![]() |
Müşterilerde Güven Uyandırmak Yeni satış modeline göre satış sürecinin %40' ı potansiyel müşteri ve müşterilerde güven uyandırmaya adanmıştır.Bir satıcının, güven temeli oluşturması için, Dolaylı çaba kuralını anlaması ve uygulaması, potansiyel müşteri ve müşterilerin derin bilinçaltındaki gereksinimlerini görmesi, satış görüşmesinde doğru soruları sorması ve cevapları dikkatlice dinlemesi gerekir.1- Dolaylı Çaba Kuralı, - Başkalarıyla ilişkimizde bazı şeyleri doğrudan elde etmekten ziyade daha çok dolaylı yollardan elde ederiz. 2- Müşterilerinizin derin bilinçaltı gereksinimlerini göz önünde bulundurun. - Bu gereksinimler; (1) Kabul edilmek - Kabul ettiğinizi göstermenin en basit yolu gülümsemektir. (2) Onaylamaktır, - Onaylamak övmek demektir. (3) Taktir, iki kişi arasındaki güven bağını oluşturacak olan sihirli kelime ''Teşekkür ederim'' dir. (4) Hayranlık, - hayrınlık iltifat etmektir. (5) Aynı fikirde olmak, - daima aynı fikirde olun. 3- Bir ilişkide güven bağı oluşturmanın en güçlü yolu sorular sormak ve dinlenmektir. - Bunun üç sebebi vardır. (1) Dinlemek güven uyandırır. (2) Dinlemek öz-değer oluşturur.Dinleme düzeyiniz, verdiğiniz değere eşittir. (3) Dinlemek direnci azaltır.4- Daha iyi bir dinleyici olmak için yapabileceğiniz önemli şeyler; (1) Potansiyel müşterinin yüzüne bakın. (2) Kafanızı sallayın, onu tasdik edin. (3) Yanıtlamadan önce bekleyin / ara verin. (4) Açıklığa kavuşturmak için soru sorun. - Kastettiğiniz tam olarak nedir? (5) Özetleyin ve kontrol edin. - Özet kapanışı kullanın.5- İnsanları konuşturmak için sorabileceğiniz soru tipleri; (1) Açık uçlu sorular. - Ne, ne zaman, nerede, niçin, kim ve nasıl'la başlar. (2) Kapalı uçlu sorular.Kapalı uçlu sorular yüklemlerle kurulur. (3) Olumsuz yanıt soruları. - Olumsuz yanıt soruları, hayır yanıtının evet anlamına geldiği sorulardır. (4) Hissetme sorunları, hissetme sorunları kişiye bir şey hakkında ne düşündüğinden ziyade ne hissettiğini soran sorulardır. (5) Tercih soruları, (6) Deneme kapanış soruları müşterinin evet yada hayır diye yanıtlayabileceği fakat hayır yanıtının prezentasyonu bitirmediği sorulardır. prezentasyon.net |
Cevap: Müşterilerde Güven Uyandırmak sadece gülümsemeyi becerseler çok şey değişecek ama insanlar farkedemiyor heralde. ben girdiğim dükkanda benimle ilgilenen kişi asık yüzlüyse alacağım şey ne kadar ihtiyaçta olsa bırakıp çıkıyorum. hiç tahammülüm yok öylesine. |
Cevap: Müşterilerde Güven Uyandırmak bazıları da öyle güzel dileklerle uğurluyorlar ki çok mutlu oluyorum dua ediyorum onlar için. sadece müşteri, satış taktiği olarak değil insan ilişkisi olarak herkesin kendine çeki düzen vermesi lazım. moral bozukta olsa bi gülümseme karşındakinin gününü güzelleştirir =)) |
Cevap: Müşterilerde Güven Uyandırmak evet katılıyorum size, gülümsemek çok önemli müşteride güven uyandırmak için ama birde yapmacık gülücüler var :) insanı fitil ediyorlar, aldığı ürünü bırakası geliyor insanın.Ortada hiç bir şey yokken zorla sırıtan insanlar :) |
Cevap: Müşterilerde Güven Uyandırmak merhaba arkadaşlar. ben ortalama 10 yıldır sürekli hizmet sektöründe görev almaktayım. lakin hizmet sektörü dendiği zaman her iki tarafın da durumu ele alınmalı bence. neden diye soracak olursanız şayet; çalışmış olduğum bu 10 yıllık süreç içerisinde öyle çok durumla karşı karşıya kaldım ki, duysanız gerçekten şaşarsınız. insanoğlunun bitmek tükenmek bilmeyen istek ve arzularıyla beraber duymuş olduğu hazımsızlık artık hat safahada yer almakta. bahsettikleriniz bir hizmet sektörü için doğru gereçler, ancak bir de bir de hizmet sektörü olarak hizmet görecek kişilerin de durumu ele alındığında, ortaya karmakarışık bir durum çıkıyor. ben