Hayatimdegisti.com kişisel gelişim ritmotrans telkinli Cd'leri

Hayatimdegisti.com kişisel gelişim ritmotrans telkinli Cd'leri (http://www.hayatimdegisti.com/forum/index.php)
-   Zaman Yönetimi (http://www.hayatimdegisti.com/forum/zaman-yonetimi/)
-   -   Yoğun İnsanlar İçin ZAMAN YÖNETİMİ (http://www.hayatimdegisti.com/forum/zaman-yonetimi/616910-yogun-insanlar-icin-zaman-yonetimi.html)

Neptün 13-12-2010 11:59 AM

Yoğun İnsanlar İçin ZAMAN YÖNETİMİ
 
Herkese merhaba,

Şu anda okuduğum Roberta Roesch'a ait "Yoğun İnsanlar İçin Zaman Yönetimi" isimli kitaptan paylaşımlar yapmak istiyorum. Kitaptaki önemli noktaları özet şeklinde alıntılayacağım.

Umarım faydalı bir paylaşım olur.
Sevgilerimle...

Neptün 13-12-2010 12:22 PM

Cevap: Yoğun İnsanlar İçin ZAMAN YÖNETİMİ
 
BÖLÜM 1: Hemen Başlayın: Bugünü İlk Gününüz Yapın

Bugün Başlayın
  • Bir kalem kağıt alıp ev, iş, aile ve özel hayatınızda yapmaya zamanınız olan ve olmayan şeylerin bir listesini yapın.
  • Nerede durduğunuzu ve nelerin değişmesi gerektiğini değerlendirin.

Sabah Uyanış
  • İki farklı alarm saati kurun.
  • Kapatmak için yataktan kalkmanızı gerektirecek şekilde ikisini de uzağa koyun.
  • Ayakta kalın.
  • Gün içinde olumsuz şeylerden ziyade olumlu şeyleri düşünün.

İşe Zamanında Gidin
  • Telefonlar çalmaya ve insanlar gelmeye başlamadan önce masanızda olun.
  • Gün içinde yapacağınız aramalar ve gelecek telefonlar için telefonun yanına gerekli bilgileri hazırlayın; böylece telefon görüşmeleri sırasında bir şeyleri aramakla zaman kaybetmezsiniz.
  • Her insanda doğal eğilim olarak ısınma ve yararsız işler yapma fasıllarıyla zaman kaybederek önemli şeyleri ertelemeyin.
  • Günün 1 numaralı görevi olarak belirlediğiniz işle hemen çalışmaya başlayın.

Gerçekçi Hedefler Belirleyin
  • 1 numaralı görevin ötesinde, zihninizdeki ve programnızdaki diğer işleri ve sorumlulukları düşünün.
  • Her birinin önemini değerlendirin ve 2, 3 ve 4 numaralı görevleri belirleyin.
  • İdeal ile mümkün arasındaki farkı bilin ve günün sonunda "hiçbir şey yapamadım" hüsranını yaşamamak için aşırı plan yapmaktan kaçının.

Listeler, Randevu Defterleri ve Takvimler Kullanın
  • Listelerinizi aşırı ezici görünmemeleri için olabildiğince basit tutun.
  • Şunlardan hangisinin sizin için daha iyi işe yarayacağına karar verin: Yapılacaklar listenizi, randevu defterinizi ve takviminizi bilgisayarınızda saklayabileceğiniz bir bilgisayarlı ajanda; ticari bir ajanda ya da kendi yarattığınız bir ajanda ve yapılacaklar listesi.
  • En önemli ve orta derecede önemli maddelerinizi listelerken ertelediğiniz ama zaman bulduğunuzda yapmayı planladığınız daha önemsiz işleri de not edin. Beklenmedik bir şekilde fazladan zamanınız olduğunda bu görevlerden birini seçin ve küçük porsiyonlar halinde ele alın.

Zaman Aralıklarını Tahmin Edin
  • Gün içinde yapacağınız işlerin her birinin yaklaşık olarak ne kadar zaman alacağını tahmin edin; buna biraz fazladan zaman ekleyin. Tahmini sürelerinizi iş sürenizle karşılaştırın ve ayarlama yapın.
  • Çalışırken bir gözünüzü o zaman aralıklarında tutun ve tahminleriize sadık kalmak için kendinizi olabildiğince zorlayın. İdeal mükemmel işi çıkarmak için çok fazla uğraşıp tek bir işe gereğinden fazla zaman harcamaktansa çok sayıda önemli işi iyi şekilde yapmanın daha yararlı olduğunu unutmayın.

