Registered Member Login:
Üye değil misin? Kayıt olunuz today!
Bugünki MesajlarForumları Okundu Kabul Et
subliminal telkin cd subliminal telkin mp3

Yoga'nın Felsefesi

 Alternatif Kişisel Gelişim ve  Yoga   Yoga'nın Felsefesi Konusunu hayatimdegisti.com Konuğumuz olarak inceliyorsunuz hayatimdegisti.com sitemizde yaşamınızı hemen degistirecek bir cok telkinli hipnoz mp3 vardir tesaduf eseri de buradaysanız mutlaka inceleyiniz üst link portal tıklayınız 1 . Yoga'nın Felsefesi Yoga Felsefesi Nedir? Maddi enerji ruhi enerjinin somutlaşmış formudur. Ruhi enerji ebedi olduğu için maddi enerji de ebedidir. Ama ruhi enerji maddi enerjinin ...

ayrıca bu konularda arama yapan konuklarımız var   Yoga'nın Felsefesi telkin cd indir izle İstanbul Yoga'nın Felsefesi nerededir kimdir Yoga'nın Felsefesi çekirdek inanç temizliği İzmir bursa Yoga'nın Felsefesi hipnoz Yoga'nın Felsefesiolumlama seminerleri eğitimi çaresi tedavisi Yoga'nın Felsefesi hakkında bilgi bilinçaltı telkin cd telkin mp3 Yoga'nın Felsefesi kuantum düşünce kitap haberi



Uyarılar

Yoga hatha yoga, iyengar yoga, ashtanga yoga, flow yoga, vinyasa yoga, yoga meditation, yoga instructor, yoga teacher, yoga retreat, lotus yoga, yoga classes, yoga pilates, yoga mats, yoga mat, yoga centre, yoga, prenatal yoga, yoga asana, yoga postures, yoga poses, yoga asanas, yoga positions,


Reklam Alanı

Yoga'nın Felsefesi

Cevapla
LinkBack Seçenekler Stil
Okunmamış 03-04-2013, 04:17 PM   #1 (permalink)
Üsteğmen
 
Üyelik tarihi: Sep 2007
Mesajlar: 486
Tesekkür: 197
445 Mesajinıza toplam 3,041 kez İyi ki varsın demişler.İyi ki varsınız iyi ki varız.
TR-ance has a spectacular aura aboutTR-ance has a spectacular aura aboutTR-ance has a spectacular aura about
Standart Yoga'nın Felsefesi



Yoga Felsefesi Nedir?

Maddi enerji ruhi enerjinin somutlaşmış formudur. Ruhi enerji ebedi olduğu için maddi enerji de ebedidir. Ama ruhi enerji maddi enerjinin temelidir. Ruhi enerji kök, maddi enerji ise ağaçtır. Maddi evren ruhi evrenin yansımasıdır. Ruhi evren ebedidir, maddi evrenin ise yenilenmeye ihtiyacı vardır. Bu nedenle maddi evren doğum ve ölüm devirlerinden geçmek zorundadır. Bu devirler ebediyen tekrarlanmaktadır. Evrenin her doğuş devrinde gezegenler ve galaksiler yeniden tezahür etmekte ve gereken hayati dengeler kurulduktan sonra zeki canlı varlıklar gezegenlere indirilmektedir. Satyaloka adı verilen en yüksek gezegen sisteminde peydah olan ilk zeki canlı varlık, Brahma evrensel bilgileri diğerlerine aktarmaktadır. Bu bilgiler evrensel bilgi kaynağından gelmekte olup, kusursuzdur. Brahma tarafından aktarılan bilgilerin başında Yoga İlmi gelmektedir. Bu ilim zeki canlı varlıkların ruhsal huzur, zihinsel kontrol ve fiziksel sağlık kazanıp mükemmelliğin zirvesine ulaşmasına yardım etmektedir. Yoga Sistemi derin felsefe ve detaylı uygulama tekniklerine dayanmaktadır. Bu teknikler sayesinde birey maddeyi inceleyip kontrol altına alarak ruhu tecrübeden geçirmektedir. Haz ve acı, iyi ve kötü, zafer ve yenilgi, sevgi ve nefret, ebedi ve geçici gibi ikilikler insanı artık rahatsız etmemektedir. İnsan kendisiyle, başkalarıyla ve doğayla uyum, barış ve huzur içinde yaşamaktadır. Kendini geliştirip gizli potansiyellerini yüzeye çıkarmak için insan sağlıklı, güçlü ve temiz olmalıdır.

Evrenin başlangıcında verilen bilgiler dilden dile tüm gezegen sistemlerine yayılmıştır. Gezegenlerde bulunan zeki canlı varlıkların idrak etme kapasitesine göre Yoga bilgilerinin hacim ve içeriği farklıdır. Dünya gezegeninin ilk uygarlığında kitaplara ihtiyaç duyulmamıştır, çünkü o dönemlerde insanların hafızası o kadar güçlü olmuştur ki, bir kere duyduklarını hiçbir zaman unutmamışlardır. Bundan ötürü insanlar yazılı bilgiye, yani kitaplara gereksinim duymamışlardır. Yoga bilimi ağızdan nakil yoluyla üstattan öğrencilere geçmiştir.
İnsanoğlunun hafızası zayıfladıkça, bilgilerin defalarca tekrarlanmasına ihtiyaç doğunca bilgilerin yazılı şekilde bulundurulması gerekliliği ortaya çıkmıştır. Yazılı bilgiye duyulan ihtiyaç arttıkça günümüzden tahminen 5-6 bin yıl kadar önce ilk kitaplar kaleme alınmıştır. Bu kitaplar Sanskrit dilinde yazılmıştır. Sanskrit sözcüğü “bilgili” veya “soylu” anlamına gelmektedir.

