![]() |
coca cola reklamları son versiyonu: türk insanını çok iyi kullanan, duygusallığa oynayan, reklam olarak başarılı olan ama bana kesinlikle itici gelen çalışma. genel olarak: yayınlandığı ülkenin kültürünü çok iyi kullanan, bununla birlikte amerikan yaşam tarzını da bu kültüre ekleyen, ürünü tanıtmaktan çok bu ürünleri kullananların yaşamını etkilemeye çalışan reklamlar silsilesi. bi reklamında adam yoldan giderken bu kokakolanın tabelasının ışığı yanıp sönüyo işte belli florasan bitmiş bitecek, adam da bi b.q varmış gibi tutuyo bi taburemi ne b.qsa onun üzerine çıkıyo türk usulü bi tane vuruyo tabela sürekli yanmaya başlıo.. e be lavuk herif sanane kokakola'nın tabelasının florasanından, o ünlü türk vuruşunu yaptında noldu? sana mı yaradı? z.ktuğum kokakola para üstüne para yaptı, colaturka, sittiğim ülker'i bi marka yaptı içerik kokakola dan çalındı türk markasıymış gibi insanlara yutturuldu.. bu kadar sıçıp sıvadıktan sora bişeyi kabul etmek zorundayız ki adamlar güzel reklam yapıolar, şu türkiye'de malesef onlar kadar güzel reklam yapan maksimum 1 kaç marka daha vardır... fakat bu türklerin reklam anlayışının sıfır olduğundan değil piyasanın yanlış kişilerin elinde olmasındandır.. ahhh ahh şu türklerin önünü bi açcaklar ki bakın o zaman noluo... son zamanlarda yayınlanan 2 reklamı ile gerçekten de başarılı bir ürün tanıtım anlayışı içinde, güzel görüntüler ile bezenmiş olduklarına inandığım reklamlardır..nitekim belli bir kalite üstünde, akılda kalıcı, espritüel bir temaya sahipler.. tamamen new-age pazarlama sistemlerinin uygulandığı,amacın yerelleşme olduğu bir tanıtımdır.dini bayramlarda iftar sofralarını süsleyen,milli etkinliklerde coşkuya uygun renklerle bezeli bir anlatımla karşımıza gelir bunlar.aynı sistemi dünyanın yerel bankası sloganıyla hsbc veya menüsüne köfte-dürüm-türk tatlıları sokmayı başarmış,karadeniz amblemlerinde horon tepen insan figürlerinin yanına logosunu iliştiren mcdonalds'ta da görmekteyiz.dünyanın küresel bir köy olma yolunda ilerlediğinin ve sermayenin tekelleşerek her yere sıvışabileceği ortamların hazırlandığının göstergesidir bu reklamların tutulması. ünlü kullanılmayan reklamlardır.pepsinin aksine hiçbir ünlüyle reklam yapmazlar*. kaldı ki son gülücük temalı reklamları oldukça başarılıdır. islam karşıtı olmalarına rağmen ramazanda islamı iyi kullanmışlardır. kadın ünlülerin başarılı olarak icra edememelerine karşın bir geyik efekt ile başarılı bir kampanya yürütülmesini sağlayan prodüksiyonlar silsilesidir. Kaynak: İtüSözlük |
WEZ Format +3. Şuan Saat: 09:15 PM. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.