Hayatimdegisti.com kişisel gelişim ritmotrans telkinli Cd'leri

Hayatimdegisti.com kişisel gelişim ritmotrans telkinli Cd'leri (http://www.hayatimdegisti.com/forum/index.php)
-   Öğretici Bilgiler (http://www.hayatimdegisti.com/forum/forumdisplay.php?f=487)
-   -   Sağ Beyin- Sol Beyin çakişmasi -test (http://www.hayatimdegisti.com/forum/showthread.php?t=26307)

bluemoon24 29-12-2008 11:55 AM

Sağ Beyin- Sol Beyin çakişmasi -test
 
SAĞ BEYNİN ÖNEMİ

Klâsik eğitim sisteminde daha çok sol lob ağırlıklı akademik bilgilere prim

verilmekte, sağ lobun faaliyetleri ise maalesef ihmal edilmektedir.

Beynin, farklı fonksiyonlara sahip iki lobu olduğu keşfedilen günümüzde,

eğitim sistemi hâlâ sadece beynin mantık, matematik, analiz, konuşma, yazma,

listeleme gibi fonksiyonları olan sol lobunu kullanmaya devam etmektedir.

Oysa, gelişen bilimin ışığında, mantık ağırlıklı sol lobla beraber, hayâl

gücü, renk, şekil, ritim, bütünü görme gibi fonksiyonları olan sezgisel, üretken

sağ lob da kullanılsa, insanların üretkenlik potansiyellerinin kat kat artacağı

aşikârdır.

Zaten, tarihte büyük sıçramalar yapan insanlar da, bilerek ya da bilmeyerek,

beynin her iki lobunu da birlikte kullanan insanlardır.

Mantığın âdeta tek başına gittiği yerle, sezgi, hayâl ve renklerle el ele

gittiği yer bir olur mu?

Sağ lobun da devreye sokulması, insana aynı zamanda duyusal keskinlik

kazandırmakta, hedefini sürekli ve herşeyiyle canlı tutan o insana müthiş bir

motivasyon kazandırmaktadır.

Bilgisayarların bile matematik ve mantık işlemlerini yapabildiği günümüzde,

bunlardan daha önemli bir özellik çıkıyor karşımıza: Üretken düşünce, üretken

zekâ.

Hayâl gücü, yeni fikirler oluşturma, orijinalite gibi değerler, insan

zihninin üretkenliğini ortaya koyar. Bilgi dünyasına uçtuğumuz günümüzde asıl

fark, işte bu noktadadır. Yâni, geleceğin başarılı insanları, üretken zekâya,

hayâl gücüne, esnekliğe ve güçlü vizyona sahip insanlar olacaktır.

Eğitim sistemi ise, bu hedefe ulaştırmak bir yana, insanları yalnızca sol

lobun fonksiyonları içine âdeta hapsetmektedir.

İlkokul birinci sınıf öğrencilerinin resimleri incelendiğinde, her birinde

orijinalite ve üretkenliğin izleri açıkça görülmektedir. Aynı öğrenciler

dördüncü sınıfa geldiklerinde ise, tek düzeliğin ve kendini birilerine

beğendirme arzularının yoğunlaştığı, elma şekerine benzer, tek tip ağaçlar, tek

tip evler, aynı tür insan resimlerinin ortaya çıktığı görülmektedir.

Okul öncesi çocuklar daha çok renkler ve görüntülerle düşünmek gibi, dış

etkilere daha açık ve çok farklı fantezilere sahiptir. Fakat, okulda bu

özellikler bastırılınca, sol beyin, sağ beynin de bazı fonksiyonlarını yüklenmek

zorunda kalıyor ve aşırı derecede zorlanıyor. Bu arada, zayıf kalan sağ beyin

hırçınlaşınca, çocuklarda birtakım ruhsal dengesizlikler de görülebiliyor.

Aynı zamanda, bu tek yönlü, yâni yanlış ve aşırı bilgi yüklenmesi sonucunda

beyinler köreliyor, çocuklarda üretkenlik, merak ve öğrenme istekleri yok

oluyor.

Bu çocuklar büyüdüklerinde, özellikle sağ beynin gerekli olduğu durumlarda

dâima başarısız oluyorlar.

DENGELİ KULLANIMININ SONUÇLARI

Prof. Orstein, iki beyin işbirliği içinde çalıştığı zaman, genel yetenek ve

etkide çok büyük artış olduğunu ortaya koydu. Çünkü, beynimiz, standard

matematikten farklı bir şekilde çalışıyor; sağ ve sol beyin birlikte çalıştığı

zaman, iki kat değil, beş-on kat daha etkili sonuçlar ortaya çıkıyordu.

Buraya kadar söylediklerimizin ışığında, artık şunları rahatlıkla

söyleyebiliriz: Belirli konularda gerçek anlamda uzmanlaşmak, ancak bu iki

beynin işbirliği ile mümkün olabilir.

Tarihteki bütün dehâlar, büyük buluş yapanlar, üstün kişiler, hep beyninin

iki yarısını da mükemmel bir işbirliği içinde kullanan kimselerdir.

Örneğin Fatih Sultan Mehmet, İstanbul´u almak için gerekli bütün planları,

hazırlıkları yaptı, uygulamaya geçti. Bunlar için daha çok, beyninin mantık

ağırlıklı sol lobunu kullandı. Fakat, Bizanslılar´ın Halic´e zincir gerip

Osmanlı gemilerinin önünü kesmeleri üzerine hemen sezgi ağırlıklı sağ lob evreye

girdi ve tarihte ilk defa, gemiler karada yürütülerek, bir gecede Kasımpaşa´dan

Halic´e indirildi. Sonuç malum.

Evet, dünyamızdaki karmaşa ve problemleri çözmek için, beynimizin iki

yarısını birlikte kullanmamız gerekiyor.

Özellikle karmaşık sorunların çözümünde, geniş ve uzun vadeli olabilecek

kararlarda sağlıklı sonuçlara ulaşabilmek için, beynin her iki yanının işbirliği

içinde çalışması şarttır.

Öğrenilen bilgilerin, geçici bir ezber olarak kalmayıp kalıcı hafızada

dosyalanması ve ömür boyu kullanılabilmesi, her iki beynin de öğrenme işine

aktif olarak katılmasıyla mümkündür.

Beynimizdeki zincirleri kırıp, beynimizi tutsaklıktan kurtarıp, orada uyuyan

dâhiyi uyandırmak için yapmamız gereken en önemli şeylerden biri, ciddi bir

hafıza eğitimiyle fotoğrafik bir belleğe sahip olmaktır.

Temel hafıza tekniklerini öğrenip kullandığınızda,

* Sadece hafızanız güçlenmekle kalmayacak, üretkenliğiniz de müthiş bir

şekilde artacaktır.

* Bilgiyi öğrenme hızınız artacak, zihinsel fonksiyonlarınız

güçlenecektir.

* Sağ ve sol beyinleriniz arasından müthiş ve dinamik bir potansiyel ortaya

çıkacaktır.

* Elbette ki, bütün bunlar, iş ve sosyal yaşantınızdaki problemlerin çözümüne

büyük katkılar sağlayacaktır.

Beynin etkin kullanımında, aşağıda Abdullah´ın anlatacağı anekdot, sanırım

ilginç bir örnek oluşturacaktır.


WEZ Format +3. Şuan Saat: 07:40 AM.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.