Her şeyden önce Veda adı ile bilinen dört temel kitap yazılmıştır. Veda kelimesi “bilgi” anlamını taşımaktadır. Bu sözcük Vid kökünden gelmektedir. Vid kelimesi “bilmek”, “anlamak”, “algılamak” veya “öğrenmek” demektir. Veda günlük yaşamımızda kullandığımız rutin bilgi değildir. Veda ebedi, sonsuz ve mükemmel bilgidir. Dört temel Veda kitabı şunlardır:

1. Rig Veda
2. Sama Veda
3. Yacur Veda
4. Atharva Veda

Bundan sonra dört Veda kitabında verilen konuları daha detaylı bir şekilde açıklayan Brahmana, Aranyaka ve Upanişada adı verilen kitaplar yazılmıştır. Daha sonra evrenin tarihini anlatan Purana ve dünya gezegeninin tarihini açıklayan Itihasa adlı kitaplar yazılmıştır. Bütün bu kitaplarda Yoga İlmi açıklanmaktadır. Ayrı bir konu başlığı altında olmadan Yoga Sistemi’ne dair bilgiler bütün bu kitaplarda bulunmaktadır. Yoga bilimine tam bir şekilde sahip olmak için tüm bu kitapları incelemek gerekir. Bu kitapları inceleyen felsefeciler insanların zihinsel ihtiyaç ve bilinç seviyelerine göre kitaplardaki bilgilerin özünü çıkararak altı Darşana, yani “felsefi bakış” öne sürmüşlerdir. Bu altı Darşana şunlardır:

1. Yoga
2. Samkhya
3. Nyaya
4. Vaişeşika
5. Purva Mimamsa
6. Uttara Mimamsa

1. YogaDarşanamadde ve ruhu detaylı bir şekilde incelemektedir. Maddi enerji nasıl ruhi enerjiden üremekte ve hareket etmektedir. Bireysel ruh nasıl Evrensel Ruh’tan ayrılmakta ve nasıl yeniden birleşebilir. Evren neden, nereden ve nasıl tezahür etmektedir. Evrenin doğum, yaşam ve ölüm evrimleri nasılsır? Ruh maddenin tuzağına nasıl düşmekte ve bu tuzaktan nasıl kurtulmaktadır. Civatma adı verilen “bireysel ruh” ve Paramatma adı ile bilinen 'Evrensel Ruh' incelenmekte ve onların birleşmesini sağlayan araçlar analiz edilmektedir. Teori ve pratik bir araya getirilerek düşünce ve hayat sisteminin dinamik açıklaması verilmektedir. Pratiksiz teori ve teorisiz pratik insanın gelişmesine yardım edemez. Teori ve pratik el ele yürümelidir.

2. Samkhya Darşana evrenin temelini oluşturan ve yirmi beş Tattva olarak anılan “esas elementi” incelemektedir. Ruhi enerji nasıl somutlaşarak maddi enerjiye ve bilinç yoğunlaşarak nasıl yirmi beş esas elemente dönüşmektedir? Evrenin başlangıcı ve yirmi beş elementten aşama aşama oluşumu detaylı bir şekilde açıklanmaktadır.

3. Nyaya Darşana mantık ve düşünce kurallarını incelemektedir. Mantıklı düşünme ve benzerliklere dayanmaktadır. Ruhun var oluşunu mantık ve anlam çıkarma yoluyla kanıtlamaktadır.

4. Vaişeşika Darşana uzay ve zaman, neden ve sonuç, ruh ve madde gibi konuları incelemektedir. Neden ve sonuç kurallarını kullanarak ruhun var oluşunu kanıtlamaktadır.

5. PurvaMimamsa Darşana tanrı kavramını incelemektedir. Törenlerin neden ve nasıl yapılmadığını açıklamaktadır. Evrensel Karma (etki tepki) kanununu anlatmaktadır. Tanrı’ya ulaşmak için yapılan tören ve faaliyetlerin önemini vurgulamaktadır.

6. UttaraMimamsa Darşana tanrı kavramını incelemekte ve Tanrı’ya törensel değil zihinsel yolla yaklaşmanın daha önemli olduğunu vurgulamaktadır. Cnana yani “bilgi” nasıl ve nereden alınmalıdır? İnsanoğlunun gelişmesinde törenden daha çok bilgiye önem vermektedir.

İleride bu altı Darşana, yani “felsefi bakış” hususunda ayrı bir kitap yazmayı düşünüyoruz.

Yoga bilimine tam bir şekilde sahip olmak için işaret edilen bütün bu kitapları incelemek gerekir. Zamanla bu iş çok zorlaştığı için günümüzden tahminen iki bin yıl önce Patancali isimli Yoga Üstat ve filozofu tarafından Yoga İlmi çok kısa bir şekilde Yoga Sutra kitabında açıklanmıştır.

Patancali Veda edebiyatında bulunan Yoga biliminin bir özetini hazırlamıştır. Yoga Sutra kitabında Patancali detaylara inmeksizin Yoga Sistemi’ni anlatmıştır. Yoga Sistemi bu kitapta Aştanga, yani sekiz basamaklı yol olarak aktarılmaktadır. Aştanga kelimesi iki sözcükten ibarettir. Aşta 'sekiz' Anga ise 'hisse' anlamına gelir. Böylece Yoga sekiz hisseden ibarettir. Yoga insanı geliştirerek yükselişe ulaştırdığı için Anga sözcüğü “basamak” gibi de yorumlanabilir. Böylece Yoga Sistemi sekiz basamaklı yol olarak adlandırılmaktadır. Bu nedenle Yoga Sistemi zamanla Aştanga Yoga diye adlandırılmaya başlanmıştır. Böylece Orijinal Yoga Sistemi’nin ismi Aştanga Yoga olmuştur. Bu gerçek Yoga Sistemi’nin ismidir. Günümüzde “aştanga yoga” adı altında yapılan hızlı fiziksel çalışmalar orijinal Aştanga Yoga sisteminden çok uzaktır. Günümüzde “aştanga yoga” adı altında sunulan sözde yoga çalışmalarına dikkat edilmelidir. Bazı dinci tarikatlar da kendilerini "aştanga yoga" olarak tanıtmaktadır. “Aştanga yoga” adı altında beyin yıkama programları düzenleyen dinci tarikatların gerçek Aştanga Yoga sistemiyle hiçbir ilgisi yoktur.

