![]() |
Dinimizin müzik dinleme ve eğlenme konusundaki ölçüsü nedir? Dinimizin müzik dinleme ve eğlenme konusundaki ölçüsü nedir? Yazar: Sorularla İslamiyet 2011-05-04 İslâm Dini, Peygamber Efendimizin (asm) sünnetine uygun eğlenmeyi ve çalgıyı haram kılmamıştır. Çünkü insanın bazen bu gibi şeylere de ihtiyacı vardır. Dinî musikî ruhun gıdasıdır. İlahîler bu cümledendir. Halk arasında «Musikî ruhun gıdasıdır.» sözü meşru ölçüler içinde düşünülürse, bir bakıma doğrudur. Ancak hangi ölçülerdeki musikî, müzik ve çalgılar mubahtır? Bunun için konulan genel kaide nelerdir? İslâm'ın bu husustaki koymuş olduğu genel anlamda ölçüleri şöyle sıralayabiliriz. — Şehveti tahrik edici, ahlâk bozucu her türlü saz ve çalgı, — Kadın - erkek karışık bir şekilde toplanıp herhangi bir çalgı çalmak, — Kadınları sahneye çıkarıp şarkı - türkü söyletmek, şantözlük yaptırmak, —Toplum yapısında çalışma, ibâdet ve düşünme ruhunu öldüren, insanı havaî şeylere itip zamanı boşa harcamayı aşılayan her türlü eğlence ve çalgı haramdır. Bunun dışında mubah olan musiki ve çalgılar: — Kafayı dinlendiren musiki; ruha gıda veren dinî musiki, — Allah'ı, âhireti ve sorumluluğu hatırlatan veya vatan ve millet aşkını uyandıran, kahramanlık ruhunu aşılayan her türlü şarkı, türkü ve çalgı. — Ahlâkî kurallara bağlı kalınarak kadınların kendi aralarında eğlenip çalgı çalmaları, şarkı ve türkü söylemeleri, — Ayni ölçüler içinde erkeklerin kendi aralarında bu kabil eğlence tertiplemeleri -ibâdet ve çalışmayı engellemediği sürece- mubahtır. Bunun için fukaha genel anlamda şu hükmü koymuşlardır: Söylenen şarkı, türkü ve şiirler ahlâk bozucu, ilâhî sınırları aşıcı ve şehveti gayri meşru yola itici olmadığı takdirde mekruh değildir. İçki, kadın ve benzeri şeyleri över mahiyette ise, mekruhtur. (El-Muhit - Radiyüddin Serahsî) Düğünlerde Tef, Darbuka ve Benzeri Aletleri Çalmak: Düğün ve derneklerde bu kabil âletleri çalmaya cevaz verilmiştir. Nitekim. Peygamber (asm) Efendimiz zamanında bayram günleri kadınların biraraya gelip bu tür çalgı çalıp eğlendikleri sahih rivayetlerle sabit olmuştur. Hattâ bir bayram günü Hz. Âişe (r.anha) validemizin evinde kadınlar toplanıp tef çalıp eğlenirlerken Resûlüllah (asm) Efendimiz içeri girmiş, onlara bir şey demeden çekilip bir köşede uzanarak uyumak istemişti. Tam bu sırada Ebûbekir Sıddık (ra) içeri giriyor ve çalgı seslerini işitince üzülüyor, onları azarlayarak «Peygamber Efendimizin huzurunda caz ve sazın yeri mi olur?» diye uyarıda bulunuyor. Bunun üzerine Efendimiz (asm) yüzünün üstündeki örtüyü kaldırarak, «Ya Ebabekir! Herkesin bir bayramı var, onda eğlenirler, vazgeç bunlar da kendi bayramlarında eğlensinler.»buyurarak, bunun bir aşırılık olmadığını belirtiyor. Efendimiz (asm) Mekke'den Medine'ye hicret edip Medine'ye girerken coşkun bir tezahüratla karşılandı, bunların arasında neşide söyleyen kızlar ve kadınlar