KEKEME ÖĞRENCİ İÇİN NELER YAPILABİLİR? NELER YAPILABİLİR? 1-Sınıfta “bireysel farklılıklara hoşgörüyle yaklaşma” konusunda bir tartışma düzenleyiniz.Tüm insanların güçlü ve zayıf yönleri olabileceğini açıklayınız. 2-Yaşadığı konuşma güçlüğü hakkındaki duygularını onunla konuşmaktan çekinmeyin.Onun duygularını tanıyın ve paylaşın. Onu kabul ettiğinizi hissettirin. 3-Öğrencinin hangi ortamlarda daha akıcı konuştuğunu gözlemleyerek belirleyin. Bu ortamlar onun kendini daharahat ve güvenli hissettiği ortamlar olabilir, bu ortamları arttırın. 4-Sürekli soru sormaktan vazgeçin. Sorularınızın kısa ifadelerle cevaplanabilir olmasına özen gösterin. 5-Size cevap verebileceği yeterli zamanı tanıyın, sözünü kesmeyiniz. 6-Konuşmaya başlamadan önce düşünmesini, yavaş olmasını, rahatlamasını, derin bir nefes almasını söylemeyiniz. 7-Onun yerine cevap vermeyiniz. Durup tekrar başlamasını, zorlandığı kelimeleri kullanmaktan kaçınmasını önermeyiniz. 8-İletişimde dudak ve ağız hareketlerine bakmaksızın göz kontağını sürdürün. 9-Öğrencinin nasıl söylediğinden çok ne söylediğine odaklanın ve onu sözel etkinliklere katılım konusunda yüreklendirin. 10-Öğrenci kötü bir günündeyse ( hasta, yorgun, gergin v.s. ) istemedikçe konuşmaya zorlamayınız. 11-Öğrencilerin sırasıyla konuşmalarını gerektiren etkinliklerde öncelik tanıyınız. Bekleme esnasında sıkıntılı ve gergin olacağını unutmayınız. 12-Diğer öğrencilerden farklı davranmayınız.Yapacakları sözlü anlatımın kısa olmasına dikkat ediniz. Yapacakları sözlü anlatımı evde aile bireylerinin önünde, daha sonra yakın arkadaşlarının yanında yapması yönünde destekleyiniz. 13-Grup çalışması, koro gibi sınıf etkinliklerine katılmasını sağlayın. Bu tür etkinliklerle kendisini ifade etmesine imkan tanıyın. |
sanki bunlar fazla işe yaramıyacak gibi bunların yerine loggiya metodunu tavsiye ediyorum |
WEZ Format +3. Şuan Saat: 07:11 PM. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.