Yoga Sutra genel yöntemi ve son amacı açıklayan yönerge şeklinde yazılmıştır. Dört bölüm 195 metin içermektedir. Birinci bölüm Yoga teorisini anlatmaktadır. Zihinsel dengenin geliştirilmesi ve sağlanmasına ilişkin açıklamalar yer almaktadır. İkinci bölüm Yoga sanatını anlatmakta ve temel teknikleri açıklamaktadır. Üçüncü bölümde dahili disiplin ve Siddhi olarak tanımlanan doğaüstü güçlerin edinilmesi anlatılmaktadır. Dördüncü bölüm gerçek özgürlüğü anlatmakta ve maddi enerjinin zincirlerinden kurtuluş yolunu açıklamaktadır. Yoga Sistemi’nin sekiz basamağı tüm şekilde uygulandığında birey Evrensel Bilinç ile birlik haline ulaşmakta ve kendini beden, zihin ve fani egoyla bir tutmamaktadır. Bu Samyama, yani bütünleşme halidir.

Yoga Sutra kitabının ikinci, Sadhana Pada adlı bölümünün birinci metninde şöyle denilmektedir: “Tapah svadhyaya işvara pranidhanani kriya yoga”, “Ateşli çaba, kendini eğitme ve Mutlak Varlığı algılama Yoga faaliyetidir”. Bu metin Yoga yolunda ateşli çaba, kendini eğitme ve Mutlak Varlığı algılama gibi faaliyetlerin gerçekleşmesine vurgu yapmaktadır. Oysa günümüzde bazı kişiler “kriya yoga” adlı bir yoga türünün mevcut olduğunu iddia etmektedir. Bu sözde yoga türünde yapılanlar sadece Orijinal Yoga Sistemi’nin sekiz basamağından alıntılardır. Bu olayın en ilginç tarafı şudur ki bu kişiler, “kriya yoga çalışmalarına başlamadan önce birey Yama, Niyama, Asana, Pranayama ve Pratyahara uygulamalıdır” ifadelerini kullanıyorlar yani Yoga Sistemi’nin ilk beş basamağında bulunan çalışmaların yapılmasını öneriyorlar. Bundan sonra da verdikleri bütün teknikler Orijinal Yoga Sistemi’nden alıntılardan ibarettir. Bu durumda, bu çalışmalara neden başka bir isim verilsin ki? Cevap şudur ki bu kişiler kendilerinin farklı bir şey yaptıklarını göstermek isteği ve böylelikle insanların dikkatini üzerilerine çekmenin peşindedirler. Günümüzde bir hinduizm tarikatı kendini “kriya yoga” adı ile tanıtmaktadır. Bu tarikat Yoga kelimesini bir yem gibi kullanarak masum insanları dogmatik bir tapınma sistemine sürüklemektedir. “Yoga” adını taşıyan tarikatlara mutlak suretle dikkat edilmelidir.

Veda metinlerinde Aştanga Yoga bazen Raja Yoga adını almaktadır. Bu, sekiz basamaklı bütünleşme yolunun kral yolu olduğu anlamına gelmektedir. Sanskritçe Raja sözcüğü “kral” demektir. Oysa günümüzde “raja yoga” bir yoga türü gibi tanıtılmaktadır. Bu tam bir cahilliktir. Aslında bu usulle sözde yoga türleri üremektedir.

“Raja yoga” yaptıranlar Yoga Sistemi’nin ilk basamaklarını ihmal ederek insanlara hemen meditasyon yapmayı önermektedir. Meditasyon yapmak için zihinsel kontrol gereklidir. Zihin kontrol edilirse enerji de kontrol edilmektedir. Ancak, bu çok zor bir iştir özellikle de başlayanlar için. Zihni denetim altına almak, duygulardan ve egodan ayırmak çok zordur. “Raja yoga” yönteminde zihni ve düşünceleri bastırmak tavsiye edilmektedir. Bu çok tehlikelidir. Çoğunlukla bu çift kişiliğe ve farklı birtakım psikolojik rahatsızlıklara neden olmaktadır. Sözde yoga türlerinde birçok yanlış ve zararlı uygulamalara rast gelmek mümkündür. Oysa gerçek Yoga Sistemi’nde zihni zorlamak değil, eğitmek önerilmektedir. Zihin, düşünce ve istekler bastırılmamalıdır; arınmalıdır. Önce enerji akımları dengelenmeli ve kontrol altına alınmalıdır. Böylece zihin sakinleşmekte ve rahatlamaktadır. Huzurlu zihinle meditasyon yapmak çok daha kolaydır. Bu yüzden Yoga Sistemi’nde önce Pranayama (Nefes ve Enerji Kontrolü) sonra Dhyana (Meditasyon) yapılmaktadır.

Pratik uygulamalara başlamadan önce Puruşa ve Prakriti adlı iki evrensel prensibi anlamak çok önemlidir. Sanskritçe kelimesi kelimesine Puruşa sözcüğü “şahıs” ve Prakriti sözcüğü ise “üretici” demektir. Daha geniş felsefi anlamda Puruşa “evrensel ruhi prensip”, Prakriti ise “evrensel maddi prensip” anlamına gelmektedir. Evrensel ruhi prensip maddi doğayı veya evrensel maddi prensibi canlandırmakta ve harekete geçirmektedir. Evrensel maddi prensip Çit adı verilen “bilinç” ve üç Guna olarak nitelendirilen “nitelik” veya “evrim gücü” vasıtasıyla Manas denilen “zihin” ve Buddhi adlı “zeka” unsurlarını üretmektedir.

