![]() |
Uyarı kâr etmedi satış Arttı Temmuz itibarıyla düşüş oranı yüzde 2.6'ya geriledi. Tiryakilerin sigara paketlerindeki uyarılara alıştığı ortaya çıktı. 2006 başında sigara paketlerine büyük puntolarla yazılan uyarıların etkisini kaybetmeye başladığı ortaya çıktı. Cinsel gücü azaltmasından yavaş ölüme neden olmasına kadar 14 uyarının paketlere yazıldığı sigaraların satışı, yılın ilk 4 ayında yüzde 7 düşüş göstermişti. Ancak sonraki aylarda hızlanan satışlar, Temmuz itibarıyla düşüşü yüzde 2.6'ya kadar çekti. Satışlardaki hızlanma sigara tiryakilerinin uyarılara alışmaya başladığını gösterdi. Baronların Gözdesi Sektör uzmanları, aynı yöntemi uygulayan diğer ülkelerde de satışların gerilemesinden sonra tekrar yukarı doğru hareketlendiğine dikkat çekti. Nisan ayındaki düşüş sonrasında "Henüz yorum yapmak için erken" diyen Tütün, Tütün Mamülleri ve Alkollü İçkiler Piyasası Düzenleme Kurumu (TAPDK) kaynakları, "Maalesef sigaraya yöneliş yeniden hızlandı" diye konuştu. Bu sonuç ile Türkiye, sigara baronları için en büyük potansiyele sahip pazarlar arasında kalmaya devam etti. Kaynak:www.haberturk.com Kaynak: SağlıkHaber |
WEZ Format +3. Şuan Saat: 10:49 AM. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.