Hayatimdegisti.com kişisel gelişim ritmotrans telkinli Cd'leri

Hayatimdegisti.com kişisel gelişim ritmotrans telkinli Cd'leri (http://www.hayatimdegisti.com/forum/index.php)
-   Öğretici Bilgiler (http://www.hayatimdegisti.com/forum/ogretici-bilgiler/)
-   -   İçsel Konuşma ve Hareket (http://www.hayatimdegisti.com/forum/ogretici-bilgiler/25583-icsel-konusma-ve-hareket.html)

bluemoon24 29-12-2008 11:23 AM

İçsel Konuşma ve Hareket
 
Düşünmenin ya konuşma aygıtının ya da vücuttaki

başka kasların bir dizi örtük (görülmeyen ve duyulmayan) hareketinden oluştuğu

fikri, ilk kez davranışçılar (behaviorists) tarafından ileri sürülmüştür. John

B. Watson davranışçılık üzerindeki ilk kitabında, Düşünme, büyük ölçüde, sessiz

konuşmadır. demektedir (1925). Watson'a göre, bir kelimeyi içimizden söyleriz;

bu davranım başka bir sözel davranım için ipucu olur ve bu işlem böylece,

zincirleme bir biçimde uzar. Kısacası, Watson düşünmenin bir sessiz (subvocal)

davranımlar zincirinden oluştuğunu savunmaktadır.Watson'un bu görüşünü

sınamada genellikle kullanılan bir yöntem şöyle özetlenebilir: Deneğe çözmesi

için bir problem verilir ve denek bu problem üzerinde düşünürken, konuşma

aygıtınd`n elektriksel kayıtlar alınır. Yakın zamanlarda yapılmış bir deneyde,

deneklerin alt dudaklarına, dillerinin altına ve boğazlarına elektrotlar

yerleştirilmiş ve kendilerine çözmeleri için birer problem verilmiştir (Sokotov,

1960). Bu ve benzeri pek çok deneyde elde edilen kayıtlarda, deneğin problemi

çözmede kullanabileceği kelimelere uygun elektriksel dalgalanmaların bulunduğu

sık sık gözlenmiştir. Diğer yandan, kimi zaman da bu tür dalgalanmalarının

bulunmadığı dümdüz kayıtların elde edildiği olmuştur, Böylece görülmektedir ki,

düşünme tümüyle değil, fakat kısmen sessiz konuşmadır.Öyleyse düşünme

bazen, Rusların sevdiği deyimle içsel konuşmadan (inner speech) oluşur. Fakat,

düşünmede sessiz konuşma gerekli midir? Bu soruya cevap aramanın bir yolu, sağır

çocukların düşünmelerini incelemektir (Lenneberg, 1967).Altı yaşındaki

sağır çocuklar okul öncesi çağda olduklarından, henüz kendilerine dudaktan okuma

dip reading) ya da işaret dili (sign language) öğretilmemiştır. Bu nedenle de

konuşma öncesi (prelınguistıc) dönemde oldukları kabul edilir. Bu çocuklar

dilden bağımsız problemleri nasıl çözerler? Bunun cevabı, kısmen, dilden

bağımsız problemlerin nasıl olduğuna bağlıdır. Fakat genellikle, bu tür çocuklar

normal yaşıtları kadar iyi düşünebilir görünmektedirler.Örneğin, bir

kavram-sınıflama (concept-sorting) testinde sağır çocuklara oyuncak, müzik

aletleri gibi cisimlerin resimlen verilmiş; oyuncakları, müzik aletlerini ve

diğer tür nesneleri ayrı ayrı nasıl gruplayacakları gösterilmiştir. Bu çocuklar

resimleri kendi başlarına sınıfladıklarında ki bu bir miktar muhakeme (düşünme)

gerektiren bir görevdir, normaller kadar başarılı olmuşlardır.Bunun gibi

çalışmalar içsel hareketlerin düşünme için gerekli olmadığını göstermektedir,

öte yandan, bu hareketler çoğu kez yararlı olabilir. Arkadaşlarınıza odalarının

ya da evlerinin kapısını açarken anahtarı ne yöne çevirdiklerini sorunuz. Büyük

bir olasılıkla, cevap vermeden önce, kapıyı gerçekten açarken yaptıklarına

benzer küçük hareketler yapacaklardır. Cevabı sözel olarak hatırlamazlar; fakat,

motor bir alışkanlıkları vardır. Bu alışkanlığı kontrol ederek, cevap için

gerekli bir ipucu elde ederler.



Siyaset, Bilim Ve Tarih Bilinci (Doğan Özlem )The Benefits Of TreesEnerji TasarrufuAlternatif Ucuz Enerji KaynaklarıErozyonun Tanımı Ve ÇeşitleriDünyamızın HareketleriDoğalgazDeve KuşlarıTeknolojik CellatlarımızKüresel IsınmaÇimento İşkolu Ve SorunlarıAtmosferin Başlıca Gaz KirleticileriNükleer EnerjiYapay KristallerHyrogen Fuel  The Fuel Of FutureKentiçi Ulaşımı Ve Çevre SorunlarıPrcı HakkındaÇevre Kirliliği Ve SonuçlarıSivil SavunmaUluslararası Hukuk Ve Çevre


WEZ Format +3. Şuan Saat: 10:04 AM.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.