Puruşa ve Prakriti birlikte hareket ederek maddi evreni hayata getirmektedir. İkisi de başlangıç ve sonu olmayan sınırsız enerjidir. Evrensel maddi prensip Pança Mahabhuta olarak bilinen beş kaba elementten oluşmaktadır. Sanskritçe Pança “beş”, Maha “büyük”, Bhuta “element” demektir. Beş kaba element şunlardır:

1. Prithvi, yani “toprak”
2. Apas, yani “su”
3. Agni, yani “ateş”
4. Vayu, yani “hava”
5. Akaşa, yani “eter”

Bu beş kaba elementten tezahür eden ve Tanmatra adı verilen beş ince element mevcuttur:

1. Gandha, yani “koku”
2. Rasa, yani “tat”
3. Rupa, yani “form”
4. Sparşa, yani “temas”
5. Şabda, yani “ses”

Mahat-tattva, maddi doğanın harekete geçmemiş ilk temel başlangıç hali, kökü veya çekirdeğidir. Mahat-tattva, maddi evrenin tüm fenomenlerini ortaya çıkaran üreme prensibidir. Evrensel Bilinç bu üreme prensibine yansıyarak Mahat adı ile anılan “maddi kozmik şuuru” oluşturmaktadır. Maddi kozmik şuur, Sattva (erdemlilik), Rajas (ihtiras) ve Tamas (cehalet) olarak tanımlanan üç evrim gücünü harekete geçirmektedir. Üç evrim gücü beş kaba ve beş ince elementi etkileyerek beş Gyanendriya adını alan “algı organını” (kulak, burun, dil, göz ve cilt) ve beş Karmendriya ismi verilen “eylem organını” (bacak, kol, konuşma, boşaltım ve üreme) şekillendirmektedir. Ahamkara, veya “ego”, Buddhi, veya “zeka”, Manas, veya “zihin” Çitta adlı “maddi bireysel şuuru” şekillendirmektedir. Maddi bireysel şuur maddi kozmik şuurun kişisel yansımasıdır. Evrensel maddi prensip, beş kaba element, beş ince element, beş algı organı, beş eylem organı, zihin, zeka, ego ve evrensel ruhi prensip, yirmi beş Tattva olarak tanımlanan “temel elementi” teşkil etmektedir. Çömlek çömlekçi, ev mimar olmadan yapılamaz. Evrensel ruhi prensip, yani İlk Güç temel elementlerle temas etmeden evren tezahür edemez. Tüm mevcudiyet evrensel ruhi prensip ve evrensel maddi prensibin etrafında dolaşmaktadır.

Beden, algı ve eylem organları, zihin, zeka, ego ve ruhun birleşmesi hayattır. Beden ve ruh arasında zihin bir köprü gibi hareket etmektedir. Zihin hissedilemez, görülemez ve elle tutulamaz. Zihin yalnız bilinç aracılığıyla tecrübeden geçirilmektedir. Bilinç ruhun şuur niteliğidir. Zihin kontrol altına alındığında bilinç algılanabilir. Bilincin vasıtasıyla ruh yaşanabilir. Öz veya ruh istek ve zevklerini zihin ve beden aracılığı ile gerçekleştirmektedir. Zevk ve isteklere ulaşılmasında zihin bir ayna, beden ise bir alet gibi hareket etmektedir. Yoga Sistemi zihin aynasını ve beden aletini mükemmel hale getirerek ruhun tecrübe edilmesini sağlamaktadır.

Evrenin doğuşunda Atma adlı “ruhun” niteliği olan Çit, yani “bilinç” katılaşarak Ahamkara ismi verilen “ego”, Buddhi adı ile bilinen “zeka” ve Manas adlı “zihin” unsurlarına dönüşmektedir. Ego, zeka ve zihin unsurları kaba fiziksel bedenin içinde bulunan ince enerjetik astral bedeni oluşturmaktadır. Böylece bilinç unsuru düşünce, algılama ve eylem fonksiyonlarının kaynağıdır.

Hayat tekerliği döndükçe bilinç, Avidya denilen “cahillik”, Asmita adlı “bencillik”, Raga adı verilen “düşkünlük”, Dveşa ismini alan “nefret” ve Abhiniveşa isimli “hasret” ıstırabını tecrübeden geçirmektedir. İnsan devamlı olarak bu beş ıstırabı yaşamaktadır. Yaşanan ıstıraplar bilinci beş farklı hale sokmaktadır:

1. Mudha, yani “donukluk” hali
2. Kşipta, yani “duraksama” hali
3. Vikşipta, yani “kısmen kararlı” hal
4. Ekagra, yani “dikkatli” hal
5. Niruddha, yani “kontrollü” hal

Istıraplı bilinç Vasana olarak anılan “isteklerle” yakılan ateşe benzemektedir. İstekler artınca ateş de güçlenmekte ve insanı yakmaktadır. İstekler kontrol altına alınıp azalınca ıstırap veren ateş yavaşlamakta, sönmekte ve böylece bilinç temizlenmektedir. Bilincin temiz hali aydınlanmanın kaynağıdır. Yoga Sistemi, insanoğlunun bilincin temiz haline ulaşmasını sağlamaktadır.

