Hayatimdegisti.com kişisel gelişim ritmotrans telkinli Cd'leri

Hayatimdegisti.com kişisel gelişim ritmotrans telkinli Cd'leri (http://www.hayatimdegisti.com/forum/index.php)
-   Hayat Soruları (http://www.hayatimdegisti.com/forum/hayat-sorulari/)
-   -   Müdürün yokluğunda vekâlet etme görevi yüksek dereceli olan memura mı aittir? (http://www.hayatimdegisti.com/forum/hayat-sorulari/21756-mudurun-yoklugunda-vekalet-etme-gorevi-yuksek-dereceli-olan-memura-mi-aittir.html)

bluemoon24 29-12-2008 03:59 AM

Müdürün yokluğunda vekâlet etme görevi yüksek dereceli olan memura mı aittir?
 




Bilindiği üzere, 657 sayılı Devlet memurları Kanunu devlet memuru statüsüne

asil veya aday memur atananlara ilişkin hükümler dışında 86 maddede vekaleten

atanmaya ilişkin hükümlere yer vermiş bulunmaktadır. Anılan 86 ncı maddede Memurların

kanuni izin, geçici görev, disiplin cezası uygulaması veya görevden uzaklaştırma

nedenleriyle işlerinden geçici olarak ayrılmaları halinde yerlerine kurum içinden

veya diğer kurumlardan veya açıktan vekil atanabilir.



Bir görevin memurlar eliyle vekaleten yürütülmesi halinde aylıksız vekalet asıldır.



Ancak, ilkokul öğretmenliği (Yaz tatili hariç), tabiplik, diş tabipliği, eczacılık,

mühendis ve mimarlık, veterinerlik, köy ve kasaba imamlığına ait boş kadrolara

açıktan vekil atanabilir.



Aynı kurumdan birinci fıkrada sayılan ayrılmalar dolayısıyla atanan vekil memurlara

vekalet görevinin 3 aydan fazla devam eden süresi için, kurum dışından veya

açıktan atananlarla kurum içinden ilkokul öğretmenliğine atanan öğretmenler

ile veznedarlık görevine atananlara göreve başladıkları tarihten itibaren vekalet

aylığı ödenir.



Bu Kanuna tabi kurumlarda çalışan veteriner hekim veya hayvan sağlık memurları,

veteriner hekim veya hayvan sağlık memuru bulunmayan belediyelerin veterinerlik

veya hayvan sağlık memurluğu hizmetlerini ifa etmek üzere bu hizmetlerle ilgili

kadrolara vekalet aylığı verilmek suretiyle atanabilirler.



Yukarıda sayılan haller dışında, boş kadrolara ait görevler lüzum görüldüğü

takdirde memurlara ücretsiz olarak vekaleten gördürülebilir.



Bu Kanuna tabi kurumlarda, mali, nakdi ve ayni sorumluluğu bulunan saymanlık

kadrolarının boşalması halinde bu kadrolara işe başladıkları tarihten itibaren

vekalet aylığı verilmek suretiyle memurlar arasından atama yapılabilir.

denilmekte olup, vekalet görevinin fiilen yapılması şartı başlıklı174 ünü maddesinde

Vekalet aylıklarının ödenebilmesi için görevin fiilen yapılması şarttır.

ve vekalet, ikinci görev aylık ve ücretleri ile diğer ödemeler başlıklı

175 inci maddesinde de Bir göreve vekaleten atanan memurlara vekalet

edilen görevin kadro derecesinin birinci kademesinin üçte biri, açıktan atananlara

ise (Köy ve kasaba imamlığı kadrolarına atananlara 146 ncı maddede yazılı asgari

ücret aylık tutarından aşağı olmamak üzere) üçte ikisi verilir. Bulundukları

yerden başka bir yerdeki bir göreve vekalet suretiyle atananlara, Harcırah Kanununun

geçici görevle başka yere gönderilenlere ilişkin hükümleri uygulanır.



Ancak, kurum içinden veya diğer kurumlardan vekalet edenlere vekalet aylığı

ödenebilmesi için, vekilin asilde aranan şartları taşıması zorunludur.



88 inci maddeye göre ikinci görev verilen memurlara, bu görevleri karşılığında

aylık ödenebilmesi için boş bir kadroya ait görevin ikinci görev olarak yürütülmesi

gerekir. Bu şekilde görevlendirilenlere, görevlendirildikleri kadro derecesinin

ilk kademe aylığının üçte ikisi ödenir. Ancak, baştabip ve baştabip yardımcılığı

hizmetlerinin ikinci görev olarak yürütülmesi halinde kadro şartı aranmaz ve

bu hizmetleri yürütenlere almakta oldukları aylığın üçte ikisi ikinci görev

aylığı olarak ödenir.



Açıktan vekil olarak atananlar bu Kanunla memurlara tanınan sosyal haklardan

da yararlanırlar ve bunlara ödenecek vekalet aylığının hesabına memuriyet taban

aylığı da dahil edilir. hükümleri yer almaktadır.

Ayrıca, 657 sayılı Kanunun Amir Durumda Olan Devlet Memurlarının Görev ve Sorumlulukları

başlıklı 10 uncu maddesinde Devlet memurları amiri oldukları kuruluş

ve hizmet birimlerinde kanun, tüzük ve yönetmeliklerle belirlenen görevleri

zamanında ve eksiksiz olarak yapmaktan ve yaptırmaktan, maiyetindeki memurlarını

yetiştirmekten, hal ve hareketlerini takip ve kontrol etmekten görevli ve sorumludurlar.



Amir, maiyetindeki memurlara hakkaniyet ve eşitlik içinde davranır. Amirlik

yetkisini kanun, tüzük ve yönetmeliklerde belirtilen esaslar içinde kullanır.



Amir, maiyetindeki memurlara kanunlara aykırı emir veremez ve maiyetindeki memurdan

hususi bir menfaat temin edecek bir talepte bulunamaz, hediyesini kabul edemez

ve borç alamaz.denilmektedir.

Her şeyden önce vekalet bir atama olup, idare bu kadroya görevde yükselmede

aranılan sınav şartı hariç atanacaklar aranılan şartları taşıyanlar arasından

takdir yetkisi çerçevesinde atama yapabilmektedir.

Ancak, amirler takdirlerinin kamu yararı, hizmet gerekleri ve eşitlik ilkeleri

çerçevesinde kullanmalıdırlar. İdarenin takdirini bu çerçevede kullanmadığını

düşünüyor iseniz yargı yoluna başvurma imkânı da bulunmaktadır.

Kanaatimiz, bu tür vekâletlerin de kurumsal düzeydeki düzenleyici işlemlerle

düzenlenmesi ve memurlara duyurulması halinde, personelin performansını artıracağı

ve çalışma barışını sağlayacağı yönündedir.



Kaynak: memurlarnet


WEZ Format +3. Şuan Saat: 03:07 PM.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.