Dikkat Dağınıklıklarına Direnin
  • Telefon aramalarını kabul edeceğiniz veya yapacağınız zamanlar belirleyin.
  • Aramaları gözlemlemek ve istemediğiniz ya da ihtiyacınız olmayan aramalardan kurtulmak için bir sesli mesaj veya telesekreter sistemi kullanın.
  • Bütün e-posta ve faks mesajlarınızı bir kerede okuyup cevaplandırın.
  • Acil olmayan konular için işinizi böldüklerinde insanlara bunun konuşmak için uygun bir zaman olmadığını hatırlatın.

Dakikaların ve Saatlerin Nereye Gittiğini Gözlemleyin
  • İlk gününüz içinde ilerlerken ne yaptığınızı ve her biri için ne kadar zaman harcadığınızı gözlemleyin.
  • Yapacağınız işleri sıralarken belirlediğiniz tahmini sürelerle gerçek sürelerin birbirlerine ne kadar uyduklarına bakın.
  • Bu karşılaştırmayı, gerçekçiliği korumak için kullanın.

Ertesi Günün Zaman Tablosunu Oluşturun
  • İşten ayrılmadan önce ertesi günün takvimini ve randevu defterini kontrol edin.
  • Yapılması gereken 1-2-3-4 numaralı işleri belirleyin.
  • Toplantıları, konferansları, randevuları ve öğle yemeklerini planlayın.
  • Ertesi günün zaman tablosunu hızlı bir şekilde hazırlayın.

İlk Gününüz Bittiğinde Kutlayın
  • Mümkün olanı başardığınız için kendinizi tebrik edin.
  • İlk gününüzle ilgili kendinizi nasıl hissettiğiniz konusunda küçük bir test yapın.
  • Programa tamamen sadık kalamadıysanız ve yapılacaklar listenizdeki bütün maddeleri tamamlayamadıysanız kendinizi suçlu hissetmeyin.

Yeni Alışkanlıklar Yerleşirken Kendinize Karşı Nazik Olun
  • Zaman yönetimi, zamanla öğrenilir.
  • Kendi zaman yönetiminizi günbegün geliştirmeye odaklanın.

Alexandra 13-12-2010 01:33 PM

Cevap: Yoğun İnsanlar İçin ZAMAN YÖNETİMİ
 
İşte bu süpper olmuş. Teşekkürler Cliviaf:))

bana yapmam gerekenleri ve neden hala yapmadığımı hatırlattın. Çok teşekkürler canımcım:))

vittoria è nostra 13-12-2010 03:52 PM

Cevap: Yoğun İnsanlar İçin ZAMAN YÖNETİMİ
 
bu güzel ve değerli paylaşımın için seni tebrik ediyorum canım, emeğin içinde çok teşekkürler:) devamını sabırsızlıkla bekliyorum:) herdaim sevgi ve ışıkla kalasın:)

Neptün 16-12-2010 02:58 AM

Cevap: Yoğun İnsanlar İçin ZAMAN YÖNETİMİ
 
BÖLÜM 2: Zaman Yönetiminizi Hafta Hafta Güçlendirin

Haftanızı Planlayın
  • Haftalık hedeflerinizi ve onlara ulaşmak için gerekenleri yazarak bir ön değerlendirme yapın.
  • Yapılması gerekenlere ve yapmak istediklerinize bir önem derecesi vererek sıralamaya koyun.
  • Değerlendirmelerinizde esnek davranın ve önceden görülmeyen sorunlar veya yeni sorumluluklar karşınıza çıktığında yeniden değerlendirme yapın.
  • İşlerinizi değer sırasına koyarak hazırladığınız listenize dayanarak bir haftalık orijinal liste planı hazırlayın; acil eylemleri, hafta sonuna kadar tamamlanması gereken projeleri ve başlanacak yeni işleri bu plana dahil edin.
  • Orijinal liste planınızdaki eylemlerin her biri için tahmini bir süre belirleyin.

Program
  • Programınızı en iyi hale getirmek için çeşitli taktikler kullanın; hedefleri küçük parçalara bölmek veya tamamlanan işleri işaretlemek gibi.
  • Haftalık hedeflerinizi haftalık orijinal planınızdan takviminize aktarın ve işleri beş güne eşit olarak bölün.
  • Takviminizin hem iş hem de özel yaşamınız için tek takviminiz olmasına dikkat edin.
  • Notlarınızı ve aklınıza gelen fikirlerinizi yazmak için ajandanızın yanına bir not defteri ekleyin.

