![]() |
Herkesin Bir Oyuncağı Var! (Veya "Baskın Basanındır") Hizmet ettikleri kurumun çıkarlarını gözetmek yerine kişisel reklamlarını yapan bazı kişiler, herkes tarafından ilgiyle izlenen ve sanki pek matah, erişilmez ve gizemli birşeymiş gibi değinilen bazı moda konuların Duayeni konumuna geliverdiler. Son derece başarılı bir PR (Halkla İlişkiler) çalışması yapan bu kişiler, Ortalama vatandaşın İşe yeni başlayan gençlerin Medyadaki bazı deneyimsiz ve sığ bilgiye sahip muhabirlerin İyi niyetle çalışan, ancak, olanaksızlıklardan ötürü bilgiye susamış akademik personelin ve kamu çalışanlarının zaafını keşfetmeyi becerdiler ve kısa bir sürede, bu bakir pazarda oldukça iyi bir imaj elde ettiler. Uzmanı oldukları izlenimini verdikleri konularda yapılan tartışmaların ve röportajların baş konuğu daima bu kişiler oldu. Aynı konuda çok daha derin, yüzeysel olmayan bilgiye sahip birçok uzman daha bulunmasına rağmen, her röportaja veya panele bu kişiler davet edildi. Karşıt görüşlere yer verilmek şöyle dursun, bu kişilerin düşüncelerinin doğruluğu asla tartışılmadığı için, karşıt görüşün var olup olmadığı bile araştırılmadı. (Acaba bunun nedenleri arasında, bu kişilerin çalıştıkları kuruluşların iştah kabartıcı reklam bütçeleri de rol oynamış olmasın, sakın?) Örnek mi istiyorsunuz? Türkiye'de yüzlerce şirket, sözgelimi, bir sertifika alırken, bu sertifikaya konu olan kavram gündeme gelince, çoğunlukla tek bir şirket yöneticisi bütün medyanın odak noktası oldu. Kurumsal düzeyde (Yani, B2B ortamında) on yıllardır süregelen ve milyonlarca Dolar mertebesinde yürüyen elektronik ticaretten kimse söz etmezken, Internet üzerinden 8-10 Dolarlık bir CD veya kitap ısmarlama söz konusu olunca bir anda ekonominin de Yenisi doğdu. Derin bilgiye sahip birçok uzman ve akademisyen bu deyimi düzeysiz bulup ağza almayı bile reddederken, ortalama halkın nabzını iyi tutabilen kişiler, Yeni Ekonomiyi ağızlarına sakız ederek bir anda Ekonomi Gurusu olarak ortalıkta gezinmeye başladılar. Özet olarak, İnsanların ortaya atılan her yeni kavrama yeterince düşünüp sorgulamadan, dört elle, körü körüne sarıldığı Daima bir kurtarıcı, bir lider arayan ortalama insanın, başarılı bir PR çalışması ile meydana çıkan kişilere tanrı gibi taptığı Çoğunlukla sansasyonel haber ve karizmatik kişilik peşinde koşan basının malzeme bulmakta zorlandığı bu ortamda, Bir söylemi, deyimi veya moda kavramı ağza sakız etmek Bunu ilk olarak yapmak Bunu yaparken kişisel imajı, çalışılan kurumun önüne çıkarmak başarının en önemli anahtarlarından ikisi oldu. Bu durumun, iş ahlakı açısından yüreklere su serpen bir boyutu da yok değil: Yöneticilerin çok küçük bir bölümü, kişisel PR (Halkla İlişkiler) çalışmaları için yönettiği şirketin kaynaklarını kullanmak yerine kendi cebinden para harcıyor ve bir anlamda iş etiklerine saygılı davranıyor. Ancak ne yazık ki, ciddi bir kesim, başında bulunduğu firmanın parasıyla kendi kişiliğini ön plana çıkarmaya çalışıyor ve halkla ilişkiler şirketlerinin bir bölümü de ya bu oyuna alet oluyor, veya bizzat bu yöntemi müşterisine öneriyor. |
| WEZ Format +3. Şuan Saat: 01:07 AM. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.