da bulunuyordu. Efendimiz (asm) onların bu davranışını o gün için yadırgamadı. Sonraları, kadınların erkekler arasında neşide, (şarkı ve türkü) söylemelerini yasakladı. Aşırı şekilde çalıp oynamak ise mekruh kabul edilmiştir. İmam Ebû Yusuf bu görüştedir. (El-Muhit - Radiyüddin Serahsi) Hızanetü'l-Müftîn adlı eserde bu konuya temas edilerek deniliyor ki: «Bayram ve benzeri günlerde tef ve benzeri şeyleri çalmakta dinen bir sakınca yoktur.» (bk. Celal Yıldırım, Kaynaklarıyla İslam Fıkhı) |
Cevap: Dinimizin müzik dinleme ve eğlenme konusundaki ölçüsü nedir? çok saçma buluyorum bu tür şeyleri de bu yazıyı da |
Cevap: Dinimizin müzik dinleme ve eğlenme konusundaki ölçüsü nedir? atatükçü olman sebebiyle bu normal := |
Cevap: Dinimizin müzik dinleme ve eğlenme konusundaki ölçüsü nedir? Alıntı:
Müzik evrenseldir.Ruhsaldır.Sevabı günahı olmaz.Birileri çıkıp vaaz veriyor milletin aklı çıkıyor.Zamanında saz gitar piyano keman vs. vardı da çalmadılar mı.Yok idiyse bu fetvaları kim uyduruyor.Her şeyi yaptık sevapları topladık, müzik kaldı.Milletin ruhunu dinleyip kafasını topladığı bi müzik var hocalar hemen ona da koşturmuşlar. Müzik dinlemeyle cehenneme cennete gidilmez.Yıl 2011.Hala temiz kalabilirse dürüst olabilirse insanlar onlarla uğraşalım.Birbirine yardım etmekle ilgili fetvalar verelim.Şucu bucu diye ayırarak şu günah cehennemlik cennetlik tarzı şeylerle uğraşmak kimseyi mutlu etmez.Suçluluk psikolojisi oluşturur. |
Cevap: Dinimizin müzik dinleme ve eğlenme konusundaki ölçüsü nedir? sevbı günagı olmaz diye bişey yok Allah kelamı neyse dogrudur bu sözü sen 700 yılında söleseydin bilim sana cevap veremedi için dogrudur ama bu gün cevap verebiliyo söyledin kelimelerin bi enerjisi yokmu site moderöterüsün her kelimenin bi erejisi vardır Allaha ve kurallarının hiçe saydıgı kelimeler pop da da var arabesktede sanat müzigindede var bunları dinlemek bilinç altında yer almazmı bu seni yıllar içinde yozlaştırmazmı bi örnek sölim kapansın camile açılsın meyhaneler mesela bu dinlersen buna inanmasanda bilirsinki bilinç altında yer tutar bu açıklayıcıdır umarım topluluk halinde çalıp sölemeye örnek olmaz çag çok ileri kabul edilemez bu saatten sonra ama madonnanın konserleri söledigi şarkılar 50 kişinin yaydı enerji 50 kişi seytan diye bagırdıgında ortaya çıkan enerji bazı örgütler tarafından toplanıp bi amaçlar için kullanılmaktatır yani sözün kısası dicemde asslında çok uzun örnegin abdest alırken kolumuzu yukarı kaldırar yıkamamız sölenmişse o şekilde yıkamalısın aşagıya dogru yıkamayın diye emir verilmiş Allah tarafından bu gün buna cevap veremiyosak bilim izin veremedigi için dir çünki Allahın bilgisi sonsuzdur domuz eti alkol bunların en açık örnekleridir sölediginiz sözlerin bedelleri çok agırdır bi araştırmanızda fayda vardır |
WEZ Format +3. Şuan Saat: 02:13 PM. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.