Yoga Sistemi’nin Yama, Niyama ve Asana basamaklarında donukluk halinde olan bilinç arınmakta ve zihin canlanarak faaliyete teşvik edilmektedir. Asana ve Pranayama basamaklarında bilinç duraksama halinden arınmakta ve zihin sabitleşmektedir. Pranayama ve Pratyahara teknikleri sayesinde bilinç kısmen kararlı halden arınmakta, enerjisini bir noktaya toplamakta ve zihin dengelenmektedir. Dharana teknikleri bilinci daha da arındırmakta ve zihinsel konsantrasyonu artırmaktadır. Dhyana ve Samadhi teknikleri bilinci kontrollü hale eriştirmekte ve zihni sakinleştirmektedir. Zaman içinde bilinç arınarak bu beş hali aşmakta ve spiritüel hale ulaşmaktadır. Böylece birey Yoga Sistemi’nin basamaklarında yavaş yavaş ilerlemeli ve sistemin temelini oluşturan önceki basamakları ihmal etmemelidir. Günümüzde bazı kişiler sizi hemen Samadhi haline götürmeyi vaad edebilir. Böyle vaadlerin gerçek olmadığını herkes bilmeli ve bu tür kişileri ciddiye almamalıdır.

Bilinmeyen ruhun incelenmesi öncesinde birey bilinen beden, zihin, zeka ve egoyu araştırıp öğrenmelidir. Bilinen tam şekilde öğrenildikten sonra, nehirin insanı denize götürmesi misali bu bilgi de bireyi bilinmeyene taşımaktadır. Bu anda birey Ananda adını alan “mutluluğun” en yüksek halini yaşamaktadır.

Başta, Yoga Sistemi sağlık, güç ve bedenin fethedilmesiyle ilgilenmektedir. Sonra, beden ve zihin arasındaki farklılık perdesi ortadan kaldırılmaktadır. Son olarak, birey barış, huzur ve katkısız temizliğe ulaşmaktadır.

Yoga tam, etkili, verimli ve sistematik bir şekilde insana içindeki ruhu araştırma ve algılama yolunu öğretmektedir. Birey dışsal bedeni inceleyerek içsel öze ulaşmaktadır. Kendini algılama yolunda birey bedenden sinirlere, sinirlerden hislere, hislerden duyguları kontrol eden zihne, zihinden mantığı ve iradeyi yöneten zekaya, zekadan egoya, egodan bilince ve bilinçten gerçek öze, yani ruha ilerlemektedir.
Yoga Sistemi insana doğayla, diğer canlılarla ve kendisiyle barış ve uyum içinde yaşamayı sağlamaktadır. İnsan iyiliği kötülükten, erdemliliği mengenelikten, ahlaklılığı ahlaksızlıktan ayırt etmeyi öğrenmektedir. Doğru eylemin ayrıntılı kavramı veya görev ilmi Dharma adlandırılmaktadır. Dharma, evrensel düzeni oluşturan kanunlardır ve insanlığın manevi niteliklerinin temelidir. Dharma ırk, kast, sınıf ve inanca aldırmadan spiritüel hayat yaşamak için insanlığı desteklemekte, güç vermekte, yaşatmakta, yükseltmekte ve rehberlik etmektedir.
Dharma, Evrensel Ruh’tan gelen ve insan ruhunda bulunan ebedi doğru davranış kurallarıdır. Bu kuralları algılamayan ve onlara zıt hareket eden insan vicdan azabı çekmektedir. Vicdan, Dharma kurallarına zıt hareketin icrasını belirten ve içimizden haykıran ruhun sesidir. Bu kurallara göre hareket etmeyen insan hiçbir zaman huzur ve mutluluğa ulaşamaz. Olağan insan kendisiyle ve evrenle savaşmaktadır ve bu yüzden hiçbir zaman barış içinde yaşayamaz. Böylece Dharma'ya göre hareket etmek isteyen insan Yoga Sistemi’ne başvurmalıdır. Dharma kurallarına göre davranmak ve içindeki ruhu tecrübeden geçirmek için beden sağlıklı, güçlü ve temiz tutulmalıdır.

Yoga felsefesine göre, insanoğlu devamlı olarak maddi doğanın, Guna adlı, üç farklı etkisi altındadır. Peki Guna nedir? Sanskritçe Guna sözcüğü “kalite”, “nitelik” veya “karakteristik” demektir. Daha geniş felsefi anlamda ise Guna “hal” anlamına gelmektedir. Maddi enerjinin üç hali veya Guna'sı mevcuttur:

1. Sattva;
2. Racas;
3. Tamas.

Sattva-guna erdemlilik halidir. Bu hal zihinsel sakinlik, denge, aydınlık, temizlik getirmektedir.
Raco-guna ihtiras halidir. Bu hal hareketlilik, faaliyet, enerji kazandırmaktadır.
Tamo-guna cehalet halidir. Bu hal pasiflik, cahillik, hareketsizlik ve karanlık vermektedir.

İnsan her zaman maddi enerjinin bu üç halinin etkisi altındadır. Sattva-guna insanı gelişme ve yükselişe, Tamo-guna çöküntü ve inişe,Raco-guna ise ortalama hayata yöneltmektedir. İnsanın düşünce, istek, inanç, gaye, gıda, eylem ve işi bu üç Guna’nın etkisine göre çeşitlenmekte ve ayarlanmaktadır.




ilk defa geliyorsanız , ismim Atakan Boğaziçi üniversitesi mezunuyum ve  Türkiye'de ilk subliminal telkin uzmanıyım..Şimdiye kadar 10 yılda bir milyon üzerinde kişi telkin cd lerimi indirip uykuda dinleyerek faydalandı. Denemek için hediye telkin mp3 indirebilirsiniz. telkincd.com Neler mi hediye?Koruma kalkani,suçluluk duyguları,ego güven,depresyon dünde kaldı ve diğerleri....Ayrıca telefonla 5 dakika ücretsiz çekirdek inanç ön tespiti buradan yaptirabilirsiniz. cekirdekinanc.comTelkin cd hipnoz gibi ama tam olarak değil çünkü daha da etkili...işte 10 dakikalik bir tv programı..
TR-ance isimli Üye şimdilik offline konumundadır Offline   Alıntı ile Cevapla
Teşekkür Edenler
Okunmamış 03-04-2013, 04:18 PM   #2 (permalink)
Üsteğmen
 
