Geri git   Hayatimdegisti.com kişisel gelişim ritmotrans telkinli Cd'leri > Eğitim Öğretim Sınavlar Klubü > Sınavlara Hazırlık Klubü > Öss Destek

Uyarılar

verimli ders çalışma yöntemleri

Sınavlara Hazırlık Klubü ve Öss Destek verimli ders çalışma yöntemleri Konusunu hayatimdegisti.com Konuğumuz olarak inceliyorsunuz hayatimdegisti.com sitemizde yaşamınızı hemen degistirecek bir cok telkinli hipnoz mp3 vardir tesaduf eseri de buradaysanız mutlaka inceleyiniz üst link TelkinCD tıklayınız VERIMLI DERS ÇALISMA YOLLARI NELERDIR? I- AMAÇLARINIZI BELIRLEYINIZ Her çalisma bir amaca yönelik olmalidir. Bu amaçlar, bir problemin çözümünü ögrenmek, bir yazidaki ana düsünceyi bulabilmek vs. olabilir. Bunlari iyi belirleyerek çalismaya baslayan kisiler, bu yakin amaçlara ulasa ulasa sinifini geçmek, ...

ayrıca bu konularda arama yapan konuklarımız var Öss Destek telkin cd indir izle İstanbul Öss Destek nerededir kimdir Öss Destek çekirdek inanç temizliği İzmir bursa Öss Destek hipnoz Öss Destek olumlama seminerleri eğitimi çaresi tedavisi Öss Destek hakkında bilgi bilinçaltı telkin cd telkin mp3 Öss Destek kuantum düşünce kitap haberi

verimli ders çalışma yöntemleri

Cevapla
 
LinkBack Seçenekler Stil
Alt 22-01-2009, 10:40 AM   #1 (permalink)
Üsteğmen
 
ECEM18 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Üyelik tarihi: Mar 2008
Mesajlar: 212
Tesekkür: 1,412
221 Mesajinıza toplam 1,573 kez İyi ki varsın demişler.İyi ki varsınız iyi ki varız.
ECEM18 has much to be proud ofECEM18 has much to be proud ofECEM18 has much to be proud ofECEM18 has much to be proud ofECEM18 has much to be proud ofECEM18 has much to be proud ofECEM18 has much to be proud ofECEM18 has much to be proud ofECEM18 has much to be proud of
Lightbulb verimli ders çalışma yöntemleri

