![]() |
be hey dürzü neyzen tevfik'in bir şiiri ne ararsın tanri ile aramda!... sen kimsin ki orucumu sorarsın? hakikaten gözün yoksa haramda başı açığa niye türban sorarsın? rakı, şarap içiyorsam sana ne. yoksa sana bir zararım, içerim. ikimiz de gelsek kıldan köprüye, ben dürüstsem sarhoşken de geçerim esir iken mümkün müdür ibadet? yatıp kalkıp atatürk'e dua et. senin gibi dürzülerin yüzünden, dininden de soğuyacak bu millet işgaldeki hali sakın unutma. atatürk'e dil uzatma sebepsiz. sen anandan yine çıkardın amma baban kimdi bilemezdin şerefsiz. atatürke dil uzatanların dinlemesi gereken şaheser. özellikle son kıtayı duyan bu şahısların herhangi bir cevap vermesi mümkün olmamaktadır. * tarz olarak neyzen'i andırmasına rağmen, aslen emniyet genel müdürlüğü'nde asayiş şube müdürü olan mutlu çelik'e ait olup ankara'daki bir çiçekçi dükkanının camına asılarak günışığına çıkan şiir. ayrıca dükkanın sahibinin atatürk'e hakaret suçundan sanık olmasına neden olmuştur . zaten hiciv sanatının duayeni neyzen'in şiirlerinde olduğu gibi üstü kapalı değil alenen giydirmektedir. . * bu şiir sözlükte sanırsam 60-70 ayrı başlığa paste edilmiş. bu vesileyle istek olması halinde bakınız butonları yanına neyzen tevfik butonu yerleştirerek yazarların işini basitleştirmek olasıdır. aynı uygulamayı gençliğe hitabe butonu ile genişletmeyi de düşünüyorum. nutuk butonu da düşündüm ancak hesapladık, nutuk 2 küsür mb tutuyormuş. nedendir nasıl olmuştur bilinmez ama ezbere bildiğim yegane şiirdir kendisi aynı zamanda. dinci tayfanın gözüne sokulası şiirdir. abuk bir tartışmanın son bölümü. bunu şiiri söyleyen kazanır, diğeri kaybeder. neyzen tevfik ve ona itafen yazılıp yazılmadığı konusu muallakta olan şiirin adı. türban konusunun alevlendiği zamanlar düşünüldüğünde onun değil ona itafen yazıldığı olasılığı kuvvetlenir... gerçekten ağır bir dili olması,hakaret ihtiva etmesi açısından eleştirilebilir olmasına rağmen malumunuz bir kaç topluluğa tam isabettir.* ezberci kemalistlerin cam simidi. hayır elli bin tartışmada şahane bir kozmuşcasına dillendirilmiş bir şiiri her defasında usanmadan al bak şahane laf soktum şimdi edası ile tartışmaya meze yapmak nasıl bir aymazlıktır şaşırıyorum. son dörtlüğü pek bir meşhurdur. ne zaman atatürk ile ilgili bir eleştri gelse sivrinin teki bu dörtlüğü kopyalayıp yapıştırarak marifet gösterir. bunların daha bi akıllıca, eli ayağı düzgünce olanı da ezberden yazar. bunları alkışlarla yerlerine alalım artık. neyzen'i mezarından kaldırıp üfletecek bu adamlar. az biraz yaratıcı olun. başkalarının sözlerini çalıp çırpacağınıza kendi sözünüzü söyleyin. atatürk de eleştirilir, dil de uzatılır. bunu yapan genelde sebebini de söyler. laf olsun diye değil. neyzen de diyor: dil uzatma sebepsiz. önce bi sebebi dinle, be densiz. atatürk'e dil uzatan dinci kesime söylenebilecek laflar hazırlamış ve onları kınayan şiirdir. eleştirmek ve tartışmak bir yana, sadece düşmanlık nedeniyle derinliği olmayan ve cehalet ürünü hakaretler karşısında gayet yerindedir bu şiirden alıntı yapmak. içinde bulunduğumuz talihsiz günlerde daha coşkulu ve daha yüksek sesle okumamız gereken edebiyat şaheseri. bu günler için yazıldığı nasıl da belli. baksanıza, atam'ın ne kadar düşmanı olan şerefsiz örümcek beyinli varsa zil takıp oynuyor. acilen bir şeyler yapmalıyız. youtube kapalı olmasa bu şiirin yer aldığı bir video yapabilirdik. ama facebook var değil mi? orada grup kurabiliriz bakın. bir şeyler yapmalıyız bu şerefsizleri durdurmak için arkadaşlar. Kaynak: İtüSözlük |
WEZ Format +3. Şuan Saat: 11:34 AM. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.