![]() |
gothic 101 * oynattiklari oyunlarda gothic bir atmosfer yaratmak icin veya girdikleri ortamlarda gothic bir imaja burunmek icin ugasip sebek olanlarin acilen almasi gereken ders. ozellikle rpg ortaminda gothic ana temalari* geregi cok gerekli bir konsepttir. karanliktir, korkutucudur, huzunludur ve romantiktir. cogunlukla iyi seyler olmaz. eger bu atmosferi yaratmak gibi bir cabaniz varsa oncelikle rpg kitaplarinda * ki recommended literature kismini okumaniz gerekir. ornegin vampire the masquerade icin nosferatu* dan baslayip, dracula 2000 e kadar giden bir film yelpazesinn yani sira, anne ricein cesitli romanlari, bram stokerin basyapiti draculave edgar allan poenun siirleri gibi pek cok sey onerilmektedir. bu tarz atmosfer oyunlari icin mekan cok onemlidir, ortam eger eviniz ise, pek cok atraksiyon yapabilirsiniz. ama ya metucon gibi 100 kisinin tabletop oynadigi, live action karakterlerinin ortada dolastigi bir yerde iseniz uzerinize superman tshirt u giyip metucon a vampire the masquerade oynatmaya gelirseniz oyunculariniz sizi ciddiye almaz. hele ki senaryonuz bosluklarla dolu, bir gecede hazirladiginiz ve de gereginden fazla uzun suren bir hikayeye dayaniyorsa, vay halinize. oyuncuyu masada bile tutamazsiniz. onlar sizin sozde gothic oyununuzdan cok bkftnin cici kizlarinin yaptigi corekleri tercih ederler. peki ya siz sade olsa bile simsiyah giyip gelirseniz, guzelce tras olup yaninizda geceye uygun bir tutsu getirirseniz bunun etkisi nasil olur ? ya birkac aksesuar ile bunu desteklerseniz ve usenmeden ww kitaplarindaki pek cok basarili cizimden fotokopiler cektirir bir de oyuncak bile olsa vampir disi bulursaniz. ufak tefek seylerle boyle bir kalabalikta bile istediginiz gothic ambiansi yasatabilirsiniz tabi bu arada metucon icin uygun olan oyun zamani 3 - 6 saat arasidir. ww oyunlarinin avantaji * diger frp lere gore daha realtime olmasi ve daha kisa donemlerde gecen maceralari icermesidir. tabii uzun bir campaign tadi yakalamak isteyebilirsiniz, ama bu zamanla o aradiginiz mistik gothic atmosferin icine edecektir. evinizde oyun oynatmaya gelince is degisir. karanlik her zaman herkezi geren bir ortam olmustur. ozellikle dark ages gibi, mesale isiginda aydinlatilmakta olan ortamlarda oyun oynuyorsaniz bunu yakalamak icin tek bir mum isigi size binbir makyaj ve kostum*den daha iyi bir etki yapacaktir. tek mum isiginda oyuncular birbirlerinin yuzlerini ancak gorurler ve ancak dibine attiklari zarlari ve karakter kagitlarini gorurler. bu onlari dis dunyadan koparmaya yetecektir. bir de birkac aksesuar getirirseniz * oyunun atmosferini saglamissiniz demektir. fonda calacaginiz gregorian chants ise atmosferi tam olarak tamamlayacaktir. yeterince sessiz bir eviniz varsa aslinda buna da gerek yoktur. oyuncularin sizin sesinize konsanstre olmasini saglarsaniz, sessizlikler cok daha etkili olacaktir ve sesinizi yukselttiginizde ortam cok daha gerici olacaktir. bundan sonrasi tumuyle sizin anlati yeteneginize kalmistir Kaynak: EkşiSözlük |
WEZ Format +3. Şuan Saat: 04:22 PM. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.