![]() |
Tüketiciler Birliğine göre, hak ihlâllerinde bankalar şampiyon Tüketiciler Birliği Başvuru Merkezi Başkanı Uğur Zincir konuyla ilgili şu açıklamayı yapmıştır: Tüketiciler Birliği tarafındanhak ihlâline uğramış tüketicilere ücretsiz hukuki yardımda bulunmak üzere 2000 yılında kurulmuş bulunan Başvuru Merkezine, Temmuz ayı içinde 774 başvuru ulaşmıştır. Başvuruların sektörlere göre dağılımı şu şekildedir: BAŞVURUNUN NİTELİĞİ SAYI ORAN (%) Ayıplı Hizmet 203 26.2 Ayıplı Mal 197 25.5 Kredi Kartı Aidat Ücreti 146 18.9 Kapıdan Satış 73 9.4 Bilgi Talebi 66 8.5 Servis Hizmetleri 52 6.7 Kredi Kart Faizi 9 1.2 Mesafeli Satış 7 0.9 Reklam 4 0,5 Diğer 17 2.2 Toplam 774 100 Geçtiğimiz yılın aynı döneminde (2006/Temmuz) 609 başvuru iletilmiş olup 2007/Temmuz ayında ulaşan başvurular ile kıyaslandığında, tüketici başvurularının % 27.09 oranında arttığı görülmektedir. Gelen 774 başvurunun 352 adedi bankacılık hizmetlerine ilişkindir. Uzun zamandır banka hizmetlerine ilişkin tüm uyarı ve açıklamalarımıza rağmen bu sektördeki hak ihlâllerindeki yoğunluk devam etmektedir. Başta ilgili Devlet Bakanlığı, BDDK. ve Türkiye Bankalar Birliği olmak üzere sektör ile ilgili tüm kuruluşların hak ihlâllerinin önüne geçebilecek önlemleri alması gerekmektedir. Uğur Zincir Başvuru Merkezi Başkanı Kaynak:Kadınvizyon |
WEZ Format +3. Şuan Saat: 07:18 PM. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.