Ders Çalışmada Motivasyon Motivasyonunuzu Artirmada Öneriler Ders çalisirken, kitap okurken veya okumayla ilgili bir çalisma yaparken, sorunlarimizin basinda konsantre olamama, çalistigimiz konuya kendimizi verememe, zihnimizin istemli ya da istemsiz olarak disa kaymasi yatmaktadir. Bu durum da okuma ve çalisma verimimizi direkt olarak etkilemektedir. Bu yazimda sizlere bazi pratik öneriler sunacagim. Bir sonraki yazimda ise devamini verecegim. Verimli okumalar dilegiyle... Adem Karafıllık 1. Öncelikle kendinizi, çevrenizi ve hayati sevmeyi ögrenmeliyiz. Ben bu hayat bir defa yasayacagim. En güzel ve verimli bir sekilde yasamaliyim. Basarili ve sevilen ve iz birakan insanlardan biri olacagim deyin. 2. Basari ve motivasyonun ilk basladigi yer ailedir. Ailenizle iyi bir diyalog kurun. Su ana kadar kuramadiysaniz diyalog kurmanin yollarini deneyin. Iyi bir aile içi iletisim hayati daha anlamli ve yasanir kilacaktir. 3. Basari ve motivasyon, önce düsüncede baslar. Asla basaramam, basarabilir miyim ki demeyin. Kendinizi olumsuz güdüleyicilerle engellemeyin. 4. Kisa, orta ve uzun vadeli amaçlarinizi belirleyin. 5. Okudugunuz kitaba ya da çalistiginiz Konuya kendinizi veremiyorsaniz, amaçlarinizi gözden geçirin. 6. Geleceginizle ilgili kisa, olumlu ve çalisma azminizi gelistirecek ve güdüleyecek hayaller kurun. 7. Hangi kitabi okuyor, veya hangi dersi ya da dersleri çalisiyorsaniz o dersin ya da konunun size geleceginizde yarayacagini düsünün. 8. Egitim yasam boyu devam eden bir süreçtir. Ömür boyu okumayla yüz yüze kalacaginizi, bu gün, su anda ögreneceginiz bilgilerin yasaminizin degisik kademelerinde kullanacaginizi düsünün. 9. Âni verimli kullanin masa basina oturdugunuzda yada elinize kitap aldiginizda her saniyeyi verimli kullanin 10. Sevmediginiz yada zor zannettiginiz dersleri niçin sevmediginizi düsünmeden önce, sevdiginiz bir dersi niçin sevdiginizi düsünün. Sonra sevemediginiz yada basaramadiginizi zannettiginiz dersleri niçin sevmediginizi veya basaramadiginizi düsünün. Niçin bu dersi çalistiginizi düsünerek su soruyu kendinize sorun. Ders yada çalistigim konu suçlumu? Yoksa gelecegim için bir araç mi? Unutulmamalidir ki dersler ve konular bizim gelecegimiz, basarilarimiz ve ilerideki mutlulugumuz için birer araçtir. 11. Ders çalisirken nasil çalistiginizi ve verim aldiginizi düsünün ve ona göre bir çalisma sekli belirleyin. Tüm malzemelerinizi ona göre hazirlayin. a) Yüksek sesle mi ders çalisiyorsunuz? b) Yazarak mi ders çalisiyorsunuz? c) Görsel semalar kullanarak mi ders çalisiyorsunuz? d) Yatarak mi ders çalisiyorsunuz? ( Tavsiye edilmeyen bir çalisma seklidir) e) Tek basiniza mi ders çalisiyorsunuz? f) Grup halinde mi ders çalisiyorsunuz? g) Sessiz bir ortamda mi ders çalisiyorsunuz? h) Ezberleyerek mi ders çalisiyorsunuz? i) ........ 12. Okuma hayatimizin degismeyecek bir parçasidir. Zorunluluktan dolayi okuyormus psikolojisiyle kendinizi zorlamayin. Bazi hallerde zorlamanin faydasi vardir ama asiri zorlamakta insan psikolojisini olumsuz olarak etkiler. 13. Unutmayin bir isi birileri basariyorsa siz de basarirsiniz? Çalistiginiz dersler sizin bilgi seviyenize göre verilir. 14. Konsantrasyonunuzun artmasi için yada ders çalisabilmek için en uygun saati beklemeyin. Unutmayin beyin hayat devam ettigi müddetçe durmadan ve duraklamadan çalismaktadir. Haftanin her günü yada günün her saatinde konsantre olarak çalisiyorum düsüncesiyle kendinizi motive edin. Her zaman konsantre olarak ders çalisamiyorsaniz. a) Denemelerle size en uygun saatleri belirleyin b) Günün ilk saatleri konsantrasyon için önemli saatlerdir. c) Sessiz ortamlar konsantrasyonu kolaylastirir. d) Düzenli ve ihtiyaca uygun seçilmis ve düzenlenmis bir masa konsantrasyonu artirir. e) Ayni mekanlarda çalisilan dersler daha kolay ögrenilir. f) Bu yazidaki önerileri dikkatli bir sekilde okuyun. 