Üyelik tarihi: Sep 2007
Mesajlar: 486
Tesekkür: 197
445 Mesajinıza toplam 3,041 kez İyi ki varsın demişler.İyi ki varsınız iyi ki varız.
TR-ance has a spectacular aura aboutTR-ance has a spectacular aura aboutTR-ance has a spectacular aura about
Standart Cevap: Yoga'nın Felsefesi

Zihin Sattva-guna’nın etkisi altında olduğu zaman insan korkusuz ve temiz olur. Böyle bir insan cömert ve kontrollüdür. O kendini eğitmek ve gerçekleri anlamak için çabalamaktadır. Dürüst, şiddet kullanmayan ve öfkeden özgür biridir. İşin getirdiği neticeye değil daha çok işin kendisine önem vermektedir. O şehvet ve ihtirastan özgür olduğu için dengeli zihne sahiptir ve hiç kimseye kin beslemeden herkese iyilik yapmaktadır. O hayırsever, kibar, mütevazi ve muntazamdır. O aydın, şefkatli ve azimlidir; gurur ve vefasızlıktan özgürdür.

Zihin Raco-guna'nın etkisi altında olduğunda insan doyumsuz, tutkulu ve ihtiraslı olur. Hırslı ve açgözlü olduğu için insanlara acı verir. Şehvet, nefret, kıskançlık ve yalan ile dolu olduğu için tatminsizdir. Kararsız ve dönek olduğundan zihni dağınık ve telaşlıdır. Çok istekli ve mal düşkünüdür. Dost ve arkadaş himayesi peşindedir ve ailesiyle gururlanmaktadır. O nahoş şeylerden kaçınmakta ve hoş şeylere yapışmaktadır. Konuşma tarzı hırçın, midesi ise doymak bilmezdir. Böyle bir insan eğer iyilik yapması durumunda her zaman iyiliğinin karşılığını bekler.

Tamo-guna hali aldanma, yanlış inanç, anlaşılmazlık, tembellik, uyuşukluk ve cahillik getirmektedir. Zihin Tamo-guna'nın etkisi altında olduğu takdirde insan yavaş, tembel, uyuşuk ve kararsız olur. O yalancı, saygısız, kaba ve kibirlidir. Gazap, öfke, gaddarlık ve cehaletle doludur. Böyle insanlarda ne temizlik, ne düzgün davranış ne de dürüstlük bulunmaktadır. Onlar her şeyi göze alarak ihtiraslı isteklerini doyurmaktadırlar. Sayısız isteklerden sersemleşerek, aldanma ağına saplanarak ve şehvetli hazlara bağımlı olarak onlar çökmeye mahkumdurlar.

Maddi dünyada herkes bu üç Guna'nın etkisi altındadır. Yogi kendini, hisleri ve nesneleri devamlı ve düzenli inceleyerek hangi düşünce, söz ve eylemler Tamo-guna, hangileri Raco-guna ve hangilerinin Sattva-guna tarafından teşvik edildiğini öğrenmektedir. Guna’lara odaklanarak ve onların etkisini inceleyerek birey Tamo-guna ve Raco-guna tarafından teşvik edilen düşüncelerin kökünü kurutmakta ve yok etmektedir. Yogi zihnini Sattva-guna’nın etkisi altında tutmaya çabalamaktadır. Yalnız Sattva-guna’nın etkisi kaldığında birey son gayeye hızla ilerlemektedir.

Üç Guna karışımı insanı her zaman etkilemektedir. Bu yüzden herkeste bu üç Guna’nın verdiği nitelikleri görebiliriz. Belli bir Guna’nın etkisi arttıkça insanın hali ona göre değişmektedir. Tamo-guna'nın etkisi arttıkça birey tembelleşir, Raco-guna'nın etkisi arttıkça birey hareketlenir ve Sattva-guna'nın etkisi arttıkça birey aydınlanır. Günün farklı zaman dilimleri de bu üç Guna’nın etkisi altındadır. Sabah saatleri Sattva-guna'nın, öğlen saatleri Raco-guna’nın ve akşam saatleri Tamo-guna’nın etkisi altındadır. Böylelikle, Kalaçakra, yani “zaman çarkı” dahi Guna’lardan etkilenmektedir. Sanskritçe Kala “zaman”, Çakra ise “çark” demektir. Çömleğin çömlekçi tekerleğinin üstünde şeklini değiştirişi gibi insan da Kalaçakra adı verilen “zaman çarkı”nın üstünde yerleşerek üç temel Guna karışımının düzenine göre şekillenmektedir.

İnsanoğlunun, zihinsel gelişmi ve zeka seviyesine göre Puruşartha adlı dört “hayat gayesi” vardır. Bu dört hayat gayesi şunlardır:

1. Dharma, yani “görev”
2. Artha, yani “servet”
3. Kama, yani “haz”
4. Mokşa, yani “özgürlük”

Dharma: Görevi, işi, vazife ve sorumluluklarına sadık olmadan ahlaki ve spiritüel gelişme imkansızdır. Erdemlilik halinde olan insan görevini insanlık ve ruhi özgürlük için yapmaktadır. İhtiras halinde olan insan görevini servet ve haz için icra etmektedir. Cehalet halinde olan insan görevini suiistimal ve ihmal etmektedir.

