Hayatimdegisti.com kişisel gelişim ritmotrans telkinli Cd'leri

Hayatimdegisti.com kişisel gelişim ritmotrans telkinli Cd'leri (http://www.hayatimdegisti.com/forum/index.php)
-   Öğretici Bilgiler (http://www.hayatimdegisti.com/forum/ogretici-bilgiler/)
-   -   Balerinlerin Dans Stili (http://www.hayatimdegisti.com/forum/ogretici-bilgiler/26163-balerinlerin-dans-stili.html)

bluemoon24 29-12-2008 11:48 AM

Balerinlerin Dans Stili
 


1581 yılının sonbaharında, IV. Henri zamanında,

Fransız kraliçesi Loise'in kız kardeşi, Joyeuse dükü ile evlenecekti. Kralın

annesi bu düğünün uzun yıllar unutulmayacak bir festival haline getirilmesini

istedi. Zamanın ünlü müzisyeni ve dans ustası Baltazarini di Belgioioso'ya

organizasyon görevini verdi. O da ana kraliçeyi hayal kırıklığına

uğratmadı.Louvre sarayında sahnelenen ve altı saat süren 'Ballet comique

de la Reine' isimli, pantomim, şiir, dans karışımı eser dans tarihçileri

tarafından balenin doğum tarihi olarak kabul edilir.Eserin ünü ana

kraliçenin de teşviki ile tüm Avrupa'ya yayıldı. Benzer eserler üretildi. Ne var

ki 1600'lü yılların sonlarına kadar bale dansı ile gösteri dansı aynı temeller

üzerine oturtuldu. Amatörler, sarayda yetişmiş dansçılar ve meydan soytarıları,

saray sahnelerinde yan yana dans ediyorlardı.1713'te Fransa'da Paris

Operası ile birlikte ilk dans okulu kuruldu. O güne kadar danslar erkek

dansörler üzerine kurulmuş ve geliştirilmişti. Okulla beraber kadın dansçılar da

ortaya çıkmaya başladılar. Ancak, uzun, ağır giysileri ve ayakkabıları erkekler

gibi serbestçe dans etmelerine imkan vermiyordu.Sazlı, sözlü, şiirli,

atlamalı, sıçramalı bir gösteri olan bale, 1700'lü yıllarda romantik şarkıların

bulunmadığı, dansın temel unsur olarak kullanıldığı bir sanata dönüştü. Ağır

kostümler, peruklar, maskeler, yüksek topuklu ayakkabılar yavaş yavaş terk

edildi.Romantizm, baleyi 1800'lü yılların başında etkisi altına aldı.

Hareketlerde giderek artan akıcılığa, havagazı ile ışıklandırmanın getirdiği

kolaylıkların da eklenmesiyle koreografilerde gerçekdışı, gerçeküstü öyküleri,

düşleri, hayalleri, hayali yaratıkları, uzak ülkeleri, büyük aşkları sahneye

yansıtma imkanı doğdu. Dans daha saf, daha kadınsı bir sanata dönüştü.

Sanatçılar zaman zaman bu koreografilere çok uygun gelen parmak ucunda dansı

denediler ama bale pabuçları henüz bu tekniğe imkan verecek kadar yumuşak

değillerdi.1827'de Paris Operası'nda muhteşem bir genç kadın, Marie

Taglioni ortaya çıktı ve baledeki dans anlayışını, yeni stili ile önemli

derecede etkiledi. Taglioni'nin parmak üzerindeki dans stili, dansa daha ruhani,

tül kadar hafif, sanki bir başka dünyaya aitmiş gibi, o güne kadar görülmemiş

bir hava kattı.Taglioni bütün Avrupa'da yirmi yıl boyunca dans elti ve

dansın kraliçesi olarak kabul edildi. Nazlı görünümü ve olağanüstü dans

yeteneğiyle erkek dansçılar karşısında üstünlük sağlayarak 'baş kadın dansçı'

kavramının doğmasına neden olan bu ünlü balerin, beyaz tülden giysileri ve

ayaklarının ucunda uçarcasına dans edişiyle balede yeni bir çığır açtı. Romantik

balede kadın dansçı, beyaz kısa eteği ile tüy gibi havalanan bir varlık

oldu.Yine de o günlerde hiçbir balerin Taglioni gibi parmak ucunda

dansetmeyi başaramıyordu. Bale pabuçları ipek ve satendendi. Uçları da pamuk ve

ipekle destekleniyordu ama bu dansçılara parmak ucunda dans edebilme kolaylığını

vermiyordu. Bu işe uygun ilk pabuçlar 1800'lü yılların sonlarında İtalya'da

yapıldı. Başlangıçta erkekler bu ayakkabıları giymeyi ve parmaklarının ucunda

dans etmeyi kadınsı buldular. Sonucunda da belli bazı hareketleri tek başına

yapamayan balerinlerin yardımcısı rolünü kabullenen erkek dansçılar giderek

ikinci plana düştüler.



Ü-V-Y-ZŞ-T-USP-RN-O-ÖMJ-K-LH-I-İGE-FC-Ç-DBAY-ZU-Ü-VŞ-TSP-RO-ÖN


WEZ Format +3. Şuan Saat: 06:06 PM.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.