VERIMLI DERS ÇALISMA YOLLARI NELERDIR?
I- AMAÇLARINIZI BELIRLEYINIZ
Her çalisma bir amaca yönelik olmalidir. Bu amaçlar, bir problemin çözümünü ögrenmek, bir yazidaki ana düsünceyi bulabilmek vs. olabilir. Bunlari iyi belirleyerek çalismaya baslayan kisiler, bu yakin amaçlara ulasa ulasa sinifini geçmek, okulunu bitirmek ve sinavi kazanmak biçiminde özetlenen uzaktaki amaçlarina da ulasmaktadirlar.
II- PLANLI ÇALISINIZ
Birden çok is ya da ders üzerinde ayni günde çalismaniz gerektiginde hangisinden ise baslayacaginizi bilemediginiz ya da çalismaya baslamak için karar veremediginiz anlar oluyor mu? Bu soruya yanitiniz "evet" ise, sizin planli çalismayi bilmediginizi kolayca söyleyebiliriz. Bu tür bir durumla, yani ayni zamanda birden çok dersi çalismayla yüz yüze geldiginizde, dersler-den her birinin üzerinizde yarattigi ruhsal baski, bunlardan herhangi birine kendinizi tümüyle vermenizi engelleyerek ve verimsiz biçimde islerden birini birakip ötekine atilmaniza neden olacaktir.
Bu tür kararsizlik ve karisiklik ancak hangi dersi ne zaman yapacaginizi belirli bir siraya koymakla yani "Karar Vermekle" ortadan kalkar. Iste çalismada plan; "nasil", "ne zaman" ve "nerede" çalisacaginiza karar vermek demektir.
Ögrenciler günlük ve haftalik bölümleri de olan aylik çalisma planlarinda;
1. Hangi derslere, haftanin hangi günleri çalisacaklarini,
2. Geçmis konularin tekrarina ne zaman yer vereceklerini,
3. Sinav tarihlerini,
4. Hazirlayacaklari ödevlerin neler oldugunu ve zamanini,
5. Planlarina aldiklari, ancak çesitli nedenlerden ötürü zamaninda yapamadiklari çalismala-rini ne zaman tamamlayacaklarini,
6. Dinlenme, müzik dinleme, televizyon izleme, spor yapma sinema ve tiyatroya gitme gibi ders disi etkinliklere ne zaman yer vereceklerini göstermelidirler.
Günlük çalisma çizelgelerinde; okulda geçen saatler, ders çalisma, eglenme, dinlenme, ev islerine yardim ve uyku saatleri gösterilmis olmalidir.
Çalismaya baslayacagi zaman kendini yorgun ve isteksiz hisseden ögrenci çalisma saatlerini yanlis seçmis demektir. Beklemeden günlük çalisma çizelgesinde gerekli degisikligi yapmalidir.
III- ZAMANI VERIMLI KULLANINIZ
Ögrenciler bedensel, zihinsel, duygusal yapilari, ilgileri ve yetenekleri bakimindan birbirle-rinden farklidirlar. Bir ögrencinin isteyerek çalistigi ve hemen ögrendigi bir dersi bir baska ög-renci zor ögrenebilir. Bir baska ögrenciyse çabuk yorulabilir ya da çalismak istemeyebilir. Bu nedenle bir ders ya da konu içinde ayrilacak süre ögrenciden ögrenciye degisir. Her ögrenci zamani kendine göre ayarlamalidir.
Bir saat çalistiktan sonra araya 5-10 dakikalik dinlenme koymak yararli olur. Bu sayede bir saatlik çalisma sonunda dagilan dikkat ve azalan verim tekrar kazanilir.
Ders çalismak için gerekli gücün toplanabilmesi bakimindan eglenmeye ve spora da za-man ayrilmalidir. Ancak bu süre gereginden fazla olmamalidir.
IV- VERIMI AZALTICI ETKENLERI ORTADAN KALDIRINIZ
Çalismaya baslamadan önce, yorgunluk, uykusuzluk, agri, sizi, elem duygusu, korku, öf-ke, asiri kaygi, fazla heyecan, endise, açlik, asiri tokluk, aile dertleri, normalin altinda ve üs-tündeki fiziki sartlar (çok sicak, çok soguk gibi) acelecilik, telas, araç ve gereç noksanligi gibi etkenlerin elden geldigince giderilmesi gerekir.
V- UYGUN BIR ÇALISMA ORTAMI SEÇINIZ
Çalisma yerinin seçimi çok önemlidir. Çalisma yeri derli toplu, yalin elden geldigince sabit ve sakin olmali, ayrica isik, isi gibi fiziksel sorunlari da çözümlenmis olmalidir. Ayri bir yerin saglanamamasi çalismadan kaçmanin bir nedeni olmamali, elverissiz kosullarda da ders çalismaya alismalidir.
Yatakta, koltukta ve divanda uzanarak çalismak, dikkatin toplanmasini güçlestirecek, ög-rencinin çalismak için daha çok zaman yitirmesine neden olacaktir.
VI- DIKKATINIZI UYANIK TUTUNUZ
Insanda dikkat her an vardir, önemli olan bunun çalisilan konu üzerinde toplanabilmesidir. Sevilen ve ilgi duyulan bir konu, dikkatin uyanik tutulmasina yardim eder. Daima belirli yerler-de çalismak, gürültünün bulunmadigi ortamlarda çalismak, sandalyede oturarak çalismak, masada gerekli araçlar disinda baska seyler bulundurmamak, çalisma yerini 18-20 derece sicaklikta tutmak, isleri siraya koymak, isleri bitirmede kendinizle yaris karari almak, her sefe-rinde bir çesit isle çalismak dikkatin dagilmasini önleyici yöntemlerdir.
VII- DERSE HAZIRLIKLI GELINIZ
Basarili olmanin yollarindan biri de derslerin islenmesine etkin olarak katilmaktir. Derslerde sürekli edilgin durumda kalan ögrencilerin islenen konulari anlamalari zordur. Ögrenciler okula gelmeden önce, o gün isleyecekleri konulari gözden geçirmelidirler. Bu sayede hem derslerin islenisine katilmak için gerekli güveni kazanirlar, hem de ögretmenin anlattiklarini daha kolay anlarlar.