işimde profesyonel olduğumu söyleyemem ancak iyi bir müşteride her zaman iyi bir izlenim ve şirket adına iyi bir vizyon oluşturmak konusunda elimden gelen çabayı sonuna kadar göstermeye çalıştığıma inanıyorum. buna rağmen hala da anlam veremediğim tuhaf olaylarla karşılaşıyorum. öncelikle, Türk ticaret kanunlarında yer almayan "MÜŞTERİ HER ZAMAN HER YERDE HAKLIDIR" cümlesi, özellikle de biz türk vatandaşına hiç de iyi gelmemekte, aksine, bir millet olarak toplumumuzun ne kadar duyarsız ve ne kadar bencil olduğunu apaçık ortaya koymaktadır. yıllardır tanıdığım, bildiğim sürekli müşterim olan birçok kişi, umulmadık zamanda ve umulmadık yerlerde bu dayanağa başvurarak, kendini bir kral ilan edermişcesine çalışanın üzerinde hüküm süremeye çalışıp haklarını aramakta ve faturasını da çalışanın üzerine yükleyerek kendisinin her yerde haklı olduğunu tekrar ilan edermiş gibi bir çeşit müşteri havalarına girmektedir. bununla beraber samimi olduğunuz ve sürekli müşteriniz olan birçok kişi de birtakım yüzsüzlüklerini de ortaya koyarak sizden elinizden gelenin kat be kat fazlasını istemekte, sizi zora koşmakta, yapamayacağınızı belirttiğiniz halde de tavır almaktan geri durmamaktadır. buna benzer ve daha da öte durumlara karşı karşıya gelmiş biri olarak size bunun gibi çok durumlardan bahsedebilirim. sosyal hayatta bir müşteri ve iş hayatında da hizmet sektörü çalışanı olarak, "müşteri her zaman haklıdır" ibaresini sonuna kadar kınıyorum. beni yanlış anlamanızı istemem. inanın bana, sırf bu ibare yüzünden kendini bir halt sanan pek muhterem birkaç müşteri sayesinde bir iş arkadaşımızın suçsuz yere işten atıldığını bile gördüm. bu sebepten ötürü bu ibareyi ve bu ibare çerçevesi içerisinde kendini sınırsız haklara sahip gören o mevcut kitleyi kınıyorum. bu sadece bir görüş ve paylaşımdır arkadaşlar. sakın üzerinize alınmayın. bunu sizler de düşünerek analiz edin ve hayata bir de bu şekilde bakın diye sizinle görüşümü paylaşıyorum. saygılar diliyorum. |
Cevap: Müşterilerde Güven Uyandırmak Satışa ilk olarak büyük bir şirkette (satış departmanı tamamiyle oturmuş ve kurumsallaşmış) başladım.Satışı satıcılığı ilk orada keşfetmiştim.Ve orada bize ilk öğretilen cümle bu sizin söylediğiniz cümledir.Müşteri her zaman haklı değildir.Evet sayın sebastin size tam ve kesin olarak katılıyorum. Müşteri her zaman haklı değildir.Özellikle 80 yılların öncesindeki satış ve satıcılık anlayışında kalan ve 80 de Amerika nın öncülüğünde tüm dünyada yaşanan satış devrimi her konuda olduğu gibi ülkemize ancak (bazı gerçek anlamda kurumsallaşmayı başarmış büyük firmaların çabası sayesinde) yeni yeni ziyaret etmekte olduğu için , bu ve buna benzer sorunları hâlâ yaşamaya devam etmekteyiz. |
Cevap: Müşterilerde Güven Uyandırmak müşteri her zaman haklı değildir..bu duruma göre değişir.. |
Cevap: Müşterilerde Güven Uyandırmak Alıntı:
kesınlıkle katılıorum.bende hızmet sekterunde yaklaşık 5 yıldır calışan bırı olarak ve onde gelen sektorlerden bırısı olmasına ragmen kesınlıkle gelen muşterıler bazens aygı sınırlarını zorluyor...yanı tek taraflı olarak bakmamak lazım olaya.. |
Cevap: Müşterilerde Güven Uyandırmak kuralları sadece kendi lehimize olduğunda uygulamazsak bence sorun halledilir...çünkü hizmet veren yada alan farketmiyor...kurallara uyan yada uymayan insan olarak ayırmak ve her türlü kurumda standartı yakalamak lazım diye düşünüyorum ...herkese sevgiler:) |
Cevap: Müşterilerde Güven Uyandırmak kuralları uygulasanızda yukarıda sozedılen muşterı daıma haklıdır ıbaresınden guc alan bazı kendını bılmezler her konuda rahatsızık cıkarabılıolar |
WEZ Format +3. Şuan Saat: 12:40 PM. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.