15. Günün ayni saatlerinde çalisilan dersler daha aktif ögrenilmektedir. Sinavlara hazirlaniyorsaniz ve aksam daha iyi ders çalisiyorsaniz. Beyin saatinizi düzenlemek için, ileride gireceginiz sinavin yapilacagi saate denk gelen saatlerde de ders çalismaya özen gösterin. Bu aliskanlik da basarinizi artirmaya etki edecektir. 16. Baslama bitirmeni yarisidir. Ders çalismaya baslarken öncelikle sevdiginiz derslerden ve konulardan baslayin. Diger derslere daha sonra geçerek çalismalarinizi sürdürün. 17. Ders basinda çok zaman geçirmek iyi ve çok çalismak demek degildir. Verimli ders çalisma sürelerinizi (dikkat ve yogunlasma süreleri) belirleyerek, bu sürelerle ders çalisin. Ders çalisirken ortalama 20 – 30 dakikada bir çalistiginiz konulara geriye dönerek göz atma yöntemiyle çalistiginiz bölümleri tekrar edin ve kisa bir ara verin. Zihninizi dinlendirecek bir konuyla (Televizyon ve bilgisayar ve oyun haricinde) kisa süreli olarak ilgilenin ve tekrar ders basina oturun. 18. Çalistiginiz ya da okudugunuz kisimlari yasaminizla özdeslestirmeye çalisin. “Bu bilgiyi nerede kullanabilirim? Bu bilginin yasamimla nasil bir benzerligi olabilir? Bunu nasil ifade edebilirim? Sunu nasil farkli hale getirebilirim?...” türünden sorularla bilgiyi somutlastirarak çalismayi zevkli ve verimli hâle getirerek daha rahat ögrenebilirsiniz. 19. Bazen konulari oyunlastirabilirsiniz de. Olaylari, kisileri, tarihleri, yerleri, sayilari... tanidiginiz, bildiginiz kisilerle, yerlerle, numaralarla benzestirerek veya kiyaslayarak çalisabilirsiniz. Göreceksiniz bu bilgileri çok rahat ögrenecek ve kolay kolay unutmayacaksiniz. 20. Kendinizi baskasiyla kiyaslamayin ve rakip olarak görmeyin. En fazla baskalari yapabiliyorsa ben de yapabilirim düsüncesiyle yaklasin. 21. Daima kendinizle barisik olun ve kendinize güvenin. Basariyi kendinize güvenerek, kendi adiniza ve kendinizle el ele vererek yakalayabilirsiniz. 22. Çalismalarda verim için süreklilik temel esastir. Dersleri ve konulari ve yapacaginiz isleri son güne yada son günlere birakmayin. Çalismalari son günlere birakmak telas ve kaygiyi daha çok artirir. Telas ve kaygi stresi beraberinde getirir. Stres ise düsünce akisini bloke eder. 23. Egitimde amaç kisa vadeli verim almak degildir. Egitim yasam boyu devam eden kesintisiz bir süreçtir. Kisa mesafe kosucusu gibi bütün enerjinizi bir anda bosaltmak yerine, maraton kosucusu gibi belirli bir tempoda ve sürekli çalisin. 24. Ders çalismaya baslamadan önce; a) Çalismayi son güne birakmayin. b) Kendinizi zihnen hazir hissedin. c) Odanizi havalandirin. d) Masanizi düzenleyin. e) Ders kitaplari, defterleri ve kaynaklari hazirlayin. f) Çalisacaginiz kitaba ya da konuya bastan sona göz atin. g) Önemli buldugunuz yerleri belirleyin. Gerekirse isaretleyin. 25. Bilgilerin uzun süreli bellege atilmasinin ve kalici ögrenmenin temel prensiplerinden birinin tekrar oldugunu unutmayin. Çalisirken özetler de çikartabilirsiniz. Tekrar ederken faydasini göreceksiniz. Çalismalarinizi planladiginiz gibi derslerin tekrarini da planlayin. Tekrar ve önemi ile ilgili, etkin okuma kisminda bahsettigimiz tekrar bölümünü okumanizi ve uygulamanizi öneririm. |
Ynt: Ders Çalışmada Motivasyon ders çalışırken deneyeceğim:D teşekkürler... |
Cevap: Ders Çalışmada Motivasyon bende kpss için deneyeceğim:) teşekkürler. ışıkla kalın. |
WEZ Format +3. Şuan Saat: 01:07 PM. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.