Gerek islenecek konulara hazirlanirken, gerekse islenen konular gözden geçirilirken, an-lamakta zorluk çekilen yerler belirlenmeli, bu konularla ilgili sorular hazirlanip, derste ögretme-ne sorulmalidir. Ögretmenlerin derse hazirlikli gelen, soru soran, derse kalkan ögrencileri da-ha çok sevdikleri de unutulmamalidir.
VIII- NOT TUTUNUZ
Ögrencilerin büyük bir kismi not tutma teknigini bilmemektedir.
Not tutarken;
1. Anlatilanlar ögretmenin agzindan çiktigi gibi degil, anlasildigi gibi yazilmalidir.
2. Ögretmenin anlattigi konunun ana fikri ve anlamlari kavranincaya kadar beklenilmelidir.
3. Zamanin çogu yazmakla degil, dinlemekle, fikirleri kavramaya çalismakla geçmelidir.
4. Konu; grafik, sekil, istatistik vb. bilgilere dayali olarak anlatiliyorsa notlar arasina bunlarda alinmalidir.
5. Önemli fikir ve paragraflarin aynen yazilmasinda fayda vardir.
6. Yazilarin düzgün ve okunakli olmasina önem verilmelidir. Önce müsvette yapma, sonra temize çekilme yoluna gidilmelidir.
IX- ARAÇ - GEREÇ VE KAYNAKLARDAN YARARLANINIZ
Ögrenci, herhangi bir konunun ögrenilmesinde, basili araçlara ne kadar bas vurursa, ög-renme ilgisi ve zihinsel yetileri de o kadar çok genisleyecektir.
Basili ögrenme araçlarindan yararlanmada çizelge grafik, harita ve resimlerin özel bir önemi vardir. Bunlar sayfalarca anlatilan bilgileri topluca ve bir arada vererek o konunun kavranmasina yardimci olmaktadirlar.
X- VERIMLI OKUYUNUZ
Okuma, ögrenmenin en temel yoludur. Ögrenmede hizli okuma önemli ve gereklidir. Hizli okumayla hem okunanlar daha iyi anlasilir, hem de zamandan kazanilir. Okuma hizi lise ögrencileri için yaklasik 200 - 250 sözcüktür. Bu hiz okunulan yazinin niteligine ve okumanin amacina göre ayarlanmalidir. Vakit geçirmek amaciyla bir hikaye veya roman okurken okuma hizi oldukça yüksek olabilir. Ama okuma yorum yapma, elestirme özet çikarmak için yapiliyorsa okuma hizi yavas olmalidir.
Hizli okumanin en önemli yolu sesiz okumadir. Sessiz okuma hizi arttirdigi gibi anlamayi da kolaylastirir. Hizli ve anlamli okuma becerisi kazanabilmek için bol bol okuma çalismalari yapilmalidir. Önce gazete, öykü ve roman gibi seylerle ise baslamali giderek bos zamanlari okuyarak de-gerlendirme aliskanligi kazanilmalidir.
XI-ARALIKLI TEKRARLAR YAPARAK UNUTMAYI ÖNLEYINIZ
Ögrenilenler zamanla unutulabilir. Unutmayi önlemenin iki yolu vardir. Bunlardan biri ögre-nilen bilgileri yeri geldikçe kullanmak, digeri de aralikli olarak tekrar etmektir.
Ögrenciler ögrendiklerini yeri geldikçe kullanirken hem bunlarin ise yaradigini görecekler, hem de yeni bilgiler edinmeye motive olacaklardir.
Aralikli olarak yapacaklari tekrarlar sayesinde ise bir taraftan eski ögrendiklerini hatirlarken diger yandan da sinavlara her an hazir durumda olacaklardir.
Basari dileklerimizle.
ZAMAN DÜZENLEME VE PLANLI ÇALISMA
Çaba, enerji ve zamani en ekonomik sekilde kullanmak istiyorsak bir programa baglanmaliyiz. Zamani bosa geçirmek, yasami bosa geçirmektir. Ve bosa geçen zaman asla telafi edilemez.
Bazi ögrenciler için özellikle derslerin baslangicinda çalismaya düzenli bir biçimde yogunlasma zor gelir. Bu zorluk genellikle uzun süreli planlama ve çalisma programinin yoklugundan kaynaklanir. Ögrenciler zamanlarini planlamayi ve bunu yazili hale getirmeyi önemli bulmazlar. Oysa yapilan çalismalar derslerdeki basari ile gerçekçi planlama arasinda önemli iliski oldugunu ortaya koymaktadir.
Asagida verilen durumlar bir çogumuza tanidik gelebilir;
? Arkadaslariniz birlikte sinemaya gitmeyi önerdi. Bu filmi görmeyi çok istiyordunuz fakat ödevinizi bitirmek zorundasiniz.
? Önemli bir sinavdan önceki gece. Çalismaya baslamaniz gerek ama okunacak çok yer var. Zaman yeterli degil.
Tüm zamaninizin nereye gittigini merak ediyor musunuz ? Çalismalar ve ödevler son anda mi kaliyor ? Sinavdan veya ödev teslim tarihinden önce kendinizi baski altinda hissediyor musunuz ? Zamaninizi kontrol etmek ister misiniz ?
Zamani iyi planlamak sizin elinizdedir. Zamani akillica kullanmak sizi daha basarili kilacak ve düsündügünüzden daha fazla zaman yapmak istedikleriniz için size kalacaktir. O halde zamani planlamayi ögrenin ve bunu uygulamak için istekli ve sabirli olun. Unutmayin eski aliskanliklardan kurtulmak zaman alir ve palanli yasamak baslangiçta çok zor gelebilir. Bu nedenle kendinizi zorlamaniz gerekir. Katlanacaginiz kisa süreli sikinti daha sonra sizi mutlu ve basarili yillara götürecektir.
Ögrenciler çalisma plani hazirlamadan önce ders çalisma süresi, çalisilmasi gerekli dersler v.b. konularda ögrenme ilkelerini bilmek zorundadir. Bu ilkeler;
