Firmalar yalnızca iletişim ya da halkla ilişkiler yapmak için değil,

stratejik hedefleriyle örtüşen ve iş sonuçlarına doğrudan etki eden

iletişim yapmak istiyorlar. Bunun ötesinde yaratıcılık, uygulama

kalitesi gibi unsurlar da çok önemli ancak hala elle tutulamayan

unsurların ajans-müşteri ilişkisinde önemini koruduğunu da belirtmek

gerekir. Bunların en önde geleni, ajans-müşteri arasında kurulan kimya

yada elektrik diyebiliriz. Bu beklentilerin sektör tarafından ne şekilde karşılandığını söyleyebilmek geröekten güç ancak şunu açıkça

söyleyebiliriz ki, Türkiye'deki Halkla İlişkiler sektörü ABD ve Avrupa

ile karşılaştırıldığında hala emekleme sürecindedir diyebiliriz.

Geçtiğimiz 10 yıl içinde bu alanda önemli gelişmeler kaydedildiyse de

hala gidilecek uzun bir yolun olduğunu ilave etmek gerekir. Türkiye,

Stratejik iletişim danışmanlığı alanında hala kendi know-how'ını

üretemiyor ve yurtdışındaki know-how'a / modellere bağımlı yaşıyor. Biz

Alesta olarak, birçok değişik disiplindeki tecrübe ve birikimlerimizi

yarattığımız özgün iletişim ve pazarlama modellerimize aktardık. Şu

anda, kendi alanında ilk olan ve tamamen özgün metodolojiler ve

modellerle çalışıyoruz. Bunların arasında bir iletişim audit'i olan

MIRRORS, stratejik iletişim planlamasına NLP unsurlarının ilave edildiği CORPORATE-CV, şirket içi iletişim ve kültür geliştirmeye yönelik ADVOCATOR'ı sayabiliriz. Pazarlama alanında ise 360 derece pazarlama danışmanlığı yaklaşımıyla, pazarlama planlaması alanında BIZ-RULER, marka yaratma alanında BRAND-CV, Pazarlama rekabet stratejileri geliştirirken BİZ-WAR, Pazarlama planının etkinliğini ölçümleme ve performans yönetimi alanında BİZ-ASSESS modellerimizle müşterilerimize hizmet veriyoruz.





Firmaların Internet ortamında kendilerini doğru tanıttıklarını, müşterileri ve iş ortakları ile iyi iletişim kurabildiklerini düşünüyor musunuz ?



Bu konuda Türkiye genel bir engele sahip. Bu da Internet kullanım

oranının gelişmiş ülkelerle kıyaslandığında oldukça düşük olması. Bu

durum, birçok firmanın Internet'i ciddi bir iletişim aracı olarak

algılamasını engelliyor.



Alesta, Internet'in bugün itibariyle bir ana iletişim aracı olmaktan çok bir destekleyici mecra olarak kullanılmasını öneriyor. Bu durum tabiki, sektörlere ve müşteri/tüketici hedef kitle tanımlamalarına göre

farklılık gösterebiliyor. Ancak Internet şirketlerine önerimiz yeni

ekonomi kurallarının eski ekonomiden tamamen bağımsız olmadığından yola

çıkarak eski ve yeniyi harmanlayan çözümler üretmeleri. Bir diğer konu

ise Internet'in sunduğu ve diğer mecraların sunamadığı avantajlar üzerine yeni ve yaratıcı fikirler, uygulamalar getirmeleri sanırız ki,

Internet'in tercihinde etkin olurdu.





Sorularımızı yanıtladığınız için teşekkür ederiz.





Bu Kategorideki Son 5 Yazı





İpek Aşkın ile Pazarlama Alanında Kariyer Üzerine



Manolya Küçükkınacı ile Bilişim ve İnsan Kaynakları Üzerine



Buket Besen ile Pazarlama Alanında Kariyer Üzerine



Ebru Çalım ile Halkla İlişkiler Alanında Kariyer Üzerine



Gül Yücel ile Pazarlama Alanında Kariyer Üzerine





İnsan Kaynakları Kategorisindeki Tüm Yazılar »»


WEZ Format +3. Şuan Saat: 07:19 PM.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.