Artha: Ekonomik gelişme ve servet kazanma bağımsızlık, sağlık ve yüksek amaçlar için kullanılmalıdır. Servet kendi kendine mutluluk veremez. İnsan bu dünyaya çıplak geldi ve dünyadan ayrılırken gene çıplak olacaktır. Bununla birlikte, yeterince beslenmeyen beden endişe ve hastalıklar için verimli bir zemindir. Erdemlilik halinde olan insan serveti toplumun yararı ve spiritüel gelişme için kullanmaktadır. İhtiras halinde olan insan serveti haz için, cehalet halinde olan insan servetini başkalarına zarar vermek için kullanmaktadır.

Kama: Haz almak için beden sağlıklı olmalıdır. Güçsüz ve hasta biri neşeli olamaz. Erdemlilik halinde olan insan ruhi haz için uğraşmaktadır. İhtiras halinde olan insan cinsel ilişkilerden, cehalet halinde olan insan başkalarına acı vermekten haz almaktadır.

Mokşa: Aydınlanmış insan gücün, servetin ve hazzın geçici olduğunu ve özgürlük vermediğini anlamaktadır. O, maddi doğanın erdemlilik, ihtiras ve cehalet hallerinden kurtulup ruhi özgürlüğe ulaşmaktadır. Erdemlilik halinde olan insan toplumun sosyal özgürlüğü için savaşmaktadır. İhtiras halindeki insan cinsel özgürlük için uğraşırken, cehalet halinde olan insan anarşizmi özgürlük sanmaktadır.
Beden ruhun ikametgahıdır. Dört hayat gayesine ulaşmak için beden çok önemli rol oynamaktadır. Beden zaman içinde yıpranarak ölüme mahkum olsa da ruhi özgürlük kazanmak için yararlı bir alettir. Bu yüzden, beden hep sağlıklı tutulmalıdır. Bedeni hayat boyu sağlıklı tutmak için Yoga uygulanmalıdır.

Yoga felsefesine göre, insanoğlu beden, zihin ve ruh üçlüsüdür. Bu kavramı birçok çağdaş bilim adamı kabul etmektedir. Yoga Sistemi’nin Asana basamağında bulunan teknikler bedeni sağlıklı kılmakta, bu aşamada kemik, kas, eklem, doku, hücre ve organlar geliştirilmektedir. Yoga Sistemi’nde bu çalışmalar “maddenin fethedilmesi” olarak nitelendirilmektedir. Bu teknikler Yoga, Asanalar: Duruşlar başlıklı kitabımda tüm detaylarıyla açıklanmıştır.

Yalnız son zamanlarda çağdaş bilim adamları Yoga Sistemi’ndeki nefes ve enerji kontrolü tekniklerinden haberdar olmuşlardır. Bu çalışmalar “yaşam enerjisinin fethedilmesi” şeklinde tanımlanmaktadır. Nefes ve enerji kontrolü teknikleri solunum, dolaşım, sindirim, boşaltım, bez ve sinir sistemlerini olumlu bir şekilde etkilemekte, düzene sokmakta ve sağlıklı kılmaktadır. Bu teknikleri Yoga, Pranayama: Nefes ve Enerji Kontrolü isimli kitabımızda açıklıyoruz. Yoga Sistemi’nde “hislerin fethedilmesi” olarak tanımlanan çalışmaları Yoga, Pratyahara: Astral Teknikler kitabında, “zihnin fethedilmesi” diye anılan teknikleri Yoga, Dharana: Konsantrasyon kitabımda ve “ruhun fethedilmesi” şeklinde ifadelendirilen çalışmaları Yoga, Dhyana: Meditasyon ve Yoga, Samadhi: Bütünleşme Teknikleri kitaplarımızda anlatmakta olacağız.



Paramahamsa Yogaçarya Akif Manaf
TR-ance isimli Üye şimdilik offline konumundadır Offline   Alıntı ile Cevapla
Okunmamış 03-04-2013, 04:56 PM   #3 (permalink)
Super Moderator
 
Işıklı yol - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Üyelik tarihi: Jan 2013
Mesajlar: 2,480
Tesekkür: 2,848
1,792 Mesajinıza toplam 3,354 kez İyi ki varsın demişler.İyi ki varsınız iyi ki varız.
Işıklı yol has a spectacular aura aboutIşıklı yol has a spectacular aura aboutIşıklı yol has a spectacular aura about
Standart Cevap: Yoga'nın Felsefesi

yoga çok ilgimi çekiyor aslında ama nasıl başlanır ne yapılır bilemiyorum. Hem ben o kadar nasıl bükülecem o hareketleri nasıl yapacam bilemiyorum. Beden eğitiminden zorla geçmiştim ben neredeyse kalacaktım o dersten. Köprü kurmak mesele benim için amuda kalkmak. Bunları yapabilmek harika olurdu benim için.
Işıklı yol isimli Üye şimdilik offline konumundadır Offline   Alıntı ile Cevapla
Okunmamış 03-04-2013, 05:01 PM   #4 (permalink)
Üsteğmen
 
Üyelik tarihi: Sep 2007
Mesajlar: 486
Tesekkür: 197
445 Mesajinıza toplam 3,041 kez İyi ki varsın demişler.İyi ki varsınız iyi ki varız.
TR-ance has a spectacular aura aboutTR-ance has a spectacular aura aboutTR-ance has a spectacular aura about
Standart Cevap: Yoga'nın Felsefesi

Alıntı:
Işıklı yol Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
yoga çok ilgimi çekiyor aslında ama nasıl başlanır ne yapılır bilemiyorum. Hem ben o kadar nasıl bükülecem o hareketleri nasıl yapacam bilemiyorum. Beden eğitiminden zorla geçmiştim ben neredeyse kalacaktım o dersten. Köprü kurmak mesele benim için amuda kalkmak. Bunları yapabilmek harika olurdu benim için.

Merhaba..