1. Çalisma plani hazirlarken hangi dersin hangi saatte çalisilacagi karalastirilmalidir. Zor yada agir ögrenilen dersler için en verimli saatlerin ayrilmasi uygundur. Zihnin uyanik ve çanli, konsantrasyonun en yüksek oldugu zamanlar en verimli saatlerdir. Çalisma için en verimli ve canli, konsantrasyonun en yüksek oldugu zamanlar en verimli saatlerdir. Çalisma için en verimli saat bireylere göre degisebilir. (sabah erken, okul dönüsü, aksam yemeginden sonra vb. ) Ögrenci bir hafta kendini gözleyerek en verimli saatleri saptayabilir. Genel olarak bedenin dinlenmis ve zihnin ögrenmeye açik oldugu saatler verimli kabul edilmektedir. Günün sonuna daha mekanik ve rutin isler birakilabilir. Bu tür etkinlikler fazla yogunlasmayi gerektirmez ve birey yorulunca birakabilir.
2. Çalisma planinda her derse belirli bir süre ayrilmalidir. Bu süre dersin zor yada kolay olusuna, çalisilacak konunun uzunlugu veya kisaligina, ögrencinin konu ile ilgili ön bilgisine ve çalisma yöntemine (okuma,yazma,yineleme) göre degisir. Genellikle bir saatlik dersin ödev ve çalisilmasi için iki-üç saat ayrilmasi önerilir. Ögrenci plani uyguladigi ilk haftayi deneme haftasi olarak görmeli ve çalismayi planladigi dersin baslangiç ve bitis saatlerini kaydetmelidir. Böylece hangi derse ne kadar sürede çalisildigi saptanacaktir.
3. Çalisma sürelerinin çalisma planinda ayni saatlere yerlestirilmesi gerekir. Böylece o saatlerde çalisma aliskanligi kazanilacak ve çalismaya dikkatin toplanmasi kolaylasacaktir. Ayrica aliskanlik haline geldikten sonra ayni saatte çalisilmazsa gerginlik duyulacak ve gerginlik çalisilmaya baslandigi zaman ortadan kalkacaktir.
4. Çalisma için ayrilacak zaman saptanirken dersin sinifta verilecegi gün ve saate yakin olmasina dikkat edilmelidir. Dersten önce ders veya konu çalisilirsa, dersin içerigi hakkinda bilgi sahibi olunur ve dersi anlamanin kolaylasmasinin yani sira anlasilmayan noktalar sorulabilir. Unutmanin en aza inmesi için de dersten sonra yinelemek gerekir. Böylece hem unutma azalir hem de dersi izleme ve ögrenme kolaylasir.
5. En verimli çalisma aralikli çalismadir. Ara vermeden uzun süre çalisma kadar uzun süre dinlenme verilerek çalismada verimsizdir. Ara vermeden uzun süre çalisma zihnin yorulmasina ve dikkatin dagilmasina yol açar. Uzun süreli dinlenme ise tekrar çalismaya dönmeyi güçlestirir. Çalisma ve d,inlenme süresi dersin özelligine göre degisirse de ortalama olarak önerilen, 40-50 dakikalik çalismadan sonra 10 dakika dinlenmedir. Ancak matematik, fizik gibi dersler çalisilirken problem çözmeden ara verilmemelidir. Ayrica her yeni konuyu çalismaya baslamadan önce ara verilmelidir.
6. Birbirine benzeyen iki ders üst üste çalisilmamalidir. Örnegin psikoloji ve sosyoloji dersi yerine, tarih ve matematik dersi arka arkaya çalisilirsa daha iyi olur. Böylece ögrenilenler birbirine karismayacagi gibi sikici olmasinin da önüne geçilir.
7. Ögrenme üzerinde en aza bozucu etki yapan etkinlik uykudur. Bir ögrenci yatmadan önce on dakika süreyle o gün çalistigi dersleri tekrarlayarak uykuya geçer ve sabah güne bir gün önce yapmis oldugu on dakikalik tekrari yaparak baslarsa, çalistiklarini daha iyi korur.
Verimli çalisma daha fazla disiplin ve hirsla elde edilir. Bu demek degildir ki dinlenmek için zaman ayrilmasin. Verimli çalismak için dinlenmek sarttir. Çalisma plani hazirlanirken dinlenmek ve eglenmek için zaman ayrilmalidir. Eger birey kendini genellikle yorgun hissediyorsa bu durumun nedenleri aranmalidir. Havasiz bir oda, agir yemekler ve yeterince spor yapmamak yorgunluga neden olabilir. Yorgunluk ve isteksizlik nedenleri bulunur ve degistirilebilir. Simdi yukarida sayilan ilkeleri göz önüne alarak zamanin nasil planlanacagini inceleyelim.
Çalisma plani hazirlamadan önce ögrenci verimli ders çalisma becerilerini kazanmalidir. Verimli ders çalisma aliskanliklar etkili ögrenmeyi gerçeklestirmenin yani sira zamanin en verimli kullanilmasini da saglar. Zamani planlamadaki ilk adim önceliklerin saptanmasidir. Birey önce kendisi için neyin önemli neyin önemsiz olduguna karara vermeli veya yapmak istedikleri ile yapmak zorunda olduklarini öncelik sirasina koymalidir. Birçok ögrenci yapmak istedikleri ve yapmak zorunda olduklarini gerçeklestirecek zamani bulamaz. Sosyal yasamin sundugu eglenceler ve ögrenciligin gerekleri arasinda seçim yapmak zorunda kalir. Örnegin, sinemaya gitmek veya geç saatte televizyondaki bir programi izlemek, arkadaslari ile bulusmak yapmak istedikleri, ders çalismak, sinavlara hazirlanmak, ödev hazirlamak ise yapmak zorunda oldugu etkinliklerdir. Bu seçimler ögrencilerde çatisma yaratir. Ögrenci amaçlarina ulasmada engellenme yaratan çatismalardan kurtulabilmek için önceliklerini belirlemeli ve su sorulari yanitlamalidir. Benim için bu etkinlikler içinde en önemlisi hangisidir ? Hangi etkinliklerden vazgeçebilirim ? En az önemli olan etkinlikler hangisidir ?
Önceliklerin net bir biçimde saptanabilmesi için söyle bir uygulama yapilabilir:
Yönerge: Gelecek bir hafta için planlarinizi düsünün. Yapmak istediginiz ve yapmak zorunda oldugunuz etkinlikleri listeleyin.

