Hayatimdegisti.com kişisel gelişim ritmotrans telkinli Cd'leri

Hayatimdegisti.com kişisel gelişim ritmotrans telkinli Cd'leri (http://www.hayatimdegisti.com/forum/index.php)
-   Serbest Kürsü (http://www.hayatimdegisti.com/forum/serbest-kursu/)
-   -   OKU(MA) KİTABI (http://www.hayatimdegisti.com/forum/serbest-kursu/618254-okuma-kitabi.html)

tolgaasya 07-04-2011 09:39 AM

OKU(MA) KİTABI
 
OKU(MA) KİTABI
Tolga ÇELEBİ

İlkokul kitaplarının üzerinde “Okuma Kitabı” yazar. Türkçe ne ilginç bir dil. Öğrenme faaliyeti asla son bulmayacak bir faaliyettir. Gerek iş hayatında gerekse özel yaşantımızda dün ile bu günümüz arasında mutlaka bir fark olmalıdır. Japonların Kaizen felsefesi bu konuyu çok güzel açıklıyor. Bu felsefe de, kişilerin her gün kendisine küçük artılar katması sonucunda, büyük bir bilgi birikimine sahip olacakları söyleniyor. Bizim kültürümüzde ise “iki günü aynı geçen zarardadır” hadisi aynı konuya değiniyor.

Öğrenme başlangıç noktasıdır ve bir bitiş noktası yoktur. “Beşikten mezara ilim” sözü bunu doğruluyor zaten.

Kişinin kendini bilmesi, yaşadığı anın farkında olması, mükemmelleşmesi için gereklidir. Kendini bilmek ise ilimle, öğrenmeye ve bilgiyle gerçekleşir.

Yunus’un dediği gibi;

İlim ilim bilmektir
İlim kendini bilmektir
Sen kendini bilmezsen
Bu nice öğrenmektir.

Kitap okuma oranlarıyla ilgili bir araştırma geçti elime. Sizinle paylaşmak istiyorum.

Dergi okuma oranı % 4
Kitap okuma oranı % 4,5
Gazete okuma oranı % 22
Radyo dinleme oranı %25
Televizyon izleme oranı %94

Bir Japon bir yılda ortalama 25 kitap okuyor. Bir İsviçreli yılda ortalama 10 kitap okuyor. Bir Fransız yılda ortalama 7 kitap okuyor. Türkiye’de 6 Türk’e yılda bir kitap düşüyor. Halen Yurdumuzda 95 kişiye bir kahvehane, 65.000 kişiye bir kütüphane düşüyor.

En çok kitap okuyan toplumların, başarılı olması tesadüf değildir. Hep söyleriz bizim dinimizin ilk emri: “OKU” Bu emre uymayanlar, yani okumayanlar; Allah’a isyan ediyor dersek hata mı etmiş oluruz! En fazla okuması gereken toplum bizim olmamız gerekiyor. Ama istatistiki veriler en sonra olduğumuzu gösteriyor. Bunu kim düzeltecek? Tabiki biz...

Osmanlı İmparatorluğu üç kıtaya yayıldığında, bunu ilim ve eğitimle başardı. Fatih İstanbul’u feth ettiğinde, Fatih Camiinin yaptırmakla yetinmeyip, etrafına medreseler inşa ettirdi. Kanuni; Süleymaniye Medreseleri ile dünyaya ışık saçtı. Daha öncesinde Selçuklu döneminde Nizamül Mülk medreseleri tüm dünyaya ilimi, irfanı taşıdı.

Bu gün daha avantajlıyız. Çünkü bu gün teknoloji aklımızın alamayacağı kadar genişledi.

A.B.D ders kitaplarında 71.618; ALMANYA Ders kitaplarında 70.400; JAPONYA ders kitaplarında 44.224; İTALYA ders kitaplarında 31.762; FRANSA ders kitaplarında 30.193; SUUDİ ARABİSTAN ders kitaplarında 13.576; TÜRKİYE deki ders kitaplarında ise bu sayı 7.260 olarak tespit edilmiştir. Yine aynı araştırmada ülkemizdeki ders kitaplarının resim, fotoğraf, karikatür, afiş, şema ve tablo açısından da düğer ülkelere oranla çok fakir olduğunu göstertmektedir.

Günlük gelişmeleri izleyebileceğimiz "gazeteler"'in durumunun da kitaplarla aynı olduğu söylenebilir.

Dünyaya hakim olan güç, kalemi, kağıdı ve mürekkebi en iyi şekilde kullanalar olacaktır. Bu siteyi kurarken başlangıç sayfasına : “okunacak o kadar çok kitap ve öğrenecek o kadar çok şey var ki” yazdım. Umarım kişisel olarak gelişir ve toplumumuzu da geliştiririz.


WEZ Format +3. Şuan Saat: 02:53 PM.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.