![]() |
VAHDET-İ VÜCUD sizce ne demek, VAHDET-İ VÜCUD size neyi çağrıştırıyor? * ibn arabi'nin sistemleştirdiği öğreti. sadece Allahın varlığının zorunluluğu ilkesi üzerine kuruludur. çokça eleştirilmiştir. hem diğer mutasavvıflar tarafından, hem islam hukukçuları ve alimleri tarafından tüm varlıkların tanrılaştırıldığı gerekçesiyle... öyle ki küfürle suçlayanlar dahi olmuştur. (ibn teymiye) ayrıca vahdet- i vücud varlık hakkındaki temel düşünceye dayanarak dinlerin birliği anlayışını da içerir. yani ki tüm dinler temelde birdir, semavi ve beşeri dinler arasında bir ayrılık yoktur. zira bütün mahlukat Allahın birer tecellisidir bu sebeple ibadet edilen her varlıkta Allahın bir tecellisine kulluk edilmektedir. ibni arabinin felsefesi olarak biliyorum.kişinin tasavvufta bir takm merhaleleri aştıktan sonra kendini tanrı gibi görmesi.yani allahta kaybolması.zaten sitenize daha fazla bilgi sahibi olmak için girdim. bir şeyi herşeyde, her şeyi bir şeyde gormektir vahdet-i vücud hakik (kırklareli 36) Hakikat ehli dedigimiz zatlardan Vahdet incileri. Kesret ile Vahdet dedigim Hep Sen imissin! Sanirken beni ben Meger hep Sen imissin! Senin kendin seyrettigin yer Hep ben imissin! * * * * * * Beni bende demen Ben bende degilim Bir Ben vardir Bende benden iceri. * * * * * * Ben tende canim Hem canda canan Surette kulum Iceride Sultan. * * * * * * Ehli vahdetten alanlar ilim tehvid dersini Gizli irfan buldular Fetvaya hacet kalmadi. Var olan her şeyin Tanrı`nın parçası olduğunu.Yaratmak yoktan var etmek demek değildir bu bilgi.... okuyarak öğrenilemez..... birinden dinleyerek de öğrenilemez.... tamamen sezgiye dayalı,özel bir bilgidir..... yaşanması gerekir..... yaşayarak öğrenen kişi de.... karşı tarafa anlatamaz..... tek vücud, veya vücud birliği.... Allah' tan başka hiç bir varlığın olduğunu kabul etmeyen bir görüş.... bu bakımdan panteizm' e çok yakındır...amaç, hiç bir aracı koymadan direkt Allah'la bütünleşmek... yaradan kendisiyle bütün zamanı ve bütn mekanı işgale etmiştir dolayısıyla kendi dışında bir mekan veya varlık yoktur o vardır ondan gayrısı ise yokluktur yarattığı varlıkları kademe kademe kendi özünden yaratmış ve yarattıklarını sonsuz boyuta ve sonsuz alt bilinç düzeylerinde savurmuştur. bu konu üzerine çok şeyler söylenebilir ama asıl olan matematiktir bu konunun daha iyi anlaşılması vahdet-i vücud felsefesinin rakamlara dökülmesi ile daha iyi anlaşılacaktır ağustos 2006 tarihinde BİZBİZE yayıncılıkta çıkan VAHDETİN FORMÜLÜ isimli kitapta bu formülü bulacaksınız ilgilenenler için BİZBİZE yayıncılık tlf 0 312 483 48 48 HAKİKAT İsbat ettinse, varın var olduğun, Çözüldü esrar, bitti yorgunluğun. İsbat-ı vücut, yoku yok etmektir. İşte bu hikmeti: LÂ vü İlla nın. LÂ ile söyle yokun yok olduğun, Hem İLLA ile VAR'ın var olduğun. Gerçek budur. Alem-i Eşya ise, Zahiridir, bir tek mutlak varlığın. Coşar deniz, ilân eder birliğin, Tekliğine köpük şahit denizin, Teklikte çokluk var, çoklukta teklik. Zuhurudur çokluk, tek bir vücudun Denizden var olan yüz bin köpüğün Açıktır, evveli.Deniz olduğun. Köpükler yok olur gene denizde, Bu da isbatıdır, âhir olduğun. Bir bütündür, olmaz kenarı varın Zira yok yok ki ola haddi varın, İşte Ulûhiyet budur, SONSUZLUK... Eşya, hep kendi zuhurudur Hakkın. Hiçbir şey yoktan olmamıştır kesin, Halk olan nurundandır Zat-ı Hakkın. Sınırsızı tam görmek mümkün olmaz. Açık gizli O, O'dur zahir batın. 'Hüvel evvelü vel âhir' buyruğun, Bildirdi zahir batın kendolduğun. İlk HU'dur, son HU, dış HU'dur içde HU Şerhi bu var yokun, LÂ vü İLLÂ'nın (Kazım Yardımcı) KAZIM YARDIMCI/ADIYAMAN 18.1.2006 www.varliktanveriler.com info@varliktanveriler.com Kaynak:Antropoloji |
WEZ Format +3. Şuan Saat: 06:59 AM. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.