 

 

Buraya ilk defa geliyorsanız ismim Atakan Sönmez ve burası hayatimdegisti.com.Boğaziçi üniversitesi mezunuyum ve Türkiyede ilk Subliminal Telkin Uzmanıyım.tıklayın

Bir site olsa onu bulanların uykuda dinledikleri mp3 ler ile hayatları değişse… Bir site olsa onu bulanlar hipnoz olmadan sadece subliminal mp3 leri yükleyip ve uykuda dinleyerek hayatlarını değiştirseler. Bu fikir 1995 yılında yani 25 yıl önce çıkmıştı. 15 yıl önce ise bu mp3 lerin kişiye engel olan çekirdek inançlara göre hazırlanması yani cekirdekinanc.com fikri oluştu

Hipnoz gibi bir şey mi subliminal mp3 nedir?

Tam olarak değil. Öncelikle size engel olan 0-11 yaş arası oluşan bilinçaltı kayıtlarınız yani çekirdek inançlarınız bulunur. Sonra bu çekirdek inançlarınızın pozitif halleri olumlamalar isminize özel olarak mp3 lerin ve müziğin içine gizlenir. Siz de uykuda ya da uyanıkken bu mp3 leri dinleyerek sonuç alırsınız. Çocukluğunuzda size söylenenlerin tam tersini dinlediğiniz kayıtlarla binlerce kez bilinçaltınıza yerleştirmiş oluruz.

Çekirdek inançların hayatımda engellere neden olduğunu nasıl anlarım?

Hayatınızda hep aynı şeyler tekrar ediyorsa. İlişkilerde hep aynı şeyleri yaşıyorsanız... Aşırı fedakar bir yapınız varsa ve bu sanki göreviniz haline geldiyse. Birilerini kurtarmaya çalışıyorsanız. Paranızın bereketi yoksa sürekli gereksiz harcamalar çıkıyorsa birikim yapamıyorsanız. Hayır demekte zorlanıyorsanız. Odaklanmakta bir şeyleri devam ettirmekte sorun yaşıyorsanız. İlişkilerde mıknatıs gibi sorunlu kişileri çekiyorsanız. İş hayatında iniş çıkışlar sürekli oluyorsa. Ertelemeleriniz fazla ise. Aşırı kontrolcü ve garantici bir yapınız varsa kaygı düzeyiniz yüksekse hep en kötü ihtimali düşünüyorsanız ve şanssızlıkları sorunlu olayları ve sorunlu kişileri hayatınıza çekiyorsanız çocuk yaşta oluşan çekirdek inançlar hayatınızı yönetiyor olabilir.

25. yıla özel şimdi arayanlara 5 dakikalık çekirdek inanç ön tespit ve bir günlük deneme telkin mp3 ücretsizdir. Ön tespitte size engel olan birkaç çekirdek inanç örneği verilir. Atakan Sönmez tarafından yapılır ve bilgi amaçlıdır. +90 5424475050 Türkiye dışındakiler whatsapp tan arayabilir cekirdekinanc.com inceleyiniz.