Haftalık Kayıt
  • Orijinal liste planınızdaki her şeyi içeren bir haftalık kayıt sistemi sürdürün; tamamlanan her iş için, tahmini sürenizin yanına gerçek tamamlanma sürelerini yazın.
  • Gün içinde zaman ve enerjinizi boşa harcayaralk sizi daha önemli işlere odaklanmaktan alıkoyacak tuzakları işaretleyin.
  • Tahmini zamanlarınızla işlere harcadığınız gerçek zamanları karşılaştırın ve gelecek haftalarda daha verimli ve etkili programlar hazırlamak için bu bilgiyi kullanın.

Devam Etmek
  • Hafta sonunda, haftalık kayıt tutmanın yararını değerlendirin.
  • Kayıtta sizin için etkili olmayan kısımları yeniden değerlendirin ve gerekiyorsa değiştirin.
  • Sabırlı olun; doğru şeyleri yapmanın, her şeyi yapmaya çalışmaktan daha önemli olduğunu kendinize hatırlatın.

Neptün 16-12-2010 03:06 AM

Cevap: Yoğun İnsanlar İçin ZAMAN YÖNETİMİ
 
Bu Haftalık Planlama Testini Yapın
Cuma gününe kadar neyin tamamlanmasını istiyorum?
_____________________________________________
Bunu başarmak için atmam gereken adımlar neler?
_____________________________________________
Cuma günkü hedefime ulaşmak için hangi işleri günlük parçalara bölmeliyim?
_____________________________________________
Kabaca bir tahminle bu işlerin her biri ne kadar zaman alır?
_____________________________________________
Bu hafta hedeflediğim şey, hayatımdan ve işimden beklentilerime nasıl uyuyor?
_____________________________________________
İşime yaramayacak ve boşa zaman harcatacak neleri eleyebilirim?
_____________________________________________

Neptün 16-12-2010 03:13 AM

Cevap: Yoğun İnsanlar İçin ZAMAN YÖNETİMİ
 
Haftalık Orijinal Liste Planı

Acil Eylemler:
__________________________________________________ _________________
Bunun Alacağı Tahmini Zaman:
________________________
Bitiş Tarihi:
________________________

Hafta Sonuna Kadar Bitecekler:
__________________________________________________ _________________
Bunun Alacağı Tahmini Zaman:
________________________
Bitiş Tarihi:
________________________

Başlanacak Yeni Projeler:
__________________________________________________ _______________
Bunun Alacağı Tahmini Zaman:
________________________
Bitiş Tarihi:
________________________

Bağlantı Kurulacak Kişiler:
__________________________________________________ _______________
Bunun Alacağı Zaman:
________________________

Toplantı ve Randevular:
__________________________________________________ _______________
Bunun Alacağı Tahmini Zaman:
________________________

Yapılacak Önemli Telefon Görüşmeleri:
__________________________________________________ _______________
Bunun Alacağı Tahmini Zaman:
________________________

Rutin İşler ve Evraklama:
Bunun Alacağı Tahmini Zaman:
________________________

Bekleyen ve Acil Olmayan İşler (Yapılmasında yarar var ama acil değil.):
__________________________________________________ _______________
(Keyfi olduğu için tahmini zamana gerek yok.)

hasan_4154 09-01-2011 09:30 AM

Cevap: Yoğun İnsanlar İçin ZAMAN YÖNETİMİ
 
Arkadaşım,
Emeğine sağlık güzel bir çalışma, Sevgiyle ve mutlu kalman dileğiyle. Saygılar

belkız 09-01-2011 11:02 AM

Cevap: Yoğun İnsanlar İçin ZAMAN YÖNETİMİ
 
paylaşım için teşekkürler.emeğine sağlıkalk78.gerçekten çok faydalı oldu....

Perfinya 09-01-2011 02:14 PM

Cevap: Yoğun İnsanlar İçin ZAMAN YÖNETİMİ
 
Harikasın cliviaf,
Paylaşımın için teşekkür ederim öncelikle. Yazı dizini takip ediyorum ve çıktı alma imkanım olmadığı için ajandama bir bir yazıyorum.
Takipteyim.
Sevgiyle kal...


WEZ Format +3. Şuan Saat: 01:03 AM.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.