Yazının altında yazarın ismini paylaşmıştım kendisinin sitesini incelerseniz 3'lü set olan seti alıp başlayabilirsiniz ve emin olun ben daha kötü durumdaydım esneklik vs.. :)
TR-ance isimli Üye şimdilik offline konumundadır Offline   Alıntı ile Cevapla
Okunmamış 03-04-2013, 05:04 PM   #5 (permalink)
Super Moderator
 
Işıklı yol - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Üyelik tarihi: Jan 2013
Mesajlar: 2,480
Tesekkür: 2,848
1,792 Mesajinıza toplam 3,354 kez İyi ki varsın demişler.İyi ki varsınız iyi ki varız.
Işıklı yol has a spectacular aura aboutIşıklı yol has a spectacular aura aboutIşıklı yol has a spectacular aura about
Standart Cevap: Yoga'nın Felsefesi

siteye üye oldum bile kim bilir belkide bende bir yogi olabilirim zamanla yogi mi deniyodu bunlara
Işıklı yol isimli Üye şimdilik offline konumundadır Offline   Alıntı ile Cevapla
Okunmamış 03-04-2013, 05:09 PM   #6 (permalink)
Üsteğmen
 
Üyelik tarihi: Sep 2007
Mesajlar: 486
Tesekkür: 197
445 Mesajinıza toplam 3,041 kez İyi ki varsın demişler.İyi ki varsınız iyi ki varız.
TR-ance has a spectacular aura aboutTR-ance has a spectacular aura aboutTR-ance has a spectacular aura about
Standart Cevap: Yoga'nın Felsefesi

Alıntı:
Işıklı yol Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
siteye üye oldum bile kim bilir belkide bende bir yogi olabilirim zamanla yogi mi deniyodu bunlara
Yogi olmak meşakatli bir iştir ama yoga yapıp aydınlanan kişilere "yogi" denir evet.. :)
TR-ance isimli Üye şimdilik offline konumundadır Offline   Alıntı ile Cevapla
Teşekkür Edenler:
Okunmamış 03-04-2013, 07:44 PM   #7 (permalink)
Super Moderator
 
Işıklı yol - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
 
Üyelik tarihi: Jan 2013
Mesajlar: 2,480
Tesekkür: 2,848
1,792 Mesajinıza toplam 3,354 kez İyi ki varsın demişler.İyi ki varsınız iyi ki varız.
Işıklı yol has a spectacular aura aboutIşıklı yol has a spectacular aura aboutIşıklı yol has a spectacular aura about
Standart Cevap: Yoga'nın Felsefesi

Benim tanıdığım Hülya Konar var. O da her bulduğu yerde yoga yapanlardan. Çok eğlenceli gelirdi bana onun duruşları :) O benim hayat idolümdür. Kim bilir belkide bir yerde onunla yollarımız birleşir. Yolu sevgiden geçen herkesle bir gün bir yerlerde
Işıklı yol isimli Üye şimdilik offline konumundadır Offline   Alıntı ile Cevapla
Teşekkür Edenler:
Okunmamış 04-04-2013, 12:22 AM   #8 (permalink)
Üsteğmen
 
Üyelik tarihi: Sep 2007
Mesajlar: 486
Tesekkür: 197
445 Mesajinıza toplam 3,041 kez İyi ki varsın demişler.İyi ki varsınız iyi ki varız.
TR-ance has a spectacular aura aboutTR-ance has a spectacular aura aboutTR-ance has a spectacular aura about
Standart Cevap: Yoga'nın Felsefesi

Alıntı:
Işıklı yol Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
Benim tanıdığım Hülya Konar var. O da her bulduğu yerde yoga yapanlardan. Çok eğlenceli gelirdi bana onun duruşları :) O benim hayat idolümdür. Kim bilir belkide bir yerde onunla yollarımız birleşir. Yolu sevgiden geçen herkesle bir gün bir yerlerde
Bahsetmiş olduğunuz kişiyi daha öncelerden tanımıyorum fakat o sizin için nasıl bir önem ve anlam ifade ediyorsa Akif Manaf'ta bende onları ifade ediyor ve eminim tanısanız sizde de aynı hisler vuku bulur.. :)
__________________
Ateşli çaba,kendini eğitme ve Mutlak varlığı algılama Yoga faliyetidir


Paramahamsa Yogaçarya MAHA Yogi AKİF MANAF
TR-ance isimli Üye şimdilik offline konumundadır Offline   Alıntı ile Cevapla
Cevapla

Bookmarks

Seçenekler
Stil

Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık


Yoga'nın Felsefesi

 Alternatif Kişisel Gelişim ve  Yoga   Yoga'nın Felsefesi Konusunu hayatimdegisti.com Konuğumuz olarak inceliyorsunuz hayatimdegisti.com sitemizde yaşamınızı hemen degistirecek bir cok telkinli hipnoz mp3 vardir tesaduf eseri de buradaysanız mutlaka inceleyiniz üst link portal tıklayınız 1 . Yoga'nın Felsefesi Yoga Felsefesi Nedir? Maddi enerji ruhi enerjinin somutlaşmış formudur. Ruhi enerji ebedi olduğu için maddi enerji de ebedidir. Ama ruhi enerji maddi enerjinin ...

ayrıca bu konularda arama yapan konuklarımız var   Yoga'nın Felsefesi telkin cd indir izle İstanbul Yoga'nın Felsefesi nerededir kimdir Yoga'nın Felsefesi çekirdek inanç temizliği İzmir bursa Yoga'nın Felsefesi hipnoz Yoga'nın Felsefesiolumlama seminerleri eğitimi çaresi tedavisi Yoga'nın Felsefesi hakkında bilgi bilinçaltı telkin cd telkin mp3 Yoga'nın Felsefesi kuantum düşünce kitap haberi
WEZ Format +3. Şuan Saat: 05:04 AM.



Powered by vBulletin® Version 3.8.7
Copyright ©2000 - 2020, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.6.1