__________________
insanın tüm evrende kesin düzeltebileceği tek bir şey vardır;kendisi
ECEM18 isimli Üye şimdilik offline konumundadır Offline   Alıntı ile Cevapla
Alt 22-01-2009, 10:42 AM   #2 (permalink)
Üsteğmen
 
ECEM18 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Üyelik tarihi: Mar 2008
Mesajlar: 212
Tesekkür: 1,412
221 Mesajinıza toplam 1,573 kez İyi ki varsın demişler.İyi ki varsınız iyi ki varız.
ECEM18 has much to be proud ofECEM18 has much to be proud ofECEM18 has much to be proud ofECEM18 has much to be proud ofECEM18 has much to be proud ofECEM18 has much to be proud ofECEM18 has much to be proud ofECEM18 has much to be proud ofECEM18 has much to be proud of
Lightbulb

ETKIN DINLEME
Dinleme bir beceridir. Ve bu beceri birtakim ilke ve yöntemlerle çok daha etkili bir sekilde kullanilabilir. Insan iletisiminin yaklasik %90 i sözel olarak yapilmaktadir. Bu iletisinin ancak yarisi kisa bir süre sonra hatirlanabilir. Aradan daha fazla zaman geçtiginde ise %20-25 ini bile zor hatirlariz. Bütün bu nedenlerden dolayi etkili dinleme ilke ve yöntemlerini ögrenmek ve bunlari uygulamak daha da önem kazanmaktadir.
Etkili dinleme sadece söylenilenleri duymak degil, ayni zamanda bu söylenenleri önemli bulmak, kavramak ve degerlendirmektir. Ayrica etkin dinleme aktif bir süreçtir.
Olaya bir de baska bir boyuttan bakalim. Etkin dinleme ögretmen-ögrenci iliskilerini de olumlu bir yönde etkiler. Ögretmen genellikle kendini dinleyen ve dinledigini çesitli biçimlerde belli eden ögrencilere daha fazla ilgi gösterir ve onlara dönerek konusur. Ögretmen dersi anlatirken dinleyicilere ihtiyaç duyar. Bu nedenle basini sallayan, not tutan, dikkatini yogunlastiran aktif ögrencilere daha fazla ilgi gösterir.
Ögetmenin sinif içindeki en önemli görevlerinden biri ögrenciye bilgi aktarmaktir ve bunu ögretmen genellikle anlatarak gerçeklestirir Ögrenci ise ögretmenin bu anlattiklarini anlamak amaciyla dinlemektedir. Iste önemli olan da ögrencinin bu dinleme islevini nasil yaparsa daha basarili olacagidir.
Etkin bir dinleeyici olmak için "IFIKAN" adli bir yöntemi uygulayabiliriz.
Bu yöntem;
? I - Ileriye
? F - Fikirler
? I - Isaretler
? K - Katil
? A - Arastir
? N - Not tut olmak üzere 6 basamaktan olusmaktadir.
Bu basamaklari kisaca açiklayalim.
Öncelikle ileriye bak basamagindan baslayalim. Ögrenci sinifta ögretmenini dinlerken, ögetmenin anlattiklarindan yola çikarak daha sonra neler söyleyebilecegini tahmin etmeye çalismalidir. Bu da ögrencinin dikkatinin dagilmasini engeller ve ögrenciyi devamli uyanik tutar. Hatta ögrencinin aktif olarak katilmasini saglar. Ögrenci daha önceden o günkü konulari okuyarak sinfa gelirse hem anlatilanlara yabanci kalmamis olur hem de dersteki tahminlerini daha kolay bir sekilde yapar. Bu yontemle ögrenci derste anlatilanlari daha önce okudugu için daha kolay bir sekilde hatirlar.
Ikinci olarak fikirler basamagi karsimiza çikiyor. Bu basamak bize önemli fikir ve düsüncelere önem vermemiz gerektigini ve bunlari göz ardi etmememiz gerektigini anlatmaktadir. Ögrenci ögretmenin bir ders boyunca anlattiklarinin ana fikrini bulmaya çalismalidir. Ders boyunca kendi kendine bu konunun ana fikri nedir?, Burada anlatilmak istenen nedir? gibi sorular sormasi gerekir. Bu sorular ögrencinin ana fikir ve kavramlari bulmasina yardimci olur.
Üçüncü olarak isaretler basamagina bakalim. Ögrenci sinif içinde devamli uyanik olmak zorundadir. Ögretmenin hiçbir dedigini kaçirmamalidir. Ögretmenin isaretlerine karsi dikkatli ve uyanik olmalidir. Bir ögretmen konuyu anlatirken mutlaka ufak ipuçlari verir. Bazi konularin üzerinde israrla durur. Örnegin bir konunun önemli bir bölümünü anlatirken belirli kelimeler kullanir, ses tonunda farkliliklar yaratarak çesitli ipuçlari verir. Ögretmenler seslerini yükselterek ya da "burasi önemli", "dikkat ederseniz" gibi sözel vurgularla önemli noktalara isaret ederler. Bir ögretmen hiçbir zaman bu bir sinav sorusudur demez, ama çesitli ipuçlariyla bunu belli eder. Bu ipuçlarindan birkaçina örnek verirsek: önemli, baslica, can alici, burada esas fikir, sunu unutmayin ki, sonuç olarak, bu sebeple, özetle vb. ...Bu ipuçlarina dikkat edildigi taktirde ögrenci sinavda sorulabilecek sorulari tahmin edebilir.
Bir baska basamak ise "katil" basamagidir. Ögrenci sinif içinde devamli aktif olmalidir. Pasif bir ögrenci hiçbir zaman basarili olamaz. Ögrenci derse her firatta katilmalidir. Öncelikle derse zamaninda gelmeli, sinifta oturacagi yeri iyi seçmeli, görebilecegi, duyabileegi bir yere oturmalidir. Ve ders sirasinda ögretmenin söylediklerine gülümseyerek, kaslarini çatarak, basini sallayarak olumlu ya da olumsuz tepki göstermelidir. Böylece ögretmen de anlasilan ya da anlasilmayan yerleri çok daha iyi bir sekilde görebilir. Ayrica bu ögretmeni de memnun eder. Onun motivasyonunu artitirir, onu cesaretlendirir. Ögretmen dinlenildiginin farkina varir.Oysa ki anlattiklarina karsi hiçbir tepki göstermeyen donuk, pasif ögrenciler karsisinda ögretmen de bir seyler anlatmak istemez. Ögrenciler ögretmene tepkide bulunarak dersin kalitesini yükseltmekte ögrencilerin elindedir. Besinci olarak karsimiza "arastir" basamagi çikiyor. Ögrenciler nedense ders sirasinda soru sormaktan çok çekinmektedirler. Ve fikirlerini, görüslerini rahatça söyleyememektedirler. Oysa ki bu çok yanlistir. Ders sirasinda anlasilmayan bir yer varsa ya da merak edilen bir soru varsa bu soru rahatlikla sorulmalidir. Hiçbir sekilde çekinilecek bir durum söz konusu degildir. Sorulara verilen cevap anlasilmadiysa ve açiklamalar yeterli degilse, yeni sorular sorulmali ve açiklama yapilmasmi istenilmelidir. Eger ders içerisinde zaman yetmediyse, ders bittikten sonra ögretmene ya da diger ögrencilere de sorulabilir.
