Hayatimdegisti.com kişisel gelişim ritmotrans telkinli Cd'leri

Hayatimdegisti.com kişisel gelişim ritmotrans telkinli Cd'leri (http://www.hayatimdegisti.com/forum/index.php)
-   Öğretici Bilgiler (http://www.hayatimdegisti.com/forum/ogretici-bilgiler/)
-   -   Otomobil kullanırken nelere dikkat etmeli? (http://www.hayatimdegisti.com/forum/ogretici-bilgiler/26484-otomobil-kullanirken-nelere-dikkat-etmeli.html)

bluemoon24 29-12-2008 12:02 PM

Otomobil kullanırken nelere dikkat etmeli?
 
2)[/b] Yağmur durduktan? 1 dakika sonra bile silecekleriniz hala çalışıyor konumda olmasın. 3)

Eğer arka camınızda buğulanma oluyorsa, arka cam rezistansını

çalıştırın. Çünkü o düğmenin asıl fonksiyonu budur. (İyi bir şoför, önü

kadar aynı zamanda arkasında da neler olup bittiğini bilen kişidir) 4)

Otomobilinizin ön ve yan camları yağmurlu havalarda buğulanabilir.

Böyle bir durumda otomobilinizin havalandırma sistemini çalıştırın ve

ayarını defrost konumuna getirin. Aracınızın donanımında klima varsa,

yağmurlu havalarda klimayı çalıştırmanız aracınızın camlarındaki buğuyu

çözecektir; çünkü klima aracın içindeki nemli havayı aldığı için içerde

kuru bir hava olmasını sağlar. Ancak klimayı kapattığınız zaman camlar

hızla buğulanacağından sürüş güvenliğiniz tehlikeye düşebilir.? 5) Yağmurlu

havalarda farlarınızı mutlaka yakın. Böylece camlarındaki buğuyu

çözmeyi akıl edemeyen şoförlerin sizi görme şansı artar, bir anda sizin

şeridinize tehlikeli giriş yapma şansları azalır. 6) Soğuk havalarda ağaç ve köprü gibi bölgelerin gölgesinde kalan alanlarda aşırı buzlanma olur. Bu tip bölgelere dikkat edin. 7)

Yolların uzun bir süre kuru kalmasının ardından yolların üzerinde toz

ve otomobillerden akan yağlar birikir. Yağmurun ilk damlalarıyla

birlikte yoldaki toz ve yağ, ıslaklıkla birleşir ve yollar bir buz

pisti kadar kaygan olur. Her zaman yağmurun ilk çiselediği zaman,

bardaktan boşanırcasına yağdığı zamandan daha tehlikelidir.? 8)

Otoyol gibi yerlerde araç kullanırken eğer iki şerit birden

değiştirmeniz gerekirse, önce sinyalinizi verin ve ilk şerit

değişikliğini yapın. Geçtiğiniz şeritte bir süre kaldıktan sonra tekrar

sinyal verin ve geçmek istediğiniz şeride yönelin. Çoğu kişi bunu

yapmaya üşenir. Ama bu en güvenli şerit değiştirme yöntemidir. 9)

Emniyet kemerinizi takarken, emniyet kemerinin alt kısmının midenizin

değil, kalça kemiğinizin üzerinden geçmesine dikkat edin. Çünkü kalça

kemiğiniz bir kaza esnasında midenize göre daha dayanıklıdır. 10) Otoyollarda giderken 10 veya daha fazla oluşan araç konvoylarında, öndeki aracı tamponuna yapışarak takip etmeyin. 11)

Yine otoyollarda dikkat etmeniz gereken bir nokta hız devamlılığıdır.

Otoyollar belli hızlarda gitmeniz gereken yollardır. Ne daha yavaş, ne

daha hızlı. Özellikle bazı sürücüler otoyoldan çıkacakları zaman daha

otoyol üzerindeyken hızlarını azaltmaya başlarlar. Ve böylece

arkalarındaki bütün trafiği tehlikeye atarlar. Bunun yerine sağ şeride

geçtikten sonra yavaşlamak daha doğrudur. Hızınızı bu şeride geçtikten

sonra düşürmeye başlayın.12) Bir yokuşun sonundaki

kırmızı ışıkta duracağınız zaman öndeki araçla aranızda en az 2 metre

boşluk burakın. Böylece önünüzdeki şoför acemi olduğu için otomobilini

kaldırış esnasında kaydırsa bile size çarpma olasılığı azalır. Her ne

kadar sizin hatanız olmasa da, güzel otomobilinizin mahvolmasını

engellemiş olursunuz. 13) Eğer çok şık üstü açık bir

spor otomobile sahipseniz sizi kutlarız. Ama lütfen aracınızın tavanını

otoyolda 100 km/s hızla seyrederken açıp kapamaya çalışmayın. Hızdan

dolayı oluşan hava akımı tavanınızı uçurur. 14) Eğer

otomobilinizin şoför tarafında havayastığı varsa elleriniz direksiyonda

saat 9:15 pozisyonunda bulunsun, daha aşağıda değil. Böylece

havayastığı yüksek hızla açıldığında bileklerinizin kırılma olasılığı

azalır. 15) Eğer tek elinizle direksiyonu tutuyorsanız yukarıdaki aynı nedenden dolayı elinizi saat 12 değil saat 6 pozisyonunda tutun.


WEZ Format +3. Şuan Saat: 02:20 AM.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.