Tekil Mesaj gösterimi
Alt 18-12-2010, 02:48 PM   #5 (permalink)
vittoria è nostra
Yüzbaşı
 
vittoria è nostra - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Üyelik tarihi: Jul 2009
Bulunduğu yer: İstAnbul
Mesajlar: 501
Tesekkür: 9,013
553 Mesajinıza toplam 1,445 kez İyi ki varsın demişler.İyi ki varsınız iyi ki varız.
vittoria è nostra is a name known to allvittoria è nostra is a name known to allvittoria è nostra is a name known to allvittoria è nostra is a name known to allvittoria è nostra is a name known to allvittoria è nostra is a name known to all
Standart Cevap: Jane SMITH - daha iyi nasıl.... ZAMAN YÖNETİMİ kitabından alıntılar

İŞ DEVRETMENİN RİSKLERİNİ AZALTMAK

Elimizdeki işleri başkasına bırakmamak için birçok mazeretler bulabiliriz. Peki, siz aşağıda çıkardığınız mazeretlerden hangisini sık sık kullanıyorsunuz?
  • İşlerimi devretmek için vakit bulamıyorum.
  • Bu işleri herkesten daha iyi yapabilirim.
  • Eğer bir işi sevdiysem, onu hep kendim yapmak isterim.
  • Eğer işlerimi sık sık devredersem, kendim iş ortamından koparım.
  • Bu işi kimsenin benden daha iyi yapabileceğine güvenmiyorum.
Eğer yukarıdaki mazeretlerden herhangi birini sık kullanıyorsanız, davranışlarınızda biraz değişiklik yapmanız gerekir.

Şu anki tutumunuz:
İşlerimi devretmek için vakit bulamıyorum.
Olması gereken tutumunuz:
Bu iş için zaman ayırmalıyım. Geleceğe yönelik iyi bir yatırım olabilir.


Şu anki tutumunuz:
Bu işi herkesten daha iyi yapabilirim.
Olması gereken tutumunuz:
Bütün işleri benim yapmam gerekmiyor. Ekinimdeki insanların gelişmesi de sorumluluklarım arasında.


Şu anki tutumunuz:
Eğer bir işi sevdiysem, onu hep kendim yapmak isterim.
Olması gereken tutumunuz:
Eğer bu işi sevdiysem onu diğerlerine daha iyi anlatırım ve işi yapmalarını teşvik edebilirim.


Şu anki tutumunuz:
Eğer işlerimi sık sık devredersem, kendim iş ortamından koparım.
Olması gereken tutumunuz:
Zaten şu anda önemli işlerin hepsi ile ilgilenme lüksüne sahip değilimdir.


Şu anki tutumunuz:
Bu işi kimsenin benden daha iyi yapabileceğine güvenmiyorum.
Olması gereken tutumunuz:
Şu gerçeği kabul etmeliyim. Diğerleri işi benim kadar çok iyi yapamasa da, yine de yeteri kadar iyi yapabilirler.

Uygun görevlendirme

Uygun bir iş dağılımı gerçekleştirmek için ilk planda hangi işlerin uygun olmadığını netleştirmeniz gerekir. Açık söylemek gerekirse, her ne kadar kişiler kendilerine imkan verildiğinde zor işleri yapmak için şanslarını denese de, normal olarak onların kapasite ve becerilerini aşabilen görevler olacaktır. Önemli olan işlerin dağıtımı sonucu başarısızlık olabileceğini gözden kaçırmamanızda fayda vardır.

Öte yandan, şirkete haiz bilgileri ya da bazı gizli unsurları taşıyan işlerin devredilmemesi gereği, iş dünyasının kurallarından biridir. Diğer bir husus da size devredilen bir işi, sizin bir başkasına devretmemeniz gerçeğidir. Zira, size devreden kişi sizin yetenek ve kapasitenize güvendiği için yapmış ve iş üzerindeki kontrolünü size devretmiştir. Tabi ki eğer gerçekten devretmeniz gerekiyorsa de, işi, çok yakın tanıdığınız ve kendisinden emin olduğunuz birisine devredebilirsiniz.

Her ne kadar önemli, gizli ve karışık görevleri ayıklasanız bile, geride birkaç ihtimal daha kalabilir. Bunlar;
  • Rutin işler
  • Özel yetenek gerektirmeyen işler
  • Çok vakit alan işler
  • Belirli aralıklarla yapılması gereken işler
  • Önceden daha iyi planlanabilecek işler
  • Birisinin özellikle yapmak istediği işler

Eleman seçimi

Verilecek işin belirlenmesinden sonraki aşama, bu işi yapabilecek özelliklere sahip elemanı belirlemektir. Eğer bu özellikleri taşıyan bir eleman yoksa “birisi bu konuda eğitilebilir mi?” sorusunun cevabını aramak gerekir. Bütün bunları yaparken gerçekten işi yapabilecek özelliklere sahip elemanları de elememeye dikkat edin.

Başlangıçta işin yapılması için yanlış kişiyi seçmiş olabilirsiniz, ama o kişi, verdiğiniz işi kendi yeteneklerini geliştirmek için bir avantaja dönüştürebilirse, uzun vadede yine siz kazançlı çıkmış olursunuz.
vittoria è nostra isimli Üye şimdilik offline konumundadır Offline   Alıntı ile Cevapla