En son basamak ise " Not Tutma" basamagidir. Dinleme yoluyla ögrenilen bilgiler çok uzun süreler hafizada duramaz. Ögrenilenlerin zaman zaman tekrar edilmesi gerekir. Bir ögrenci ders sonunda, o derste dinlediginin ancak %55 ini hatirlayabilir.Tekrar yapilmadigi sürece bu oran bir hafta sonra %17 lere düser. Bu yüzden not tutmanin çok büyük bir önemi vardir. Not tutmanin iki önemli yarari vairdir. Bunlarda birincisi egitimin temel sarti olan "Aktif katilimi" saglar. Ögrenci derste pasif durumdan aktif duruma ggeçer. Not tutma sayesinde derste devamli uyanik olur, dikkatini derse yogunlastirir ve dikkatinin dagilmasini engeller. Ikinci önemli yarari ise unutmayi engelemesidir. Unutkanlik düsmanini bizim avantajimiza çevirerek en önemli girisim not tutmaktir. Özellikle alinan notlar eve gelince bir de temize çekilirse hafizaya daha iyi yerlesir.
Not tutulurken dikkat edilmesi gereken bazi noktalar bulunmaktadir.
? Öncelikle not tutulan kagit konusunda cömert olmamiz gerekir. Ileride okudugumuz zaman anlayabilecegimiz sekilde, bosluklar birakilarak not tutmamiz da yarar vardir. Hiçbir zaman küçük bir kagida sikisik bir sekilde not tutulmamalidir. Hatta not tutmak için bir defter olursa daha düzenli not tutulur. Ve de sayfanin altinda, üstünde, yan taraflarinda bosluk birakilirsa buralara eksik kalan bigileri daha sonra yazabiliriz.
? Not tutmaya ilk günden baslanilmasi gerekir. Ve düzenli olarak not tutulmasi çok önemlidir.
? Dinleme ile not tutma arasinda bir denge olusturmak gerekir. Tüm dikkati dinlemeye ayirirsak, verimli bir sekilde not tutamayiz. Ayni sekilde çok ayrintili not almaya kalkisirsak bu sefer de anlatilanlari anlamamiz güçlesir ve bu da dinlemeyi olumsuz etkiler. Dolayisiyla dinleme ve not tutma arasindaki dengeyi çok iyi ayarlamamiz gerekir.
? Derste not tutarken ana fikirleri, önemli noktalari not etmek çok önemlidir. Not alirken seçici olmakta yarar vardir. Önemli noktalari belilerken ögretmen bize çesitli ipuçlari verir. "Burasi önemli","Burada esas olan", "Dikkat ederseniz" vb. ipuçlariyla bu bölümlerin önemini vurgular. Bu bölümler mutlaka not alinmali ve önemli oldugunu belirtmek için de yanina * isareti konmali ya da alti çizilmelidir.
? Not tutarken zamandan tasarruf etmek ve geri kalmamak için, ögrenci kendi anlayabilecegi sekilde çesitli kisaltmalar kullanmalidirn. Bu kisaltmalardan bazilarina örnek verirsek:
-ve &
-gibi .
-örnegin ör
-sonuç olarak son.ol.
-kadar =
-matematik mat
-yüzyil yy
-birbirine 11
-buna ek olarak +
-açisindan ?
? Not tutarken ögrenci kendi cümleleriyle not almalidir. Bu sekilde hem ögrenci ögretmenin anlattiklarini özetleme imkani bulur, hem de anladigi biçimde not alma imkani bulur. Bazi durumlarda anlatilanlarin ayni sekilde not alinmasi gerekebilir. Ya da tahtada yazilanlari ayni sekilde kaydetmek gerekebilir. Bu durumda anlatilanlar ya da yazilanlar ayni sekilde not alinmalidir.
? Ögrenci not tutarken aklina takilan yerleri ya da anlayamadigi bölümleri ögretmene sormaktan çekinmemelidir. Böylece not alirken hem eksik not alimamis olunur hem de anlayarak not alinir.
? Ögrenci hafizasina çok güvense bile mutlaka sinifta ögretmen tarafindan söylenen ve vnemli gördügü her seyi not etmelidir. Böylece unutkanlik sonucu dogabilecek olumsuz sonuçlari engellemis olur.
? Dikkat edilmesi gereken en önemli noktalardan biri de tutulan notlarin mutlaka temize geçirilmesidir. Ögrenci tuttugu notlari temize geçirirken bir kez daha tekrar etmis olur ve bu da unutmasini engeller. Eger mümkünse tutulan notlar o gece ya da bir sonraki dersten önce temize geçirilmelidir.
Iyi dinlemek venot tutmak sadece egitimin degil, hayat basarisinin da en önemli unsurudur. Iyi bir dinleyici olmanin temel kurali iyi not tutmak, iyi not tutmanin yolu da iyi bir dinleyici olmaktir. Bu anlamda iyi not tutmak ve iyi bir dinleyici olmak birbirleriyle baglantili iki kavramdir.
Teorikte anlatilan bu hususlar, pratikte uygulandiginda ögenciye birçok yararlar saglar. Çok ufakmis gibi görünen ayrintilar ileride büyük farklar yaratacaktir. Bunu sizler de yasayip görebilirsiniz.
SINAVLARI NASIL ATLATIRIM?
Egitim psikologlarindan en iyi on öneri:
? Yardim alin:
? Ögretmenlerinize sinava nasil çalisilabilecegini sorun.
? Çalisir ve tekrarlarken kisa aralar verin:
? Yorgun bir zihin iyi hatirlayamaz.
? Çalisma programi yapin:
? En iyi çalisabileceginizi düsündügünüz zamanlarda tekrarlar yapin.
? Saglikli kalin:
? Iyi uyuyun ve yeterli beslenin.
? Egzersiz yapin:
? Yürüyün, kosun, herhangi bir sporla ugrasin.
? Olumlu düsünün:
? Basarisizligi veya gelecegi düsünmeyin.
? Elinizden gelenin en iyisini yapin:
? Hiç kimse daha fazlasini yapamaz.
? Tetikte olun:
? Hasta gibi hissederseniz, endiseleriniz hakkinda birileriyle konusun.
? Çok rahat ta davranmayin:
? Sinav konusunda biraz endise çok çalismanizi saglar.
? Akilli olun:
? Eger sinavdan sonra bu konuyu konusmak istemiyorsaniz, konusmayin. Aslinda bu konuda hiç düsünmeyin bile. Yapilan yapilmistir. Yazdiklarinizi degistiremezsiniz
__________________
insanın tüm evrende kesin düzeltebileceği tek bir şey vardır;kendisi
ECEM18 isimli Üye şimdilik offline konumundadır Offline   Alıntı ile Cevapla
Cevapla

