![]() |
Hasta Hakları Yönetmeliği -1998-'ne göre Hasta Hakları Yönetmeliği -1998-'ne göre Bir Sağlık Kuruluşuna, sağlık hizmeti almak için başvuran herkesin; 1. Hizmetten genel olarak faydalanma: Adalet ve hakkaniyet ilkeleri çerçevesinde sağlıklı yaşamanın teşvik edilmesine yönelik faaliyetler ve koruyucu sağlık hizmetlerinden faydalanmaya, 2. Eşitlik içinde hizmete ulaşma: Irk, dil, din ve mezhep, cinsiyet, siyasi düşünce, felsefi inanç, ekonomik ve sosyal durumları dikkate alınmadan hizmet almaya, 3. Bilgilendirme: Her türlü hizmet ve imkanın neler olduğunu öğrenmeye, 4. Kuruluşu seçme ve değiştirme: Sağlık kuruluşunu seçme ve değiştirmeye ve seçtiği sağlık kuruluşunda verilen sağlık hizmetlerinden faydalanmaya, 5. Personeli tanıma, seçme ve değiştirme: Sağlık hizmeti verecek ve vermekte olan tabiplerin ve diğer personelin kimliklerini, görev ve ünvanlarını öğrenmeye, seçme ve değiştirmeye, 6. Bilgi İsteme: Sağlık durumu ile ilgili her türlü bilgiyi sözlü veya yazılı olarak istemeye, 7. Mahremiyet: Gizliliğe uygun olan bir ortamda her türlü sağlık hizmetini almaya, 8. Rıza ve İzin: Tıbbi müdahalelerde rızanın alınmasına ve rıza çerçevesinde hizmetten faydalanmaya, 9. Reddetme ve durdurma: Tedaviyi reddetmeye ve durdurulmasını istemeye, 10. Güvenlik: Sağlık hizmetini güvenli bir ortamda almaya, 11. Dini vecibelerini yerine getirebilme: Kuruluşun imkanları ölçüsünde ve idarece alınan tedbirler çerçevesinde, dini vecibelerini yerine getirmeye, 12. Saygınlık görme: Saygı, itina ve ihtimam gösterilerek, güleryüzlü, nazik, şefkatli sağlık hizmeti almaya, 13. Rahatlık: Her türlü hijyenik şartlar sağlanmış, gürültülü ve rahatsız edici bütün etkenler giderilmiş bir ortamda sağlık hizmeti almaya, 14. Ziyaret: Kurum ve kuruluşlarca belirlenen usül ve esaslara uygun olarak ziyaretçi kabul etmeye, 15. Refakatçi bulundurma: Mevzuatın, sağlık kurum ve kuruluşlarının imkanları ölçüsünde ve tabibin uygun görmesi durumunda refakatçi bulundurmayı istemeye, 16. Müracaat, şikayet ve dava hakkı: Haklarının ihlali halinde, mevzuat çerçevesinde her türle başvuru, şikayet ve dava hakkını kullanmaya, 17. Sürekli hizmet: Gerektiği sürece. sağlık hizmetlerinden yararlanmaya, HAKKI VARDIR. Ahlat, Gül Hasta şikâyeti arttı, doktora hizmet içi eğitim verilecek Sağlık Hakkı Nedir? (Uluslararası Belgelerde Sağlık Hakkı), Hasta Hakları Nelerdir?, Hasta Hakları Yönetmeliği (1998), Avrupa Birliği Hasta Hakları Statüsü (Şartı) (Roma- Kasım 2002), Bali Bildirgesi (Bali, Eylül 1995), Avrupa'da Hasta Haklarının Geliştirilmesi Bildirgesi (Amsterdam, 28-30 Mart 1994), İnsan Hakları ve Biyotıp Sözleşmesi (Strasbourg Kasım 1996 Ovideo 4 Nisan 1997), Tıbbi Deontoloji Nizamnamesi (19 Şubat 1960), Hekimler Meslek Etiği Kuralları (1998) |
WEZ Format +3. Şuan Saat: 12:59 PM. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.