![]() |
SELÜLİT REKLAMI YANILTINCA…. Kadınların korkulu rüyası selülite, yargı da el attı. Peki buna ne sebep oldu? Bir kozmetik firması, kadınların korkulu rüyası selülite 14 günde selülit sorununuzu çözün başlıklı reklamlar verdi. Sanayi Bakanlığı'na bağlı Reklam Kurulu da bu reklam üzerine harekete geçti. Reklam Kurulu, bu reklamın, Tüketicinin Korunması Kanunu'nun, reklamların tüketiciyi aldatıcı olmamasını düzenleyen maddesine aykırı olduğu gerekçesiyle, para ve durdurma cezası verdi. Bunun üzerine kozmetik firması da Ankara 1'inci İdare Mahkemesi'ne dava açarak, bu durdurma ve para cezasının iptalini istedi. Ayrıca, Sanayi Bakanlığı, davaya ilişkin olarak yaptığı savunmasında, selülit reklamının tüketiciyi yanılttığını belirtti. Konuya ilişkin olarak Hacettepe Üniversitesi'nden görüş sorulurken Hacettepe Üniversitesi Tıp Fakültesi üyeleri tarafından hazırlanan raporda, reklamdaki, 14 günde selülit sorununa çözüm ve 2.5 santimetreye varan incelme ve portakal kabuğu görünümünde yüzde 88.9'a varan azalma ibarelerinin tüketiciyi yanıltır nitelikte olduğuna karar verdi. Dava sonucunda, Sanayi Bakanlığı haklı bulunurken, 14 günde selülit sorununuzu çözün' başlıklı reklamda kullanılan ibarelerin, abartılı, tüketiciyi yanıltıcı veya istismar edici ve dürüst rekabet ilkelerine aykırı nitelik taşıdığı yönünde karar vererek davayı reddetti. Böylece, kadınların korkulu rüyası olan selülit sorununun 14 günde çözülemeyeceği, mahkeme kararıyla da ortaya konmuş oldu. Kaynak: Akşam |
WEZ Format +3. Şuan Saat: 04:52 AM. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.