Bookmarks

Etiketler
calisma, ders, verimli, yontemleri


Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık


verimli ders çalışma yöntemleri

Sınavlara Hazırlık Klubü ve Öss Destek verimli ders çalışma yöntemleri Konusunu hayatimdegisti.com Konuğumuz olarak inceliyorsunuz hayatimdegisti.com sitemizde yaşamınızı hemen degistirecek bir cok telkinli hipnoz mp3 vardir tesaduf eseri de buradaysanız mutlaka inceleyiniz üst link TelkinCD tıklayınız VERIMLI DERS ÇALISMA YOLLARI NELERDIR? I- AMAÇLARINIZI BELIRLEYINIZ Her çalisma bir amaca yönelik olmalidir. Bu amaçlar, bir problemin çözümünü ögrenmek, bir yazidaki ana düsünceyi bulabilmek vs. olabilir. Bunlari iyi belirleyerek çalismaya baslayan kisiler, bu yakin amaçlara ulasa ulasa sinifini geçmek, ...

ayrıca bu konularda arama yapan konuklarımız var Öss Destek telkin cd indir izle İstanbul Öss Destek nerededir kimdir Öss Destek çekirdek inanç temizliği İzmir bursa Öss Destek hipnoz Öss Destek olumlama seminerleri eğitimi çaresi tedavisi Öss Destek hakkında bilgi bilinçaltı telkin cd telkin mp3 Öss Destek kuantum düşünce kitap haberi


WEZ Format +3. Şuan Saat: 01:59 PM.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.